#1
Posted 31 December 2014 - 12:47
Znamo da za korektan rad motora uza sve ostalo je zaduzen i karb, ko ga ima , a vecina nas ga imaju ...Kad se baziramo na rad i stelovanje karba , pretpostavka je da je sve ostalo u redu i kompatibilno jedno sa drugim , tu podrazumevamo dobro stanje motora , cist i prohodan auspuh , dobro podeseno paljenje , svecica odgovarajuca ...u direknoj sperzi sa karbom mora biti udesen i filter koji ce biti u formi AIR- BOX-a , ili OTVORENI , tipa gljive ili sundjera ...
Najvazniji podatak o karburatoru je DIFUZOR , to je njegov precnik na siberu , a oznacava NJEGOVU PROPUSNU MOC , koliko ce fluida moci da propusti prema motoru ...Difuzorom se naziva i njegov usisni deo prema filteru , ali to je nesto drugo ...svaki karburator je mocan onoliko koliko njegov najuzi deo moze da propusti prema motoru , pa tako dzaba nam 19 mm na difuzoru , ako je na usisnom grlu 16 mm...
E, sad , kako kroz difuzor propustiti ono sto treba po sastavu da bi motor bio zadovoljan i dobro radio ? Prvo treba krenuti od filtera...Air box je jako vazan kod 2-T motora , osim filtracije vazduha ima ulogu i da ublazi vazdusne udare i prekomerne oscilacije pritiska na usisu kojima je skon motor , a sto ne postoji kod 4- t motora ...Usisna cev na air boxu mora biti oko desetak posto veca od precnika difuzora da bi tek onda mogli stelovati ostale elemente ...Kinezi su skloni da ubacuju lulice manjeg promera u svoje karburatore , 13 mm, ogranice na taj nacin kolicinu raspolozivog vazduha i uvrnu manju diznu , na 16 mm cak 0.50 ...i to radi ...npr dell na automaticu od 12 mm ima 0.51
To mozda i moze da prodje na serijali , ali na nakitovanom motoru morala bi biti znatno veca , a pozeljno i veci difuzor zbog internog hladjenja...trebalo bi ispostovati sastav smese od oko 14.7delova vazduha i jedan deo benzina da bi sve to lepo sagorelo i dalo svoj optimum po pitanju snage , potrosnje , trajnosti ...kod karba je to prilicna zahebancija jer imamo da stelujemo najmanje tri rezima rada , ler, srednji rezim i pun gas i svi oni zahtevaju drugacije bogatstvo smese ...pretposstavka za stelung je dobro podesen air box i svecica odgovarajuce toplotne vrednosti ...ler gas se nasteluje najlakse , podesi se na sajli ili na sarafu za visinu sibera na samom telu karba da se ne gasi ...onda na sarafu smese najboljii najbrzi rezim rada motora uz najbolji odziv ...to vise puta na zagrejanom motoru do najboljeg rezultata...rezim rada motora na punom gasu je u stvari trazenje glavne dizne , pa pocnemo uvek od velike i posle kojeg kilometra punog gasa proveravamo na svecici uslove sagorevanja i sve dok ne bude lepa braon , naravno i subjektivni osecaj kako motor ide je vazan ...ne sme samo biti bela , to je posno i ne valja prebogato se u radu oseca kao mukanje i lenjost , dok sa posnom diznom zna da ide prilicno dobro , a u ekstremno posnim situacijama progutava gas ...
Na igli ga dobijemo stelujuci njenu visinu na utorima neodgovarajuci stelung se isto odrazava kao na glavnoj dizni , prebogato je troksovanje i mukanje , siromasno kao progutavanje , a ne smemo zaboraviti da igla ima ulogu i AC pumpe , pumpe za ubrzavanje , jer pri naglom dodavanju gasa opada difuzija , slabi venturijev efekat , pa je potrebna bogatija smesa da bi doslo do regularnog rada motora , a to obezbedjuje igla sa svojim konusom koji moze biti ostriji ili manje ostar ...to je ono race ili ne race , kao i klipcic - siber ostriji i manje ostar , ali to je spektar koji se manje koristi , slozicete se , kod nas je uglavnom pun gas , sto ne znaci da ne treba da se nasteluje i srednji spektar da bude kako treba ...da bi se uspesno nastelovao karb ne bi bilo lose imati set dizni u koracima od dva broja , razlike su dosta male i treba biti zaista iskusan da bi se uvidela razlika i stalno ocitavati boju svecice i imati dobar subjektivni osecaj u voznji kako se ponasa masina ...divim se mnogim ljudima ovde koji to imaju i koji su posveceni poslu da do tancina dovedu stelung karba tu treba mnogo strpljenja vremena i zivaca ...
Izvinite na duzini , ako ima ko sta da dopuni , neka dopuni , modovi neka premeste temu gde misle da treba...nisam mogao u onu temu o stelungu karba jer je zakljucana , a nije mi jasno zasto ...nema veze nek` urade svoj deo posla ...
#2
Posted 31 December 2014 - 17:48
#3
Posted 02 January 2015 - 13:42
#4
Posted 02 February 2015 - 13:17
Dakle 10% veci precnik rupe na airboxu u odnosu na precnik difuzora daje optimalne rezultate, a sta se desava kada je taj procenat veci od 10%?
Evo recimo od mene konkretno, imam dell 19mm i hocu da stavim 2 lulice po 14mm sto mu dodje ukupno 28mm otvor na airboxu...da li to znaci da sam premasio optimum karba i da cu samo gubiti gorivo bez dobitka na performansama?
Mislim znam kako funkcionise teorija karburatora i stelovanja, ono sto mene interesuje jeste da li sa tom 10% vecom rupom motor, odnosno karb ima najbolje iskoriscenje / performanse ili je to tek minimum koji se mora zadovoljiti kod stelovanja (da rupa na airboxu bude 10% veca)
#5
Posted 02 February 2015 - 13:52
19/2=9,5 sad to na kvadrat
9,5x9,5=90,5x3,1415=284,30 mm2 ti je povrsina karba.na isti nacin izracunaj otvore na air boxu,pa saberi i vidi procentualni velicinu u odnosu na karb
#6
Posted 02 February 2015 - 13:56
#7
Posted 02 February 2015 - 14:49
#8
Posted 02 February 2015 - 20:22
#9
Posted 03 February 2015 - 01:24
#10
Posted 03 February 2015 - 01:40
#11
Posted 09 July 2015 - 22:57
Moras znati sta hoces od karba s kojim raspolazes ...hoces otvoreni filter tipa gljive , sundjera ili air box...ovaj drugi obezbedjuje unekoliko manju potrosnju , umereniju , manju buku na usisu , dok ove prve varijante su malo podesnije za neki jaci sport ili midrace cilindar , ali to nije pravilo , moze i ovo i ono ...
Ipak je air box malo laksi za setovanje , manja buka , umerenija potrosnja , nesto za svaki dan ...na kutiji za vazduh damo mu precnik usisne rupe kao sto je receno za oko 10-20 % veci od precnika difuzora da bi imao dovoljno vazduha ...
Ako menjamo sajlu moramo paziti da otvara siber do kraja ,za to je najsigurnije skinuti ga , drzati u ruci i uveriti se povlacenjem rucice gasa do kraja , ako to nije slucaj , pa ne otvara za dva-tri milimetra , vec ce se osetiti ...
Kad ga upalimo prvo podesimo ler gas , mora biti stabilan da nam se ne ugasi dok radimo ...za kratko vreme kad dodje na radnu temperaturu , podesimo na sarafu smese stabilan ler , da se ne gasi , ali i da ne bude prejak - do dve hiljade obrtaja ...tu nema pravila koliko odvrnuti ili zavrnuti saraf koim ubacujemo extra gorivo , krug , dva ili pola , to zavisi od mnogih drugih faktora , ali prelaz sa ler- rezima na drugi rezim , igle , punog gasa mora biti skoro trenutan , bez mukanja , troksovanja , progutavanja ...ako je slaba osetljivost promene rezima rada motora na sarafu smese , trebalo bi probati sa malo vecom ili malo manjom ler diznom ...
Posle trazimo glavnu diznu i ona zavisi od mnogih faktora , prvenstveno tipa filtera , otvoreniji traze vecu za 5- cak 10 brojeva, mora se probati i pratiti boja svecke ...bela - posna , crna , tamna bogata, cokolada najbolja OK ...
Na igli ga nadjemo tako da malo provozamo ta srednji spektar , oko polovine gasa , da imamo dobar prelaz na pun gas i kad ga spustamo na ler , ne sme biti mukanja , troksovanja , progutavanja , knedle...
Pri svemu ovome prilicno je merodavna svecka koja treba da je odgovarajuce toplotne vrednosti ona je biopsija , isecak stanja stvari sta se desava u cilindru , kakvi su uslovi sagorevanja ...pravilan radni opseg joj je izmedju 450 i 650 stepeni , pri tome se sama cisti , ispod toga koksira , preko toga se tope elektrode , zna da progori klip i kojesta ...
E , sad ono dal` bolje ide po hladnijem ili toplijem ...Nesumnjiva je prednost LC masina zbog stabilnijeg temperaturnog rezima , ako sistem hladjenja moze da im to obezbedi i po najekstremnijim uslovima kakav je npr . bio juserasnji dan - skoro cetrdeset stepeni u hladu ! Na usijanom asfaltu na pola metra visine motor usisava bar 70 stepeni ! Ja sam tako pre neku godinu pokvario digitalni termometar koji je imao radni opseg izmedju - 50 i + 70 ...stajao na suncu , presao 70 stepeni , pocrnio displej i vise se nije oporavio ...kupio novi ...
Kod AC masina po ekstremnim temperaturama zna da dodje do pregrevanja i slabije efikasnosti , pada perfomansi ...tu su ovi nasi skuteri u prednosti zbog prisilnog , ventilatorskog hladjenja u odnosu na one sa prirodnim tipa Automatic , Petnaja i slicni , gde samo orebrenje i masivnost cilindra i glave omogucavaju hladjenje...i alu se bolje hladi od gusa ...
Teoretski gledano leti po vrucinama , zbog jace isparljivosti goriva moze malo manja dizna par brojeva ...dokaz za to je i letnje paljenje bez sauga ...moze ...zimi , kad je hladnije , moze malo veca dizna ...ko bas ima vremena i zivaca da se sa ovim zeza ...motor je ko i mi zivi ljudi ...nama je sve teze raditi po ekstremnim vrucinama , pa tako i njemu ...nije sve jedno kad mu je temperatura ulaznog vazduha za tridesetak stepeni veca ...to je povecano termicko opterecenje svih sklopova , posebno termogrupe , a skupi se tu jos ponesto , prenos se jako zagreje , kais koji je zadovoljavao na 10-30 stepeni , na 40 + se pretvori u zvaku i eto pada perfomansi ...pa, sta bi mi hteli ? Nije ni nama sve jedno , a da motorima bude isto i na 10 i na 40 + stepeni ...e, pa , ne moze ...
Pravo je zadovoljstvo voziti ove nase ( AC ) turpije kad malo zahladi , npr. uvece u ovo letnje doba kad je izmedju 20 i 25 stepeni ...tada pruzaju svoj maksimum ...Ja sam se upravo vratio iz polusatnog divljanja po gradu , temperatura 22 stepena , sumrak ...kud ces lepse ? Ide Alien ko zver ...
#12
Posted 11 July 2015 - 22:10
Ono sto je dobro je to da pri toj putnoj brzini od 70 km/ h , jos uvek ima dovoljna rezerva snage kad se zavrne gas do kraja da se tecno ubrzava do 90 + km /h pa se mogu izvuci iz neke eventualne neprijatne situacije sto sam par puta i koristio ...hmmmmmm, sve vise razmisljam o 21 mm ...
#13
Posted 24 September 2015 - 22:28
E, pa to je stiglo iz Kine i bilo montirano , pa je sad skinuto ...ima razloga zasto ...sve se odvijalo ovako ...
Kao polazna osnova bio je TNT 19 mm koji je dobto ustelovan i dobro radio do sada , ako izuzmem onu neprijatnu zimsku epizodu kad iz neznanih razloga sa njim nije hteo da pali , a posle iz treceg pokusaja sve se namestilo kao da pre toga nista nije bilo...
Kad sam izmontirao prispeli OEM 21 mm, ustanovio sam da je u mnogo pozicija identican sa TNT , skuvan na istom mestu, u istoj kuhinji ...posle prilagodjavanja sajle uvucem je u siber , potpuno su isti , s tim sto je igla na OEM , ostrija , malo duza , verovatno predvidjena za otvoreni filter, dok je na TNT znatno deblja i tuplja , za air box , pretpostavljam ...
Odvrcem slavinu na rezervoaru ...( ja imam od APN-a ) , napunio je lonce , sacekam malo , saug je manuelni izveo sam ga na sajlu , tu kod zadnjeg amortizera ...upalio je odmah ...namestim na brzinu ler gas da se moze voziti ...lepo stabilno radi , smanjim na rucici gasa zazor da bude brzi odziv ...nema praznog hoda , odziv na gas odlican ...
Prva probna voznja ....hmmmmmmmm.....kilavo , nije to - to ...cak mi se cini da je sa 19 mm znatno bolje ...koliko je pri ovome obrtomer nezamenjiv , pokazalo se sada , nista na pamet , on sve kaze ...neke obrtaje sam pogubio , oko 300-400 u odnosu na prethodni karb ...a, i teze navlaci i krajnja je malo opala ...to je dokaz da smesa u cilindru ne daje svoj maksimum , da nije dobra ...dalje je eksperiment tekao ovako ...izvadjena je cev iz air - boxa ...malo vise vazduha...postao je bucniji , rezultat isti ...dalje smaknem gumu sa air boxa , sad je difuzor skroz otvoren , bez ikakvog filtera ...moze da radi skroz otvoren , ali stanje je isto , ne ide dobro ...dalje - posto su siberi potpuno isti prebacujem onaj sa TNT-a i onom tupom iglom na poziciji koja je dobro radila ...stanje je isto , nista se nije promenilo , losije ide nego sa 19 mm ...
Zakljucak : glavna dizna sa kojom je napakovan 0.90 je neodgovarajuca , a na zalost svecka je potpuno nova , pa nije merodavna za bilo sta , a nemam neku odgovarajucu ispravnu u toj toplotnoj vrednosti , ja vozim leti na devetki , iako Airsal preporucuje osmicu za ovaj kit ...bolje hladnija za broj ...ko je kao ja progorevao klipove zna o cemu pricam ...
Prvu manju koju imam je 0.85 , ali se ne usudjujem da je stavim , bojim se lepljenja , do sada je T-6 kao nov , pa ne bi da ga upropastim ...najradje bi prvo probao sa nekom 92- 95 , ali nemam ...kad se prelazi na veci difuzor morace i set dizni da se to usteluje ...
Na ovom OEM-u manje mi se svidja sto uvodnik sajle u polopac sibera ulazi od gore i znatno je kraci nego na TNT-u koji taj uvodnik ima pod 90 stepeni sto je znatno bolje ...to ce se morati prepraviti ...
Dok se te neke stvari ne rese , vracen je TNT 19 mm ...sa njim skuter stvarno leti , dobro je ustelovan na svim rezimima , a na ovom ce se morati raditi da bi dao rezultat ...taj posao ostavljam za kasnije , posto sad ima vaznijih poslova ...za dan- dva isterujem onog CPI-ja iz garaze koji je vec dva meseca kod mene , danas sam nesto farbao , plastike su povarene , cekam da istapaciraju sediste i - napolje iz garaze ...
Na poslovnom maticu ne valja kvacilo - pocelo je da zatrzava pri prebacivanju , presao je mnogo hiljada km , eto skoro je i zaribao kad sam ga pregrejao pre mesec dana ...na njega treba da ide veliki gusani cilindar , kupio sam cauru za 12 mm bolcnu i sve mi stoji na stolu cela rezervna masina vec mesec dana ...ceka da se radi ...to su prioriteti ...Na onog paradnog sa Airsalom treba da ide elektronika i to se ceka - nedostatak vremena za sve...
Toliko poslova , pitanje je hocu li sve stici i kad, pa ce karb biti gurnut u stranu do daljnjeg ...uradice se valjda i to , kad - tad ...
#14
Posted 03 May 2016 - 09:22
I kako to uvek biva , diras i ono sto ne treba , pa puklo crevce od goriva , pa skinuo sistem paljenja , ne vidim nista , izgubim kajlu iz radilice , Nedelja, nemam gde da kupim , sat vremena dok nisam napravio novu , curi benzin ...sve se skupilo ...
Kada sam video sta me ceka , sve to lepo gurnem u stranu i skoro deset dana nista nisam pipnuo , skuter je morao da preuzme radnu poziciju ...ispred nogu ima mesta za kofer sa alatom , ali nepodesan je za gradsku voznju u rezimu kreni- stani ...kvacilo visoko hvata , puno trosi , mali tockovi , mora se paziti kod naginjanja ...ali sta da mu radim , morao je da uskoci ...odradio junacki ...
Pre par dana vratim se Maticu i to kad sam vise puta zapeo za delove koji se vuku po garazi , a mora se uraditi kad- tad ...toliko mi je bilo zavuceno da cak nisam bio siguran ni da li je do struje ili goriva , na kraju posle promene sistema paljenja uspem da ga dobijem da pali , ali lose radi zahvaljujuci karbu iz koga je curilo gorivo , a brzinskom revizijom nisam video nista ...ler gas ne mogu da namestim , na vruc motor kad dodam saug bolje je , znaci fals vazduh, posle sam skidao i lamelarni ventil i dobro je sto sam to uradio ...zaptivna guma koju sam napravio debljine oko 2 mm se skupila od benzina , smanjila presek kanala usisa , to sam napravio novo od klingerita ...sa OEM 21 ne radi dobro , nesto nije u redu ...odlucujem se da za sada zamenim kompletan karb to mi najjednostavnije , a posle onaj ide na radni sto , stim sto ne znam kad ce to biti ...
Da vidim sta imam ...imam svasta ...odlucujem se za MIKUNI 16 mm , to je onaj sto je ostao od prosle godine sa onog CPI-ja sto je bio na servisu , on je morao dobiti onaj moj PRC , posto Mikuni nije hteo da pali na hladno ...sad i tako moram prepraviti E- saug na manuelni ...To je bio nimalo jednostavan posao koji mi je uzeo celo popodne , E saug je sa onom PTC ` tabletom` , koja kad se ugreje savlada oprugu i zatvori saug diznu mnoge elemente E sauga sam poizbacivao, neke sam napravio posle mnogo razmeravanja i proba , uglavnom , sve je funkcionalno i majstorski izvedeno ...Originalni Mikuni je za razliku od PRC-a mnogo ozbiljnije gradjen sa perfektnom zavrsnom obradom , sa svim stelujucim elementima besprekorno izvedenim ...
Pre radova odlucujem se za jos jednu prepravku ...sa lamelarnog ventila izlazi bakarno koleno od 90 stepeni ...na njega je selnom spojeno gumeno crevo od koji santimetar do karba , a on je jako blizu bloka i prilikom rada motora od vibracija nekad se i nasloni na njega ...na to mesto je obelezio i preti da u skoroj buducnosti proglodje ...sta sam uradio ? Kupio sam jedno bakarno koleno pod uglom od 45 stepeni , hartletovao ga za postojece pod pogodnim uglom i time ucvrstio vezu kolena i karba ,i sada ih spaja samo oko 3 cm gumene prirubnice , sad je veza prakricno kruta , a karb odmaknut od bloka ...
Eto , saug sam resio , ostaje da se resi prilagodjenje sajle i filter koji cu najverovatnije morati napraviti u home made varijanti ...tog Mikunija sam probao tako sto sam ga namakao bez sajle gasa i filtera i na leru normalno radi , to je dokaz da je bilo do karba ...resicu ja to , nema nazad...
#15
Posted 24 October 2016 - 09:12
Karburatori na ceni od 20-30 dolara , kakvi hoces , to Kinez zna da iskopira ...evo jednog bas pravog ...
https://www.aliexpre...15.5.LpXw9m&s=p
Kopija BLACK EDITION-a , pravi racing karb ...ima slicnih i u vecim dijametrima , samo kazi kako hoces da se zove , a uz njega Kinez ce ti dati i zenu i dvoje - troje dece ...ono na sta sam hteo da skrenem paznju da se obrati prilikom kupovine ...nije lose da poklopac sibera bude kao kod ovoga na slici - na navoj , a ne plasticni sa ona dva sarafa...meni je na takvom (TNT-u ) pukao onaj uvodnik sajle i posle sta god radio , zalivao epoksidom , tecnim metalom , nisam uspeo da to saniram ...doduse, radi to i tako , al` nelepo stoji sajla ...nije lose da na telu ima sisicu za ulje i vakum...mnogi nemaju ...najvaznije - na dnu lonceta da ima onaj veliki saraf koji omogucuje brzu i laganu zamenu glavne dizne bez skidanja dna ...naravno , set dizni i igala je dostupan za setovanje
Sada u tuningu karb i nije neka stavka , moze se , ima ih raznih po dobrim cenama ...nikad nije bilo jeftinije ...
#16
Posted 23 April 2017 - 17:48
Nisam neki poseban ekspert , ima onih koji to znaju daleko bolje nego ja , a ja cu u ispunjenju moje misije da neko znanje koje imam prenesem drugima , a i da nesto sto ne znam naucim od drugih ,a ako nesto pogresim , molim druge da to isprave …
Kroz praksu I teoriju , a celog zivota sam se borio sa time , ponesto od toga je proslo kroz ruke , nesto nije . Dosao sam do nekih zakljucaka , pa u raznim podelama kakve postoje medju vrstama, ja bi ih podelio I na jednu neobicnu – proste , jednosavne , da ne kazem bez ikakvih ambicija da budu ozbiljni , tek da zadovoljavaju nameni za koju su stvoreni , da agregat na koji su nakaceni radi posao za koji su stvoreni…tu prvenstveno mislim na razne vrste radnih masina , kultivatore , kosilice, mesalice , prskalice ,itd…druga vrsta su pravi , konstrukcijski slozeni , sa velikim mogucnostima …
Jednostavni- na te sprave su nakaceni karbovi koji zadovoljavaju namenu ,nemaju stelujucih elemenata, I primitivni su posvojoj konstrukciji , zadovoljavaju onaj kriterijum za jednim delom goriva i 15 delovava vazduha i to radi …ovi karbovi najcesce imaju samo mogucnost zamene glavne dizne I nista vise …
U stelujuce elemente karba spadaju oni koji su zamenjivi i kojima se unekoliko menjaju karakteristike samog karba, tu spadaju siber, igla ,dizne…siber svojim skosenjem utice na promaju , venturi , igla nabogatstvo smese u odredjenom dijapazonu svojom ostrinom . dizne- zna se , na bogatstvo smese…tu dolazimo do pravih, sa velikim mogucnostima…
Ali ,jos malo bi se osvrnuo na one primitivne , posto je dobar broj nas sazrevao uzTomose …tako, npr. cesto se vidi je neko na APN-a nakacio onaj Dell 14/12 koji se pakovao na Matice umesto onog Binga 12 ili 13 mm I misli da je nesto uradio …nije uradio nista, to su gotovo isti karbovi sa nikakvim mogucnostima,jedino sto ovaj drugi malo bolje izgleda…primitiva se ogleda u tome da nemaju zamenjivih elemenata osim glavne dizne , saug zasunski i to ti je sto ti je …
Savremeni karbovi imaju sve stelujuce elemente , akopazljivo pogledamo difuzor sa strane prema motoru iza sibera primeticemo izbusena najmanje dva kanala , jedan je za dodavanje ekstra goriva za stelung ler gasa , a drugi je za ubacivanje goriva za saug …nema zasunskog sauga koji ja smatram da je primitivan…time se dolazi i do dizni…ovi pravi karbovi imaju najmanje tri dizne , osim glavne , ler, ilitiga pilotske I uz nju jos I saug diznu, a poneki imaju jos jednu – power jet…ona sluzi za obogacenje smese na punom gasu kad se trazi bogatija smesa…
E, sad oko naziva…ono sto sam ja prokuzio da ih ima pod raznim nazivima , tu ne mislim na marku – proizvodjaca vec na slovne oznake koje verovatno oznacavaju konstrukcijsku izvedbu … pa tako PHBG ,PHVA I slicno …ne znam kakva je razlika izmedju ova dva , ovaj drugi nikad nisam video , no siguran sam da ovaj prvizadovoljava svekriterijume dobrog , pravog , ozbiljnog performance karba za dobar tuning …primetio sam jos neke dobre koji se prodaju pod nazivom PWK u precnicima od 24 mm pa na gore I svi imaju power jet , flat siber. Sto znaci da su pravi racing – performance…Na Aliju se prodaju po jako povoljnim cenama , radi ih Koso , OEM i drugi Kinezi , mislim da znaju to da naprave , pa osim malo losije zavrsne obrade moze da prodje …
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users