Jump to content


CPI Super Moto 50 2006



5 replies to this topic

#1 SciFratello

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 posts
  • MestoBeograd
  • VozimCPI Hussar, CPI SM 50

Posted 31 January 2011 - 21:38

OTKUD CPI?
Na jednom od auto/moto sajmova početkom ove decenije, dok kineza kod nas nije bilo ni u najavi, bazajući po štandovima sa dvotočkašima natrapao sam i na ovu 'austrijsku' firmu.
Sećam se da sam merkao skuter, model Hussar, koji je tada nov bio, za mene nedostižnih 1.500 evropskih.
Sećam se i prelepog crnog kros modela od 50ccm koji sam video na tom sajmu automobila tih ranih dvehiljaditih. Zapala mi je za oko, ali sam je odmah potisnuo iz bilo kakvih planova i kombinacija, ubeđen da nikada neću ni sesti na takvo nešto, nekmoli voziti.
Al' je život čudna pojava, pa se ove godine spremam da načnem svoju drugu sezonu na CPI SM 50. Društvo u mojoj garaži pravi mu upravo CPI Hussar koji sam onomad tako čežnjivo gledao, a sa velikim zadovoljstvom vozio dve sezone, pre malog SM-a!

REČ DVE O PROIZVOĐAČU
Da odmah razrešimo dilemu da li je 'kinez' ili nije. I jeste i nije. :0takoje:
CPI (CollaborationProfessionalism&Innovation)je tajvanska kompanija za proizvodnju skutera, motorcikala i ATV vozila. U sastavu CPI group koja je osnovana 1991. godine, nalaze se CPI Taiwan, CPI China (od 2002. godine) i CPI Indonesia. Glavna tržišta ove grupe su Severna Amerika, Zapadna Evropa i Bliski Istok, na koja izvoze robu u vrednosti od 100 miliona dolara na godišnjem nivou. Sve fabrike u sastavu CPI grupe imaju potvrde ISO 9001:2000 o standardu i kvalitetu proizvoda.

NOVITETI
Do informacija o kompaniji, aktuelnoj ponudi i slično, uopšte nije bilo jednostavno doći. Posle poprilične pretrage i lutanja kroz oglase za prodaju, uspeo sam da iščačkam link sa kojeg sam i skinuo podatke o kompaniji (www.cpi-motor.com.cn). Ni ova adresa nije baš mnogo ažurna, budući da u rubrici vesti najavljuju izlaganje na milanskom EICMA show 2007. godine!
Ipak, 'product range' je više nego zanimljiv, jer na listi noviteta ima čak četiri modela - dva skutera retro dizajna (VOGUE 50/125EFI/150 i BRAVO 50/125), jedan motorcikl - XR 125/150/250 sa dizajnom koji prilično naginje 'caffe racer' fazonu i jedan maksi skuter dopadljivog izgleda, X-large 125/150/250.
Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image

AKTUELNA PONUDA
Standardnu CPI 'ergelu' čine svega dva modela skutera - Aragon i Oliver, oba opremljena mašinama od 50 odnosno 125ccmi oba u različitim kolornim varijantama, jako dopadljivim i sa ukusom dizajniranim, ako je suditi po fotografijama.

Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image


I model GTR, kod nas poprilično poznat, skuter sa velikim točkovima koji izgleda više kao klasičan motorcikl nego skuter, ima svoje dve varijante - staru i novu. Stari GTR ima četiri jednostavne kolorne šeme - crnu, žutu, crvenu i plavu, dok novi dolazi u dve varijante crno/plavoj i crveno/beloj, obe obogaćene 'racing' vizuelnim detaljima.
I stari i novi model GTR-a se isporučuju sa motorima od 50ccm 2T, 150, 180 i 300(!!! :) ) kubika 4T.
Posted Image Posted Image

Na kraju ponude, a za ovaj tekst najvažnije, nalazi se SM/SX u verzijama od 50ccm 2T, te 125 i 250ccm 4T.
Letimičnim uvidom u tehničku specifikaciju dolazi se do zaključka da se, baš kao i kod skutera, na identične ramove kače mašine razlčitih zapremina, snaga i obrtnih momenata. Postavlja se pitanje da li to znači da su ramovi, točkovi, kočnice i sve ostale ugrađene komponente toliko kvalitetni da mogu da izdrže i motor od 2,3kW jednako kao i motor od 18kW?
Odgovor nešto kasnije, sad evo slika SM/SX i specifikacije proizvođača
Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image

SPECIFIKACIJE
Posted Image

Toliko o teoriji. U nastavku, o onome zbog čega sam i napravio ovoliki uvod - CPI SM 2006. godište

#2 SciFratello

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 posts
  • MestoBeograd
  • VozimCPI Hussar, CPI SM 50

Posted 08 February 2011 - 10:43

Nakon kilometarskog uvoda, i par dana zajebavancije sa nekim drugim stvarima, evo konačno i PART TWO:

PAKOVANJE:

CPI SM izgleda zaista veoma atraktivno i teško da bi se na prvi, drugi pa i treći pogled moglo reći da je u pitanju mala cvaja koja se tera na PSP. Mašina je spakovana u klasičan ram što je meni vizuelno mnogo atraktivnije nego delta-box koji je, čini mi se, na ovakvim motorićima češći. Plastike su solidnog kvaliteta, ne preterano agresivnog dizajna kao kod novih kivija koje je mario pominjao, ali opet oštrih ivica, sa klasičnim četvrtastim farom na prednjoj maski, visoko podignutim blatobranom i tek malo agresivnije naglašenim štitnicima rezervoara na koje se lepo nastavljaju zadnje bočne plastike koje se završavaju visokim repom sa belim led stop svetlom. Prednji migavci su 'dijamant' oblika, dok su zadnji klasični providni kakvi se masovno pakuju na CPI skutere, ali uopšte nisam siguran da su to original.
Moj motor je došao sa nosačima za bočne torbe, koji su sasvim, sasvim dobro ukomponovani u motor kao celinu i barem meni nisu narušavali ukupan estetski dojam motora. Ipak skinuo sam ih jednom prilikom i (još uvek) ih nisam vratio.
Žičane felne 17" koje nose gume 110/80-17 napred i 130/70-17 pozadi, crne su boje i sasvim se lepo uklapaju u opšti izgled motora; sa ramom koji je takođe crn čine lepu celinu i kontrast žutim plastikama.
Na oba točka su disk kočnice, prenja viljuška je hidraulična teleskopska, zadnje vešanje je mono sa podesivim amortizerom i aluminijumskom viljuškom.

Posted Image Posted Image

MOTORIZACIJA:

O njoj se skoro već sve zna. Minareli kopija, jedino je, za razliku od uobičajenih na skuterima, vodom hlađena i ima pogonski lanac umesto kaiša, te menjač umesto automatike. Svi delovi motora sa mog CPI HUSSARA na šraf pasuju i na ovu mašinu. Auspuh je neka fabrička rezona, kojoj sam izvadio prigušivač i motor je odmah živnuo. Mislim, mada nisam siguran, da mu je to bila i jedina blokada.


VOŽNJA

Mališa se zaista lako tera. Potrebno je minimalno prethodno iskustvo u vožnji dvotočkaša i malo privikavanja na menjač sa šest brzina (veoma kratki stepeni prenosa) i meni je izgledalo kao da sam oduvek na njemu. Pomenute gume 17" su, iako verovatno kineskog proizvođača (MAXXIS) poprilično dobrog kvaliteta. Po suvom sasvim korektne, na vlažnom i mokrom takođe drže relativno dobro, jedino su u stalnoj i žestokoj svađi sa horizontalnom putnom signalizacijom, tj. pešačkim prelazima i trakama za obeležavanje kolovoza. Kočnice su i više nego efikasne a dobro se doziraju, prednja lako hoće i da digne na točak, dok mi zadnja nikada nije blokirala, a imao sam nekoliko 'leganja' na kočnicu i ulazaka 'u branik' automobila tokom prošle sezone. Rekoh, motor bez gunđanja trpi moj 'prvi put sam seo' stil vožnje i svakovrsna maltretiranja. Lepo se odaziva na gas, živahan je i startan, ogibljenje je baš za naše puteve - prednja viljuška ima dovoljno hoda, a zadnjoj se može štelovati tvrdoća, pa je sa aspekta vožnje po BGD saobraćajnicama nekako mnogo udobnije vozikati ovo čudo nego skuter. Ipak, sreću kvari sedište, koje je tvrdo, usko i neudobno i pruža kakav takav komfor za oko četrdesetak minuta vožnje. Svaki minut preko toga je, barem meni, božija kazna za donji deo leđa, a bogami i za međunožje :D .
Ipak, bez obzira na tvrdo sedište, mališu je pravo zadovoljstvo terati. Prilično sposoban da se snađe u svim 'bespućima' betonske džungle - na ulici, trotoaru, stepenicama... Bez problema oće da zgazi i na sitan šljunak oko trajvanskih šina po Rakovici, a ne boji se ni Košutnjaka, doduše na potpuno početničkom nivou i koliko to gume dozvoljavaju. Težina od stotinak kilograma omogućava zaista lako manevrisanje motorčetom, pa ja u šali kažem da je ko BMX bicikl.

ODRŽAVANJE:

Paradoksalno zvuči, ja sam motor dobio sa karakteristikom 'teško đubre' i uz obrazloženje da je previše nežan, svilen, jednostavno, skoro neupotrebljiv, a moja iskustva su totalno drugačija. Nakon što sam ga doveo u čisto stanje i Bleki mi naštelovao karburaciju a ja potom odblokirao auspuh, sve što sam tokom čitave sezone radio jeste - podmazivao lanac, dolivao ulje i gorivo i vozio se. Čini mi se da sam u onoj drugoj temi već napomenuo da je, po mom iskustvu, mnogo osetljiviji na kvalitet goriva nego na kvalitet ulja. Potpuno se isto ponaša u radu i vožnji i sa onim uljem što miriše na jagodu i sa dvotaktolom sa Eko pumpe. Benzin već čini razliku. Ne voli Jugopetrol, ali nikako. Petrol i Eko mu prijaju.
Nekih kvarvova na motoru do sada nisam imao. Promenio sam far lampu koja je crkla, jednom krpio zadnju gumu, promenio prekidač za stop za prednju kočnicu, i to bi bilo sve. Krpio sam i desni retrovizor jer sam ga jednom prilikom ulazeći u garažu 'naslonio' pa je staklo retrovizora puklo.
Sve u svemu, s moje tačke gledišta, jednostavan i jeftin za održavanje, uz uslov da se to stalno radi, odnosno da se motor ne zapusti. Velika mu je mana nedostatak kurble, pa se stalno mora voditi računa i o ispravnosti i napunjenosti akumulatora. U suprotnom, tražite nizbrdicu :D za paljenje motora.

SVE U SVEMU:

Lep, dobar i zahvalan gradski mališan. Namenjen onima koji bi neki drugačiji vid zabave u odnosu na skuter, ali uz iste ili slične troškove. Lepa stvar za ulazak u svet dvotočkaša sa velikim točkovima i menjačima.

#3 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 08 February 2011 - 11:44

Odličan prikaz, to bi se u budućnosti dalo kitovati nekim 70cc LC cilindrom (sa agresivnijim kanalima koji bi zadovoljio zahtev za obrtajima) i bar 19 karburatorom.

#4 SciFratello

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 posts
  • MestoBeograd
  • VozimCPI Hussar, CPI SM 50

Posted 08 February 2011 - 11:53

@Black: Kad si bre pre stigao da odgovoriš, ja još nisam ni završio pisanije, a ti već 'kritikuješ' :D
Što se kita tiče... Ne znam. Ni ZA ni PROTIV. Ambicije i apetiti su mnogi, glava leti na sve strane, kao magare između dva plasta sena. A pare nisu problem, jer ih, naravno - nema. :D
Krenućemo u ovu sezonu, da se vozimo i uživamo, pa ćemo da vidimo šta će dalje i kako da bude.
Nego, nek' te ne mrzi da premestiš koju sličicu iz one teme 'vamo, dosadno bre da se ovaj čaršaf čita a da nema nijedne slike.

#5 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 08 February 2011 - 11:59

Jer sad malo bolje?

#6 SciFratello

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 posts
  • MestoBeograd
  • VozimCPI Hussar, CPI SM 50

Posted 08 February 2011 - 12:02

Naravno! Mnogo je lepše kad je šarenije :D

:D





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users