Na jednom od auto/moto sajmova početkom ove decenije, dok kineza kod nas nije bilo ni u najavi, bazajući po štandovima sa dvotočkašima natrapao sam i na ovu 'austrijsku' firmu.
Sećam se da sam merkao skuter, model Hussar, koji je tada nov bio, za mene nedostižnih 1.500 evropskih.
Sećam se i prelepog crnog kros modela od 50ccm koji sam video na tom sajmu automobila tih ranih dvehiljaditih. Zapala mi je za oko, ali sam je odmah potisnuo iz bilo kakvih planova i kombinacija, ubeđen da nikada neću ni sesti na takvo nešto, nekmoli voziti.
Al' je život čudna pojava, pa se ove godine spremam da načnem svoju drugu sezonu na CPI SM 50. Društvo u mojoj garaži pravi mu upravo CPI Hussar koji sam onomad tako čežnjivo gledao, a sa velikim zadovoljstvom vozio dve sezone, pre malog SM-a!
REČ DVE O PROIZVOĐAČU
Da odmah razrešimo dilemu da li je 'kinez' ili nije. I jeste i nije.
![:0takoje:](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
CPI (CollaborationProfessionalism&Innovation)je tajvanska kompanija za proizvodnju skutera, motorcikala i ATV vozila. U sastavu CPI group koja je osnovana 1991. godine, nalaze se CPI Taiwan, CPI China (od 2002. godine) i CPI Indonesia. Glavna tržišta ove grupe su Severna Amerika, Zapadna Evropa i Bliski Istok, na koja izvoze robu u vrednosti od 100 miliona dolara na godišnjem nivou. Sve fabrike u sastavu CPI grupe imaju potvrde ISO 9001:2000 o standardu i kvalitetu proizvoda.
NOVITETI
Do informacija o kompaniji, aktuelnoj ponudi i slično, uopšte nije bilo jednostavno doći. Posle poprilične pretrage i lutanja kroz oglase za prodaju, uspeo sam da iščačkam link sa kojeg sam i skinuo podatke o kompaniji (www.cpi-motor.com.cn). Ni ova adresa nije baš mnogo ažurna, budući da u rubrici vesti najavljuju izlaganje na milanskom EICMA show 2007. godine!
Ipak, 'product range' je više nego zanimljiv, jer na listi noviteta ima čak četiri modela - dva skutera retro dizajna (VOGUE 50/125EFI/150 i BRAVO 50/125), jedan motorcikl - XR 125/150/250 sa dizajnom koji prilično naginje 'caffe racer' fazonu i jedan maksi skuter dopadljivog izgleda, X-large 125/150/250.
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/r/Xp/3gOLK9uC/vogue-50-125efi-150d.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/O/Cz/4cfQuojN/bravo-50-125d.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/d/q9/2YVO1HKM/xr-125-150-250-02d.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/2w/132/24vpBtuK/x-large-300-01d.jpg)
AKTUELNA PONUDA
Standardnu CPI 'ergelu' čine svega dva modela skutera - Aragon i Oliver, oba opremljena mašinama od 50 odnosno 125ccmi oba u različitim kolornim varijantama, jako dopadljivim i sa ukusom dizajniranim, ako je suditi po fotografijama.
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/2N/IG/17FKURQr/aragon-club-white-beiged.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/3U/LY/1gs6rmeX/aragon-gp-paddock-black-.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/2X/jw/1MJpqvmC/aragon-sline-blued.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/2o/IB/4WXdBGvl/argp-light-blue-yellowd.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/1I/yg/4A2iJSjc/formula-r-orange-whited.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/2u/mH/117yU8pu/oliver-city-blued.jpg)
I model GTR, kod nas poprilično poznat, skuter sa velikim točkovima koji izgleda više kao klasičan motorcikl nego skuter, ima svoje dve varijante - staru i novu. Stari GTR ima četiri jednostavne kolorne šeme - crnu, žutu, crvenu i plavu, dok novi dolazi u dve varijante crno/plavoj i crveno/beloj, obe obogaćene 'racing' vizuelnim detaljima.
I stari i novi model GTR-a se isporučuju sa motorima od 50ccm 2T, 150, 180 i 300(!!!
![:)](http://forum.pyrotherm.rs/forum/public/style_emoticons/default/smile.png)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/1g/yH/3H4wASG4/gtr-new-version-red-whit.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/1N/oE/1BSKYYh/gtr-old-version-blackd.jpg)
Na kraju ponude, a za ovaj tekst najvažnije, nalazi se SM/SX u verzijama od 50ccm 2T, te 125 i 250ccm 4T.
Letimičnim uvidom u tehničku specifikaciju dolazi se do zaključka da se, baš kao i kod skutera, na identične ramove kače mašine razlčitih zapremina, snaga i obrtnih momenata. Postavlja se pitanje da li to znači da su ramovi, točkovi, kočnice i sve ostale ugrađene komponente toliko kvalitetni da mogu da izdrže i motor od 2,3kW jednako kao i motor od 18kW?
Odgovor nešto kasnije, sad evo slika SM/SX i specifikacije proizvođača
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/2X/9A/16gXE4NG/sm50-beli.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/2p/xu/PpfhZxR/sx50beli.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/15/Tk/yl4uYvu/sm-125-200-250crni.jpg)
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/1R/5I/1ENhUdJg/sx-125-200-250d.jpg)
SPECIFIKACIJE
![Posted Image](http://www.dodaj.rs/f/3S/12t/4ouwIcZf/tabela.jpg)
Toliko o teoriji. U nastavku, o onome zbog čega sam i napravio ovoliki uvod - CPI SM 2006. godište