Tomos D6
Petko131
26 Feb 2015
Pita, on 26 February 2015 - 01:38, said:
Evo ti i mog iskustva sa lezajevima sa poliamidnim kavezom...
Jednom davno sam ga ugradjivao u jednog peugeota i puno sam grejao blok pa se kavez ostetio i nisu odvozali ni 50kma...
Evo sad ih vozim na mom motoru, mislim da su SKF, vec 2 pune sezone i nekih 1500kma i sve je tip top...vrtim se na 13-13.500rpm to znas.
Ne znam sta bih ti rekao, treba biti oprezan kod ugradnje ovih poliamidnih, evo ja se licno preznojim ako krene nesto ukrivo da seda u dosede...
Inace za grejanje koristim industrijski fen, on je vrlo zgodan za ove poslove a ima da se kupi vec za nekih 1500-2000din.
Jednom davno sam ga ugradjivao u jednog peugeota i puno sam grejao blok pa se kavez ostetio i nisu odvozali ni 50kma...
Evo sad ih vozim na mom motoru, mislim da su SKF, vec 2 pune sezone i nekih 1500kma i sve je tip top...vrtim se na 13-13.500rpm to znas.
Ne znam sta bih ti rekao, treba biti oprezan kod ugradnje ovih poliamidnih, evo ja se licno preznojim ako krene nesto ukrivo da seda u dosede...
Inace za grejanje koristim industrijski fen, on je vrlo zgodan za ove poslove a ima da se kupi vec za nekih 1500-2000din.
Знам да имаш лепе обртаје((((:! имате их сви ви и свака част стварно!
Па да, о томе причам, потребно је посебно искуство са тим лежајевима, које ја немам, а не бих да цимам друге људе па да се после они осећају кривим ако пође по злу касније,,.
Фен имам и ја(ненормално како греје



И сад се нешто присећам, кад сам питао продавца како се уграђују ти лежајеви, он ми рекао: " Па као и сваки други што би стављао- угрејеш блок и убациш"- што се испоставило да баш и није тако :/

Mario
26 Feb 2015
Pita nije pročitao moj post.. zajedno smo ugrađivali nesrećno te FAG poliamide...
da se nadovežem na princip, kada si stavio ugrejane ležajeve iz ulja na radilicu koja je smrznuta.. osgtaviš sve da se temperatura stabilizuje, i ponovo u zamrzivač sve zajedno...
e tu smo mi pogrešili, nego smo pakovali radilicu sa ležajevima sobne temperature u ugrejan blok... dakle potrebno je radilicu sa sve ležajem rashladiti na bar 4 sata u zamrzivaču...
blok se greje po Malossi tuturijalu na 160 C, mada ja mislim da mi sa tim industrijskim fenom ne prebacimo 100C, u par navrata sam proveravao sa onim optičkim termometrom.. problem je malo veliki blok, velika je površina i potrebno je biti istrajan i ravnomerno grejati sa obe strane i iz više uglova...
dakle ima malo gimnastike, pisao sam ti gore, mnogo je teže centrirati ležaj sa sve radilicom nego samo ležaj solo... i obavezan je wd40 ili neki sličan lubrikant za tamo vamo pomoć...
da se nadovežem na princip, kada si stavio ugrejane ležajeve iz ulja na radilicu koja je smrznuta.. osgtaviš sve da se temperatura stabilizuje, i ponovo u zamrzivač sve zajedno...
e tu smo mi pogrešili, nego smo pakovali radilicu sa ležajevima sobne temperature u ugrejan blok... dakle potrebno je radilicu sa sve ležajem rashladiti na bar 4 sata u zamrzivaču...
blok se greje po Malossi tuturijalu na 160 C, mada ja mislim da mi sa tim industrijskim fenom ne prebacimo 100C, u par navrata sam proveravao sa onim optičkim termometrom.. problem je malo veliki blok, velika je površina i potrebno je biti istrajan i ravnomerno grejati sa obe strane i iz više uglova...
dakle ima malo gimnastike, pisao sam ti gore, mnogo je teže centrirati ležaj sa sve radilicom nego samo ležaj solo... i obavezan je wd40 ili neki sličan lubrikant za tamo vamo pomoć...
Petko131
26 Feb 2015
Mario, on 26 February 2015 - 01:51, said:
Pita nije pročitao moj post.. zajedno smo ugrađivali nesrećno te FAG poliamide...
da se nadovežem na princip, kada si stavio ugrejane ležajeve iz ulja na radilicu koja je smrznuta.. osgtaviš sve da se temperatura stabilizuje, i ponovo u zamrzivač sve zajedno...
e tu smo mi pogrešili, nego smo pakovali radilicu sa ležajevima sobne temperature u ugrejan blok... dakle potrebno je radilicu sa sve ležajem rashladiti na bar 4 sata u zamrzivaču...
blok se greje po Malossi tuturijalu na 160 C, mada ja mislim da mi sa tim industrijskim fenom ne prebacimo 100C, u par navrata sam proveravao sa onim optičkim termometrom.. problem je malo veliki blok, velika je površina i potrebno je biti istrajan i ravnomerno grejati sa obe strane i iz više uglova...
dakle ima malo gimnastike, pisao sam ti gore, mnogo je teže centrirati ležaj sa sve radilicom nego samo ležaj solo... i obavezan je wd40 ili neki sličan lubrikant za tamo vamo pomoć...
da se nadovežem na princip, kada si stavio ugrejane ležajeve iz ulja na radilicu koja je smrznuta.. osgtaviš sve da se temperatura stabilizuje, i ponovo u zamrzivač sve zajedno...
e tu smo mi pogrešili, nego smo pakovali radilicu sa ležajevima sobne temperature u ugrejan blok... dakle potrebno je radilicu sa sve ležajem rashladiti na bar 4 sata u zamrzivaču...
blok se greje po Malossi tuturijalu na 160 C, mada ja mislim da mi sa tim industrijskim fenom ne prebacimo 100C, u par navrata sam proveravao sa onim optičkim termometrom.. problem je malo veliki blok, velika je površina i potrebno je biti istrajan i ravnomerno grejati sa obe strane i iz više uglova...
dakle ima malo gimnastike, pisao sam ti gore, mnogo je teže centrirati ležaj sa sve radilicom nego samo ležaj solo... i obavezan je wd40 ili neki sličan lubrikant za tamo vamo pomoć...
Да да, треба подмазати, наравно
А видим да је ово опасна гимнастика, биће занимљиво

А како да знам да сам спалио полиамидни кавез ? Промени боју, има више луфта, или ће показати у току рада... :/ ?
Лежајеве са полиамидним кавезима уграђујем у мењачки део, зато питам. Прво ћу у деклу квачилла (онај до пирамиде) да убацим, па онда редом (али тек кад набавим блок...)
Mario
26 Feb 2015
Mi ne znamo kako izgleda jer uglavnom pakujemo na radilicu a kada zviznu onda su u komadima.. Pita je rasklapao one FAG pa će ti on reći mislim da se videlo da su se komadi kaveza topili...
Bitno je da odmah hladiš sa wd-om čim ubaciš .. nikako sa kompresorom jer onda spič**iš cementaciju kuglica i staza
Ali do 100-120C nema opasnosti
Bitno je da odmah hladiš sa wd-om čim ubaciš .. nikako sa kompresorom jer onda spič**iš cementaciju kuglica i staza
Ali do 100-120C nema opasnosti
Petko131
26 Feb 2015
Mario, on 26 February 2015 - 20:54, said:
Mi ne znamo kako izgleda jer ugkavnom pakujemo na radilicu a kada zviznu onda su u komadima.. Pita je rasklapao one FAG pa ce ti on reci mislim da se videlo da su se komadi kaveza topili...
Bitno je da odmah hladis sa wd-om cim ubacis .. nikako sa kompresorom jer onda spic**is cementaciju kuglica i staza
Ali do 100-120C nema opasnosti
Bitno je da odmah hladis sa wd-om cim ubacis .. nikako sa kompresorom jer onda spic**is cementaciju kuglica i staza
Ali do 100-120C nema opasnosti
Па да, хлађење сам подразумевао, али никако компресором ((((: !
Надам се да ће ово све издржати још ту једну мучну сезону, па да коначно паркирам томоса, а спремим неку 125ицу.... Коштало би ме још и мање да сам одмах кренуо са тим припремама за класу 125

Pita
27 Feb 2015
da, da vidi se kad je spržen poliamidni kavez...kao plastiku kad ugreješ pa se sprči...
Petko131
05 Mar 2015
Коначно склопљен предњи крај, на моју срећу, НЕ ВАЉААА

Морам опет све да расклапам, да мењам уље и дизне, тако да ће бити весело
Слабо је пригушење, лако ћу то решити
Успео сам да одрадим тежи део посла, оба штапа су потпуно симетрична, по сваком критеријуму.
На овом снимку се види како лако ради вила, без уља и опруга, што би се рекло на суво (тек мало подмазано)
А мало сам се и спрдао (:


Морам опет све да расклапам, да мењам уље и дизне, тако да ће бити весело

Слабо је пригушење, лако ћу то решити

Успео сам да одрадим тежи део посла, оба штапа су потпуно симетрична, по сваком критеријуму.
На овом снимку се види како лако ради вила, без уља и опруга, што би се рекло на суво (тек мало подмазано)
А мало сам се и спрдао (:

Petko131
05 Mar 2015
Petko131
05 Mar 2015
Mario, on 05 March 2015 - 19:25, said:
radi kao sat, to je bez ulja ili šta ?
овде је стегнут точак, подешавао сам са одстојним чаурама центричност. Суштина је да све лако ради, и да се не кочи, а мора пун ход да оствари.
Што се тиче уља, сад је Репсол 10-40 полусинтетичко моторно уље, али не ваља (уопште нисам ни размишљао шта сипам)
Једну рупицу ћу затворити, и сипати ЅАЕ 30, а пробати опет

130мл стаје у сваки штап, може и мало више
Edited by Petko131, 05 March 2015 - 19:57.
Mario
05 Mar 2015
jer te vile i fabrika planirala sa SAE30 kao ove obične APN-ove ili u njih ide neko sintetičko ulje za vile kao kod skutera i motora ?
Petko131
06 Mar 2015
@Пита
Сад тек видим да сам оставио недовршену реченицу... Лапсус :/
Нисам задовољан са повратним пригушењем (кад се вила истеже), ретко је уље, пројури кроз рупице које су фабричке.
Делимично сам задовољан са "улазним" пригушењем (тј оно пригушење које се осети приликом сабијања). Сада лепо ради, али је сувише хладно, тако да се неће исто понашати када буде 25-30 степени-->мора гушће уље
Е сад, сипаћу гушће уље и тиме ћу решити улазно пригушење, али је то опет недовољно за повратно пригушење (које је битније), тако да ћу морати да затворим једну (од две) фабричку рупицу која регулише проток уља када је повратно пригушење "активно"
До сад сам скратио штапове , али сaм их оставио да вире 25 мм да подешавам од стазе до стазе, када нађем оптималну висину (у току сезоне) расклопићу поново виљушку и скратити
Такође, стругар је обрадио штап изнутра (један танкиии пролаз) којим је скинуо сва оштећења настала од рђе и старог клипа. Изрезао ми је и 2 пластична прстена(који су у суштини карике) према клипу и штапу и то сада тако добро заптива, да сам презадовољан!
@иване
Да ли је то онај што на слици држи Крајдлера ?
ја планирам да се на трци сликам тако са томосом, јер ми стварно смешна сцена 
@марио
Па не знам шта је фабрика уграђивала, ја сам овом приступио експерименталном (искуственом) методом, планирам да спремим 2-3 комбинације, гушће и ређе уље.
Невероватно колико утиче предњи крај на стабилност, поготову што ми на нашим стазама имамо савршено раван асфалт (иронија)
Сад тек видим да сам оставио недовршену реченицу... Лапсус :/
Нисам задовољан са повратним пригушењем (кад се вила истеже), ретко је уље, пројури кроз рупице које су фабричке.
Делимично сам задовољан са "улазним" пригушењем (тј оно пригушење које се осети приликом сабијања). Сада лепо ради, али је сувише хладно, тако да се неће исто понашати када буде 25-30 степени-->мора гушће уље
Е сад, сипаћу гушће уље и тиме ћу решити улазно пригушење, али је то опет недовољно за повратно пригушење (које је битније), тако да ћу морати да затворим једну (од две) фабричку рупицу која регулише проток уља када је повратно пригушење "активно"
До сад сам скратио штапове , али сaм их оставио да вире 25 мм да подешавам од стазе до стазе, када нађем оптималну висину (у току сезоне) расклопићу поново виљушку и скратити

Такође, стругар је обрадио штап изнутра (један танкиии пролаз) којим је скинуо сва оштећења настала од рђе и старог клипа. Изрезао ми је и 2 пластична прстена(који су у суштини карике) према клипу и штапу и то сада тако добро заптива, да сам презадовољан!
@иване
Да ли је то онај што на слици држи Крајдлера ?


@марио
Па не знам шта је фабрика уграђивала, ја сам овом приступио експерименталном (искуственом) методом, планирам да спремим 2-3 комбинације, гушће и ређе уље.
Невероватно колико утиче предњи крај на стабилност, поготову што ми на нашим стазама имамо савршено раван асфалт (иронија)

Petko131
06 Mar 2015
Eво, нека остане и у мојој теми овај натпис 




Ево слике ауспуха, школски пример класичног резонантног ауспуха, никаква памет....
Црни лим, 0.8 дебљина
Мој ауспух се држи опругама. Навучен је на цилиндар (може се направити таква прирубница), закачен опругом, а позади имам овај носач који је савијен од траке. Опруга иде попреко, и држи га на месту. Иако је опруга на месту, танком паљеном жицом осигурам ауспух свакако (ту где је закачена опруга, провучем и жицу). На последњој трци ми је та жица сачувала победу, јер је опруга пукла!(зато је нема на слици!) У случају скидања ауспуха, треба ми можда 10-15 секунди да га у потпуности скинем са мотора, исто толико и да га вратим(не рачунајући везивање жице, ал то изађе на око минут, максимално).





Ево слике ауспуха, школски пример класичног резонантног ауспуха, никаква памет....

Црни лим, 0.8 дебљина
Мој ауспух се држи опругама. Навучен је на цилиндар (може се направити таква прирубница), закачен опругом, а позади имам овај носач који је савијен од траке. Опруга иде попреко, и држи га на месту. Иако је опруга на месту, танком паљеном жицом осигурам ауспух свакако (ту где је закачена опруга, провучем и жицу). На последњој трци ми је та жица сачувала победу, јер је опруга пукла!(зато је нема на слици!) У случају скидања ауспуха, треба ми можда 10-15 секунди да га у потпуности скинем са мотора, исто толико и да га вратим(не рачунајући везивање жице, ал то изађе на око минут, максимално).