Jump to content


Motoforce Racing 70 Minareli AC

motoforce racing

2 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 30 January 2015 - 20:30

Stigao je i primerak Motoforce najjačeg cilindra u AC izvedbi, za vazdušno hlađene motore.. Ovaj minareli tip dolazi u Aluminijumskoj izvedbi sa nikasil košuljicom i klipm sa jednom tankom karikom kao i glavom i zaprtivačima... Prodaje se u verziji sa klipom koji nosi bolcnu od 10 i od 12mm za potrebe aplikacija na CPI i ostale kineze...

Posted Image


Cilindar je u vrlo sličnoj izvedbi portova kao i kod LC verzije, rotax tip izduva sa tri kanala, primarni kanali pod uglom podvučeni ispod aux izduva, kompenzovani horizontalni uglovi uprskavanja, glava sa veliki squish band-om..

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image


Klip je identičan sa ostalim modelima, promera 47mm.. nosi jednu tanku kariku debljine 1mm površinski hromiranu.. Na obodima vidimo teflonske košuljice, koji su u meri 4-8/100 manji od nazivne 47,00 mere samog cilindra u zavisnosti od kvote u kojoj se meri

Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image

po unutrašnjosti klipa očitavamo Senchen što nas navodi na proizvođača termogrupa i klipova na tajvanu

web stranica proizvođača kopirajte link - senchen.myweb.hinet.net/ENGLISH/

Posted Image Posted Image

dalje merimo visinu klipa u čelu od 50,4mm kao i na ivici od 47,7mm što nam daje meru zakrivljenja čela klipa od 2,7mm

Posted Image Posted Image Posted Image


na portmapi ćemo zapaziti da su mere veće odnosno kanali niži od istoimenog cilindra u LC izvedbi.. predpostavljamo da je razlika i u stepenu kompresije, kao i da su model za AC nešto drugačije- mirnije koncipirali

Posted Image


posle utvrđivanja C parametra, koji dobijamo sa fabričkim zaptivačem od 0,5mm ispod cilindra konstatujemo da se on kreće od 0,6-0,7mm te smo iz tog razloga uradili nekoliko analiza

C = 0,6mm
Ciljani obrtaji = 10100 rpm
Prisak = 142 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 15KS
Očekivana snaga na radilici = 12,5KS
Očekivana snaga na točku = 10KS

Posted Image


kao i primeri za 0,15mm niže ili 0,15mm višlje

C = 0,45mm
Ciljani obrtaji = 9800 rpm
Prisak = 146 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 15,2KS
Očekivana snaga na radilici = 12,66KS
Očekivana snaga na točku = 10,13KS

Posted Image


C = 0,75mm
Ciljani obrtaji = 10200 rpm
Prisak = 142 PSI transferi zaostaju za 6 PSI
Teorijska snaga = 15KS
Očekivana snaga na radilici = 12,5KS
Očekivana snaga na točku = 10KS

Posted Image



Glava u sebi ima udubljeni squish za 1,1mm, i njena zapremina iznosi 7,5ccm.. bakarni zaptivač ispod glave je promera 47mm i debljine 0,5mm

Posted Image Posted Image Posted Image


što nam donosi stepen kompresije od 10,6:1 , i mereni squish od 2,1mm

Posted Image


interesantno je zaključiti da je proizvođač kompletima zaptivača ostavio usklađen cilindar na 10k obrtaja, sa nižim stepenom kompresije... i recimo da želimo da povećamo stepen kompresije na 12:1 , kalibrator nam govori da bi trebalo da umanjim squih na 1,59mm.. te bi njega mogli na dva načina dobiti.. Prvi je umanjenjem zaptivača ispod glave za 0,5mm, odnosno vađenjem tog bakarnog i montažom metal na metal, aluminijum je u pitanju.. ili spuštanjem celog koncepta cilindra zaptivačem ispod, da bi dobili niži spektar obrtaja... odnosno kombinacijom jednog i drugog...


pogledajmo šta se dobija na manjim C parametrima

C = 0,30mm
Ciljani obrtaji = 9400 rpm
Prisak = 153 PSI transferi zaostaju za 10 PSI
Teorijska snaga = 15,1KS
Očekivana snaga na radilici = 12,66KS
Očekivana snaga na točku = 10,13KS

Posted Image


konkretno za 12:1 kompresiju bi nam najviše odgovarao C=0,1 ili C=0

C = 0,10mm
Ciljani obrtaji = 9200 rpm
Prisak = 154 PSI transferi zaostaju za 18 PSI
Teorijska snaga = 14,9KS
Očekivana snaga na radilici = 12,41KS
Očekivana snaga na točku = 9,93KS

Posted Image

C = 0mm
Ciljani obrtaji = 8800 rpm
Prisak = 163 PSI transferi zaostaju za 20 PSI
Teorijska snaga = 15KS
Očekivana snaga na radilici = 12,5KS
Očekivana snaga na točku = 10KS

Posted Image

Posted Image


međutim usled naglog umanjenja površine transfera, na ovim obrtajima oni počinju da posustaju.. to naravno ne znači da cilindar neće funkcionisati i da se ovde neće lepo vrtiti, samo ćemo dobiti jači šus i slabiju linearnost u isporuci snage..

interesantan cilindar, koji se vrlo prgavo ponaša, relativno kvalitetan nikasil, previsok koncept za gradsku vožnju... pravi mali midrace...

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 31 January 2015 - 10:27

I ova je jubilarna 4g, ovaj cilindar je iz tuturiala za izradu portmape, uradicu primer kada bi podigli kanale da se ivice poklope sa klipom u DMT..

#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,768 posts

Posted 31 January 2015 - 13:31

kada bi podigli cilindar na meru da svi kanali budu otvoreni, tj da nam DMT klipa bude na 41mm od gornjeg ruba , desilo bi se sledeće

C = 1,8mm
Ciljani obrtaji = 12600 rpm
Prisak = 114 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 15,1KS
Očekivana snaga na radilici = 12,66KS
Očekivana snaga na točku = 10,13KS

Posted Image


skladni pritisci transfera sa izduvom, me]utim veoma niski, reklo bi se premali za 12k obrtaja, cilindar na nižim obrtajima bukvalno neupotrebiv.. stepen kompresije bi u ovom slučaju bio 8,4:1 a mereni squish čak 3,3mm

Posted Image


taman i kad bi bilo bez zaptivača koji je debljine 0,5mm stepen kompresije bi se sa ovom postavkom popeo do 9,2:1 a mereni squish bi opao na 2,8mm

Posted Image


dakle sad da donesemo zaključak.. zašto je proizvođač pustio kanale ispod DMT klipa, jer je sasvim jasno da ih ovako nije planirao...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users