Jump to content


NRG mc3 Purejet



146 replies to this topic

#101 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 July 2015 - 18:58

Evo vratio sam GPa na NRGa, razlika je nebo i zemlja.
Na kraju se pitam, ako PJ nema rezonancije, zasto auspusi jaci od ZX klase slabo rade na PJu?


U medjuvremenu sam prebacio Stage 6 Pro replicu na runnera sa karburatorom, da vidim kako ide.
Posted Image


Kao sto sam i ocekivao, uzak powerband, nema snage do 8000rpm, katastrofa, kad se zavrti fino ide vidi se da je auspuh za nesto ljuce od 50ccm. Kad uhvati rezonancu, ja sam ga na 10100 vrtio grabi i ne posustaje, stoja je zagarantirana, a prebacio mi je do 109 po satu, sto dodje 98 po gpsu.
I kad dodje oko 100kmh po satu, bas raspaljuje cilindar i prelazi je samo tako.


Ako ga usporedim sa Yasuni Z auspuhom na karb masini definitivno Yasuni, ipak je on za 50ccm ko budali samar i imam sve sa njim, start, medjuubrzanja i krajnju kao S6 pro replica.

Edited by dajteh, 10 July 2015 - 18:59.


#102 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 10 July 2015 - 20:32

Svaka cast i hvala! Ovo je bilo za ocekivati ali je dobro kada se i potvrdi u praksi. A nrg jos uvek izgleda kao iz fabrike :)

#103 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 July 2015 - 21:18

Ocekivanja na skuterima sa karbovima su vise manje poznata, ima dosta testova sa svih strana i moze se sa velikom sigurnoscu predvidjeti kako ce se neki auspuh ponasati.

Ali za purejeta se skoro nista ne zna, ja sam htio ici korak dalje da izvidim situaciju, nakupio brdo auspuha, bilo je tu dosta i duplikata i eto.

Jedina mi je jos zelja probati gianelli extra koji ima bas za purejeta, a danas sam imai jednog ali ne razlikujem ih bas, pa cu vidjeti, taj me jos jedino zanima.

Poceo sam raditi tutorial o purejetu, znaci masina na stolu i radim mjerenja i testove, popravke neispravnog i dijagnoze. Ali smorilo me pisanje i rad, ja to ne mogu jednostavno, ili sam za jedno ili za drugo.

Evo jedna zanimljivost za pracenjem pritiska kompresora, juce navecer jedna gumica koja je naceta ispusta pritisak, danas ujutro ne pusta. Onda imam kompresor ko nov, ali je bio zacepljen dovod ulja i ima riseve klip, i nece preko 3 bara drukati. Kada sam okrenuo kariku onda je nabio 4.5 bara ali dzaba.



#104 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 July 2015 - 21:41

Ja sam skupio još 2 air kompresora, i gledam onu rupicu na izlazu pre priključka za crevo, mnogo je manja od unutrašnjeg prečnika mesinganog priključka, pa mi sinulo da od te dimenzije možda zavisi pritisak, da mu to dođe kao dizna. Eto probaj tog oštećenog, probuši tu rupicu, koja je oko 2 ili 2,5mm fi, na recimo 3,5mm i onda ponovo probaj, ako pritisak ostane isti, onda nema veze, al ako se poveća bar malo, zbog lošeg stanja klipa verovatno nebi mogao puno napumpati, onda je to odlično, mogli bi razbušivanjem podići pritisak na zdravom kompresoru, što bi automatski podiglo ukupan radni pritisak, pa time dobili više smese, i malo bogatije, a onda i bolje performanse. Probaj ako te ne mrzi, ionako je za bacanje, ja bih to već uradio al mi žao da eventualno upropastim ispravni kompresor.

#105 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 10 July 2015 - 21:52

Kako dobro replica lezi na tom runner-u...uf

Sta reci nego svaka cast za strpljenje da isprobas svaki auspuh posebno i jos stelovati prenos pojedinacno. I karb je u pocetku bio nepoznanica, a PJ era upravo pocinje i sve ih vise ima na putevima. Tako da sam siguran da ce za koju godinu se o PJ znati kao o karbu, a sigurno ce biti i vise tuning dijelova u ponudi.

#106 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 July 2015 - 21:55

Uraditi cu tako obecavam. Ja sam spojio masinu na manometar i mjerim relaciju air kompresor plava dizna.

Znas sta se desava? Svaki put probam ponovno anlasovati masinu desava se neka druga situacija sa pritiskom.

Prvi put jedva nadruka 2 bara.

Drugi put ide do 4 bara

Treci put ide do 4 bara pa odmah ispusti pritisak, cujem kako sisti u kompresoru znaci nepovratni nekad zasteka

Cetvrti put pusta Oring na regulatoru, al dobro on je malo ostecen i jedan brezon je oslabio.

Znaci ima 5 razlicitih situacija, a mene je kopkalo na mom gilera purejetu kako jedan dan pritisak dok ugasim motor izgubi za 1min, a nekad drzi po 7 dana.

Evo jedna zauzet mi stol
Posted Image


@ Lauda meni je S6 bas neki smjesan, prekratak je i dreci dosta. Po meni nije za svaki dan, odnosno za slabiji setup, treba nategnuti kvacilo bar na 7000 ako ne i vise dok ga ne uteras u rezonancu. Ocekivao sam jos vise snage iskreno naspram Yasuni Z, a isto tako i od Yasuni R. Ali ipak je to 50ccm, pa ti auspusi ne dolaze do svog punog izrazaja,da je neka druga klasa 70ccm drugacije bi bilo.

Edited by dajteh, 10 July 2015 - 21:59.


#107 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 July 2015 - 21:57

Lauda, na zapadu, a naročito u USA ih ima puno, prosto eko norme su puno strožije nego kod nas, pa PJ polako preuzima tržište. Tako se stvorio i onaj čuveni HGT koji se bavi tuniranjem uglavnom PJet-a. I postižu veoma zavidne rezultate, pisao sam već, i video okačio kako su naboli 93MPH, ali su čak dotle stigli da nabacuju turbo na PJ/Ditech cvaju, nisu normalni. Za nas je to još daleko ko kravi klavir, ali dostići ćemo ako se zainatimo, hehe

#108 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 10 July 2015 - 22:02

@dajteh
Ma replica za svaki dan je smrt. Meni samo izgled nekako lezi na tom runner-u, nista vise. Mada ja da imam runner-a karb, stavio bi Yasuni R i bio miran. :)

@goggyso
Povremeno razgledam sta je HGT radio novo i stvarno su manijaci. Bez sumnje, PJ je buducnost, a i cijene dijelova ce vjerovatno opasti cim to krene malo masovnije.

Edited by Lauda, 10 July 2015 - 22:04.


#109 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 July 2015 - 22:05

Jel ti to spojiš anlaser direktno na aku pa verglaš i meriš? Vidiš, nije ti loša ideja, tako ću i ja sad da proverim sva 3 air kompresora, kad je mašina već skinuta.

#110 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 July 2015 - 22:08

Da, trenutno su cene novih delova paprene, valda zbog male serije, ali kad ih bude na putu više nego karbova pašće i cene delova. Samo treba dočekati. Dotle se snalazimo polovnim delovima.

#111 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 10 July 2015 - 22:26

PJ je prošlost, a ne budućnost :D

#112 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 July 2015 - 22:29

View PostGrale, on 10 July 2015 - 22:26, said:

PJ je prošlost, a ne budućnost :D
A šta će da zameni karburator na cvaji? Daj bože da bude indirektno, bez air kompresora.

#113 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 10 July 2015 - 22:34

Jest gogy direktno kablove spajam na aku i anlasujem, malo sa svijecicom, malo bez nje kad hocu olaksati anlaseru, sve zavisi o situacijo sta radim. Izmjerio sam zazor karike i iznosi 0.35mm na kompresoru koji ima 7800km, ali je ostao bez ulja kao i masina. A znas sta se desilo? Kako je skuter puno stajao, nekakvo djubre se skupilo kao gusta sapunica na dnu rezervara ulja i zacepilo je sito i nije mogla ni kap ulja izici van, nevjerojatno. I tako je dobio malo kompresor, malo klip i cilindar.

Nisam stigao danas, a trebao sam, imam 2 rezerva kompresora a ovoga cu razvaliti pa pratiti situaciju.

Inace na slici se vidi kako mjerim air sistem, a ide ovim redosljedom putanja:

1. Kompresor u kojem je klip i karika za stvaranje pritiska oko 5.5 bara, i njegov nepovratni ventil,
2. Spoj crijeva i kompresora na kojem ima i jedna mala O ring viton gumica
3. Spoj crijeva i T komada sa manometrom
4. Spoj crijeva i spoja sa kucistem injektora na kojem takodjer ima jedna mala O ring viton gumica
5. Spoj izmedju kucista injektora i casice u kojem je mala O ring viton gumica
6. Regulator pritiska i njegove donje O ring gumice, i gornje O ring gumice
7. Spoj izmedju kucista injektora i plavog air injektora u kojem su 2 gumice


I taj sistem meni varira, jednom nadruka onako, drugi put ovako, ali dobro, kad stavim ispravan kompresor koji ce u par sekundi nadrukati 5.5 bara onda cu detaljnije proucavati tu vezu. Barem sam uvidio koliko je zazor te male karike da mogu dalje usporedjivati i kad se okrene karika dobije se malo normalniji pritisak ako je los, ali to je opet slabo.


Istina, purejet je proslos. Sta ce biti u buducnosti, ja mislim da ce ukinuti sve :D

Edited by dajteh, 10 July 2015 - 22:39.


#114 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 10 July 2015 - 22:47

Malo mi je nelogično da PJ ide u istoriju kad se ovi iz HGTa baš zaigrali oko tuniranja, logično je da bi batalili ono što je prošlost. Zbog sve strožijih eko standarda moraće smisliti nešto novo ako neće nastaviti sa ovim sistemom, jer karb mora otići u muzej kao rasipnik i veliki zagađivač sa mešavinom. Cvaje će uvek biti, što zbog jednostavnosti što zbog održavanja, pogotovo na malim radnim mašinama tipa motorna pila, trimeri i koješta još gde treba maleno a jako, tu 4T nema šta da traži.

#115 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 11 July 2015 - 14:04

pj je proslost,vrhunac su imali tam izmedju 2003 i 2006.g kad su se i kod nas u gradu prodavali po 30 komada mjesecno kaj ih nisu stigli distributeri slat u ducan..tad se jos i imalo kolko tolko para i skuteri su se masovno kupovali taman dok nije dosel val kineza tam negdi od 05. nadalje..
s tim da kolko vidim po piaggiovom katalogu dijelova,zadnja proizvedena serija sr factory je 2013.g..
bas budem potrazil po internom programu dal se proizvode jos i dal se more narucit..
pedesetke budu ostale na 2t fergazerima dok ne zazive sve one elektro pizdarije...isto tak i trimeri i sva ta radna pomagala s malim masinicama..

tuniraju i bb masine i rade hrpu dijelova za njih a ne proizvode se jos od 2003.g
isto ko i prastare vese pa nije uopce bitno kaj hgt radi i tunira,to rade ionak zbog sebe prvenstveno.

#116 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 11 July 2015 - 14:34

Kako god, al sigurno kuvaju nešto novo, jednostavnije i delotvornije, ovaj sistem jeste prekomplikovan.

#117 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 11 July 2015 - 17:53

ne kuvaju jer im je neisplativo,pogotovo razvoj novog sistema na 2t koi je isto u zalazu..a i prodaja skutera je nemjerljivo pala naspram tih zlatnih godina..
50 2t budu ostali kakvi sad jesu dok ne zamru skroz..
zato piaggio razvija 4t masine pa cak i ove od 50 cc..

#118 gil

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • MestoKutina, HR
  • VozimGilera pure jet

Posted 11 July 2015 - 19:00

Elektro-motor i baterija zamjenit će sve. Fosilna goriva, benzinski i dizel motori odlaze u povjest. Tako bi bar trebalo biti. Jedino će zemni plin ostati duže u upotrebi. No do tad tko živ a tko mrtav :D

#119 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 July 2015 - 21:53

Ovdje sam testirao drugu masinu koja ima 12tkm i za sada je sve u savrsenom stanju

Test ispravnog kompresora, skinuo sam svijecicu da anlaseru bude lakse, ovaj je odlican, moram mu izmjeriti zazor karike bas me zanima. Na kraju mu okidam air diznu koja izbija dih 6 bara direktno u cilindar.

Edited by dajteh, 13 July 2015 - 21:54.


#120 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 23 September 2015 - 21:31

Neki dan nrg poceo stekcati, prekidati povremeno u voznji, a i puko je jednom kroz auspuh. Potrosila se ground elektroda na championki, a ne razumijem zasto ih rade tako malo krace i onda ne traju dugo.

Evo slika sve pokazuje kod nove, umjesto da natkriju cijelu centralnu elektrodu, oni napravili samo pola posla.Posted Image

Ubacena Ekrem svijecica i radi ko sat.

Usput sam izmjerio i kompresiju, nakon 24tkm, bilo bi lijepo staviti nove karike, ali pustiti cu ga do 30 000km pa onda provjeriti situaciju.

Posted Image

Uglavnom vozi bez problema svaki dan, bilo je poteskoca sa pumpom jedan kraci period, ali samo sa njom i to je otklonjeno.

Edited by dajteh, 23 September 2015 - 21:33.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users