Imam tu sreću i priliku da se bavim ovim malim kineskim motorima, namenjenim klincima.. Kod mene je mali pocket MX3, i u toku servisa rešio sam da izmenjam klip i cilindar.. Međutim nešto kasnije uviđam da se u ovoj izvedbi prave dve vrste i to sa cilindrom promera 40 i 44mm koji će doneti radnu zapreminu od 40 ili 49ccm-a..
Cilindar je urađen kao prvo u kini, što se i da videti po završnoj obradi, inače je dobro osmišljen aluminijum sa nikasil košuljicom, ovi maleni cilindri su sa glavom iz jednog komada, i dva prelivna kanala.. Pošto mesta baš i nema posebno prelivni kanali su ostavljeni otvoreni, što smo videli ranije na Puch cilindrima mopeda, u principu nema posebne veze, kanal je otvoren onoliko koliko ga klip drži otvorenim, ostatak uspešno hladi rubove klipa...
Merenjem sam ustanovio da su kinezi ostavili 2/100 više zazora u predelu suknjice cilindra, dok je u predelu glave zazor 3/100 veći od nazivne mere 40mm.. Cilindar nema nikakve ovalnosti, što znači da su ovo planski uradili...
KLIP
je maleni sa 10mm pbolcnom i dve karke širine 1,5mm, visine čela 3,4mm.. U svojim skunjicama tačno 6/100 manji od nazivne mere, tu toleranciju susrećemo i na skuterima sa aluminijumskim i gusanim cilindrima... relativno fine obrade, karike su crne gusane, ne hromirane na svojim površinama...
GLAVA
je interesantno izrađena, ispraćen je oblik ulaska svećice, squish band je pomalo čudan, na prvi pogled ćemo odmah zapaziti mnogo manji ugao od zakrivljenja čela klipa, što znači da nam merenje squisha sa tinol žicom neće biti verodostojno, jer je zazor različit u zavisnosti od konfiguracije odnosno oblika glave.. Usledilo je i merenje zapremine Gogi-jevom metodom ulivanja, jer druga ne postoji, gde vidimo da je ona tačno 5cl odnosno 5 cm^3
što će nam doneti na C parametru od 1mm stepen kompresije 10,86:1 ukoliko uvrstimo da je mereni C tinol žicom sa strane, međutim... malo je ovo kompleksnije, jer stvarno ne vidimo gde se klip nalazi , pa pošto ovaj cilindar nisam montirao na mašinu jer je nov, preostaje da se jednom preilikom izmeri stepen kompresije drevnom metodom mazanja karika sa tavatnom masti i ulivanjem ulja kroz otvor svećice u GMT...
PORTMAPA
Interesantno je bilo i fiksirati papir i uzeti otisak u cilindru koji nije otvoren sa obe strane.. međutim ova metoda je urodila plodom...
ovde je i mapa prelivni kanali su nepotrebno ocrtavani dole ispod linije klipa u DMT, pa to ne bi trebalo da vas zbunjuje... Mere su ispisane u analizeru dole
ANALIZA
Primetićemo vrlo malu razliku u visini između izduvnog i prelivnih kanala, što znači da će blowdown odnosno mogućnost da ovaj cilindar otvori put povrtaku talasa iz rezonantnog auspuha biti vrlo mala, odnosno svega 15 stepeni.. Isto tako neverovatno izlazi linija donjeg ruba izduvnog kanala ispod DMT klipa, i počinjem da sumnjam u ovaj koncept.. Uvidevši da je na modelu 44 C parametar bio ipak 2,3mm postavio sam obe analize i one izgledaju ovako
C = 1mm (predpostavka)
Usklađeni Pritisak = 79 PSI (transferi ne prate pritisak u 50%)
Snaga- Teorijska = 3 KS
Snaga na radilici = 2,5 KS
Snaga na točku = 2 KS
Najbolja iskorištenost
Obrtaji = 6100 rpm
C = 2,3mm (predpostavka)
Usklađeni Pritisak = 64 PSI (transferi ne prate pritisak u 50%)
Snaga- Teorijska = 3,4 KS
Snaga na radilici = 2,83 KS
Snaga na točku = 2,26 KS
Najbolja iskorištenost
Obrtaji = 8400 rpm
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////// nula nula devet /////////////////////////////////////////////////////////////////////////
1
4 replies to this topic
#1
Posted 03 March 2015 - 19:39
#2
Posted 04 March 2015 - 17:52
Ima li leba tu da se izduv poturpija u špic, onako kako si mi sugerisao za PRC cilindar? Računam da se može nekako prići biaxom kroz izduv, ili ako ništa manuelno, turpijom... ili da se primeni onaj fazon sa obaranjem ivice čela klipa na izduvu... Već vidim kako te kopka turpijanje ovog cilindra, hehe
#3
Posted 04 March 2015 - 22:11
ovaj je drugačiji jer klip nosi 10mm bolcnu, pa je zbog toga nekompatibilan sa radilicom pisao sam u temi...
svakako može da se uradi, ali ne opvaj put
svakako može da se uradi, ali ne opvaj put
#4
Posted 04 March 2015 - 22:16
Aha, znaci ovaj ide na policu.
#5
Posted 04 March 2015 - 22:27
ne vratio sam ga u veleprodaju
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users