Jump to content


Gilera Runner 180 Piaggio LC

runner 180

14 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 18 March 2015 - 15:09

Zahvaljujući Grale-tu i Steeef-u dobili smo mapu od stock Piaggio BB cilindra nazivne zapremine 180cc-a.. Cilindar se pakuje na skutere koji nove veliki Piaggio blok sa vodenim hlađenjem, nama najpoznatiji Gilera Runner 180, mada ga nosi i Italjet dragster koji je Steef radio u svojoj temi itd...

Cilindar je u ALU nikasil izvedbi, modularnom glavom i klipom sa dve karike promera 65,6mm.. Imam slike sa SC-a pa pogledajte

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image


evo i portmape

Posted Image


uradio sam nekoliko analiza u zavisnosti od visine gornjeg ruba klipa do ivice cilindra, pa se tako i menjaju karakteristike

C = 0,2mm
Ciljani obrtaji = 6700 rpm
Prisak = 100 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 18KS
Očekivana snaga na radilici = 14,4KS
Očekivana snaga na točku = 12KS

Posted Image


C = 0,4mm
Ciljani obrtaji = 6700 rpm
Prisak = 102 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 18,4KS
Očekivana snaga na radilici = 14,7KS
Očekivana snaga na točku = 12,3KS

Posted Image


C = 0,6mm
Ciljani obrtaji = 6900 rpm
Prisak = 98 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 18,4KS
Očekivana snaga na radilici = 14,7KS
Očekivana snaga na točku = 12,3KS

Posted Image

C = 0,8mm
Ciljani obrtaji = 7100 rpm
Prisak = 95 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 18,3KS
Očekivana snaga na radilici = 14,6KS
Očekivana snaga na točku = 12,2KS

Posted Image


iz gornjih analiza vidimo da je ovo jedan elastičan cilindar sa niskim pritiscima, najbolje iskoristiv na 6700-6900 rpm-a, gde isporučuje 12,3KS na točku... iz ovih analiza možemo da vidimo da je Piaggio planirao da radi sa pritiscima od oko 100 PSI-ja i da te pritiske fabrička radilica i može da isprati sa svojom primarnom kompresijom...

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 March 2015 - 15:55

Slusali smo i ranije price da se vrte nisko, na 7-8k i da daju veliku elasticnost, sada je sve jasno..
Zanimljiv koncept, vidimo da sa povecanjem C parametra spekter obrtaja raste, pritisci skladni i sa ogromnom rezervom, tek kasnije opadaju.. od ovakvih cilibdara se moze napraviti bolesna snaga :)

#3 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 18 March 2015 - 16:39

Očekivao sam više snage, al ok.

#4 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 March 2015 - 18:30

Da li se radi o nekoj greski po pitanju snage, meni je to premalo.

#5 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 18 March 2015 - 22:23

Stvarno zvuči malo, ako pogledamo da već slabiji midrace cilindri daju tu konjažu...
Ok, ovde se ipak radi o elastičnosti pa je tako ovih cca 12 konja dostupno u širokom režimu rada i obrtaja motora i gotovo uvek imate tih 12 konja na usluzi, za razliku od naših 70cc cilindara koje treba držati u određenim obrtajima da bi pokazali zube

#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 18 March 2015 - 22:48

15.4 kW (21 hp) @ 8000 rpm

prema ovim informacijama FXR bi trebao imati 21hp na radilici, da li je to tačno ili postoji više tipova cilindara ?

http://en.wikipedia....i/Gilera_Runner

#7 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 18 March 2015 - 23:24

Ako Aca tuningfanatic vidi ovo bice svasta... :)

#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 March 2015 - 23:24

Ma nema pojma ta wikitiki, to pise ko stigne ocigledno. Naveli su podatak da je prednji disk na fx 310mm, to mu u prevodu dodje vece nego felna (12 col)..

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 18 March 2015 - 23:41

ne ne zaista je toliko, sve jedno za disk... onda ćemo rastumačiti već u čemu je štos

http://www.scootertu...gilera/spec.htm

#10 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 18 March 2015 - 23:44

Pa nebi bas rekao, to tvornica tolko navodi možda samo.
Imaju dva tipa cilindra, gilardoni 1/2 i 2/2 mislim da nose nazive.
Ovaj prvi je stariji i navodno nešto agresivniji, ali to bez da netko skine potrmapu i napravi analizu, ne možemo znat.


#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,725 posts

Posted 18 March 2015 - 23:54

koji je ovaj koji ste vi skidali sa Steeef-om ?

edit: dakle ovaj će biti 2/2, ako nemamo prvi na papiru... ok

#12 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 March 2015 - 23:54

Paa jedino sto sam video da je veoma mali stepen kompresije za lc, a prijavili su tu konjazu sa 20mm karbom!!

Sto se tice analize, mislim da je to skroz ok, pa vidi kako je mala povrsina izduva u % i koliko je visoko gornja ivica.. ja mislim da je to realno za 2t na 7k obrtaja, 4ks razlike u odnosu sto je fabrika rekla-kazala.

#13 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 19 March 2015 - 01:36

Pita dobro kazes, nisam obracao paznju za raspon snage. A da bi se odvalio sp180, mora biti dobar i posten midrace to sam vidio.
A recimo SR150 koji ima identican agregat samo je 150ccm AC deklarira se na 15ks, a ide bolje od svakog basea. Ispada da bi u analizeru ispao slabiji od 70ccm sport cilindra.

#14 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 19 March 2015 - 02:11

View PostNesa BG, on 18 March 2015 - 23:24, said:

Ako Aca tuningfanatic vidi ovo bice svasta... :)
Oprostite, ali ne mogu da se suzdržim od komentarisanja. :)

Ne bih se ja slepo držao tih konstanti za proračun očekivane tj. realne snage.
Ne može se porediti efikasnost motora koji radi na 14000 obrtaja i kod koga 3/4 snage ide na toplotu sa onim koji radi na 7-8000. Ima mnogo razlika u odnosu na uobičajene agregate s kojima se susrećemo. Recimo jedna od njih je veoma mali karburator za tu zapreminu. Od karburatora dosta zavisi pritisak u karteru, kao i u cilindru tj. manji karburator zahteva manji izduvni kanal. To je opšte poznato na trkačkoj stazi. Ovde nažalost nemamo mogućnost da biramo različite veličine karburatora. Rotacioni delovi 180-ke su srazmerno gledajući u odnosu na snagu mnogo manje mase nego kod manjih skutera što opet znači veće iskorišćenje snage. Relativno nizak izduvni omogućava agregatu veću radnu zapreminu (od GMT do GRK izduvnog) i veću realnu kompresiju tako da nemojte da vas zbuni onih 10:1.

Po fabričkim podacima vidimo da su ga poterali na 8000. Iz toga (a i mnogih drugih primera) sam zaključio da snaga ne opada toliko s obrtajima u praksi koliko opada po kalkulacijama. Ne bi ga na toliko podesili da stvarno nije najjači. Pored toga, onaj ko je pravio PMA sigurno nije slučajno dobio ono što mi smatramo teorijskom snagom. Tu snagu je neko dobio na dinamometru i uvrstio konstante, a ne da bi nas obmanuo. Moja pretpostavka je da su formule po kojima je pisan PMA testirane baš na ovakvom "niskoturažnom" agregatu kod koga je moguće postići tu snagu. E sad u ovom slučaju je ispalo baš obrnuto, čak su i više izvukli nego što analiza kaže. Neka ostane misterija do daljnjeg.

#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 March 2015 - 04:25

Imamo jos jedan BB Piaggio (Malossi) 172ccm AC kod Maria, spreman za analizu. Tu je fabrika Malossi (možda negde) dala podatke, a videcemo sta ce reci analiza, pa da i to uporedimo.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users