#1
Posted 18 March 2015 - 15:09
Cilindar je u ALU nikasil izvedbi, modularnom glavom i klipom sa dve karike promera 65,6mm.. Imam slike sa SC-a pa pogledajte
evo i portmape
uradio sam nekoliko analiza u zavisnosti od visine gornjeg ruba klipa do ivice cilindra, pa se tako i menjaju karakteristike
C = 0,2mm
Ciljani obrtaji = 6700 rpm
Prisak = 100 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 18KS
Očekivana snaga na radilici = 14,4KS
Očekivana snaga na točku = 12KS
C = 0,4mm
Ciljani obrtaji = 6700 rpm
Prisak = 102 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 18,4KS
Očekivana snaga na radilici = 14,7KS
Očekivana snaga na točku = 12,3KS
C = 0,6mm
Ciljani obrtaji = 6900 rpm
Prisak = 98 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 18,4KS
Očekivana snaga na radilici = 14,7KS
Očekivana snaga na točku = 12,3KS
C = 0,8mm
Ciljani obrtaji = 7100 rpm
Prisak = 95 PSI u skladu sa transferima
Teorijska snaga = 18,3KS
Očekivana snaga na radilici = 14,6KS
Očekivana snaga na točku = 12,2KS
iz gornjih analiza vidimo da je ovo jedan elastičan cilindar sa niskim pritiscima, najbolje iskoristiv na 6700-6900 rpm-a, gde isporučuje 12,3KS na točku... iz ovih analiza možemo da vidimo da je Piaggio planirao da radi sa pritiscima od oko 100 PSI-ja i da te pritiske fabrička radilica i može da isprati sa svojom primarnom kompresijom...
#2
Posted 18 March 2015 - 15:55
Zanimljiv koncept, vidimo da sa povecanjem C parametra spekter obrtaja raste, pritisci skladni i sa ogromnom rezervom, tek kasnije opadaju.. od ovakvih cilibdara se moze napraviti bolesna snaga
#3
Posted 18 March 2015 - 16:39
#4
Posted 18 March 2015 - 18:30
#5
Posted 18 March 2015 - 22:23
Ok, ovde se ipak radi o elastičnosti pa je tako ovih cca 12 konja dostupno u širokom režimu rada i obrtaja motora i gotovo uvek imate tih 12 konja na usluzi, za razliku od naših 70cc cilindara koje treba držati u određenim obrtajima da bi pokazali zube
#6
Posted 18 March 2015 - 22:48
prema ovim informacijama FXR bi trebao imati 21hp na radilici, da li je to tačno ili postoji više tipova cilindara ?
http://en.wikipedia....i/Gilera_Runner
#7
Posted 18 March 2015 - 23:24
#8
Posted 18 March 2015 - 23:24
#9
Posted 18 March 2015 - 23:41
http://www.scootertu...gilera/spec.htm
#10
Posted 18 March 2015 - 23:44
Imaju dva tipa cilindra, gilardoni 1/2 i 2/2 mislim da nose nazive.
Ovaj prvi je stariji i navodno nešto agresivniji, ali to bez da netko skine potrmapu i napravi analizu, ne možemo znat.
#11
Posted 18 March 2015 - 23:54
edit: dakle ovaj će biti 2/2, ako nemamo prvi na papiru... ok
#12
Posted 18 March 2015 - 23:54
Sto se tice analize, mislim da je to skroz ok, pa vidi kako je mala povrsina izduva u % i koliko je visoko gornja ivica.. ja mislim da je to realno za 2t na 7k obrtaja, 4ks razlike u odnosu sto je fabrika rekla-kazala.
#13
Posted 19 March 2015 - 01:36
A recimo SR150 koji ima identican agregat samo je 150ccm AC deklarira se na 15ks, a ide bolje od svakog basea. Ispada da bi u analizeru ispao slabiji od 70ccm sport cilindra.
#14
Posted 19 March 2015 - 02:11
Nesa BG, on 18 March 2015 - 23:24, said:
Ne bih se ja slepo držao tih konstanti za proračun očekivane tj. realne snage.
Ne može se porediti efikasnost motora koji radi na 14000 obrtaja i kod koga 3/4 snage ide na toplotu sa onim koji radi na 7-8000. Ima mnogo razlika u odnosu na uobičajene agregate s kojima se susrećemo. Recimo jedna od njih je veoma mali karburator za tu zapreminu. Od karburatora dosta zavisi pritisak u karteru, kao i u cilindru tj. manji karburator zahteva manji izduvni kanal. To je opšte poznato na trkačkoj stazi. Ovde nažalost nemamo mogućnost da biramo različite veličine karburatora. Rotacioni delovi 180-ke su srazmerno gledajući u odnosu na snagu mnogo manje mase nego kod manjih skutera što opet znači veće iskorišćenje snage. Relativno nizak izduvni omogućava agregatu veću radnu zapreminu (od GMT do GRK izduvnog) i veću realnu kompresiju tako da nemojte da vas zbuni onih 10:1.
Po fabričkim podacima vidimo da su ga poterali na 8000. Iz toga (a i mnogih drugih primera) sam zaključio da snaga ne opada toliko s obrtajima u praksi koliko opada po kalkulacijama. Ne bi ga na toliko podesili da stvarno nije najjači. Pored toga, onaj ko je pravio PMA sigurno nije slučajno dobio ono što mi smatramo teorijskom snagom. Tu snagu je neko dobio na dinamometru i uvrstio konstante, a ne da bi nas obmanuo. Moja pretpostavka je da su formule po kojima je pisan PMA testirane baš na ovakvom "niskoturažnom" agregatu kod koga je moguće postići tu snagu. E sad u ovom slučaju je ispalo baš obrnuto, čak su i više izvukli nego što analiza kaže. Neka ostane misterija do daljnjeg.
#15
Posted 19 March 2015 - 04:25
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users