Jump to content


Tuning mina, china variomata


117 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 April 2015 - 11:06

Iako smo o tome vec pisali , ima negde , mislim da nije pregledno , a ovo je pravo mesto za to ...

Prvo mali uvod...svi mi koji vozimo aftermarket variomate imamo ih uglavnom u sport- race varijanti na dijametru 95 ...to je standardni dijametar za mina - china variomate ...on je ujedno i ogranicavajuci faktor koliko ce biti izbacen kais u zatvorenom stanju variomata ...zadnjih par godina smo provalili da postoje aftermarket variomati koje prave kinezi kao OR ( over range ) prekomerni , povecani , u dijametru 100 mm , nije bilo lako doci do toga , sture informacije na sajtovima , gledas sliku , jel` to - to , broj zube na kaloti , pa unutrasnji , pa spoljasnji promer bolcne , znaj ga sa slike ...ja sam s jeseni uspeo da pribavim sve neophodne komponente , to znaci telo varijatora , a naknadno je stigla i fiksna , ventilvar , jer jedno bez drugog ne moze , bolcna odgovara od originalnog i sa delovima sam skroz kompletan i sve odgovara ( za divno cudo ) ...to je sve kostalo oko 40-50 evra ne secam se tacno ...tu negde ...

to je ovo , OR vario kompletan ...

Posted Image

S jeseni kad je pristiglo . montirao sam ga ali nisam bio zadovoljan rezultatima , nesto nije bilo u redu , vidi se na markeru da nije izbacio kais kako treba, a i subjektivni osecaj u voznji je bio da se krajnja brzina smanjila ...e , sad posto sam imao km sat takav kakav je bio - neupotrebljiv za bilo kakva ocitavanja od svega sam odustao i vrario onaj motoforce vario koji je bio pri kraju zivota , ali jos uvek radi i to solidno , izbacuje kais do kraja uprkos skockanim pavese rolnama i vidljivim mehanickim ostecenjima ...zamena slajdera i mali rad brusilicom na kaloti su mu produzili zivot i on jos uvek radi na Alienu ...

Sad kad sam ugradio km sat koji ima bazdarenje do 120 km/h i koji dobro radi imam nadzor nad stelovanjem i mogu dalje ...ipak su km sat i obrtomer osnovne alatke neophodne u stelovanju da bi imali nadzor nad onim sto radimo ...

Pre oko tri godine kad sam kupio Motoforce variomat dosao sam na ideju da ga istuniram ...dao sam da se na strugu sastruze iz gornje zone pa do dole , do bolcne od gore sa nule , a do bolcne 0.5 mm...kako sa jedne strane , tako i sa druge ...time se ugao naleganja kaisa neznatno promenio , a dobio sam dublje upadanje kaisa prema bolcni i samim time uslove za bolji start , a u gornjoj zoni nesto bolje izbacivanje ...i jos nesto - zbog ogranicene duzine navoja na rukavcu radilice , taj milimetar je mnogo znacio za stel- platne i pritezanje krunice kurble ...to nije beznacajno ...sve to se u praksi pokazalo prilicno dobro , variomat je radio odlicno , a ocekivao sam pojacano trosenje kaisa , ali to se nije desilo ...ostao je isti kao prvog dana ...dakle , ovaj tuning nema posledica po trajnost kaisa , a ima samo dobitka ...

E, sad , posto je tuning rizik, nikad se ne zna sta ce se dobiti , ostaje da se nadam najboljem , sad sam se obezobrazio , pa cu da probam i korak dalje ...nosim ono strugaru da mi odelje sa svake strane po milimetar ...to znaci da cu u donjoj zoni imati dva mm vise za upadanje kaisa , a gore ce biti vise izbacen ...koliko i sta ce se dobiti - videcemo ...

Posted Imageovo ce biti odradjeno...

Ako uspem da dobijem zamisljeno to ce se sad moci ocitati na satu , a kad se pogode rolnice ( ovaj vario je za 15x 12 , ne mogu pavese - steta ) i ako sve bude u redu moracu da napravim jos jedan korak - DR PULLY , pa da konacno vidimo jel` to radi ili ne ...isuvise je niska cena da se ne bi probalo ...

#2 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 April 2015 - 12:37

Meni Dr. Pulley rade posao, nikad nisam imao ovakav start i početno ubrzanje, a imam klasičnih rolnica u tim gramažama pa nije ni blizu. Ako su mi radile u Falconu, što nebi i na Piadju.

#3 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 April 2015 - 14:15

Precnik samog varijatora ne garantuje izlaznost. Ako kanali rolnica nisu predvidjeni za vecu izlaznost vario moze da bude i 120mm kais ce izaci do 80mm i to je to. Meni je serijski posle produzavanja staza isterivao kais do kraja. Naraku mi je gurao kais preko precnika varia i cesao po dekli u zoni varijatora. Znaci osnova za dobru izlaznost i dobar start je konstrukcija kanala po kojim trce rolnice. Ima razlike i u linearnosti kanala pa neki varijatori imaju bolje a neki losije ubrzanje, neki na startu prevrtavaju a neki ne. Kod mene je naraku u sprezi sa linearnom remenicom drzao obrtaje od starta do krajnje na istim obrtajima osim bas na samom kraju gde je podizao obrtaje za oko 500rpm. Znaci od 10kmh do oko 87-88kmh GPS zakucani obrtaji. Ono preko nabere u tih 500rpm. To struganje u zoni bolcne moze da pomogne ali moras paziti da se sve uradi krajnje precizno i na dobrom strugu da se ne iskrivi pa da bude oscilacija.

#4 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 08 April 2015 - 14:48

Da li treba malo duzi kais kada se obrade te polutke varijatora za 0,5 mm ili moze fabricki 788 da izadje do vrha?

#5 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 April 2015 - 17:49

792/16,8 je savrsen ali i sa 788/17 dize do kraja. Zavisi od proizvodjaca, neki su malo duzi a neki malo kraci.

#6 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 April 2015 - 18:31

Secam se Neso da si pricao o tome da je licilo na lepljenje dok nisi shvatio o cemu se radi ...to sad ti je prilicno dobra situacija da nabere jos samo malo obrtaja do kraja ...i kod mene je sad isto tako ...ja sam ga gramazom ustelovao da ga kroz ubrzanje drzi visoko , preko 10 000, na 10 500 rpm a, onda nabere jos malo , a najvaznije je da pri tome nema prevrtavanja i da krajnja nije ugrozena , a dokaz za to je upravo jos malo tih obrtaja ...to je idealno ...

Ovo kod mene odradjeno dobro funkcionise na ovom motoforceu s tim da je kais zbog one Morini oversize od 123 mm produzen na 808 x 16.8 ...logicno je da ce sve bolje raditi sa malo duzim kaisem jer je bolje iskoriscenje povecanih remenica ...ovim struganjem dobijamo sledece : u polozaju START u varijatoru kais stoji nisko , na samoj bolcni i po potrebi podesimo platnama da bude otprilike na 1-2 mm ( ne sme biti bas na samoj bolcni , a da nije bocnom stranama oslonjen na remenicu inace ce doci do proklizavanja ) ...na zadnjoj remenici u zatvorenom stanju duzina kaisa opredeljuje i njegov polozaj , pa ako je kratak start je losiji ...pri skroz otvorenoj remenici , na punom gasu remen ce potonuti do kraja , a napred , na strani varijatora kais se penje po nesto ostrijoj strmoj ravni i zavrsava svoj put nesto vislje jer smo ga u donjoj zoni nesto skupili , gore mora neminovno nesto vislje izaci ...znaci , nesto duzi kais je pozeljan , mada i sa postojecim mora biti malo vise izbacen ...i da, linearnost prenosa ce se neznatno promeniti , ja mislim ne nesto bitno, a ko bi ovo odradio , a ima zadnju linearnu sa dva ugla ( 32 i 34 stepena ) mogao bo probom da odredi koji je ugao podesniji ...

Ako sve ovo uspe u ovoj malo radikalnijoj varijanti , pa jos ako bi Dr, Pulley na to sve nesto malo dodale , to bi bio pun pogodak ...vredi probati ...

#7 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 08 April 2015 - 18:39

Hajde Miso, pazljivo pratim. Sto se tice ugla na remenicama blizi ugao osovini primara koristis kada imas porast obrtaja kroz ubrzanje, a onaj drugi ugao koji vise naginje ka poprecnoj osi (ka remenu) kada obrtaji propadaju kroz ubrzanje.. i naravno ulogu ima i tvrdoca opruge zavisno od ugla. Ima tu kombinacija, treba izdvojiti vremena i probati.

#8 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 08 April 2015 - 18:49

E ovako posto sam vec obradio polutke za po 0.5mm i meni se povecala krajnja za 5-6km s tim sto je moj kais pojeden na 16,5 i izduzio se na 800. Sad meni odgovara da bude 17 da bi izgurao varijator do vrha samo me zanimalo da li ce ta duzina 788 bando da izadje da nije kratak.Nema 17 792 28 taj mi se cini najbolji ovaj 16.8 792 vec mu fali 0,2mm u sirinu pa mozda nece da ga izgura do kraja iance duzina je dobra.Ako kazete da hoce 788 da izadje do vrha varijatora,onda cu taj kad kupujem da uzmem pa javljam

#9 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 April 2015 - 20:05

Probaj da zatvoris varijator pa izmeri prostor izmedju ventivara i varijatora. Sa sirim kaisem neces dobiti vecu izlaznost osim ako budes zrtvovao start jer kada ubacis siri kais i podesis platnama da stoji dobro (na bolcni) opet ce ti biti isti odnos pri zatvorenom varijatoru jer ti platne smetaju da se zatvori kao kad je uzi kais bio u opticaju. Ako me razumes. Vario u zatvorenom stanju treba da je u gornjoj zoni malo ispod 16mm tako da ti i taj kais od 16,5 odgovara. Tu pomaze samo igra oko duzine ali kazem ti kod mene najbolje radi 792x16,8 ili 801x17.

#10 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 08 April 2015 - 20:19

Razumem ja,ali meni su obradjene polutke varijatora za po 0.5mm u donju zonu kod bolcne i na 0 izaslo na vrh.Sad trenutno nemam ni jednu podlosku u ventivaru a bila je 0,8 i kais se samim tim vec vislje popeo gore ali ne skroz posto je 16,6 trenutna sirina kaisa sa originalnim 17 ja mislim da ce da izadje skroz. Ne secam se merio sam kada je bilo obradjeno da je sad na 16mm kada se skupi. Tako da jedino 17 kad je nov kais ja mislim da ce da izdje skroz jel se varijator ne skuplja skroz do kraja zbog sugavih staza u varijatoru

#11 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 April 2015 - 20:27

Opet ti kazem, ako podesis i taj novi (siri) kais da stoji u pocetnom polozaju isto kao i stari (uzi) nece ti se popeti vislje. Rolnice kada udare u kraj kanala one zatvore vario do odredjene mere. Kada platnom produzis cauru varijatora da bi siri kais dobro stajao automatski ti ostaje za toliko sire kada je varijator zatvoren. Znaci ako ti je vario u donjoj zoni sada recimo 16,5mm a kada je zatvoren 16mm u gornjoj zoni, kada stavis siri kais 17,5 moras ubaciti platnu od 1mm da bo start ostao isti ali samim ubacivanjem platne vario se zatvara za tih 1mm manje pa ce ti kais 17,5 izaci isto dokle i 16,5 kad je bez platne.

#12 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 08 April 2015 - 20:28

Ti si Neso produzio staze pa se vise skupio varijator doso na drugi nacin da podignes kais. Sad tebi je radio na 17 800,zato se pitam da nije kratak 788 17 ako treba da ga izgura napred skroz.meni odgovara da je 17 sirina samo ne znam za duzinu,al probacu.Reci mi taj od 800 jel mu tacno 800 spoljna mera?

#13 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 April 2015 - 20:32

Nije 800 nego 801x17 i priblizno je ta mera kada se meri po spoljnoj zoni.

#14 Miki82

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 321 posts
  • MestoZajecar
  • VozimSachs sx1

Posted 08 April 2015 - 20:36

jasno je ja ako dodam 0.5 dole za toliko cu da pomerim i gore znaci isto mu dodje, lek je da treba vise da se skinu polutke ili kupi kako treba varijator.

#15 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 April 2015 - 20:36

Eto. kod MIkija ima benefit na obradi ...naravno da se treba dobro poigrati platnama i duzinom kaisa da bi se dobili najbolji rezultati...samo , podsecam da sam ja imao problema sa merama pre neku godinu kad sam hteo duzi kais pa kupim ATHENU 801 x 17 , a on ispao kraci od BANDA 788 ... ne znam kako , a DAYCO 808 je tacno u meri na koju je deklarisan ...oprez, ja bi ATHENU izbegao zbog toga sto mute sa merama ...

#16 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 08 April 2015 - 20:44

Krojacki santimetar u dzep i u kupovinu kaisa...

#17 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 08 April 2015 - 21:26

E, Neso kad bi to moglo tako ...najcesce su spakovani u ono pakovanje , a trgovci nece da otpakuju , a mozda neki imaju samo onaj karton preko sebe , ti se mogu izmeriti ...

#18 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 09 April 2015 - 01:21

Veoma interesantan pothvat, vidim da je i ovdje Athena remen zakazao. A dimenzije variraju, stvarne i deklarirane vrijednosti ne stimaju, kako je to moguce pitam se i dalje.

Sad kad ces mjenjati kut, mozda bi te trebala zanimati i treca dimenzija remena, a to je kut, 28, 30...

Posto su dr puli rolnice?

#19 VlatX

    Član

  • Moderators
  • 808 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian 28C

Posted 09 April 2015 - 01:44

Ja sam na fabrickoj fiksnoj skinuo taj zub kod bolcne,dobio bolji start,kajs je mogao da legne na bolcni bez produzivanje bolcne (sa sajbama).

#20 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 09 April 2015 - 10:20

Dr. Pulley kod nas u Zrenjaninu ni desetak evra ...niska cena , steta ne probati , pa ako valja ...bar cemo znati ...ja dok obavim sve radove , ustelujem gramazu , porucujem sigurno , pa cemo videti ...eto, kod Goggyja dobro rade ...





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users