#221
Posted 13 April 2016 - 10:46
zaključak je da je ovaj linearni ugao ok, ali ne za ovu postavku variomata... jednostavno stock vario ima staze do polovine i zakrivljenu kalotu da izlaznost bude skoro do samog vrha, što se i vidi na slikama... to praktično znači mnogo strmiju razmenu prenosnog odnosa i agresivno guranje remena.. tako da mi ne gine nazad ponovo athena ljubičasta koja je ekstra tvrda...
da bi dobio ponovo međuubrzanje u nekim srednjim granicama powerband-a, morao sam spakovati 8g rolnice, dok sam sa stock variom i istom centralnom bio na 7,5g u onim snimcima... šteta je ali ovde jednostavno nema prostora.,..
uspeo sam da u kvačilo ubacim neke crvene oprugice 29mm dužine u opuštenom stadijumu, 2mm debljine i one mi deluju najtvrđe koje imam u toj dimenziji... dobio sam kvačilo za nijansu višlje, ako ne računamo da sam blago pošmirglao deo koji se dodiruje, tako da će tu još biti izmena kako bude grip počeo da raste,,,
sve što sam uspeo sa šajbicama da uradim je da mi početni stadijum bude za oko 1,5mm dublje od teorijski prve brzine kada je remen na bolcni, tada imam najmanje oscilacija između hvata kvačila i punog prenosa na variomat..
što se karburatora tiče spustio sam iglu za još jedan podeok i dobio strednji otklon tipično oštar, mnogo bolji početak i pravilan odziv pilotke, međutim sada mi je 82 glavna dizna blago slabašna... sledeću koju imam je 85, i ovde je blago deblja sredina, dok sam kraj drastično popravio čak možda previše...
radim sa stock iglom od ovog mikuni 16 karburatora, mogao bih se poslužiti setom A za dell 17, međutim mislim da ću imati dobru spregu kada izradim dizne 83 i 84....
za sada je ovo najbolje što sam mogao da dobijem... ako uporedimo sa prethodnim snimkom svakako mi treba 17s do 80kmh po satu, krajnja je ista, obrtaji nešto višlji... po mom mišljenju najjači udarac imam na 8600-8800... ostalo je ok ali slabije, RS2 je kulturno raspoloživ od 8000 do 9500 obrtaja
#222
Posted 13 April 2016 - 11:51
Meni snimak deluje impresivno, bez obzira koji je cilindar u pitanju, ovde je na kraju velika sreca sto si se otvorio za ovaj tecnigas rs, carobno je koliko je primirio mhr replicu i koliko ti je olaksao posao u steli...
Karb je vec druga prica, ja sam ubedjen da bi bolje prosao sa nekom A 13 ili A 25 aplikacijom, jer je fabricka mikuni igla dosta ostra. Neverovatno koliko su ovi jaci cilindri nelinearni i nezahvalni nisko, steta je sad ne uloziti sredstva u multivar, kvacilo, i ozbiljiniji karbirator sa powerkom.
Znamo da ce ovo naslediti mladja mezimica i da nije primereno za njeno upoznavanje i sticanje iskustva, ali prosto mami koliko ovde jos ima potencijala.
Ponovo si pokazao i dokazao da ne treba mesati babe i zabe po pitanju setupa, ali isto tako i dokazao da je sve moguce ustelovati sa ogromnom kolicinom potrosenog vremena i zivcima kao strune.. svaka cast!
#223
Posted 13 April 2016 - 11:59
#224
Posted 14 April 2016 - 22:35
Definitivno bolje drži obrtaje i ne oscilira toliko....
Jednostavno mislim da je ovde 16mm karb neki ograničavajući faktor za ukupne performanse, pa sad ako juriš maximalne performasne iz postojećeg setupa onda je to što je..
Evo mog snimka na Jetforceu sa Malossi Sportom 70 i Tecnigas Rs-om, 19mm karbom......Čini mi se da je nekih 12 sec do 80, pa sad koliko su satovi slično izbaždareni...
#225
Posted 15 April 2016 - 07:56
naravno i mašina mi deluje za neku nijansu jača, kao i vozač u "dživdžan" kategoriji...
moram da se potrudim još ...
#226
Posted 16 April 2016 - 08:42
od svih ponuda, ja sebi kupujem proverene, dakle ili Naraku Sport-Racing ili Multivar, pošto sa multivarom dolaze i nalepnice, onda će vrv biti i brži
Evo i komparacije, originalnog dole (koji je dobrog kvaliteta), i multivara gore, vidi se u čemu je fora,... kod originala staze izlaze do polovine visine, ali se remen ipak izbacuje skoro do kraja zahvaljujući zakrivljenoj kaloti...
levo je originalna bolcna desno multivar-ova, tačno se vidi da je neko skratio, sf2 je garant bio kod majstora da "poskida blokade", nije ni čudo što sam morao da radim sa ukupno 2,5mm šajbica...
prečnik originalnog variomata je 92mm i bolcna je 20mm debljine, dok je multivar 96,5mm i istog prečnika bolcne 20mm
usledilo je sklapanje, prvo obeležavanje, najzad vadim athena ljubičastu i pakujem top zelenu koja je neke srednje tvrdoće
remen utrošen na 17,1mm sa jednom šajbicom 0,5mm stoji ovako
međutim nije dobro , imam velika prevrtavanja... na kraju sam se završio sa 8,5g rolnicama koje sam dobio i malossi belom centralnom,.. i sada sam na nekim obrtajima koji su nešto preko špica... promene obrtaja kroz međuubrzanje su se svela na minimum, imam oscilacije od oko 300 obrtaja,... u kraju sam dobio nešto produženja prenosa, recimo da sada do 90 gps-a dođem na istim obrtajima, odnosno blago opadnu usled otpora vazduha i moje težine....
naredni dan sam izradio diznu 83,5... to je tačno na pola puta između 82 i 85 koje imam u setu...
i sada imam bolji odziv na igli i malo tanju smešu u punom gasu... bože moj dolaze lepši i topliji dani, evo slike svećice
na ovom snimku nemam obrtomer jer sam uspeo da prekrojim signalni kabel, pa ću nadoknaditi nekom drugom prilikom
i juče sam još spakovao novi remen koji je 17,4mm širine sa 0,8mm šajbicom i popustio kvačilo na fabričke opruge... to mi je još slaba tačka takoreći pregrubo podesiva... sledi nešto vožnje i upoznavanje,...
dosta je teško odraditi ove finese kada se karakteristike prenosa brzo menjaju... npr malossi bela popušta usled prve montaže, kvačilo se popravlja gripom jer je bilo pošmirglano, novi remen se prilagođava variomatu itd...
tako da ide još vožnje...
u međuvremenu sam zapazio da mi točak odnosno blatobran nisu u osi... motor se kreće idealno ne vuče ni u jednu stranu, moram ovo proveriti i ustanoviti u čemu je fora
edit: ovde ću se dopisati samo da smo konstatovali da mi je nosač blatobrana malo kriv... neko ga je overio...
#227
Posted 17 April 2016 - 22:21
Kao što je i bilo za očekivati, udoban je za medalju...Definitivno Pežo je po udobnosti iznad svojih konkurenata...
Mašina radi zdravo, MHR Replica se javlja u punoj snazi koliko joj to ostale komponente dozvoljavaju....Motor je lepo raspoloživ i voziv, ako zanemarimo nešto sporiji odziv gasa kroz međuubrzanje!
Start je nešto lošiji, trebaa ga sačekati narodski rečeno ali kad povuče drž se dobro...
Sve u svemu vrlo rado bih se po gradu vozikao sa ovako jednim podešenim motorom, al obavezno na kaficu u mokasinama jer molim lepo ipak je to Pežo, koji zna da odere na semaforu!!
#228
Posted 17 April 2016 - 22:40
Zao mi je sto nismo stigli da iskoristimo kamericu, dobro je kasnije analizirati snimke.
Ocekivano, mene je lav vukao identicno kao na snimku gore, dakle punjenje cagera nije problem. Imao sam priliku u vise navrata da se vozim i testiram. Prvo, na uscu, malo po pravcu malo po krivinama,uz ozbiljno zaleganje na koleno bar 3-4 kruga sam napravio a bogme i ozbiljno do ivice poderao zadnju gumu Toliko o udobnosti i ciklistici, znaci i za kafu a i za trku.
Danas je u Bg-u bilo 30 i malko vise stepeni, evidentno je da motor nastelovan 200km dalje se nece isto ponasati i to se oseti. To blago nalivanje sa viskom goriva se najvise oseti na startu i ubrzanju, dok je hladan to je jedan savsim pristojan prenos base klase, medjutim kada se zagreje i smesa obogati, dobijamo nedostatke midrace setupa. Mogu da kazem da sam prijatno iznenadjem mhr replica cilindrom, secam se slogana iz prodajne kampanje i tacno je to dobar opis, umiljata zver. U kombinaciji sa ovim tecnigas auspuhom koji limitira cilindar na 8-9000 obrtaja, rezonanca se oseti siroko i traje dugo. Fino vuce i kazaljka kilometar sata skace kao obrtljka. Navlacenje traje kratko i ocas posla se cager patosira, recimo za jednu duzu ulicu, izmedju dva semafora.
Mario je obvde odradio muski posao, danas posle svakavih maltretiranja i voznji po gradu, konststovali smo da udarac na ubrzanju fali zato sto kvacilo malo klizi, izrazenije je kada je dobro prenos ugrejan a uzbrdica jaca. Multivar je preporod za krajnju brzinu, a ciklistika je na extremnom nivou!
Mene i dalje kopka kako bi to tek islo da je dostupan neki auspuh koji bi zaista dopustio da se ova mhr replica zavrti na 11000 obrtaja gde i zaista pripada...
#229
Posted 18 April 2016 - 07:00
#230
Posted 18 April 2016 - 08:22
istina je da je bio na granici tankog podešavanja, a da se u BG na 30-ak stepeni već javio prebogato, tim pre što se i temperatura motora vrtoglavo penje...
ja sam u defileu zaključio da mi je ovaj stock hladnjak dosta slabašan za ovaj cilindar, jednostavno za dobru i stabilnu temperaturu potrebna je brzina, u protivnom se u defileu penje do crvenih podeoka.... pitanje je šta će se desiti preko leta na još višljim temperaturama vazduha, ali je evidentno evo po koji put da je sama temperatura mašine najviše zaslužna za prebogat sastav smeše....
sleduje mi ozbiljno podešavanje prenosa... radujem se vađim pohvalama iz vožnje, evo sad imam i overene resice po ivicama gume,
ovaj "poštar je takmičar"....
#231
Posted 20 April 2016 - 09:04
možemo demonstrirati sad tu neko znanje i umeće, kako napraviti od stock prenosa da bude i dobar start i dobra krajnja, međutim za ovakve cilindre postavljamo kriterijume koje moraju da isprate komponente koje, kada pričamo o prenosu, nude puni konfor podesivosti..
jedan od problema je bio pretežak ventivar, PUG ima čelični zamajac sa sve aluminijumskim ventilatorom, za razliku npr od minareli-ja, i pored svih problema koje ja ovde imam na liniji zamajca, klasičan magnet, ekscentar na radilici za Air kompresor, varijator... , ovaj detalj mogu da menjam...
Zamajac je kod nelinearnih cilindara jedan od ključnih detalja kao i varijabilno paljenje da bi motor što pre bio eksploatisan u području powerband-a, a da pri tome na obrtajima za koje nije projektovan ne nalije gorivom, koje -- kada pričamo o igli jednostavno ne umemo da umanjimo jer je kasnije u samoj rezonanci potrebna ta količina ako želimo da se vozimo i sa npr pola gasa... dakle rešenje je da se spektar od 2000-6000 pregrmi u što kraćem roku, konkretno u mom slučaju, kod HE cilindara i auspuha koji kreću da rezoniraju na 10k je taj problem još evidentniji...
od svih ponuda jedino se Stage6 sa svojim CNC drive-om pokazao kao dobro rešenje
koji je ukupne težine sa sve čeličnom zvezdom oko 150g dok je stock oko 450g
istina je da nema zube i da alanser neće biti u upotrebi, ali to mi sada ne nedostaje, kada ga budu vozili mlađi članovi, vratiće se stock...
sledi kvačilo, moj izbor kao bestbuy je sada na Polini 3G for race 107 kvačilu, očekivao sam onu verziju sa belim i plavim oprugicama, a dobio sam ovu sa tri vrste oprugica, dakle ovo mi i više odgovara jer je podesivo od nižeg spektra...
u paketu su 1,8-2-2,2mm debljine oprugica, ja sam u startu krenuo sa žutim 2mm i podešavanjem na prvoj lestvici utegnutosti... fino je što se u ovoj dokumentaciji ovo kvačilo ne spominje, takoreći 3G sa belim i plavim je onaj drugi tip... nema veze..
i imam šta da vidim, , od kako sam ubacio multivar 96,5mm prečnika javlja mi se potpisivanje remena o deklu...
mislio sam da ove poslove radimo samo na OR prenosima,... ali eto počinjem da se bavim istim pitanjima...... hoće li i ovaj na trke ?
Usledila je provera maksimalnog stadijuma remena, želim da proverim da li postoji još neka prepreka konkretno na bloku... za tu zgodu sam izvadio centralnu, i blokirao variomat u maksimalno otvorenom stadijumu...
ostalo mi je možda još 1mm nebitno, provera stanja je informativnog karaktera...
u zadnjoj remenici je oko 62mm napred na variomatu je na oko 94-95mm sada
ono što sam još mogao da zaključim je da su odradili ovo 3G kvačilo vrhunski... u maksimalno otvorenom stadijumu torque drive-a kvačilo biva distancirano za oko 0,5mm od same poluremenice, dok je zvono u prekrivanju feroda u nekih 95%, i to je po meni sve u optimumu... jedino što mi malossi bela nije dozvoljavala maksimalno otvaranje zbog broja zavoja... ja koristim sa gornje strane originalni metalni klizač koji ide u oprugu a ispod kvačila, praktično sam gubio nekih 1-1,5mm od kraja, ali sam zato spakovao originalnu PUG centralnu sa manje zavoja a slične tvrdoće...
juče je bilo kiše... na prvu loptu deluje fenomenalno,... mislim da sam sada uneo dve ključne stvari, motor je življi, oseti se lakši zamajac,... mogu sad karb ponovo da podešavam.. a kvačilo je za nijansu pretegnuto, ovde imam prostora za hvatanje prve amplitude prenosa....
PS.. da pojasnim samo, počinjem da se služim novim terminom, "prva amplituda" .. pa kada dođe vreme uradićemo tuturijal u prenosu... Radi se o tački hvatanja kvačila.. Bitno je da kvačilo počne da hvata u istom trenutku kada rolnice počinju da menjaju prenosni odnos.. kada je ta tačka u prvom prenosu remena onda je mašina najbolja na startu i naziva se prva amplituda...
kada je kvačilo teže, odnosno više popušteno onda imamo nesinhronizovan prenos i kvačilo uhvati ranije rolnice kreću kasnije i javlja se onaj karakteirstičan talas u obrtajima...
dok kada je zategnuto preko , onda imamo da kvačilo havata kasnije i rolnice kreću da dižu remen u prazno... isto tako imamo karakterističan talas u obrtajima i truba start...
međutim možemo pogoditi u "drugu amplitudu", to je stadijum kada nastavimo da dotežemo kvačilo i ono dolazi u pozitivan sinhron datog prenosa, tempa podizanja remena i uopšte težine vozača i jačine motora... na drugoj amplitudi je start isto dobar ali nešto slabiji...
ako nastavimo da dotežemo... opet imamo talas, truba start i dalje dotezanjem dolazimo do treće amplitude gde je start ponovo dobar ali slabiji jer se remen nalazi u tzv trećem stepenu prenosa...
da ne dužim o ovome više, nadam se da je jasno... pa biće o tome i tema i grafikoni i video zapisi za primer, kada dođe vreme....
#232
Posted 20 April 2016 - 09:34
Elem, ovaj ventivar deluje impresivno, to je 3 PUTA manja tezina! Jedino te nalepnice, mogao si ga prefarbati, kutiju zamaskirati
Kvacilo je zaista vrhunsko, eto ja sam za isti model dobio knjizicu u kojoj se napominje da je 3g (sa 2 seta opruga, plave i bele) nesto teze konstrukcijski i da sljaka u rasponu od 4500 do 9000 obrtaja, a 3g for race (3 seta, zute) je kao malo jos lakse i pocinje da radi od 6000 sa najmeksim belim 1,8milimetarskim oprugicama. Napominje se i za jedno i drugo da nije preporucljivo natezati start preko 8, odnosno 9 hiljada za race verziju bas zbog pravilnog polozaja remena, odnosno gore napomenute amplitude.
Naravno, bilo koje od ovih kvacila je moguce dovesti i u nizi spektar, meksi start sa nekim jos tanjim oprugicama. Mislim da je trenutno best buy!
Mene svakako raduje ova prica jer je samo to falilo a garantujem da ce se i krajnja popraviti bas zbog kvacila. Voleo bih sad da uvedemo i pojam forumske brzine, to je ona prava merena gps-om a ovekovecena video snimkom, ne screnshotom
Ajd, jedva cekam da vidim kako lomi kicmu
#233
Posted 20 April 2016 - 10:13
new-5.jpg 399.46K 37 downloads new-1.jpg 498.85K 39 downloads new-2.jpg 335.01K 37 downloads new-3.jpg 346.73K 37 downloads new-4.jpg 567.38K 37 downloads
#234
Posted 20 April 2016 - 10:21
#235
Posted 20 April 2016 - 10:49
#236
Posted 20 April 2016 - 17:52
eto tipičnog primera kad usled manjeg otpora vazduha remen krene dalje sa prenosom i mašina počinje da ulazi u powerband ...
na 3,40
#237
Posted 20 April 2016 - 18:34
Mogu da kazem da je CNC polutka definitivno isplativa stvar.. Secam se te strasne promene u odazivu na gas posle izmene fabrickog ventilvara. Koliko se secam trazio je odmah pola grama lakse rolnice zbog manje rotacione mase, ali je mnogo lakse ulazio i rezonancu i jednostavno je bio elasticniji u voznji.
Sto se elasticnosti cilindra tice tu ne znam o kakvoj NEelasticnosti se prica, Replica je po meni strasno elastican cilindar. Vozio sam ga toliko lepo u svakom stadijumu da vam to ne mogu opisati. Krenuvsi od samog starta koji je bio na 5-5500 obrtaja, pa eksplozivnosti kasnije na kojim god obrtajima je bilo potrebno. Do duse medjuubrzanje sa Yasunijem je bilo na oko 10000 obrtaja, mozda niansu vise ali to sad nije bitno.
Dalje... Ja sam imao fabricki linearne polutke koje su savrseno radile posao. Ne secam se apsolutne nikakve rupe da sam imao kroz ubrzanje. Centralna Malossi zuta. Usporedba sa Minarelli polutkom.
Prilaz na airboxu i 19 karbu sam resio tako sto sam na karburator navukao deblje crevo i rupu na airboxu prisirio na njegovu spoljnu meru, tako da je sam tesan spoj guma na plastiku odlicno radilo posao bez fals vazduha, a pri tome bilo je brzo kad je trebalo skinuti airbox. Kontakt sa amortizerom je bio identican, kao i distanca na donjem nosacu.
Edited by Rade, 20 April 2016 - 18:37.
#238
Posted 20 April 2016 - 21:15
Evo vidiš sad ovo Mario, otkud kod Radeta linearne polutke? Vertikala i jedno i drugo, koji su ovo fazoni?!
Kod mene na horizontalnom bloku na Jetforceu je takođe bila linearna polutka, ali to nije bitno...
Pun pogodak za lakši ventilvar, razlika je nebo i zemlja...A još je i Stage6, mislim to je nešto posebno...sad ćeš kretati ko u dupe da su te šutnuli!!
Što se tiče kvačila Polini 3G eno i kod mene radi vrhunski posao na MHR-u...nema greške, kvačilo je prva liga!
#239
Posted 20 April 2016 - 21:36
što se tiče ventivara, sad mi je jasno koliko sam bio retardiran sa kymco devetkom, ajd ovi gy6 manje više, ali je i piaggio u istom problemu.... svi koji imaju taj sistem bendiksa po obodu ventivara su od čelika, tuč teškog
#240
Posted 20 April 2016 - 23:17
Ima ti još jedna caka. Posebne polutke baotiana takoder su POLULINEARNE. U pocetku imaju zavoj a onda kasnije skroz linearno otvaraju. Nesto slicno kao Motoforce polutka sto ima na scooter attacku. cak tu od batine vise preferiram jer fino provrti u startu pa recimo nauzbrdici se dobiju fini okretaji za kretanje ili ako imas suvozaca puno lakse krene skuter.
10 user(s) are reading this topic
0 members, 10 guests, 0 anonymous users