Jump to content


Karburator - teorija i skoro sve o stelovanju...



36 replies to this topic

#21 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 22 April 2012 - 21:13

i da se nadovežem, u cilju poboljšanja kvaliteta usluga i što preciznijeg podešavanja karburatora, mračajska radionica je nabavila simpatičan gađzet, Color tune
http://www.gunson.co...4_PACKAGING.jpg
U zavisnosti od boje plamena, podešavanjem karburatora se dolazi do korektne smeše


#22 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 22 April 2012 - 22:29

to mračnjaku mračni, čuo sam za tu spravicu...nego kako si je napravio sunce li ti tvoje?? i jel će biti masovne proizvodnje?

#23 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 22 April 2012 - 22:40

Dobra alatka u pm...sad sam malo gledao..."Blue is correct mixture, Yellow too rich and White/Blue too lean."...tehnologija bato :P

#24 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 23 April 2012 - 06:39

Ma sitnica, nisam pravio, kupio sam od Bokilića, imao viška, nisam odoleo, morao sam je imati :P

#25 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 23 April 2012 - 08:55

ja sam istu probao pre 10-ak dana, jedino što je u pitanju podešavanje pilotke, dakle fine tuning... ostalo ide prema ranijim protokolima

#26 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 23 April 2012 - 09:26

View PostMario, on 23 April 2012 - 08:55, said:

ja sam istu probao pre 10-ak dana, jedino što je u pitanju podešavanje pilotke, dakle fine tuning... ostalo ide prema ranijim protokolima

Jes vala..za pola gasa i full nista dok ne vidis "pravu" svecicu...

#27 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 24 August 2012 - 12:08

Opet malo o karbu i stelu...PRC Mikuni koji se nalazi na skoro svim 2t kinezima...





#28 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 24 August 2012 - 13:01

Teme o stelu raznoraznih karbova...bitna je posvecenost da vam klip ne bude" mrtav" i "beo" :) znam da ce nekima biti tesko i da sve procitaju al ovo je jedini nacin kako dobiti najbolje performanse i optimalnu potrosnju [ kolko je to moguce na turpijama]...
http://forum.pyrothe...dpost__p__15247
c/p ...Mario...


''evo prvih utisaka sa današnjeg setovanja karburatora...
PHBG 21 DS, meni se čini da je identičan sa onim iz S6 pakovanja, 40 klipić, W7 igla, 92 glavna dizna, atomizer sa šeširićem..
M5 dizna koja je došla sa njim i na kojoj piše 92 se poklapa sa veličinom 86 iz Stage6 set-a, a i kalibratorska igla 85 ulazi a 90 već ne ulazi, tako da je tu prvi zajeb po tom pitanj

1.u prvom testu sa 88 diznom je trokiranje i totalna nevozivost

2.drugi test sa 82 diznom je urodio plodom sa W7 iglom na predposlednjem zarezu odozgo (dakle težimo prema manje goriva) relativno dobar start, motor povuče fino, nismo vozili duže relacije, svećka je uvek cigla fali pređenih kilometara.. šraf za podešavanje pilotke koji dozira gorivo je na 20 min od potpuno zatvorenog i tu već kreće da obara

3.treći test je sa skroz spuštenom iglom, i učinilom nam se da motor lepši prelaz ima sa 1/4 na 1/2 otklona ručice, nismo nešto zadovoljni još

4.četvrti test je sa 80 diznom i skroz spuštenom iglicom, šraf za pilotku je još uvek u spektru oko 20-25 min, motor gubi na snazi u punom otklonu, prelazi su na prvi utisak ok, međutim naslućuje se da je mršav

5.peti test je sa 80 diznom i iglicom za jednu stepenicu višlje, dakle opet drugi položaj od skroz spuštene, situacija malo bolja, snage ima nešto više, start je bezveze, moli se nije to taj prelaz

6.šesti test je sa 80 diznom i iglicom na 3 položaju od skroz spuštene, pilotka je još ivek na oko 20min, snage ima više, malo čak i preliva na srednjim otklonima, ne valja idemo diznu natrag, Krsta je probao 1km vožnje i kaže da od 3/4 do punog otklona nikakve reakcije nema.. usput čini mu se da snaga posle par stotina metara propada

7.sedmi test idemo diznu natrag, radio je dakle ok sa 86 (fabrička 92) ali nam se činio malo prebogat, iglica je bila na drugom zarezu, i odlučim da napravim 84 diznu jer tu nemam u kompletu, pa ćemo ako zatreba videti kako se ponaša sa 85 i 86 neki drugi dan, iglica je ponovo na drugom zarezu od skroz spuštenog.. pilotka je na 20 min, rezlutat je da se vrlo fino javlja na igli, i da po meni odličan prelaz ima sa pola na pun gas.. Krsta kaže da još malo fali reakcije u kraj gasa...

videćemo neki naredni dan...

da ne zaboravim airbox je bez lulice dakle 23mm otvor i Malossi red sponge filter koristimo... moguće su razike u odnosu na sport pro serijski cilindar, naime ovde je portovan izduvni kanal, i pomeren ugao predpaljenja..
''

Nastavak...

''evo i utisaka od danas...

84-ka se nije pokazala dovoljno agresivno na punom otklonu i ako se na drugom zarezu igle motor vrlo fino javlja, ne preliva a nije ni presiromašan..

1. vratili smo 86 ponovo (to je ona fabrička) i spustili iglu na poslednji zarez, dakle skroz spuštena... odlična isporuka snage i relativno fino prima gas iz mesta dok se malo ne ugreje, posle toga trokira i ne pušta motor u rezonancu..

2. probao sa W8 iglom koja je siromašnija u skroz spuštenom stadijumu, prelivanje donekle rešeno, ali nema opet snage, . trebalo bi povećavati sad glavnu diznu.. međutim

sasvim je jasno da napajanje gorivom motora koji nije u rezonanci, a ima auspuh tipa mid race dosta otvoren, mora biti slabašno za razliku od stadijuma kada uđe u rezonancu, gore mu treba dosta goriva, i ukoliko ga ukrojimo na igli da bude fini pokret i da ne zaliva, može vrlo lako da se desi da zalepi na igli kada je u špicu rezonance.. ovde sad već nema mnogo filozofije, odlučio sam da dotegnem još malo kvačilo da bi mi mašina utrčala u rezonancu pri startu, a da vratim W7 iglu na kojoj malo preliva u skroz spuštenom stadijumu kada se ugreje dok nije u rezonanci, ali zato za uzvrat donosi značajno više snage...

3. nategli deltu sa žutim oprugicama u poslednji stadijum, i stavili utege na najlakše, to je sa ovim oprugama plafon što može da se podigne...

4. smanjio 1,7mm šajbice ispod ventivara na 1,4mm i ostaje da testiram kada je najadekvatnije opterećena mašina kvačilom..

5. vratili w7 iglu u skorz spušteni stadijum, sa 86 diznom i podesili pilotku, koja nam se danas prošetala i do 40min sa w8, sa W7 je ipak 20min od skroz zatvorenog najbolja..

rezultat odličan, motor ulazi u rezonancu odmah u startu, čak je i slabo opterećen...

6. menjali rolnice sa 5,1 na 5,7. odlično povuče, pojavio se i mekši start, nema zastoja ni kada je motor ugrejan, ne preliva, odmah ulazi u rezonancu

7 testirali šajbice 0,9mm i 1,2mm , ovde je kod 1,2 nekako najoptimalniji i start i akceleracija, samo je na granici da nalije kada je ugrejan u startu, pa smo ipak vratili 1,4mm...

preostaje da Krsta proba otklone na putu, da vidi kako radi na punom gasu, a svećica je dobila zazor 0,45... pa i nju da snimimo kakve palete boja nudi, danas smo završili u mraku i kiši... "

DraganNS ...C/P...
"Juce sam iskoristio zubato sunce i malo se pozabavio prenosom i karburatorom. Prethodno sam izrezao novi dihtung dekle od klingerita. Metoda "belilo-korektor" se pokazala bezuspesnom jer se korektor pre osusi nego sto ja stignem da ga "odstampam" na klingeritu pa sam iscrtao spoljasnje konture pomocu dekle i onda polako isecao potrebnu sirinu. Omasio sam samo dve rupe i to za pola njihove sirine tako da je dihtung montiran, i racunam da sam dobio tih 0,8 mm distance koliko je debeo klingerit. Posto msm da to jos uvek nije dovoljno da bih ubacio potreban broj platni za Athena remen (sirine 17,5mm) odlucio sam se za stock Bando remen koji je potrosen na nesto jacu meru od 16mm. Na postojecu platnu 0,8 mm dodao sam jos 5 stel platnica od po 0,1 mm i dobio sam ukupno oko 1,4 mm distance. Start je ponovo postao zadovoljavajuci - opet krece iz prve prilikom naglog dodavanja gasa, dok kod kretanja sa manjim gasom ima neodlucnosti ("moli se" sto kaze Mario). Posto su rolice adekvatne, ostalo je jos da pogledam karburator (od cijeg sam stelovanja pomalo zazirao). Dosta mi je pomoglo stelovanje Krstinog karburatora jer nam je setup slican, s tom razliko sto je kod mene malo manja pilotka (45 umesto 50). Uglavnom, ostavio sam stock diznu 92 (86 Dell?), iglu na drugom zubu i krenuo da stelujem smesu. Posto je Mario pisao da je Krstin karb preliva na malom gasu resio sam da se samo oslanjam na osecaj, zavrnuvsi vijak smese do kraja. Odvrni, zavrni, odvrni, zavrni...ko je ovo radio zna kakve su nijanse u pitanju. Jednog momenta ucini mi se da je to - to, i da skuter ima najbolji odaziv na mali gas. Pogledam: vijak na 10 min od max zavrnutog - isto kao kod Krste! Krenem da ga probam: opa, mali zivnuo, postao primetno nervozniji na gasu. Da ne davim, skuter se sada osetno bolje ponasa u 1/3 gasa, a uticaj dobro podesene smese osetim kroz ceo spektar, nekako je i rezonanca postala "reskija" po zvuku. Ipak, ima jos nesto sto bi moglo biti bolje: skoro se nista ne dogadja (odprilike) od 4/5 gasa do punog otklona. Drugim recima, kada na max brzini vratim rucicu do 4/5 gasa ne smanji se brzina. Da li to znaci da imam visak vazduha na punom gasu i da treba maaalo veca dizna?
Sve u svemu - ja zadovoljan! Verovatno ce novi Athena remen da saceka prolece jer skuter i ovako izvuce 9 banki, pa mi par km preko toga po ovoj zimi nista ne znaci sem - veceg smrzavanja."


Opet sam se vratio na karburator resivsi da zamenim diznu za manju, zbog visokih temperatura. Naoko, ucinilo mi se da dizne iz BGM kompleta (Delorto M5) takodje nisu precizno bazdarene pa sam stavio diznu 88 umesto Stage 6 92 dizne (zapravo 86 po delortu). Po jakom trokiranju video sam da nesto nije u redu pa sam resio da proverim sve dizne stavljajuci ih na konus obicnih sivacih igala, i ispostavilo se da je BGM precizan u oznacavanju brojeva i da sam zapravo povecao glavnu diznu. Ipak, nisam vratio ovu Stage6 92 (86 po Delortu) nego sam stavio BGM 85 diznu i svi gore nabrojani problemi (izuzev struje) su bili - kao rukom odneti. Znaci, da ne verujem sta znaci samo jedan broj dizne kada se pogodi tj. kada se pogodi prava smesa. Skuter se sada vrti odlucno, startuje, poteze i sa dvoje itd... Odmah sam stavio teze rolice 4,40 (Polini) i cini mi se da bi mogle i malo teze. Probacu, kad nabavim, i diznu 84. Pilotka je jos ostala ona 40, jer nisam razbusio 30 koju mi je Mare poklonio, ali cini mi se da moze i ovako jer se srafic za smesu lepo javlja."

Ima jos al i ovo je dosta... :)

aj jos malo..Mario -stel srafa za smesu...
http://forum.pyrothe...dpost__p__24282
c/p .....
"preporučuje se početi od 3 kruga odvrnutosti, i pojačati ler za 10-20% sa velikim šrafom... recimo 2200-2500 i tada treba krenuti polako ZAVRTATI šraf (izuzetak su Dellorto PHBG koji idu drugačije) koji će ukoliko je glavna dizna relativno pogođena u jednom trenutku dovesti pilot diznu u najbolju spregu sa ekstra vazduhom koji prolazi kroz taj maleni kanal, koji mi otvaramo i zavtvaramo sa šrafom...

najbolja sprega je gde je obrtaj najvišlji, posle toga obrtaji počinju polako da opadaju jer počinje da preovladava gorivo u smeši više nego što je potrebno... kasnije treba samo spustiti ler sa velikim šrafom... i sve treba raditi na ugrejanoj mašini, i povremeno izduvati mašinu na centralnoj nogari od prelivenog goriva...

po raznim manualima, Mikuni Bing.. itd... najbolja tačka je neposredno pre spuštanja obrtaja, dakle to je sigurna varijanta...

ukoliko je dizna prevelika, taj šraf neće raditi kako valja, isto će se desiti i ako je premala... ovo što je Bojan rekao je tačno, ukoliko šraf daje najbolje rezultate smeše na 3 i preko krugova, onda treba razmišljati o manjoj pilotki.. hmm ili agresivnijem cilindru, to se dešava kada ljudi kupe racing karburatore i pakuju na serijske i sport cilindre...

evo štivo za čitanje

http://forum.pyrothe...e-o-stelovanju/

pa kada vam to bude već sve prevaziđeno onda može dalje ovde nastaviti

http://forum.pyrothe...-dellorto-bing/

#29 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 07 September 2012 - 20:42

I kad se sve to lepo nasteluje treba ovako da zvuci ...ili bar slicno :) ko dobra spanska serija :D


#30 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 07 September 2012 - 21:17

aahahahah kako ga je nadrukao bradonja...al čoveče vidiš ti kako to na sitno prima gas?? svaka mu čast!

#31 Vita010

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 350 posts
  • MestoPirot
  • VozimPeugeot Elyseo

Posted 12 May 2013 - 14:07

Mislim da bio ovaj snimak mogao da bude ovamo kao zavrsna tacka u vezi rada karburatora:




Ako iz bilo kog razloga mislite da nije to za tu iili bilo sta drugo obrisite post.

#32 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 12 May 2013 - 15:15

Video je ok,jeste da je 4t karb u pitanju al princip je isti...neka ga...

#33 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 03 November 2013 - 23:03

Tema bi mogla pod "lock" dok ne budemo imali sta novo da kazemo...sve nova pitanja se resavaju u drugim topicima..do tad jedan Yosimurin lepotan ... :)
http://www.yoshimura...-mjn/index.html

Posted Image

Posted Image

#34 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 12 July 2016 - 20:32

Za one koji imaju zelju da stave protocniji filter (famozna "gljiva/kn") umjesto klasicnog airbox-a, neka dobro procitaju ovo ispod!

View PostAcaPostar, on 12 July 2016 - 19:50, said:

Agregat radi na vazduh i benzin, u idealnoj razmeri od 14,7 jedinica vazduha naspram 1 jedinice goriva, to zovemo stehiometrijski odnos. Odnos od 13:1 i manji je deblja ili masnija smesa (vise goriva) a odnos 16:1 i veci je tanja ili siromasnija smesa (vise vazduha). Od viska goriva u radu, motor gubi nesto snage, trokira i povecava potrosnju. Od viska vazduha ima jos drasticniji pad snage, gusi se ili popularno nazvano "muče", pregreva se i u 99% slucajeva zariba
(zalepi) usled nedovoljnog hladjenja i podmazivanja.

Postavljanjem protocnijeg filtera vazduha ili jos protocnije pecurke taj odnos dovododis u debalans, previse vazduha dodajes, pa ako si spreman da visak kompezijes adekvatnom stelovanju karburatora zamenom glavne dizne i igle onda je to ok zarad neke zelje za probom, medjutim razlike koje se dobiju su zanemarive na serijskom agregatu, sem naravno, povecane potrosnje goriva.

Dakle, "probe" tipa postavim ili odvrnem cisto da vidim sta ce da se desi donose sigurno unistavanje cilindra i klipa, zaboravi ih. Nema nikakve magije, nece agregat ici bolje nikakvima cudima, tuning je cista fizika i matematika.

Prouci teme o stelovanju karburatora i variomatskog prenosa a prelistaj teme u sekcijama "base, "midrace" i na kraju "high end", cisto da imas neku predstavu koliko sta kosta i koliko truda i znanja treba da se ulozi u setup koji donosi podizanje snage, bolje ubrzanje i na kraju vecu krajnju brzinu.

Sent from my GT-I9192


#35 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 15 April 2017 - 21:43

Dodao bih jos ova 3 dijagrama za dellorto, kada se bude uredjivala sekcija da bude pri ruci.

Attached File  Needles-2_zpsvhz9dzgw.jpg   83.22K   149 downloads

Attached File  PHBG Needle Chart.jpg   82.52K   149 downloads

Attached File  needle_chart_specs.jpg   69.69K   129 downloads

#36 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,723 posts

Posted 12 September 2017 - 08:58

dimenzije igala za pwk

Attached File  dimenzije_igli_pwk.jpg   34.89K   115 downloads

#37 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 24 February 2020 - 10:43

Dimenzije i tipovi igala za Mikuni karburatore...Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Sent from my SM-G930U using Tapatalk







1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users