Jump to content


Novi zakon za 50ccm skutere u Hrvatskoj


9 replies to this topic

#1 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 23 June 2015 - 14:18

Pozdrav kolege !
Naime, od 11.6. ove godine za skutere od 50 ccm u Hrvatskoj vise ne vrijedi onih 50 km/h plus 5 % tolerancije, nego maksimalno 45 km/h. Znaci ako dodjes na tehnicki pregled i lik ti izmjeri 45.1 km/h, pao si. Skuter ne smije ici vise od 45 km/h. Slijedeci korak je valjda to da se vlasnici skutera natjeraju da prijedju svi na bicikle, jer dobar biciklist po ravnom ide i 60 km/h bez po muke. Volio bi onoga ko je donio ovaj zakon (a i onaj prije od 50 km/h max koji je jednako glup) posjest na skuter u srcu sezone na Jadranskoj magistrali u najvecoj guzvi, i natjerat ga da se tako vozi 10tak km. Odmah bi se zakon promijenio. Po meni, uzevsi u obzir debile koji pisu ovaj zakon, slijedeci korak bi vrlo lako moglo biti to da se skuterasima ogranici promet na samo gradsku voznju tj. da se sa skuterom vise uopce nece smjeti na otvorenu cestu.

Edited by mrgood, 23 June 2015 - 14:19.


#2 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 June 2015 - 15:08

Šta reći, i kod nas je sad tako već neko vreme, samo kad se kopiraju zakoni iz EU, ne može biti debilnije. A ovi "naši" plavci jedva dočekali, stigao novi porez na budale, biće para. Morali smo mi sa žutim tablama da donesemo potvrdu od ovlaštenog uvoznika da vozilo ne prelazi max.45kmh.
Nebi me začudilo da se uskoro sete da skuteri moraju imati ugrađene pedale, kao "bicikl sa pomoćnim motorom" kako su se mopedi nekad krstili u SFRJ. U tom slučaju svi mopedi/skuteri bi izumrli (osim Tomos kaišara koji je ionako već izumro).
Tako su kod nas pre 3-4 godine smislili da se ne mogu više registrovati pravljene autoprikolice, samo ranije atestirane i nove. Prošlo je vreme, i shvatili su kako im zafalilo to para u budžetu jer su ljudi masovno odustajali od prikolica, nove su skupe, a ni one atestirane od ranije nisu jeftine. Sad su se setili da ipak dozvole atest i registraciju ručno pravljenih prikolica, treba krpiti rupe u budžetu pa daj šta daš. Možda će se jednom smilovati i prema skuterima, kad ih ne bude više na putevima.

#3 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 23 June 2015 - 16:39

Ma izmisljaju nesto stalno, glupani. Odoh ja uskoro polagat za A kategoriju i kupujem beverlya 250 i.e. Necu vise strahovat od murije i vozit cu se ko covjek. Doduse libertya ne prodajem,heehe,bit ce mi za gustiranje.

#4 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 June 2015 - 17:12

Stvarno zajebavaju sa tim idiotskim zakonima. I onda mene pitaju zasto ne prebacim skuter u Srbiju gdje ionako provodem veci dio godine...Za sada u BiH i RS se placa samo polisa osiguranja, registracija je trajna, a i prilikom registracije ne traze nikakve potvrde...Mada kako je krenulo doce to i tu polako.
Eto ja sad da dotjeram svog Focusa u NS i pokusam da ga prevedem, ta procedura i papirologija bi mi izvukla toliko zivce da bi ga na kraju zapalio. Cak stavise u Srbiji (kako sam cuo) nema vise ovlastenog uvoznika za Keeway pa se ti snadji za potvrdu ogranicenja na 45kmh. Ja tu potvrdu imam, ustvari dobio sam je kada sam kupio skuter ali je napisana za 50kmh...

#5 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 June 2015 - 19:01

Drugari bez ljutnje ali ja zaista mislim da je zakon dobar. Skuter ili bicikl sa motorom je prevozno sredstvo koje svojom konstrukcijom i odgovara da se vozi do 50kmh i sa poznavanjem saobracajnih proisa, odnosno bez A kategorije. Budimo realni, najvise ga korisi omladina, golobrada i gologlava (bez kacige) i ja sam prvi za to da im se sa 15-16 godina ne dozvoli da bez A kategorije voze sprave koje idu 100kmh.. kako ih ograniciti? Zutom tablicom i restrikcijom do 45kmh.
A mi ostali? Pa registrujemo se kao skuter ali u kategoriji visljoj. Pa slobodno moze da se vozi kit, i nije bitno koliko skuter razvija. Poredjenja radi, 50ccm sa potvrdom da ide 45kmh registracija kosta 3300 din sa zutim tablicama. Isti taj skuter godisnja registracija da se vozi sa A kategorijom (bele tablice) kosta 3700 dinara, zato sto se i dalje vodi kao 50ccm, ali kao motocikl a ne kao bicikl sa motorom. Za tih par stotina dinara razlike nikada nema problema sa zakonom i vozis se autoputem kao covek i bez ikakvog straha od pokretnih valjaka i svake patrole koja te zaustavi.

Ko je najvise na udaru? Vozaci koji nemaju A kategoriju. Ali dobra blokada okretaja kosta od 10 eura u homemade varijanti do 150e (malossi). Polaganje za A kategoriju kosta 29000din, odnosno 250 eur, ali daje slobodu za ceo zivot!

#6 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 June 2015 - 19:13

I ja se isto slazem Aco da treba ograniciti zakonom brzine bas zbog mladjih vozaca ali opet ne treba pretjerivati pa traziti neke potvrde koje ni fabrika ne moze da izda. Kao npr. ta potvrda od 45 km/h da se dobije od ovlastenog uvoznika marke skutera...Kako recimo ja ili bilo ko drugi da dobije tu potvrdu ako i u specifikaciji skutera od proizvodjaca pise da skuter razvija 50 km/h? To je po meni pretjerivanje i samo dodatan trosak na vlasnike. Stavi ga na valjke, ako ne predje 50 km/h to je to...

A ovo za registraciju na bijele table nisam znao, ja sam mislio da je skuplja. Jedino sto treba A kategorija ali barem se vozis miran posle...
A da li pri toj registraciji na bijele table traze neke potvrde o ogranicenju brzine?

#7 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 23 June 2015 - 19:29

Ne treba A nego A1,to je do 125cc i sa tim onda vozis skuter na bele table..

#8 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 23 June 2015 - 21:17

Lauda, ti možeš voziti tvoj skuter i sa BIH tablama po Srbiji, što bi ga prebacivao? A sa A ili A1 te niko ništa ne pita u saobraćaju, čim vide bele tablice, ne postavljaju pitanja. Ograničenje za A1, A2 je vezano za kilovate a ne za max. brzinu.

#9 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,750 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 23 June 2015 - 22:04

View Postgoggyso, on 23 June 2015 - 21:17, said:

Lauda, ti možeš voziti tvoj skuter i sa BIH tablama po Srbiji, što bi ga prebacivao?
To stoji. Ja bih mogao da vozam skuter sa sve BiH papirima i mojim licnim dokumentima pod uslovom da su iz BiH, medjutim tu se povlace druga pitanja. Ja recimo imam drzavljanstvo Srbije jer sam rodjen u Beogradu i sada trebam da prijavim stalno prebivaliste u NS da bih mogao da izvadim licnu kartu zbog faksa, posla, itd. U zakonu postoji "rupa" koju mi sa dvojnim drzavljanstvom mozemo vrlo lako da iskoristimo (iako je krivicni prekrsaj), a to je da imam prijavljeno stalno prebivaliste na 2 lokacije, odnosno 2 drzave u ovom slucaju. I sad ako bih dotjerao skuter u NS i vozao ga sa BiH tablama morao bih stalno da pokazujem BiH dokumenta (saobracajnu, vozacku i vjerovatno licnu) sto opet stvara rizik jer bih morao redovno prijavljivati privremeno boraviste...E sad ako vec imam prebivaliste onda je logicno da ne mogu vaditi uvjerenje o privremenom boravistu i onda rizikujem opet da pandur jednostavno provjeri koliko sam dugo boravio u drzavi i da li mozda imam njihovo drzavljanstvo i/ili prebivaliste i naravno ako bi to provjerio onda bi se smatralo to carinskim prekrsajem gdje su kazne poprilicne.

Ja recimo da nemam drzavljanstvo Srbije i da mi ne treba prebivaliste ovde ja bih komotno mogao vozati skuter po NS jer posjedujem sva dokumenta za skuter koji je registrovan na mene i imam validnu licnu kartu koja pokazuje da sam aktivan drzavljanin BiH zemlje i da je tamo moj "centar aktivnosti", a ovako sa dvojnim drzavljanstvom je malo rizicno.

Ovako mi je barem par prijatelja ispricalo koji su dozivili slicne stvari samo sto nije bio skuter u pitanju nego automobil...

http://www.mup.gov.r...-inostranstvu.h

Edited by Lauda, 23 June 2015 - 22:06.


#10 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,189 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 23 June 2015 - 22:34

Aca postar, zaboravljas cijenu polaganja za A kategoriju, koja recimo u HR iznosi oko 450 €. Ne polazes propise niti prvu pomoc, vozis samo 15 sati i polazes lijecnicki i voznju. Ja sam za to da se mladima ogranici brzina prema vozackom stazu, znaci moras voziti skuter minimalno 3, 4 ili ne znam, 5 godina da bi mogao skinuti blokadu i imati neogranicenu brzinu, znaci normalno vozis koliko skuter moze ici. Jer sa 45 km/h si samo smetnja na cesti, i riskiras pravljenje ogromnih kolona i da te netko zgazi prilikom preticanja, jer te, naravno, svi preticu. A ovo da je skuter napravljen da ide 50 km/h necu uopce komentirat, pa sto ih onda friziras i skidas im blokade ?!





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users