Jump to content


Piaggio Nrg LC


57 replies to this topic

#1 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 11:21

Poz ovo je skuter koji sam uzeo pre par meseci,i sa kojim sam imao dosta problema,nesto sam usepeo da sredim,nesto nisam nadam se da cemo zajedno da resimo to.





Ovde se vidi da je neko prepakovao cdi i bobinu,to je radilo posao,medjutim kasnije se javio problem,desavalo se u pocetku kao mala preskakanja varnice a kasnije sve vise i vise dok skuter jednostavno nije mogao raditi ni na leru.iako je problem bio ocigledan trazio sam ga u magnetu,pikapu,prekopavao po zicamajer se cinilo kao da negde gubi masu,ali zamenom cdi-ja i bobine originalnom piaagio problem je resen.stavljena je dukatijeva struja kao i regulator napona.


Ovaj kit je bio na njemu kada sam ga uzeo,u pitanju je mallosi sport.skuter je isao do 80 po satu koji takodje nije sa njega nego sa mc 2 modela ali o tome kasnije u temi.
Posle nekih 100 km od kupovine desilo se ovo


Neznam zbog cega je to bilo delovalo je kao da je dobro ustelovan,neko kaze da je curila voda neko od sitnih komada prasine posto nije imao filter vazduha nego samo sunjer preko rupe,prethodni vlasnik ga je verovatno vozio bez filtera,kod mene to nije islo tako.Uglavnom i to je reseno stavljen je novi kit samo je ostala stara glava.
Nemam dosta slika od novih delova koje sam stavio ali posto ovaj skuter ima naviku da me zajebaa bice uskoro :)cim bude rastavljen.
Karburator na njemu je bio weber 12 koji ide na free koliko znam,kasnije sam stavio dellorto 17.5 Attached File  IMG_20150522_161729.jpg   938.04K   28 downloads

Nemam ni snimak kako je skuter tada isao,jer sam svaki dan nailazio na novi problem i stalno se kudao jedno 30 dana,svaki dan nesto drugo.ali nekako sam se sprecio da ga ne zapalim pa sam dosta toga popravio.

#2 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 11:28

Tek sada kada sam okacio post vidim da mi je samo jednu sliku okacio,ovaj uploader mi dozvoljava samo 1mb ne znam kako da to ispravim da mogu da okacim sve slike.

#3 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 11:29

posto me zeza taj uploader moram jednu sliku po postu.evo slike probusenog klipaAttached File  IMG_20150425_193514.jpg   833.07K   33 downloads

#4 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 11:52

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

#5 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 04 July 2015 - 11:59

Slike klipa aludiraju na to da je kompresija bila neadekvatno podesena odnosno prevelika i/ili prevelika toplotna vrijednost svjecice i/ili prevelik ugao paljenja. Ove rupice na rubu klipa predstavljaju tragove detonacije (ukoliko se nista nije razletilo u cilindru, npr.iglicasti), a rupa na celu klipa govori da ga je prevelika temperatura jednostavno istopila.

Edited by Lauda, 04 July 2015 - 11:59.


#6 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 12:10

Hvala Nesi na pomoci oko uploada slika.Posto sam resio probleme oko struje,stavlje je novi klip i cilindar,marka nepoznata zbog nedostatka love tada i mogucnosti na rate ja uzmem to nesto 47mm,kasnije sam video na kp isto to za nekih 8k dinara,ja platio 9 ali ajde,mora covek da uzme koji dinar,uglavnom,razradjen motor sve po propisima sa foruma,na dizni 85,uljna pumpa raskacena sipano 3% ulja.

Posle razrade moram da ga stisnem kad ono sa pola gasa 80 po satu,ja se nalozim ko kreten,dam gas do panja 85 :(razcaram se.nemam dizni za stelovanje nemam nista od delova sve moram naruciti ,sve to kosta.skinem ja sa starog karba werbera diznu 68 koja je bila na njemu,ne uklapa se bas najoblje u dellorto ali drzi i ne odvrce se,stavim i iglicu sa njega na najbogatije,osetilo se da je motor malo ostriji ali maksimala ista 85 po satu.Posle toga se setim da je auspuh prethodni vlasik isekao i povadio sve iz njega,pa je verovatno to bio maximum za ovaj setup.

U medjuvremenu narucio sam dosta delova i krenuo da sklapam skuter,retrovizori novi pakne za kocnice nove nova zadnja guma.Evo kako je izgledao kada sam ga sklopioPosted Image

#7 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 12:18

View PostLauda, on 04 July 2015 - 11:59, said:

Slike klipa aludiraju na to da je kompresija bila neadekvatno podesena odnosno prevelika i/ili prevelika toplotna vrijednost svjecice i/ili prevelik ugao paljenja. Ove rupice na rubu klipa predstavljaju tragove detonacije (ukoliko se nista nije razletilo u cilindru, npr.iglicasti), a rupa na celu klipa govori da ga je prevelika temperatura jednostavno istopila.
Nista unutra nije puklo niti se raspalo,motor je jednostavno stao u voznji,ja da promenim svecicu,a ona se zavarila,kada sam dosao kuci skinuo sve onda sam video da je klip probusen,koju toplotnu vrednost svecice da stavim?sada mi je ngk 7

#8 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 12:27

Kada sam zamenio gumu,nisam ni sumljao da ce da se desi sledece,uzeo sam gumu 140/70/13 ali je izgleda previsoka,i kada sam se vozio sam nikada nije cesala dole o rezervar,medjutim kada se vozim sa zenom malo pomalo ostrugalo mi je rezervoar goriva i probusilo ga, amortizer je bio premekan tj odradio je svoje i napravilo mi sranja 40km od kuce.Posted Image
Uzeo sam rezervoar od ulja isekao komade i lemilicom za oluke od 300w polako topio i spajao plastike dok nisam ceo doljni deo podebljao za nekih 2 do 3 mm

Posted Image

#9 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 04 July 2015 - 12:41

Sad vidim da si pisao da je Malossi Sport vozen na 12mm karburatoru i bez filtera...Po meni, ovo bi bio mozda i glavni krivac havarije ukoliko nije ispracena postavka karburatora kako treba.
Ti si sad kupio neki kineski gusani cilindar i stavio si glavu od Malossi Sporta? Da li si racunao stepen kompresije koji dobijes i jesi li mjerio squish?

Ako nisi, rizikujes opet mogucu havariju. Vrlo je vazno izracunati stepen kompresije (posebno zbog cinjenice da glava nije od tog kineskog cilindra) i znati sa kojim vrijednostima radis, isto tako znati C parametar (udaljenost klipa u GMT od ivice cilindra), kao i izmjeriti squish band. Tek kada budes imao ove informacije, bices siguran u ono sto si spakovao.

Ovo iznad mozda zvuci konfuzno ukoliko ne poznajes tu terminologiju ali ono sto hocu da kazem jeste, da je jako bitno znati koji stepen kompresije imas da se ne bi ponovila ona havarija iznad koju si opisivao vec. Ukoliko je prevelika kompresija, klip ce dobiti rupu ma koliko dobro ti setovao karburator. A ovo posebno vazi kod tih kineskih gusanih "putera" koji imaju jako losu zavrsnu obradu i kvalitet klipa koji zariba i na najmanju sitnicu.

Sto se tice svjecice ja bih stavio NGK 8-icu s obzirom da je LC, 9-ka bi vec isla da je AC. Neka potvrdi neko ko ima LC...

#10 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 12:42

Pokusaj poliranja dekle,stavljen novi filter vazduha kao i armortizer koji sam podigao za debljinu one gumene podloske sa starog da ne bi opet cesalo o rezervoar.Posted Image


Uzeo sam i Auspuh SC 08 ,rolnice su bile 5,5 gr potrosene i kockaste pa sam stavio od 6 gr.kvacilo i variomat su standardni samo su oprugice kvacila menjana stavljene neke plave najtvrdje iz seta

Posted Image

Za sada je to sve sto sam uradio na skuteru,ima jos dosta da se radi oko plastika i kontorlne table snimak ubrzanja i maksimale cu postaviti do veceras.

#11 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 04 July 2015 - 12:48

View PostLauda, on 04 July 2015 - 12:41, said:

Sad vidim da si pisao da je Malossi Sport vozen na 12mm karburatoru i bez filtera...Po meni, ovo bi bio mozda i glavni krivac havarije ukoliko nije ispracena postavka karburatora kako treba.
Ti si sad kupio neki kineski gusani cilindar i stavio si glavu od Malossi Sporta? Da li si racunao stepen kompresije koji dobijes i jesi li mjerio squish?

Ako nisi, rizikujes opet mogucu havariju. Vrlo je vazno izracunati stepen kompresije (posebno zbog cinjenice da glava nije od tog kineskog cilindra) i znati sa kojim vrijednostima radis, isto tako znati C parametar (udaljenost klipa u GMT od ivice cilindra), kao i izmjeriti squish band. Tek kada budes imao ove informacije, bices siguran u ono sto si spakovao.

Ovo iznad mozda zvuci konfuzno ukoliko ne poznajes tu terminologiju ali ono sto hocu da kazem jeste, da je jako bitno znati koji stepen kompresije imas da se ne bi ponovila ona havarija iznad koju si opisivao vec. Ukoliko je prevelika kompresija, klip ce dobiti rupu ma koliko dobro ti setovao karburator. A ovo posebno vazi kod tih kineskih gusanih "putera" koji imaju jako losu zavrsnu obradu i kvalitet klipa koji zariba i na najmanju sitnicu.

Sto se tice svjecice ja bih stavio NGK 8-icu s obzirom da je LC, 9-ka bi vec isla da je AC. Neka potvrdi neko ko ima LC...

merio sam kopresiju posle stavljenog cilindra i posle razrade iznosi 8.5 squish nisam merio,na ovaj gus vozim vec skoro 1500 bez 500 kilometara razrade i nemam nikakvih problema,osim sto mi je par puta kapa od svecice se raspadala zbog loseg kvaliteta drugih problema nisam imao.Svecicu nemam gde da kupim te toplotne vrednosti bar ovde kod nas u gradu,ali narucicu preko neta 2,3 komada.

#12 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 04 July 2015 - 22:36

Gde si nalovio sc?

#13 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 05 July 2015 - 04:07

View PostNesa BG, on 04 July 2015 - 22:36, said:

Gde si nalovio sc?

Nalovio sam od coveka kome sam prodao prvog nrg-a sto sam imao ja se setim da je taj spuh bio na tom motoru,igrom slucaja motor zavrsi kod mog rodje koji je majstor ovde u gradu,nazovem coveka dogovorimo se o zameni i doplatim mu 20 jura,svi srecni i zadovoljni.
Evo i snimak ajmo reci ubrzanja i svecice posle voznje motor ugrejan nekih 10ak min kasnije u voznji pun gas.setap je kineski gus 47mm,karb dellorto 17.5 dizna 68 sa webera 12 igla takodje sa webera na najobgatije rolnice 6 gr,znam da je glavna dizna ovde upitna ali trenutno nemam nista drugo,ovu 85 sto sam imao sam negde zagubio.treba jos dosta da se poradi na stelovanju rolnica i karba,za sada je ovako kako je.


Posted Image


Posted Image

Po meni je ovo sporo ali mozda zato sto sam navikao vec.oko 100 po satu ide sa zaleganjem i bez vetra u prsa,predje i stotku ako je vetra povoljan,uglavnom oko 80 po gps-u sto se ovog snimka tice.
Svaki savet je i vise nego dobrodosao.

#14 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 05 July 2015 - 04:14

Ono cega se ja bas plasim je da prethodni vlasnik nije mozda menjao prenos,tj da nije stavio neki kraci,jer je prothodni NRG isao 105 po satu sa 41 mm klipom i istim ovih auspuhom,sto mu dodje oko 85 po gpsu.ne znam koliko treba da bude broj zuba na primaru i sekundaru,ako neko zna neka napise pa da mogu da proverim kada budem dosao do toga.

#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 July 2015 - 10:14

Broj zuba u reduktoru je 13/46 primar i 13/48 sekundar. Ono što je Lauda naveo, od C parametra zavisi i usklađenost termogrupe na određenim vršnim obrtajima, pa se tako povećanjem C parametra cilindar pomera rasponom obrtaja na više, znači veći C parametar, viši ciljani obrtaji. Ali u tom slučaju se smanjuje stepen kompresije pa se to ne može raditi baš napamet, treba znati karakteristike cilindra i zapreminu glave pa prema njima podesiti optimum.
Taj SC08 je dobar auspuh ali vršno do 9,5k stim što čupa od najnižih obrtaja. Neznam zašto si izbacio uljnu pumpu, opštepoznata stvar je da je Piaggio uljna pumpa veoma pouzdana i precizna, naravno ako je čista i ispravna.

#16 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 July 2015 - 11:23

Lc prenosi su kao sto je gogy naveo, medjutim, ako je prenos od AC tipa primar je isti (13/46) ali je sekundar kraci i ide malo vise u obrtaje (12/50)
Dobro to ide, sasvim ok. Sad, moze se mozda jos malo izvuci sa ozbiljnijom stelom karburatora. Rolnice svakako nece traziti lakse (6-6,5gr na serijskom variomatu) jer je to otprilike radni opseg sc08 (do 9-9500rpm) nau baze cilindrima.

Nije za poredjenje ta dva cilindra. Za taj "nazovi 41mm", imamo na forumu portmapu i analizu i taj serijski piagio ima dosta visok ugao izduva i voli da se vrti visoko, sto rezultuje impozantnom krajnjom brzonom za serijski skut.

Sa druge strane tih kineskih guseva ima mali milion i kopiraju sve i svasta. Nekada ti zapadne cilindar koji ne moze da se vozi nisko i vuce se ko prebijen, jer su kinezi iskopirali neki racing cilindar i izlili ga u gusu, pa je prgav tek visoko, oko 11000rpm, ali i neupotrebljiv, jer to nije primeren radni opseg za gus. Ili ti zapadne kopija nekog umerenog cilindra koji ima ugao izduvnog kanala ispod 170 stepeni i koji svoju snagu zavrsava na 8000rpm, i tu jednoatavno, krajnje brzine nema. Sve kineske kitove odlikuje katastrofalna zavrsna obrada, los materijal i oni svesni toga prodaju takve cilindre sa glavama ili u kombinaciji sa std glavom od 50ccm, unapred projektovane sa bas malim stepenom kompresije...

Ovo ide dobro za kineza, ne bih savetovao nikakvo podizanje snage ili trazenje krajne.

#17 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 05 July 2015 - 13:58

Za broj zuba u reduktoru to cu da proverim,prvom prilikom kada budem imao vremena.
Uljna pupa nije bila od piaggia nego takodje neka kineska koja je kada sam ga uzeo radila jednako na svim otklonima gasa,tj sajla zategnuta do maximuma i stavljena luster klema,dimilo se prejako iz auspuha pa sam je zato skinuo.Ono stu cu da promenim uskoro je kais stanjio se i na njemu ne pise duzina,ne stoji bas pravilno u zadnjim remenicama.Kod"goggyso" u nekoj temi sam citao da je nabolje 811x18.5 ispravite me ako gresim.

#18 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 July 2015 - 16:42

811x18,5 je nazivna mera za piaggio blok (lc i ac) sa 13cola felnom od 1999 godine pa na dalje (Hi per 2 agregat).
Proizvodjaci razlicito naivaju svoje kajiseve ali su po spoljnom obimu gotovo identicni (81cm) pa tako imas:
Mitsuboshi 808x18,3
Athena 814x18,5
Dayco 811x18,5
Bando 799x18,5
Malossi 818x18,5
Svi su tu negde sa cenom i sa kvalitetom, to su base ili zamenski remeni. Svi navedeni proizvodjaci proizvode i kevlarske kajseve. Preporucujem kevlarski od bilo kog proizvodjaca uz cenu od oko 30e, nema losih i nema greske :)

#19 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 05 July 2015 - 18:18

View PostAcaPostar, on 05 July 2015 - 16:42, said:

811x18,5 je nazivna mera za piaggio blok (lc i ac) sa 13cola felnom od 1999 godine pa na dalje (Hi per 2 agregat).
Proizvodjaci razlicito naivaju svoje kajiseve ali su po spoljnom obimu gotovo identicni (81cm) pa tako imas:
Mitsuboshi 808x18,3
Athena 814x18,5
Dayco 811x18,5
Bando 799x18,5
Malossi 818x18,5
Svi su tu negde sa cenom i sa kvalitetom, to su base ili zamenski remeni. Svi navedeni proizvodjaci proizvode i kevlarske kajseve. Preporucujem kevlarski od bilo kog proizvodjaca uz cenu od oko 30e, nema losih i nema greske :)

E ovo je bas lepo znati hvala Aco.Danas opran motor,namazane gume,sediste premazano.Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

#20 qxaxs

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • MestoSid
  • VozimFirefox 15

Posted 05 July 2015 - 18:34

Sutra ako bude vremana,skidanje auspuha i grane smirglanje i farbanje crnom termo bojom,jos uvek se dvoumim u koju boju da ofarbam onaj zastitni deo na auspuhu,za sada je samo ismirglan sa p 1000 ali jako brzo korodira kroz par dana i vec se primete tragovi korozije tako da to ne moze ostati tako.Sutra slike radova:).Danas je pala voznja od cirka 100km,skoro ceo put na 2/3 gasa povremeno pun gas uglavnom oko 80 motor nije izneverio,polako sticem poverenje u njega obzirom da mi se posle kupovine kidao svaki dan i uvek neki drugi deo,bas sam zagotivio motor i dok pisem izaziva mi onaj glupi osmeh ponosa,"kako sam ga lepo sredio mogu da idem gde god" :D.Samo da ga ne ureknem...





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users