Prvo skinuti feder da bi posle sve islo lakse.kljuc 19 (napravio sam tanji da originalni viljuskasti ne bi tanjio jer je veoma tanak sraf koji drzi sholju federa).

Da bih mogao odvrnuti sraf posle skidanja gornjeg prstena morao sam da sasecem ivice i stavim u stegu da jer nisam imao gde da drzim osovinu da bi imao kontru za odvrtanje srafa,

a zatim sam napravio i zarez odozgo gde treba da udje srafciger koji se ispostavio za potrebnim kada sraf dodje do vrha

Posto feder ima mogucnost stelovanja zategnutosti, namestio sam da ima najvecu duzinu da bi bio najopusteniji, sto ce mi koristiti kada rukama budem drzao feder da ne skoci prilikom otpustanja srafa.
Kako ce mi pri vracanju srafa biti vazno da sraf odma uhvati lepo lozu i da ide glatko uzeo sam nareznicu i popravio lozu koja se ostetila brusilicom.

Kada sam skinuo feder i ostale delove ostalo je samo telo amortizera i moglo se vec lakse raditi. na dnu amortizera izbusio sam rupu 6 mm jer planiram da zavarim maticu M6. Namastiti burgiju da bi svi opiljci ostali na njoj i da ne bi otisli u amortizer.


Ispumpao sam ulje tako sto sam jednostavno shipku (ili kako se vec zove) koja ide u amortizer gurao i vadio kao kada se pumpa pumpom za biciklo.(kako sam ovo inteligentno opisao samo)

E sada dolazi najgore ! Treba lepo, precizno i pazljivo navariti maticu koja ce sluziti kao navoj srafu koji ce ustvari biti chep. Pazljivo sam odredio temperaturu i zadrzavanje elektrode da ne bih napravio rupu u cevi amortizera. Mukotrpan posao kada se radi elektro aparatom, blizu lica jer je potrebna velika preciznost, dosta pipav, mnogo brusenja, odstranjivanja sljake, pa opet popunjavanje rupica koje ostaju, itd...

Naravno pre toga sam pripremio i odgovarajuci sraf za chep i dihtung. Ja sam napravio tanak dihtung od jake gume, ali moracu da pronadjem neki jachi materijal.
Sledi punjenje amortizera. Ja sam prvo stavio hidraulicno ulje w10 medjutim sve sam morao da rasturam ponovo sa motora jer nisam bio zadovoljan. Sve sam reci bio probao preko gogla , ali verujte da nisam mogao da nadjem nigde koje bi mi ulje trebalo za zadnje amortizere. tako sam zamenio ulje dosta guscim i sada je amortizer kao nov.
A kako se puni!? Napunio sam chashu uljem i vise nego sto mu treba. Zaronio amortizer koliko samo da rupa bude bar 3-4 cm u ulju i opet snazno pumpao s tim sto sam sada snaznije povlacio sipku iz amortizera da bi lakse primao ulje. Pupmao sve dok nije prestalo da se cuje ispusanje vazduha. To je bio znak da je amortizer pun taman koliko treba.

Poloziti amortizer na sto, staviti klip u donji polozaj i tako izbaciti pazljivo vazduh iz amortizera i potom staviti jak dihtung (najbolje bakarnu šajbnu)i zatvoriti rupu srafom.

Pre nego sto sam sklopio ceo amortizer ofarbao sam sve delove,
Nadam se da ce biti ovo nekima od koristi jer su amortizeri skupi , a ovim , ako nista drugo , mozete za neko lepo vreme odloziti trosak pri kupovini novih.
Sve opaske i kritike su dobrodosle jer ja sam samouk i ovome me nije niko ucio, niti sam od nekoga cuo kako se to radi. Jednostavno jednoga dana sam uzeo stari amortizer od kola i igrao se da vidim sta ima unutra . Ono sto sam bio primetio je da je veoma moguce uraditi ovo sto sam ja uradio. Ako neko ima da doda i da mi da savet kako je bolje ili lakse, a da se ne potrose pare slobodno neka kaze. Od mene za sada toliko jer moram da uradim i temu o pravljenju unutrasnjosti 4T auspuha za moj skuter jer sam sa skuterom dobio auspuh koji je ispraznjen – kao sulundar.
Veliki pozdrav i sretno !!!
PS Morate imati na umu da ulje nije iscurilo bezveze i sa ovim dopunjavanjem se samo za neko vreme rešava problem jer su delovi koji ustvari treba da dihtuju riknuli. Možete staviti , a mozda bi i trebalo, malo gušće ulje.