Jump to content


Zasecanje lamela kvacila,iskustva...



44 replies to this topic

#1 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 08 February 2011 - 19:49

Šte se ovim dobija ? Ima li svrhe tjunirati lamele ?

Posted Image

#2 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 08 February 2011 - 20:02

Recimo da prašina koja se stvara trenjem se ne taloži fizički vec se oduva iz zvona, ili da se pojača trenje .....

#3 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 08 February 2011 - 20:07

Znači, preporučljivo je da se uradi !?

#4 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 08 February 2011 - 20:11

Najbolje je kad se fabrički uradi, kod običnih lamela ne bih to radio jer se zasecanjem po meni, slabi materijal i moguće je prevremeno trošenje ili otkidanje nekih parčića. Ja ne bih a ti ...

#5 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 08 February 2011 - 20:17

Ja tu više ništa ne bih dirao !

#6 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 09 February 2011 - 10:21

Ne veurjem da ima ikakvih promena na bolje ovim zasecanjem, što se tiče performansi....Jedino to što bleki kaže odvođenje prašine kroz kanale a to se radi u slučaju kada pakne cvile trenjem o metal pa se ovim zasecanjem eliminišu neprijatni zvukovi!

To je slučaj kod pakni kočnica koje cvile!!!

#7 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 09 February 2011 - 10:57

Pa to mi kaži ! A imao sam, sada manji, problem sa cviljenjem kočnica. Znači zasecanje !

#8 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 10 February 2011 - 15:29

Ne znam koliko je pametno seckati pakne koje su fabricki pune, ali ima i fabricki zasecenih. :D

#9 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 10 February 2011 - 16:43

ima smisla.. nareži pa probaj.. ne moraš duboko... tako se poboljšava grip.. i bubanj kočnice bolje rade kad se narežu... kao da imaš više lamela.. tako je na kvačilima od auta oduvijek narezano..
Posted Image

#10 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 10 February 2011 - 18:35

View Postivanm, on 10 February 2011 - 16:43, said:

ima smisla.. nareži pa probaj.. ne moraš duboko... tako se poboljšava grip.. i bubanj kočnice bolje rade kad se narežu... kao da imaš više lamela.. tako je na kvačilima od auta oduvijek narezano..
Posted Image
Hala na savetu, Ivane i ujedno, srećan ređendan !

#11 nntom

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 48 posts
  • MestoBeograd
  • Vozimljuta Aprilia Sportcity 200

Posted 19 February 2011 - 13:50

Ima li to veze sa onom odvratnim zvukom, drcanjem, proklizavanjem, kada se krece sa semafora, jer se varijator se prilicno zagrejao jer je napolju +35 ?

#12 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 19 February 2011 - 14:15

View Postnntom, on 19 February 2011 - 13:50, said:

Ima li to veze sa onom odvratnim zvukom, drcanjem, proklizavanjem, kada se krece sa semafora, jer se varijator se prilicno zagrejao jer je napolju +35 ?

Ja koliko sam ukapirao, zasecanjem se eliminiše zvuk cviljenja i lakšim odbacivanjem prašine usled korišćenja lamela ili kočnica ! A za ovo što si ostalo naveo, ja kao "stručnjak" bih prekontrolisao oko varijatora i celo kvačilo ! A ostalo, majstor !

#13 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 19 February 2011 - 14:16

u tom slučaju najčešće remen cvili..

evo primjera zasjecanja lamele na malossi fly clutch

Posted Image

#14 Lenko

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 posts

Posted 19 February 2011 - 14:21

View Postivanm, on 19 February 2011 - 14:16, said:

u tom slučaju najčešće remen cvili..

evo primjera zasjecanja lamele na malossi fly clutch

Posted Image
Znači, tvoja preporuka je : zasecanje ! Je si li ovo ti zasekao ili je fabrički ?

#15 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 19 February 2011 - 14:56

jedan moj frend..

#16 Damir

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 63 posts
  • MestoVojvodina
  • Vozimfree...

Posted 19 February 2011 - 15:29

View PostBlack Adder, on 08 February 2011 - 20:11, said:

Najbolje je kad se fabrički uradi, kod običnih lamela ne bih to radio jer se zasecanjem po meni, slabi materijal i moguće je prevremeno trošenje ili otkidanje nekih parčića. Ja ne bih a ti ...

Pravi odgovor, najbolje je ako je fabricki to odradjeno, budes li sam zasecao moze se desiti da zaseces do kraja, pritom oslabi materijal,u kvacilu je veliko trenje greju se pakne i zbog toga moze da se odlepi i napravi kursluz.

Sta te kosta povremeno izduvati kompresorom prasinu iz kvacila,
uostalom kako odlucis tako ce biti, tvoje je http://svet-skutera....tyle_emoticons/default/biker_scooter.gif

#17 Zox036

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 324 posts
  • VozimSpeedfight 3 MHR

Posted 19 February 2011 - 23:17

nadam se da moj odgovor na ovu tematiku nece se neko naci uvredjen(sto bi rekao Sojic).Nevalja zasecati lamelice na kvacilu.Nadjite mi ko to radi u profesionalnom motosportu(Moto GP).Najbolje je kada legnu ferode preko cele povrsine tada ima najbolji grip.Posto Ivane vidim da si stavio sliku kvacila ali za automobile,moram ti reci da to nema nikakve veze jedno sa drugim(ja sam prodavac autodelova).Ako hocete da imate bolje hladjenje feroda to nije problem,jer vec postoje na trzistu zvona koja su izbusena radi boljeg hladjenja(kao sto je moje) i da ispadne prasina iz zvona koja nastaje od trenja.Jel su na sportskim kolima disk plocice zasecane ili su kocioni diskovi izbuseni?Pa naravno da su diskovi a ne plocice.To sto neko zaseca ferode na kvacilu samo skracuje vec trajanja kvacila i nista vise,ustvari rizikuje da mu ispadu delovi feroda.I jos jedna stvar,pa zar nebi vec neko iz Malossi,Polini ili Stage 6 firme izmislio takvo kvacilo da je bolje?

#18 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 20 February 2011 - 08:02

kako nikad nisi vidio zasječene obloge kočnica?? evo primjera

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image


a onda se vozite stock, kaj ja tu mogu... ne radi se o hlađenju, nego o boljem gripu pakne (lamele) i pritom je trajnost zanemarena.. imam ja i alu zvono nije u tome poanta nego u jačem zagrizanju za zvono, manje trenja i proklizavanja, a uočljivo je na vrlo jakim setupima gdje kvačilo hvata na oko 8000 okr..
tako su u malossiju riješili bolji grip kočionih obloga za zipa zračnjaka (s njim se voze trke a bubanj je)

Posted Image

#19 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 20 February 2011 - 09:52

Paknova i plocica da to ima i u fabrickom izdanju i to sam vido da rade ljudi,zaseko sam i ja moje paknove.

Ali kvacilo e to nisam nigde vido,cak ni neka fabrika da je uradila.Ja to ne bih dirao.
B.E.G.A. je odradio e sada kada se to zavrti kako ce da se ponasa videcemo.

#20 Zox036

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 324 posts
  • VozimSpeedfight 3 MHR

Posted 20 February 2011 - 11:01

Pakovanje disk plocice sa slike Hawk je za modele VW pasat B5 i Audi A4-A6 i one imaju samo JEDAN kanal na sredini,to ustvari imaju 95% svi modeli plocica.Ali nemaju kao sto ste uradili na kvacilu za skuter onoliko kanala.Moram da se malo bolje izrazim-nije u pitanju bolji grip kad imate zasecane ferode nego bolje hladnjenje,sad znam da ce neko ici i dalje u vezi moje recenice,da upravo zbog toga sto dodje do pregrejavanja materijala treba da ima te kanale da bolje hladi da da bi prenelo moment silu na drugu povrsinu.Kod boljih modela plocica nema tih kanala nego su od karbona i keramike.Karbon sluzi za bolji grip a keramika za bolje hladjenje.Sad malo bolje razmislite kad ferode na kvacilu nalegnu na zvono jel ima neki zubi(ispucenja) na tom zvonu pa ce da se uhvati po njima?Cista fizika,veca povrsina bolje prenos sile,nisam ja Isak Njutn pa izmislio zakone o fizici nego idem cistom razumnom teorijom i naravno ono sto je vec dokazano.Da se nadovezem u vezi za ostale disk plocice sa slike gde ima vise kanala za HLADJENJE to su modeli plocica za Dzipove kojima i treba vise kanala zbog vece povrsine trenja na diskovima i naravno tehnicari ili tehnolozi koji se bave projektiranju disk plocica isli su razumom da dzipovi treba da se voze i po blatu i po manjim vodenim povrsinama na ne po gradu gde zauzima dva tri parking mesta,znaci ti kanali sluze da to blato ili prljavstina i voda koja se nalazi u njima bolje izadje.Znaci zasecanje feroda sluzi samo za bolje hladenje a za (osetni) grip.Ali dobro svako ima svoje misljenje i to je dobra stvar i postujem svako razmisljanje.Ali ja zasigurno necu to uraditi iako vozim jaci skuter gde mu i jeste potrebno dobar grip,zato sam i kupio MHR zvono koji je uradjen bas za takve uslove i uzeo sam Polini Race clutch koji ima sire ferode od ostalih modela kvacila.Nemoj sada da ostane da sam ja u pravu ili u krivu nego dajte ljudi malo ko ima vise predjenih kilometara i vise iskustva oko obrtnog momenta i prenosa sila da kaze svoje misljenje i svoja iskustva.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users