Zasecanje lamela kvacila,iskustva...
ivanm
20 Feb 2011
ma nemam ja volje za dokazivanja... par frendova je to napravilo i imaju manje proklizavanja u startu.. to je bit..odvođenje prašine je sporedno jer se disk poločica troši doslovce u mikronima.. obloge bubanj kočnica još manje.. prašina se stvori tek nakon tisuća kilometara a ona se brzo sama ventilira zbog brzine vrtnje i jake centrifugalne sile... no sam si rekao, teorije se ne moraju poklapati, važno je što praksa dokazuje..
ja sam na strani narezivanja... dovoljno je 1mm žlijebuve napraviti, i nisam na onoj slici ja narezivao, ja bi stavio max 3 kanala..
ja sam na strani narezivanja... dovoljno je 1mm žlijebuve napraviti, i nisam na onoj slici ja narezivao, ja bi stavio max 3 kanala..
mehanicar
03 Apr 2011
Bio sam na prezentaciji Ferodo plocica tamo cuo i video da ovi kanali na plocicama sluze za bolje "otprasivanje" kontakta sa diskom. To je jedini razlog. Plocice ne cvile, skripe na kontaktu sa diskom, izuzev ako su jako loseg kvaliteta, nego skripe na kontaktu plocice sa cilindrom, na metalnim povrsinama. Zato plocice imaju na ledjima razlicite materijale, da bi to amortizovale. Postoji cak i sprej- anti skvic- koji se nanosi na metalnu povrsinu i sluzi da vibracija plocica ne proizvodi taj zvuk. Video sam cak da su taj sprej nanosili na kocionu povrsinu, pa su ostali bez kocnice, podmazali su plocice da ne skripe! Razne limene podloske plocice i drugo se koriste iz istog razloga.
I jos jedna stvar kod plocica, gotovo sve kvalitetne kocione plocice su zapecene. Kratko su izlozene (par sekundi) visokoj temperaturi (800-1000stepeni) da bi se formirala tanka tvrda kora na kocionoj povrsini. Time se postize da bruseni diskovi i plocice se ravnomerno uglade, dobiju povrsinu za efikasno kocenje. Zato posle ugradnje novih plocica nikako ne treba probavati da li dobro koci naglim kocenjem, jer je to siguran nacin da se upropaste plocice, a setite se koliko puta ste culi "majstore" da to rade na ulici i upropaste plocice odmah u startu.
Isto nikada ne bi trebalo zaustavljati skuter nogama i dodavati gas da se vidi da li dobro vuce!
I jos jedna stvar kod plocica, gotovo sve kvalitetne kocione plocice su zapecene. Kratko su izlozene (par sekundi) visokoj temperaturi (800-1000stepeni) da bi se formirala tanka tvrda kora na kocionoj povrsini. Time se postize da bruseni diskovi i plocice se ravnomerno uglade, dobiju povrsinu za efikasno kocenje. Zato posle ugradnje novih plocica nikako ne treba probavati da li dobro koci naglim kocenjem, jer je to siguran nacin da se upropaste plocice, a setite se koliko puta ste culi "majstore" da to rade na ulici i upropaste plocice odmah u startu.
Isto nikada ne bi trebalo zaustavljati skuter nogama i dodavati gas da se vidi da li dobro vuce!
Zox036
04 Apr 2011
Mehanicar kaze:
Bio sam na prezentaciji Ferodo plocica tamo cuo i video da ovi kanali na plocicama sluze za bolje "otprasivanje" kontakta sa diskom. To je jedini razlog. Plocice ne cvile, skripe na kontaktu sa diskom, izuzev ako su jako loseg kvaliteta, nego skripe na kontaktu plocice sa cilindrom, na metalnim povrsinama.
Konacno da je neko pitao strucna lica u vezi ove tematike.Treba razlikovati zasecena povrsine feroda na kocionim plocicama i na lamela kvacila na automobilima-totalno druga prica.....
Po meni zasecanje lamela na kvacilu za skutere samo skracuje vek trajanja doticnog dela i nista vise.
Bio sam na prezentaciji Ferodo plocica tamo cuo i video da ovi kanali na plocicama sluze za bolje "otprasivanje" kontakta sa diskom. To je jedini razlog. Plocice ne cvile, skripe na kontaktu sa diskom, izuzev ako su jako loseg kvaliteta, nego skripe na kontaktu plocice sa cilindrom, na metalnim povrsinama.
Konacno da je neko pitao strucna lica u vezi ove tematike.Treba razlikovati zasecena povrsine feroda na kocionim plocicama i na lamela kvacila na automobilima-totalno druga prica.....
Po meni zasecanje lamela na kvacilu za skutere samo skracuje vek trajanja doticnog dela i nista vise.
mehanicar
04 Apr 2011
Mogu da se slozima sa tobom, i da kazem da sami ne bi trebalo da menjamo strukturu fabricki obradjenih gurtni na kvacilu. Zasecene gurtne imaju svoju formulu za livenje i lepljenje gurtni, nezasecene svoju. Ako sami zasecamo samo mozemo da napravimo stetu i nista vise, bolje nece biti sigurno!
cvele
30 Jun 2013
Stara tema al da dodam moja iskustva...ima vec kod mene u temi ...ko sto se zna MF-u I slicnim kvacilima trebe dosta vremena dok ne nalegnu celom duzinom na zvono i dok se to ne desi proklizavanje je neminovno.Zato sam i ja zbog probe zaseko lamele i rezultati su dobri da ne kazem odlicni , cak je to trebalo i ranije da uradim jer bi se brze pakne prilagodile zvonu...Znaci ove teoretske konstatacije da se oslabljuje materijal nisu tacne jer se pakne lepe celom duzinom ...
''Evo nisam mogo da izdrzim da ne radim nesto....pa udri po kvacilu ...

Spremne opruge i to gomilica ....
Mf kvacilo je NAJZAD
posle nekoliko 000 km leglo i pocelo da HVATA sa oko 90-95% povrsine al opet ima jedan problem,doduse nije tolko veliki al je ipak tu-pakne vire van zvona tako da je i povrsina dodira manja...Gledao sam dal moze nesto da se uradi al mrka kapa..ovako ce da ostane ...smeta mi i to sto pakne stoje kao pod uglom al u voznji nemam problema-bitno da se ravnomerno trose i nema "cimanja"...

Potrosenost je ista na sve tri pakne...ovaj deo sto viri mora pod turpiju....




To be continued....""""
Sa ovako "sredjenim '' kvacilom preso sam preso preko 2000km i radi odlicno...ne kazem da je to 100 % zasluga zasecenih lamela ali sigurno ima i to nekog udela...
''Evo nisam mogo da izdrzim da ne radim nesto....pa udri po kvacilu ...


Spremne opruge i to gomilica ....
Mf kvacilo je NAJZAD


Potrosenost je ista na sve tri pakne...ovaj deo sto viri mora pod turpiju....




To be continued....""""
Sa ovako "sredjenim '' kvacilom preso sam preso preko 2000km i radi odlicno...ne kazem da je to 100 % zasluga zasecenih lamela ali sigurno ima i to nekog udela...
weljko
11 Mar 2014
Nemoj da se bacas u gubljenje vremena ;-)
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
DRAGANCE
11 Mar 2014
pazi , gospoda cvele i alien su po meni jedni od najboljih DIY majstora na forumu , i ako neko od njih dvojice kaze da nesto vredi uraditi ,,,, ja licno uopste ne sumnjam u njihova misljenja , ne kazem da neki drugi ljudi sa foruma grese ili ne znaju , ali jednostavno sam navikao na majstorije ovog dvojca i skidam im kapu
ALIEN SM
11 Mar 2014
Ne znam sta da mislim o tome ...nijedna firma nije to uradila na svom kvacilu , ali nece mu nista naskoditi...
Cveletov sklop kvacila dobro radi prvenstveno zato sto lamele hvataju velikom povrsinom po zvonu , ali mi nije jasno kako nije 100% pokriveno zvonom...? kod mene hvata sa oko 75 % , ravnomerno , ali je pokriveno 100%...
Cveletov sklop kvacila dobro radi prvenstveno zato sto lamele hvataju velikom povrsinom po zvonu , ali mi nije jasno kako nije 100% pokriveno zvonom...? kod mene hvata sa oko 75 % , ravnomerno , ali je pokriveno 100%...
weljko
11 Mar 2014
Sta planiras da dobijes time? Da je treba tako vec bi se neka kompanija setila da ga proizvede. Nemoj mi samo reci da su italijani i svabe glupi i da nisi hteli napraviti tako nesto, a i nije logicno da smanjivanjem ferode dobijas bolji grip! :-D
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Nesa BG
11 Mar 2014
To zasecanje jedino ima veze sa uklanjanjem prasine od feroda sa zvona, inace drugo nista.
plameni
12 Mar 2014
DRAGANCE, on 12 March 2014 - 01:16, said:
dovoljan razlog?????
bolje kupi auspuh,zajebi seckanje,e kakav si mi!!samo bi seckao nesto..i sta da seces kad su ti pakne na kvacilu 2-3 mm.narani svinje i ne diraj nista.Cvele je to radio jer MF kvacilo nije leglo ni posle 2000 km tako da mu je ovo bilo dobro resenje kad se pakne zagreju prionu celom duzinom zbog zasecenosti na zvono.
DRAGANCE
12 Mar 2014
bem te zaboravnog ... to kvacilo sa 3mm mesa je odavno otislo u istoriju ..... al ajde ... ako ti kazes da ne seckamo .... onda necemo

cvele
12 Mar 2014
Ko oce moze da zasece jer ama bas NISTA ne moze da izgubi [ to da se gubi na povrsini prianjanja zbog tri poprecna kosa reza je -netacno]...ja eto probao jer mi vise islo na q ovo 105mm [ a prodavalo se kao 107] i cini mi se da je brze poprimilo odgovarajuci oblik da celom povrsinom naleze na zvono...Kome kvacilo lepo "vata'' i drzi vecom povrsinom -moze i ne mora da se igra bonsekom

weljko
12 Mar 2014
Cvele kako je netacno? Povrsina kvacila je manja, ali koliko , i koliko to utice na prijanjanje, to je vec pitanje :-D
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Pita
12 Mar 2014
Ma ne utice nista na prijanjanje,isto je...a efikasno otklanja skripanje ukoliko ga ima zbog prasine...
Eto meni to radi posao na atlanticu...
Eto meni to radi posao na atlanticu...
cvele
12 Mar 2014
weljko, on 12 March 2014 - 02:45, said:
Cvele kako je netacno? Povrsina kvacila je manja, ali koliko , i koliko to utice na prijanjanje, to je vec pitanje :-D
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
edit-po 'teoriji' umanjenih povrsina zbog zarezivanja i ove malossijeve pakne ne koce dobro ...


GeletaLucas
12 Mar 2014
nije to toliko umanjeno kolko spasi da se prasina ne kupi na paknama i tako smanjuje grip
goggyso
13 Mar 2014
Ja bih seckao, mozda ne duboko, al koji milimetar nece da naskodi, a moze da pomogne. Dobra ideja, moje lamele ne leze celom povrsinom, imam viska kvacilo pa cu da isprobam.