Potraga za par km/h vise - Automatik
asanin
25 Jul 2015
Resio sam da predstavim moje Tomos projekte, pa da pocnem sa Tomos Ekspresom - Automatik.
Imam automatika od osnovne skole koji sam vise opravljao nego sto sam vozio, ali ne zalim se. Imao sam laksi sudar sa njim pre par godina, covek je resio da radi polukruzno okretanje na 10m od mene, nije me video i ja gde cu, sta cu, pa u njega, preprecio se kao zid... Kraj price je da sam uzeo 100e i odvezao automatika kuci bez problema. Iskrivio sam prednju vilu i rezervoar je napukao sto sam kasnije u toku eksploatacije otkrio. Stalno je smrdeo na gorivo i vlazilo je u tom donjem delu kod nosaca masine, probao sam sa nekim dvokomponentnim lepkom da resim problem ali to resenje je bilo kratkog veka. Muku sam mucio i oko skidanja karburatora na to malo prostora sto su ostavili kod automatika i zbog svih ovih problema, resio sam da sve prebacim na Puch cevasti ram koji sam nabavio pre dve godine.
Evo kako je izgledao kad je stigao kod mene:

Odmah sam se bacio na seckanje viska nosaca:

Napravio sam sablon za automatik masinu. Hteo sam da je postavim sto nize da bi uspeo da uglavim neki veci karburator u ram.

Okrecio sam ga na brzinu jer mi se nije svidjala ona zelena i montirao neke delove za probnu voznju:

Vozio sam ga ovako neko vreme dok nije zakovala masina:

Ugradio sam i Dellorto PHBG 19mm, staje tacno gde treba.

Zimus sam uradio masinu, nov cilindar, nov Motins klip, novi srafovi, druga org. radilica, lezajevi, semerinzi itd...
Za razradu sam koristio fabricki karburator.

Nastavak kad skuvam kafu.
Imam automatika od osnovne skole koji sam vise opravljao nego sto sam vozio, ali ne zalim se. Imao sam laksi sudar sa njim pre par godina, covek je resio da radi polukruzno okretanje na 10m od mene, nije me video i ja gde cu, sta cu, pa u njega, preprecio se kao zid... Kraj price je da sam uzeo 100e i odvezao automatika kuci bez problema. Iskrivio sam prednju vilu i rezervoar je napukao sto sam kasnije u toku eksploatacije otkrio. Stalno je smrdeo na gorivo i vlazilo je u tom donjem delu kod nosaca masine, probao sam sa nekim dvokomponentnim lepkom da resim problem ali to resenje je bilo kratkog veka. Muku sam mucio i oko skidanja karburatora na to malo prostora sto su ostavili kod automatika i zbog svih ovih problema, resio sam da sve prebacim na Puch cevasti ram koji sam nabavio pre dve godine.
Evo kako je izgledao kad je stigao kod mene:

Odmah sam se bacio na seckanje viska nosaca:

Napravio sam sablon za automatik masinu. Hteo sam da je postavim sto nize da bi uspeo da uglavim neki veci karburator u ram.


Okrecio sam ga na brzinu jer mi se nije svidjala ona zelena i montirao neke delove za probnu voznju:


Vozio sam ga ovako neko vreme dok nije zakovala masina:

Ugradio sam i Dellorto PHBG 19mm, staje tacno gde treba.


Zimus sam uradio masinu, nov cilindar, nov Motins klip, novi srafovi, druga org. radilica, lezajevi, semerinzi itd...
Za razradu sam koristio fabricki karburator.



Nastavak kad skuvam kafu.

asanin
25 Jul 2015
Bila je duga zima, uklopio sam nosac kocnice i nozica od automatika, dovario nosace prednjeg blatobrana i uklopio blatobran od automatika, pozadi je stavljen skraceni Puch blatobran. Posto sam ranije isekao nosace bocnih limova, morao sam da ih zavarim ponovo, ali sam promenio lokaciju nosaca, montirao sam ih malo u nazad da bi lepse uklopio bocne limove i imao pristup sauhu i stelovanju karburatora bez skidanja limova.


Bocni limovi su bili u jadnom stanju i imali vise slojeva boje pa sam ih ogulio do lima i ofarbao malo kvalitetnije, osnovna boja kompresorom i crni sprej preko. I blatobrani su osmirglani i ofarbani malo kvalitetnije nego sam ram, jer oko njih nemam vise sta da prepravljam.

Toliko za ovaj post.


Bocni limovi su bili u jadnom stanju i imali vise slojeva boje pa sam ih ogulio do lima i ofarbao malo kvalitetnije, osnovna boja kompresorom i crni sprej preko. I blatobrani su osmirglani i ofarbani malo kvalitetnije nego sam ram, jer oko njih nemam vise sta da prepravljam.





Toliko za ovaj post.

Pita
26 Jul 2015
Lepo i pedantno radis..nece biti standardan automatic, dao si mu svoj pecat...
Neverovatno kako 19mm stane tacno u onu kadicu...Kako se ponasa motor s njim u odnosu na fabricki karb?
Neverovatno kako 19mm stane tacno u onu kadicu...Kako se ponasa motor s njim u odnosu na fabricki karb?
asanin
26 Jul 2015
Ponasa se dosta bolje i ima vise mogucnosti za stelovanje. Bilo je tu dosta planiranja oko ugla i izrade usisa ali sve se super uklopilo. Za airbox koristim flasicu od 0,5L sa sirokim grlicem koja se navrce na karb, sve staje u ram. Bez airboxa je jednostavnije ali je prilicno bucno, vec duze vreme me komsije gledaju cudnije pa se trudim da buku svodim na minimum. Ali posle onog prvog motora sa radjenim tomos junior kineskim cilindrom koji se vozi na 11500 obrtaja i rucno pravljenim auspuhom, sve ovo je tiho.

asanin
26 Jul 2015



Uspeo sam da napravim komplet dizni od 55-100. Koristio sam razne dizne od automatik karburatora i razbusivao ih na potrebne mere kod jednog kolege koji ima pravi alat za to. Nisam znao ranije za ovu vasu akciju narucivanja jer su me ove dizne kostale otprilike isto toliko a mozda i skuplje da ih napravim. Po svecici bi rekao da je smesa idealna, ali bilo mi je sporo 60 km/h po gps-u pa sam resio da skratim cilindar, podignem ga i malo doradim kanale. O tome malo kasnije...
Mario
26 Jul 2015
Da pohvalim projekat, cenim kada preovladava snalazljivost, dobro si se dosetio da iskoristis cevast puch ram i montiras agregat kako tebi odgovara.
Farbanje ne komentarisem jer iskreno tu nisam bas dobar, lepo izgleda na slikama...
Za phbg imas kompletnu opremu na racing planetu, nisi temu video jer nisi imao dovolino postova, dosta cesto radimo narucbe, za clanove foruma su i cene prihvatljive.. Imas tamo i tomos i puch odeljke pa prelistaj sta nude...
Sto se tice cilindra tu dosta mogu da ti pomognem, uradi jednu kvalitetnu portnapu pa cu je proterati kroz analizer..
Farbanje ne komentarisem jer iskreno tu nisam bas dobar, lepo izgleda na slikama...
Za phbg imas kompletnu opremu na racing planetu, nisi temu video jer nisi imao dovolino postova, dosta cesto radimo narucbe, za clanove foruma su i cene prihvatljive.. Imas tamo i tomos i puch odeljke pa prelistaj sta nude...
Sto se tice cilindra tu dosta mogu da ti pomognem, uradi jednu kvalitetnu portnapu pa cu je proterati kroz analizer..
asanin
27 Jul 2015
ALIEN SM
27 Jul 2015
Ah, sto volim ovakve projekte , posto sam i sam `automaticar ` ...majstorski si ga uklopio u puchov stel ...a , samim tim si resio i najvecu maticovu konstrukcijsku boljku- onaj smestaj karburatora u kucicu - jbo konstruktora ...to ko nije probao ne zna sta je muka izvaditi i montirati onaj originalni SHA...
koliko vidim A- 3 blok , kolibri cilindar , kako si resio radilicu , promenio klipnjacu za fi 12 mm? Sa 19 mm mora da ide k`o zver ?
koliko vidim A- 3 blok , kolibri cilindar , kako si resio radilicu , promenio klipnjacu za fi 12 mm? Sa 19 mm mora da ide k`o zver ?
asanin
28 Jul 2015
Promenio sam biksnu, nisam ljubitelj iglicastih lezajeva, umesto standardne 10mm, stavio sam sa 12, malo su tanji zidovi ali funkcionise, ima da se kupi biksna tih mera. Nisam primetio neku mnogo veliku razliku samo sa zamenom karba, vise sam to ugradio zbog stabilnijeg lera i vise potencijala, jer sam se spremao da idem na vece mere kanala. Zacudio sam se kako lepo radi sa fabrickim kanalima, mislio sam da nece hteti da prima gas u startu. Usisne lamelice rade svoj posao, ali jos uvek nisam otkrio kad one postaju usko grlo u sistemu, za sad sljakaju dobro.
asanin
28 Jul 2015
Malo sam optimizovao usisni ventil, oborio sam ivice da smesa lakse prolazi i skinuo visak gume za dihtovanje koja se vremenom deformise, time je povecana povrsina prozora, evo kako je to ispalo:
A skoro sam imao problem sa kocnicama. Ovi aluminijumski tockovi imaju nosace paknova pravljene za sajlu i rucnu kocnicu a ja sam to prepravio na noznu kocnicu pa nisam imao dobar pravac poluge koja siri paknove, sat vremena kasnije i problem je resen:
A skoro sam imao problem sa kocnicama. Ovi aluminijumski tockovi imaju nosace paknova pravljene za sajlu i rucnu kocnicu a ja sam to prepravio na noznu kocnicu pa nisam imao dobar pravac poluge koja siri paknove, sat vremena kasnije i problem je resen:

ALIEN SM
29 Jul 2015
Trebala bi da bude znatna razlika izmedju originalnog SHA 14/12 i ovog PHBG 19 mm ...koliko vidim , usisno grlo si razbusio , to je originalno , ne znam koliko si to uspeo , ja znam da sam jedva uspeo na njemu da izvucem na strugu za 15 mm karb ...sve preko toga bi zahtevalo izradu nove na dijametar difuzora ...znas i sam da najuze mesto odredjuje maksimalnu propusnost karburatora ...ja mislim da je tih 19 mm kraj za propusnu moc lamelarnog ventila , a i povrsine usisa na cilindru ...nije cilindar u stocku predvidjen za jace napajanje ...
asanin
30 Jul 2015
asanin
03 Aug 2015
Hvala. Ajde sad malo o cilindru, skidao sam ga i doradjivao par puta zbog straha da ne preteram, ali opisacu zadnju kombinaciju. Cilindar o kome govorim je potpuno nov, 38mm, krenuo sam u preradu kanala odmah posle razrade.
Napravio sam distancer od aluminijuma debljine 2,5mm, koristim deblje dihtunge sa obe strane distancera, to je jos 1mm, znaci podignut je za 3,5mm. Onda je skracen na strugu odozgo za 2,5mm. Ovim sam dobio potpuno otvaranje prelivnih kanala, pre toga su bili oko 50% blokirani klipom.
Dobio sam prelivne na 36,5 od vrha cilindra i izduv na 28mm od vrha. Donju ivicu izduva sam naknadno spustio da bude u ravni donje ivice prelivnih koji su sad u ravni sa klipom u DMT.
Podizanjem cilindra se poremetio tajming usisa pa sam i njega spustio dokle sam mogao. Nisam primetio neke promene, verovatno zato sto smesu uvlaci kroz prozore na klipu.
Klip ne ide do vrha cilindra, C parametar je 0,5-1mm, ne mogu da se setim tacno, to sam ostavio tako jer se plasim da klip ne udari u glavu ako radilica dobije luft. Dihtung glave u startu nisam koristio ali posto sam se bojao da klip ne zakaci glavu, ugradio sam fabricki dihtung iz kompleta, mislim da je 1mm debljine kad se nagnjeci.
Kanale nisam smeo da radim u sirinu, za sad, nisam siguran koliko bi dobio ili izgubio.
Koristim Tora auspuh koji mi se pokazao odlicno za srednje i vise obrtaje, uporedjivao sam ga sa fabrickim i sa Master auspuhom i on mi se najbolje pokazao, daje vise snage i zanimljiviji je za voznju. Od prerade cilindra je pokazao jacu rezonancu na krajnjim obrtajima, ali je i pre bio dobar.

Imam snimak skracivanja cilindra kod Ace majstora za Tomose, posle mi je radio i centriranje korpe kvacila, ali o tome drugom prilikom. Mogao bi da ga preporucim za sve radove oko Tomosa, pedantno radi. Ako nekog interesuje, posaljite mi privatnu poruku da ne reklamiram ovde.
Napravio sam distancer od aluminijuma debljine 2,5mm, koristim deblje dihtunge sa obe strane distancera, to je jos 1mm, znaci podignut je za 3,5mm. Onda je skracen na strugu odozgo za 2,5mm. Ovim sam dobio potpuno otvaranje prelivnih kanala, pre toga su bili oko 50% blokirani klipom.
Dobio sam prelivne na 36,5 od vrha cilindra i izduv na 28mm od vrha. Donju ivicu izduva sam naknadno spustio da bude u ravni donje ivice prelivnih koji su sad u ravni sa klipom u DMT.
Podizanjem cilindra se poremetio tajming usisa pa sam i njega spustio dokle sam mogao. Nisam primetio neke promene, verovatno zato sto smesu uvlaci kroz prozore na klipu.
Klip ne ide do vrha cilindra, C parametar je 0,5-1mm, ne mogu da se setim tacno, to sam ostavio tako jer se plasim da klip ne udari u glavu ako radilica dobije luft. Dihtung glave u startu nisam koristio ali posto sam se bojao da klip ne zakaci glavu, ugradio sam fabricki dihtung iz kompleta, mislim da je 1mm debljine kad se nagnjeci.
Kanale nisam smeo da radim u sirinu, za sad, nisam siguran koliko bi dobio ili izgubio.
Koristim Tora auspuh koji mi se pokazao odlicno za srednje i vise obrtaje, uporedjivao sam ga sa fabrickim i sa Master auspuhom i on mi se najbolje pokazao, daje vise snage i zanimljiviji je za voznju. Od prerade cilindra je pokazao jacu rezonancu na krajnjim obrtajima, ali je i pre bio dobar.





Imam snimak skracivanja cilindra kod Ace majstora za Tomose, posle mi je radio i centriranje korpe kvacila, ali o tome drugom prilikom. Mogao bi da ga preporucim za sve radove oko Tomosa, pedantno radi. Ako nekog interesuje, posaljite mi privatnu poruku da ne reklamiram ovde.
asanin
06 Aug 2015
asanin
18 Mar 2016
Proslo je dosta vremena, ali od letos nisam napredovao, posle havarija i promene usisnih lamela nije hteo da ide bas nikako. Sa malo izmena tih kineskih lamelica sam uspeo da se vratim na 65+ km/h pre nekih nedelju dana i tu je kraj, na 9300 obrtaja je maksimum. Probao sam sva moguca stelovanja karburatora, sve moguce dizne i vise paljenja.
Pita
20 Mar 2016
Ih da ima 3. brzinu bilo bi lako nahvatati još krajnje....ovako i ovih 65kmh je ok...
Na krajnjoj brzini čuje se kao neko oscilovanje, šta je u pitanju?
Na krajnjoj brzini čuje se kao neko oscilovanje, šta je u pitanju?
asanin
21 Mar 2016
Ne znam, to i mene interesuje, ako neko zna sta bi moglo biti, slobodno neka napise...
Evo jos jedan snimak voznje:
Evo jos jedan snimak voznje:
asanin
21 Mar 2016
Neka moja teorija je da mu ne odgovaraju usisne lamelice. Trenutno je modifikovana kineska varijanta gore. Tvrdi kineski listic na prosirenim prozorima sa skinutom gumom zbog boljeg protoka. Presao bi na karbon 0.3mm ali ne znam gde moze da se nabavi najpovoljnije kod nas...
Mario
21 Mar 2016
neee to oscilovanje koje se ubrzava sa porastom brzine je negde do prenosa, lanac - lančanik - felna - guma