
sa ovim cilindrom sam se susreo u nekoliko navrata, prvi put za Kymco blok motora, koji ima 41,4mm hod, i na moju žalost prve verzije nisu imale stub između dva izduvna kanala pobrušen, pa sam tako uspeo da ga zalepim i pokidam nikasil upravo na stubiću, veoma zadovoljan isporukom snage, kupio sam odmah nakon toga još jedan nov primerak, koji nikada nije bio montiran, i sada je prilika da ga imamo i analiziranog...
evo slika portova iz svih perspektiva








izduvni kanal je na izlaziu 25mm, i dolazi sa prstenom, gornja i donja strana cilindra su veoma slične minareli tipu sa manjim razlikama u prikljčku transfera na blok, kao i ulaska i izlaska vode za hlađenje



glava je kako sam već i rekao sa squish upustom koji nam ne govori ništa posebno osim da se kompresioni udarci značajno ublaže prema zaptivnoj gumuci, te su visoka temperatura i stepen kompresije umireni za jedno ugaono zakrivljenje


dubina upusta iznosi 1,4mm



dok je zapremina kompresionog prostora 7ccm-a


Airsal klip je kako sam već rekao, klasičan sa jednom tankom hrom karikom debljine 47,6x1mm , interesantno je primetiti da su nosači bolcne optimizovani da može da se spakuje i igličasti ležaj u gornjoj pesnici koji je u stock 50 postavci za male klipove, naime ovde ide 12x17 (unutrašnja-spoljna) x 13 (širina) mislim da je to identičan koncept kao kod pia stock igličastih...




visina čela klišpa je 2,53mm


u kompletu se dobija jedan zaptivač od klingerita koji se stavlja ispod cilindra i on je debljine 0,6mm

evo i portmape

pa pošto se proizvođač u svim dokumentima koje je priložio nije bavio squish postavkom kao ni stepenom kompresije, već samo ovim spisima...



meni je preostalo da predpostavim da će squish biti 0,5-0,7mm odnosno ako na to dodamo 1,4mm upust glave radićemo sa sledećim C parametrima, odnosno u kombinaciji stepena kompresije stvarno kalkulativnim za 1,4mm umanjeni...
C= 1,90 mm (0,5+1,4)
Najbolje iskoristivi obrtaji = 13800 o/min
Usklađeni pritisci = 121,3 PSI
Kalkulativna snaga = 19 KS
Očekivana snaga na vretenu radilice = 16 KS
Očekivana snaga na točku = 13,5 KS


C= 2,00 mm (0,6+1,4)
Najbolje iskoristivi obrtaji = 14000 o/min
Usklađeni pritisci = 119 PSI
Kalkulativna snaga = 19 KS
Očekivana snaga na vretenu radilice = 16 KS
Očekivana snaga na točku = 13,5 KS


C= 2,10 mm (0,7+1,4)
Najbolje iskoristivi obrtaji = 14200 o/min
Usklađeni pritisci = 117,5 PSI
Kalkulativna snaga = 18,9 KS
Očekivana snaga na vretenu radilice = 15,75 KS
Očekivana snaga na točku = 13,2 KS


Vrlo impozantni rezultati, tim pre što se u Kymco aplikaciji ovaj promer kotira na 73,6ccm-a, pa je teško da bi prošao u racing klasu, međutim svi znamo da je 47,6mm promer optimizovan 39,3mm hodu, tako da sam ja ovde imao lagani "Big Bore"... Moji zaključci su od tada da je cilindar veoma jak, i veliki potrošač, jasno je da ovde ciljane obrtaje donose ogromne površine prelivnih kanala, kao i da sa njima dolazi obilje obrnog momenta...
U tim varijantama nisam imao mnogo izbora za auspuhe, te sam RS2 koji mi je bio u nekoliko navrata skraćivan, dobio ne nešto preko 10000 obrtaja... iskren da budem, mislim da je ovo poseban koncept, i da se ne upotrebljava na ovim obrtajima, već da je samo izvodljivo pustiti ga tolkiko visoko, sasvim je jasno da pritisci od 117 PSI-ja nisu dovoljni za toliko ciklusa u minuti... kao i da su oni mnogo viši na nižim obrtajima, ali i da je cilindar od toga što je razrok veoma elastičan i jak sa obtnim momentom....