Jump to content


Airsal T6 70 Kymco LC

airsal T6 airsal T6 LC

1 reply to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 10 September 2015 - 18:33

Na redu je stari takmičarski koncept T6 od poznatog španskog proizvođača Airsal. Radi se o aluminijumskom cilindru sa nikasil košuljicom, i klipom sa jednom tankom hrom karikom u 47,6mm promeru. Karakteristično za ove modele je ono što smo već i primetili u 50cc izvedbi upuštena glava, dupli izduvni kanal, kao i ogromni transferi koje ćemo primetiti kroz fotografije i analize.. Airsal je poslednjih godina izbacio tzv Extreme verziju, svog sličnog koncepta pofarbanu u crvenu boju, i to za nekoliko varijanti 77 ili 86cc-a, međutim za ovaj prvi race koncept ponudili su i verzije sa Mahle klipovima koji su nešto duži i sa dve karike, pa su uspešno prekrstili ovaj cilindar u Sport, da bi kasnije nepismeni trgovački centri pisali i za ovaj cilindar sa Airsal klipom sport, te ukoliko tražite po shopovima, slobodno gledajte i taj epitet...


Posted Image


sa ovim cilindrom sam se susreo u nekoliko navrata, prvi put za Kymco blok motora, koji ima 41,4mm hod, i na moju žalost prve verzije nisu imale stub između dva izduvna kanala pobrušen, pa sam tako uspeo da ga zalepim i pokidam nikasil upravo na stubiću, veoma zadovoljan isporukom snage, kupio sam odmah nakon toga još jedan nov primerak, koji nikada nije bio montiran, i sada je prilika da ga imamo i analiziranog...

evo slika portova iz svih perspektiva

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image


izduvni kanal je na izlaziu 25mm, i dolazi sa prstenom, gornja i donja strana cilindra su veoma slične minareli tipu sa manjim razlikama u prikljčku transfera na blok, kao i ulaska i izlaska vode za hlađenje

Posted Image

Posted Image Posted Image


glava je kako sam već i rekao sa squish upustom koji nam ne govori ništa posebno osim da se kompresioni udarci značajno ublaže prema zaptivnoj gumuci, te su visoka temperatura i stepen kompresije umireni za jedno ugaono zakrivljenje

Posted Image Posted Image


dubina upusta iznosi 1,4mm

Posted Image

Posted Image Posted Image


dok je zapremina kompresionog prostora 7ccm-a

Posted Image Posted Image



Airsal klip je kako sam već rekao, klasičan sa jednom tankom hrom karikom debljine 47,6x1mm , interesantno je primetiti da su nosači bolcne optimizovani da može da se spakuje i igličasti ležaj u gornjoj pesnici koji je u stock 50 postavci za male klipove, naime ovde ide 12x17 (unutrašnja-spoljna) x 13 (širina) mislim da je to identičan koncept kao kod pia stock igličastih...


Posted Image

Posted Image Posted Image


Posted Image


visina čela klišpa je 2,53mm

Posted Image Posted Image


u kompletu se dobija jedan zaptivač od klingerita koji se stavlja ispod cilindra i on je debljine 0,6mm

Posted Image



evo i portmape

Posted Image


pa pošto se proizvođač u svim dokumentima koje je priložio nije bavio squish postavkom kao ni stepenom kompresije, već samo ovim spisima...

Posted Image Posted Image Posted Image



meni je preostalo da predpostavim da će squish biti 0,5-0,7mm odnosno ako na to dodamo 1,4mm upust glave radićemo sa sledećim C parametrima, odnosno u kombinaciji stepena kompresije stvarno kalkulativnim za 1,4mm umanjeni...


C= 1,90 mm (0,5+1,4)
Najbolje iskoristivi obrtaji = 13800 o/min
Usklađeni pritisci = 121,3 PSI
Kalkulativna snaga = 19 KS
Očekivana snaga na vretenu radilice = 16 KS
Očekivana snaga na točku = 13,5 KS

Posted Image

Posted Image




C= 2,00 mm (0,6+1,4)
Najbolje iskoristivi obrtaji = 14000 o/min
Usklađeni pritisci = 119 PSI
Kalkulativna snaga = 19 KS
Očekivana snaga na vretenu radilice = 16 KS
Očekivana snaga na točku = 13,5 KS

Posted Image

Posted Image




C= 2,10 mm (0,7+1,4)
Najbolje iskoristivi obrtaji = 14200 o/min
Usklađeni pritisci = 117,5 PSI
Kalkulativna snaga = 18,9 KS
Očekivana snaga na vretenu radilice = 15,75 KS
Očekivana snaga na točku = 13,2 KS

Posted Image

Posted Image



Vrlo impozantni rezultati, tim pre što se u Kymco aplikaciji ovaj promer kotira na 73,6ccm-a, pa je teško da bi prošao u racing klasu, međutim svi znamo da je 47,6mm promer optimizovan 39,3mm hodu, tako da sam ja ovde imao lagani "Big Bore"... Moji zaključci su od tada da je cilindar veoma jak, i veliki potrošač, jasno je da ovde ciljane obrtaje donose ogromne površine prelivnih kanala, kao i da sa njima dolazi obilje obrnog momenta...

U tim varijantama nisam imao mnogo izbora za auspuhe, te sam RS2 koji mi je bio u nekoliko navrata skraćivan, dobio ne nešto preko 10000 obrtaja... iskren da budem, mislim da je ovo poseban koncept, i da se ne upotrebljava na ovim obrtajima, već da je samo izvodljivo pustiti ga tolkiko visoko, sasvim je jasno da pritisci od 117 PSI-ja nisu dovoljni za toliko ciklusa u minuti... kao i da su oni mnogo viši na nižim obrtajima, ali i da je cilindar od toga što je razrok veoma elastičan i jak sa obtnim momentom....

#2 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 10 September 2015 - 23:45

Imao prilike da probam T6 na Marijevoj Srki dok je bila u toj prelaznoj postavci, doduse sa vetrom u ledja pohodjen Roostom i Innerotorom...u takvom odela T6 je pevao iz sve snage a meni mamio osmeh na svako odvrtanje gasa...

Veoma raspoloziv cilindar u svim spektrima i solidno jak tako da mu u gradu nema dostojnog rivala...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users