Jump to content


Motoforce Racing Variomat - Piaggio 50


7 replies to this topic

#1 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 October 2015 - 02:26

Danas sam se prvi put susreo sa ovim variomatom.
Kupljen je za nekih 45€ i planiran je za ugradnju u gileru runner karb, 2002 god. (dr evo 70, 17.5 karb, top radilica, arrow extreme auspuh).

Dolazi u ovakvom pakiranju bez ikakvih papira
Posted Image

Dobiju se 2 seta rolica koje su dimenzije 19x15.5mm, jedne su 5gr, a druge 7gr. Djeluju ok, ali su od neke obicne plastike, kao najjeftinije rolice.

Sam variomat izgleda solidno, kanali su ok nisu grubi, ali sami kanali izgledaju mi pomalo cudno, njihov nagib mi nije jasan sto se na kraju i pokazalo nejasnim.

Uz variomat dolazi jedna velika podloska koja se stavlja umjesto orginalne do zupcanika remena i onda se stavlja ovaj variomat. Ona je 1mm uza od tvornicke.
Bolcna je za 0.9mm duza od tvornicke, a sam promjer variomata je isti kao i serijski sto ne obecava veliku krajnju brzinu i predstavlja razocarenje u samom pocetku.

[attachment=5873:20151017_133734.jpg]
[attachment=5874:20151017_133801.jpg]
[attachment=5875:20151017_133835.jpg]
[attachment=5876:20151017_133841.jpg]
[attachment=5877:20151017_133847.jpg]

Promjer
[attachment=5878:20151017_133928.jpg]


Promjer serijskog
[attachment=5879:20151017_133955.jpg]

Usporedba motoforcea i serijskog
[attachment=5880:20151017_134013.jpg]


Motoforce sa pavese rolicama
[attachment=5881:20151017_143347.jpg]



Posto je skuter imao serijski variomat i 5.5gr unutra, serijski remen koji je vec blizu granice za zamjenu po potrosenosti i serijsku centralnu, situacija sa podesavanjem MF je otisla u neocekivanom smjeru.

Prvo su stavljene njegove 7gr rolice i motor se prevrtavao. Pa 7.5gr, pa 8gr, i na kraju konacno skoro prihvatljive, a to je ova tezina:
[attachment=5882:20151017_144742.jpg]

Zahvaljujuci pavese rolicama, zacas se nadje prava tezina, a kasnije sam se spustio na 9gr i to je bilo super. Medjutim ipak ce se prvo kupiti novi remen da se poso zavrsi kako treba.


Ali ima problem, taj Motoforce Racing variomat, na navedenom setupu nista skoro nevalja. Slabiji start, nema momenta, jedino eto malo duze drzi nize okretaje prije krajnje brzine koja je bila jedva 90kmh po gpsu, nisam mogao vjerovati, a motor se hoce raspasti.
Tu mora novi remen za pocetak pa cemo vidjeti dalje, uglavnom variomat je bezveze i skoro nista ne donosi osim jako dobrog odaziva na gas, stalno je spreman na trenutnu reakciju, kao da variomat miruje, ne radi brzo, zato i nedostaje momenta da povuce kako spada. Da li ta osobina mozda odgovara nekom motoforce kitu ne znam, ali na ovom dr evo 70 gusu nikako ne pase taj variomat jer je serijski momentniji.



Slicnu stvar imam ja ali od BGMa onaj supertune, e taj je vec malo veci i blize je multivaru, dobar variomat, za razliku od ovog koji kao da je promasen, i trazi kamionske rolice.

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 18 October 2015 - 09:54

Prvo, svaka cast na merenju i komparaciji!
Meni na prvi pogled deluje malo drugacije po rasporedu staza u odnosu na serijski ili multivar. Cini mi se da staze nisu jednakih razdaljina jedne od drugih, nesto slicno kao kod kocepta 16x13. Vidi se da su i stubovi slajdera nesto masivniji, predpostavljam da obicni slajderi ne pasu.

Bilo bi dobro ipak probati sa novim ili novijim remenom pre nego se donese finalni zakljuvak. Logicno je da trazi teske rolnice a da sa njima prevrtava, te da je krajnja brzina nedovoljna, jer je bolcna duza pa je sigurno da potrosen remen klizi. Kada budes sledeci put menjao rolnice, molim te izmeri jos duzinu staza da ga uporedimo sa serijskim, to je ono sto nas najvise interesuje.
Zavrsna obrada deluje korektno, ne vidi se kakvog je kvaliteta mesingana caura i ako je iz 2 dela, odnosno, da ima mesto za podmazivnje izmedju dve caure. Rekao bih prema vidjenom da je korektna cena proizvoda, ako radi posao sa korektnom sirinom remena.

#3 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 18 October 2015 - 16:05

Vidjet cemo sa novim remenom, za sad je situacija da ne ostavlja dobar dojam.
Sto se tice bronce, radjena je iz 2 dijela, i bolcna se podmazala vec nakon par km.
Zaboravio sam reci i da remen nije isao do vrha, tu sliku nemam, ali cu je objaviti cim stigne remen.
Po meni bolje uzeti polovan multivar nego ova novi, ali konacna odluka ce uskoro doci na red.

#4 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 18 October 2015 - 20:03

treba i novom variu neko vrijeme da legne,tak je bilo sa svakim novim koi sam ugradjival i to po par 100km..govorim o speedcontrolu za quasar makine..

#5 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 19 October 2015 - 10:05

I Malossi Multivar 2000 traži dosta teže rolnice nego stock varijator, npr u stock su radile 6g a u Multivaru 7,8g ako je sve ostalo isto. A to je samo znak da je varijator projektovan da se vrti na visokim obrtajima tipa 13-15k ali sa lakšim rolnicama, zato su i dali te rolnice uz njega.

#6 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 19 October 2015 - 11:56

Obicno se uz varijator isporucuju rolice za serijski skuter, i centralna opruga ako vec dolazi.
A sto je ostriji kut kanala variomata on ce traziti lakse rolice.

#7 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 October 2015 - 20:16

Nikad mi nije bilo jasno zasto uz vario isporucuju i rolne , cak dve , a neki i tri garniture , neki i centralnu ...sta oni znaju sta mi hocemo od prenosa ? To izgleda sluzi samo tome da kao puno toga daju uz variomat , i da bi mu digli cenu , a i daju mozda vise od konkurencije , a njih to tek neznatno vise kosta ...

Ja sam kad sam kupio taj Motoforce Racing uz njega dobio tri garniture , 5.0 , 5.5 , i 6.0 od kojih ni jedna nije odgovarala ( sad se vrti oko 3.5 gr ) , odmah sam nabavio Pavese , a ove mi ostale , posle sam ih olaksavao , ali nisam koristio ...

Sa tim Motoforceom ispocetka nisam bio bas jako zadovoljan , a i sad mislim da se za slicne pare moze kupiti i bolji vario ...ali kroz praksu , kod mene je vec tri godine , sad i nije tako los , a evo , poredim ga sa onim kineskim racing - oversize 100 mm i Motoforce je znatno bolji ...vise obrtaja i bolji u medjuubrzanju , mada priznajem da za kineza nisam imao odgovarajuce rolne ...to ce biti uskoro - Pavese na moj nacin , pa cu onda izvesti eksperiment do kraja ...

#8 qrp

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 171 posts
  • MestoZA
  • VozimFavorit Spider

Posted 21 October 2015 - 21:02

View PostALIEN SM, on 21 October 2015 - 20:16, said:

a njih to tek neznatno vise kosta ...

Upravo to, malo marketinških igrarija, hleba 100din ali kesa ide gratis.

Kod mene je isto ovaj vario, doduše u 4T mašini, i nikako nisam mogao da izbacim do kraja kajš, ni platnice ni promena rolnica, uvek je falilo do vrha.
Međuubrzanje jeste odlično, ali opet. Čak sam u početku imao i problem da mi je vario u pojedinim kanalima derao rolnice na kraju kanala jer je bilo ostatka odlivka u par njih pa je morao da se doturpija.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users