Bilo je to ljeto 2012 godine, kada sam otišao sa tatom po motorić zvani Tomos APN6s. Motor sam dobio za cijenu čisto da čovjeka riješim ''gvožđa'', i da mu napravim mjesta u garaži. Složio sam ga nakon dvije godine skupljanja dijelova, gubljenja pokojih postojećih dijelova, premišljanja, čekanja...
Složio sam si ga po svom guštu, i nekim mojim željama, motor kao motor, nije još završen skroz, niti će ikad bit(zato i volim motore, jer uvijek si možeš nešto preradit-doradit-poboljšat, i još po svome ukusu, pogotovo na ovim malim tomosima, koji su puni ''mana'' u originalu). Na kraju je to sve osim apn-a, ali nije me briga, imam motor koji me izgledom i tehničkim sposobnostima zadovoljava.
Pa da krenem sa slikama:
Ljeto 2012- kada je dovezen kuć, i rastavljen u kutijama čeka sve tamo do negdje jeseni 2013.


Jesen 2013- nešto sam počeo šarafit, pripasavat, centrirat, gledat.




Početak ljeta 2014- motor polakiran, počelo sastavljanje.







Konačan izgled-


Na motoru još moram riješit prednji blatobran, sav je nekako nakriv kad se stavi i kako god se stavi, nikako da prati liniju gume, te trebam zadnje žmigavce ponovno montirat i riješit relej za njih da mogu radit normalno.
- tekst iznad je kopiran sa tomos-riders foruma, iz ljeta 2014g!
Tijekom ljeta i jeseni 2014 motor je doživio male promjene- stavljen je bio bt cilindar honovan na 38.5mm i novi meteor klip, pošto nisam bio zadovoljan sa performansama SL-a, tu je bilo još raznoraznih peripetija jer motor opet nije išao kako je trebao, niti sam ja bio zadovoljan, najbolji rezultat koji sam ostvario je bio 80kmh u četvrtoj brzini sa 12-33 prijenosom, u petu nisam ni smio pomišljat ubacit jer je prevelik pad okretaja između 4i5 brzine, pa motor ispadne iz rezonacije i onako slabašan nije mogao potegnit to, uglavnom uz puno muke-živaca-vremena-truda dobio sam ništa... Evo par slika od tog razdoblja:






Eh onda je došla zima, tad sam od silnih muka prodo sve vezano za t15/bt setup i uzeo sljedeće ozbiljnije stvari - DMP kit na lamelni usis 70cc(polovni), novi Dellorto PHBG 21 AS...
Blokove sam dao nadovarit i obradio sam ih prema cilindru, proširivo sam dosjed za košuljicu u bloku da cilindar može uć u blokove, granu od auspuha sam moro prepravit i pripasat, napravit prirubnicu za karburator pošto originalna uz taj kit je bila za puch-a i to nije pasalo...







To je išlo ljepo 85-90kmh sa 12-33 prijenosom(dosta kratak, u svega 300m sam razvio max brzinu), sa pucanjem od snage(svakih tjedan dana sam trebo skidat felgu zadnju i stavljat nove šarafe od lančanika), no eto, svakoj sreći dođe kraj, i tako mi u proljeće ove godine napukne klip koji sam zamjenio(10e klip, 30e poštarina iz nizozemske...), za divno čudo motoru je samo pala snaga, ništa se nije desilo ili oštetilo drugo tijekom napuknuća klipa...

Zatim dok sam čekao klip, povećao sam površinu ispušnog kanala da bi dobio još malo snage, nabavio sam leovince rr te ga pripaso, skratio maksimalno prirubnicu za karburator i okrenio karburator na drugu stranu.
Nakon svega toga snaga se još više povećala, powerband tj. raspoloživost sa rr-om se povećala također, i tu sam moro stavit jedan zub više i imao sam 97kmh krajnju u manje od 500m ravnice(jedan jedini put sam uhvatio 100kmh, valjda su se tad poklopili svi idealni vremenski uvjeti i sve ostalo pa je motor išo ''kako spada'').



Tako sam se vozio do 8og mjeseca ove godine, te planiro registrirat motor pošto sam položio tad i vozit se ''svoj na svome'', al eto, moji su išli na more, tata nije baš bio za to da prepišem motor i da ga registriram odma, onda sam prodo i to, pošto se nisam mogo legalno vozit, polako sam skupljo novce i dijelove, i složio si nešto još jače...
Kupio sam si prvo blokove od ctx-a i termogrupu, zatim novu radilicu, novi meteor C klip 48L, pa sam cilindar nosio piksirat, naručio novi Dellorto PHBL 24 AD, napravio prirubnicu za karburator, granu za auspuh i još svašta nešto, cilindar je naravno malo ''otvoren'' gdje je analizer reko oko 17ks teorijskih i radno područje ispod 10000rpm, nisam htio ić u krajnosti sa cilindrom jer sam htio da motor bude za ''daily use'', a da opet može pokazat zube kad zatreba.





To je otprilike to, tu sam za sada stao, na motoru je sve ispravno što se tiče kočnica/motora/rasvjete i eto jedino mu fali tablica.
Prešao sam nekih 500km od sastavljanja, motor ide samo do pola gasa- preko toga ne ide tj ide, al zaljeva ga i motor usporava, ova 100 dizna koja je došla u originalu sa dellortom mi je prevelika, a set dizni 75-98 bi mi trebao doć u naredna 2 tjedna, pa ćemo vidit dalje.
Motor sa pola gasa i 13/33 prijenosom ide u 5oj brzini vrtoglavih 90kmh(po GPS brzina, kao i svaka koju sam napisao do sad, pošto nemam brzinomjer na motoru), a ako piri vjetar drži 80+kmh bez ikakvih problema, o snazi da ne pričamo koju isporučuje za taj mali agregat.
Izvinite na podužem tekstu, al eto to je ''ukratko'' to
