Jump to content


Tomos APN6s 1989


40 replies to this topic

#1 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 11 December 2015 - 19:40

Odlučio sam predstavit svoju vozilicu, pa evo ''ukratko'' da opišem:

Bilo je to ljeto 2012 godine, kada sam otišao sa tatom po motorić zvani Tomos APN6s. Motor sam dobio za cijenu čisto da čovjeka riješim ''gvožđa'', i da mu napravim mjesta u garaži. Složio sam ga nakon dvije godine skupljanja dijelova, gubljenja pokojih postojećih dijelova, premišljanja, čekanja...
Složio sam si ga po svom guštu, i nekim mojim željama, motor kao motor, nije još završen skroz, niti će ikad bit(zato i volim motore, jer uvijek si možeš nešto preradit-doradit-poboljšat, i još po svome ukusu, pogotovo na ovim malim tomosima, koji su puni ''mana'' u originalu). Na kraju je to sve osim apn-a, ali nije me briga, imam motor koji me izgledom i tehničkim sposobnostima zadovoljava.

Pa da krenem sa slikama:

Ljeto 2012- kada je dovezen kuć, i rastavljen u kutijama čeka sve tamo do negdje jeseni 2013.

Posted Image Posted Image

Jesen 2013- nešto sam počeo šarafit, pripasavat, centrirat, gledat.

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Početak ljeta 2014- motor polakiran, počelo sastavljanje.

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image


Konačan izgled-

Posted Image Posted Image

Na motoru još moram riješit prednji blatobran, sav je nekako nakriv kad se stavi i kako god se stavi, nikako da prati liniju gume, te trebam zadnje žmigavce ponovno montirat i riješit relej za njih da mogu radit normalno.

- tekst iznad je kopiran sa tomos-riders foruma, iz ljeta 2014g!




Tijekom ljeta i jeseni 2014 motor je doživio male promjene- stavljen je bio bt cilindar honovan na 38.5mm i novi meteor klip, pošto nisam bio zadovoljan sa performansama SL-a, tu je bilo još raznoraznih peripetija jer motor opet nije išao kako je trebao, niti sam ja bio zadovoljan, najbolji rezultat koji sam ostvario je bio 80kmh u četvrtoj brzini sa 12-33 prijenosom, u petu nisam ni smio pomišljat ubacit jer je prevelik pad okretaja između 4i5 brzine, pa motor ispadne iz rezonacije i onako slabašan nije mogao potegnit to, uglavnom uz puno muke-živaca-vremena-truda dobio sam ništa... Evo par slika od tog razdoblja:

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image




Eh onda je došla zima, tad sam od silnih muka prodo sve vezano za t15/bt setup i uzeo sljedeće ozbiljnije stvari - DMP kit na lamelni usis 70cc(polovni), novi Dellorto PHBG 21 AS...
Blokove sam dao nadovarit i obradio sam ih prema cilindru, proširivo sam dosjed za košuljicu u bloku da cilindar može uć u blokove, granu od auspuha sam moro prepravit i pripasat, napravit prirubnicu za karburator pošto originalna uz taj kit je bila za puch-a i to nije pasalo...

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image Posted Image Posted Image


To je išlo ljepo 85-90kmh sa 12-33 prijenosom(dosta kratak, u svega 300m sam razvio max brzinu), sa pucanjem od snage(svakih tjedan dana sam trebo skidat felgu zadnju i stavljat nove šarafe od lančanika), no eto, svakoj sreći dođe kraj, i tako mi u proljeće ove godine napukne klip koji sam zamjenio(10e klip, 30e poštarina iz nizozemske...), za divno čudo motoru je samo pala snaga, ništa se nije desilo ili oštetilo drugo tijekom napuknuća klipa...

Posted Image


Zatim dok sam čekao klip, povećao sam površinu ispušnog kanala da bi dobio još malo snage, nabavio sam leovince rr te ga pripaso, skratio maksimalno prirubnicu za karburator i okrenio karburator na drugu stranu.
Nakon svega toga snaga se još više povećala, powerband tj. raspoloživost sa rr-om se povećala također, i tu sam moro stavit jedan zub više i imao sam 97kmh krajnju u manje od 500m ravnice(jedan jedini put sam uhvatio 100kmh, valjda su se tad poklopili svi idealni vremenski uvjeti i sve ostalo pa je motor išo ''kako spada'').

Posted Image Posted Image Posted Image


Tako sam se vozio do 8og mjeseca ove godine, te planiro registrirat motor pošto sam položio tad i vozit se ''svoj na svome'', al eto, moji su išli na more, tata nije baš bio za to da prepišem motor i da ga registriram odma, onda sam prodo i to, pošto se nisam mogo legalno vozit, polako sam skupljo novce i dijelove, i složio si nešto još jače...



Kupio sam si prvo blokove od ctx-a i termogrupu, zatim novu radilicu, novi meteor C klip 48L, pa sam cilindar nosio piksirat, naručio novi Dellorto PHBL 24 AD, napravio prirubnicu za karburator, granu za auspuh i još svašta nešto, cilindar je naravno malo ''otvoren'' gdje je analizer reko oko 17ks teorijskih i radno područje ispod 10000rpm, nisam htio ić u krajnosti sa cilindrom jer sam htio da motor bude za ''daily use'', a da opet može pokazat zube kad zatreba.

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Posted Image

To je otprilike to, tu sam za sada stao, na motoru je sve ispravno što se tiče kočnica/motora/rasvjete i eto jedino mu fali tablica.


Prešao sam nekih 500km od sastavljanja, motor ide samo do pola gasa- preko toga ne ide tj ide, al zaljeva ga i motor usporava, ova 100 dizna koja je došla u originalu sa dellortom mi je prevelika, a set dizni 75-98 bi mi trebao doć u naredna 2 tjedna, pa ćemo vidit dalje.
Motor sa pola gasa i 13/33 prijenosom ide u 5oj brzini vrtoglavih 90kmh(po GPS brzina, kao i svaka koju sam napisao do sad, pošto nemam brzinomjer na motoru), a ako piri vjetar drži 80+kmh bez ikakvih problema, o snazi da ne pričamo koju isporučuje za taj mali agregat.


Izvinite na podužem tekstu, al eto to je ''ukratko'' to :D

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 11 December 2015 - 20:22

Pročitao sa telefona, i bez previše komentarisanja, rad je za svaku pohvalu..

Vidim da si onaj prvi spuh sam radio, pa bi mogli o tome u neki detaljniji razgovor.. LV RR znamo sta je i kako je, karb si uveo sa nekom prirubnicom, cilindar analizirao.. pa koji pritisci su, koja sprega transfera sa izduvom ... ?

Resavaj tu regu, stavi neki mali motor, pokupi tablicu.. nema smisla vecito se kriti i strepiti...

#3 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 11 December 2015 - 23:13

Auspuh sa plavim topom je po mjerama za SLC i 181o ugao ispuha, te 10500rpm( Posted Image ), to mi je napravio još za prvi setup kolega sa tomos-riders foruma, a ovaj drugi sivi-ošmirglani auspuh je po mjerama od dadevtc bt no3.

Karburator je promjera 24mm kao i prirubnica od auspuha nekog motora promjera 23.8-24mm..

Izgubio sam ili obriso sliku analizera nakon puno pokušaja, sjećam se da su pritisci 160-180 psi, ili možda čak i malo manji još, zbilja se ne sjećam, jer sam prije 2 mjeseca radio to, kut ispuha također nije preko 183 stupnja to sam 100% siguran(visina ispuha je niža za 1mm od stock e90 visine), uglavnom preljevne nisam ni pipnio jer nije bilo potrebe, C parametar je dosta velik cca 1.8-2.2mm iz razloga kako bih smanjio pritiske koji bi u suprotnom sa 1mm C parametrom ili manjim bili preko 200 psi, što je previše za ovako nešto, i stavljena je glava bez brtve namazana sa tankim slojem silikona za ''nedaj Bože'' u cilju sačuvanja koliko-toliko kompresije.

Nije meni registracija problem, nego je problem prvenstveno što je zbilja teško voziti sa 1/4 gasa(cca 45-50kmh), a imo bi malu tablicu...
Kod nas su se jako postrožili u stanicama za tehnički pregled, imaju slike iz arhive vozila, i vide kako motor u originalu izgleda, i ako ne izgleda tako, imaju i više no dovoljan razlog da te ruše, a kamoli sve ostalo... I uz to sve, policija se iz godine u godinu postrožava, kamere na svakom uglu kao i policajci i slično...

#4 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 December 2015 - 00:08

Zato je dobro imati jednu stock mašinu 49ccm, sve po PSu da nemaju šta da primedbuju pri registraciji, pa kad se obavi ta formalnost, zameni se mašina ovom zverkom.

#5 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 12 December 2015 - 09:03

Ma nije problem registrirat uopće.

Najveći problem je vozit po cesti normalno tj do 50kmh manje više, u suprotnom privlačim previše pažnje :sad: ...

#6 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 12 December 2015 - 21:50

Одличан пројекат, леп мотор, још лепше представљена тема, све похвале !! :) :) :)

#7 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 December 2015 - 23:57

Svaki put kad ugledam taj očaravajući devin cilindar, srce mi zaigra. Ne mogu moju da prežalim ni dan danas. Ajd pa sa srećom u daljnjim radovima i da ti performanse deve izvuku osmeh oko glave. Nije problem voziti u naselju 50kmh kad se zna šta je "ispod haube" i da će poleteti na svako odvrtanje gasa, samo to tako treba shvatiti. Smor je kad voziš 50 a znaš da mu je blizu kraj.

#8 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 13 December 2015 - 00:24

Pozdrav!
Odlicno predstavljen motor, interesantan projekat. Vidim da si prepravljao i kocioni sistem. Sta si sve radio tu, od kojeg skutera si uzeo klijesta i kocioni cilindar?

#9 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 13 December 2015 - 10:05

Hvala vam na ljepim komentarima, cilj mi je i bio predstavit motor što bolje :)

@goggy, istina, sa ovim se vozim na leru maltene 50kmh, povlači iz podruma takoreć, a vozio sam i automatika po gradu, te je zbilja muka jer gušiš promet dok on ubrza, a i smješno je, na pola gasa sam se vozio ravno 50kmh, a pun gas 60-65kmh i motor ''vrišti''.

@Lauda, ovjes tj prednje vilice i točkovi kao i kočiona čeljust je sve od BT-a, jedino je ručica sa pumpicom i crijevom od nekog skutera(kineskog valjda, pojma nemam, čovjek mi je dao kakvu je imo).

#10 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 13 December 2015 - 11:31

Opasan APN.

#11 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 13 December 2015 - 15:29

Steta sto su postali izuzetno rijetki, evo otkako su postari presli na libertije ja sam zaboravio kako tomos izgleda. Pizza se odavno dostavlja uglavnom na Neosima.

Mnogo utice i niza cijena skutera od tomosa.


Ali svakako da je ovo pojava :)

Edited by dajteh, 13 December 2015 - 15:30.


#12 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 31 January 2016 - 17:55

Evo nakon nekog vremena malo novosti.

Stigo set dizni, sa 95 diznom i bez filtera se motor javio kao zmaj, no tu nisam bio zadovoljan sa spuštanjem lera i zadržavanjem na 3000-3500rpm nakon vožnje kad se stane, i na punom gasu nije bilo to-to iako sam probo 3 dizne, sa svakom isto maltene je bilo.

Zatim sam odlučio vidjet gdje mi vuče falš zrak i uhvatio se borbe sa pravljenjem i istraživanjem gdje mi pušta pritisak, 0.7 bara mi je ispustio u roku 5 sekundi, nije ni čudo da nije radio kako treba, uz pomoć sapunice sam vidio da mi pušta pritisak na prihvatu od pumpice kod prirubnice i na varu od prirubnice. Odlučim ja podebljat var da riješim problem prirubnica, kad ono propalim prirubnicu i napravim glupost...

Sreća u nesreći je što sam zeznio prirubnicu, i pritom još uvijek imao prostora za skratit ju maksimalno i zavarit kako treba, ali ovaj puta sam odnio varit majstoru da mi to sa TIG-om zavari, to je izgledalo nekako ovako:

Posted Image

Usput sam dao napravit piksu od plastike za prihvat karburatora, jer sam prije tu kemijo sa limićima kako bi uskladio promjere i da mogu stegnit karburator kako treba.
PS: Moro sam stavljat diht mase na jedno mjesto kod vara od prirubnice da nebih imao falš zraka, jbmu i TIG i ljep var ako pušta imalo.

Evo kako izgleda prirubnica na motoru trenutno:

Posted Image

Motor sa ovom kraćom prirubnicom od skoro 1cm, ima drastično bolji odaziv na gas i još više okretaja i prvi puta imam pun gas kako treba! :)

Upalio sam jednom bio GPS, i po ulici na dionici od cca 300-350m u uspravnom položaju sa svojih 80kg sam uhvatio 98kmh i naravno moro puštat gas i kočit :rolleyes:

#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 31 January 2016 - 18:19

Odlično je.. jesi li to pravio 19mm prirubnicu ? Od kog materijala - čime si se poslužio ?

#14 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 01 February 2016 - 23:58

Prirubnica je unutrašnjeg promjera 23.8-24mm kao i difuzor karburatora, cijev sam uzeo od grane nekog auspuha koja je imala odgovarajući promjer.

#15 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 20 February 2016 - 15:55

Evo jedan kratak video, na motoru kliže kvačilo kao da imam variomatski prijenos :D unatoč duploj debeloj ploči na kraju ''sendviča'' od kvačila. 6 opruga i novim lamelama, koje su vjerojatno uzrok zašto kliže, jbg prc kvalitet...



#16 yoco_mci

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 216 posts

Posted 20 February 2016 - 17:18

fino deva brije B) samo to kvacilo resit :) sta je sad za auspuh gore ?? to turpijan cil ?

#17 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 February 2016 - 17:39

Bas se lepo oseti snaga i reakcija na rucicu gasa, steta sto kvacilo klizi. Nemam osecaj za obrtaje i brzinu, ali ide tomos bas fino!

#18 marac031

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 118 posts
  • MestoOsijek
  • VozimRunner VX 125

Posted 20 February 2016 - 18:14

Hvala!
Auspuh i setup je isto kao i što piše u temi, cilindar je samo malo ''otvoren'' da ne bude zagušen kao original ctx, preljevne nisam diro, samo usis i ispuh malo, analizer ako me dobro sjećanje služi je izbacio 16ks teorijskih, malo više nego org e90, ali ovo je po meni sasvim dovoljno, zapravo i previše za daily use kao što sam planiro.

Ne znam za kvačilo, par puta ne kliže i ide dobro, a eto većinom kliže tako, jbg previše snage za tako slabašan koncept i uz to mala privreda dijelovi, iskreno neda mi se ništa više pipnit oko motora, pošto će vjerojatno bit prodan uskoro zbog kupnje nečeg pitomijeg sa variomatom...

#19 Petko131

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 383 posts
  • MestoНови Сад
  • VozimTomos D6, Tomos a55

Posted 20 February 2016 - 19:59

пробај да попустиш сајлу квачила, и реци ми које уље сипаш, и колико?
немогуће је да клиза због квалитета ламела, мени никада није, а користим те м.п. што на око нису ни за шта.

можеш и 4. ламелу да убациш ако већ ниси, стаје без проблема

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 February 2016 - 21:29

ja sam taj problem isto imao, tri puta sam sve rasklapao i proveravao i mislm da sam preterao sa šajbicama u startu...


zaista lepo ide...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users