Jump to content


Tolerancije ležajeva 20-52-12


16 replies to this topic

#1 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 January 2016 - 00:19

U ovoj temi se bavim ponajviše ležajevima 20-52-12, koji se koriste kao noseći za radilicu kod piaggio, peugeot, kymco i još nekih blokova.. Time što su namenski ne nose oznaku tolerancije C pa ne znamo koji je ustvari ležaj pogodan za koji setup...

Pripremio sam komad brezona fi 16mm, dužine oko 20cm, i naravno lenjir

Attached File  uploadfromtaptalk1451776666843.jpg   350.88K   23 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1451776675708.jpg   705.7K   23 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1451776696960.jpg   342.31K   23 downloads

Sledi stezanje u mengelama po obodu i kontrola slobodnog hoda na dužini poluge brezona koji je stegnut u srce ležaja..

Attached File  uploadfromtaptalk1451776860262.jpg   273.97K   21 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1451776875061.jpg   309.54K   21 downloads

Konkretno ja imam 5 vrsta i rešio sam da uradim jedan test kako bi uvideo koji koliko slobodnog hoda ima, i eventualno zaključio koje su tolerancije...


Posted Image

Prvi koji sam i ugradio sebi u Peugeot pa sam zabrinut je

- CJB , ležaj sa 10 kuglica koga pakuje TOP racing u kompletu sa semerinzima za aplikaciju radilice, oznake

SCO4A47/CS24

Attached File  uploadfromtaptalk1451776233192.jpg   651.78K   20 downloads



#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 January 2016 - 00:24

Sledeći koji sam merio je

-NTN SCO4A47 CS29 pxi

Ležaj sa takođe 10 kuglica koji sam kupio u Optimi pre više od 5g za Kymco devetku, cena mu je bila 12-14e

Ovaj je prešao oko 50-100km

Attached File  uploadfromtaptalk1451777217731.jpg   649.26K   22 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1451777245375.jpg   496.43K   22 downloads



#3 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 January 2016 - 00:31

Sledeći koji sam merio je

TPI SCO4A50 CS 30 pxe

Ovo je ležaj koji je bio stock pakovan u Kymco Super 9 i prešao je oko 1000km

Attached File  uploadfromtaptalk1451777656551.jpg   634.27K   19 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1451777669271.jpg   242.85K   19 downloads




#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 January 2016 - 00:34

Sledeći koji sam merio je

SKF BB1 3055 France, njega sam kupio u jednom Piaggio predstavništvu, mislim da je plaćen oko 20e, međutim nije prešao više od 200km, jer je par ležaju na drugoj strani pukao kavez..

Attached File  uploadfromtaptalk1451777896266.jpg   658.22K   21 downloads




#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 January 2016 - 00:36

Sledeći koji sam merio je

CBE na žalost nemam oznake, interesantan primerak sa 7 kuglica, kupljen takođe u nekom od pakovanja za montažu na radilicu. Prešao je oko 500km

Attached File  uploadfromtaptalk1451778017551.jpg   534.03K   21 downloads




#6 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 03 January 2016 - 00:50

Nakon ovoga sam iz potrebe komparacije premerio jedan C4, C3 kao i dva bez tolerancije. Evo i nekih snimaka

Ovo je novi

SKF 6204 C4 bugarski

Attached File  uploadfromtaptalk1451778565713.jpg   302.1K   22 downloads




Ovo je

FAG 62203 2RS nov bez tolerancije

Attached File  uploadfromtaptalk1451778662761.jpg   376.97K   22 downloads



A ovo je

SKF 6203 C3 Italy nov 2Z sa metalnim poklopcima

Attached File  uploadfromtaptalk1451778766271.jpg   215.13K   21 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1451778779777.jpg   368.22K   19 downloads




#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 04 January 2016 - 10:39

Iz svega ovoga sam zaključio da svi ležajevi osim onog koji je bio u stock pakovanju nemaju povećanu toleranciju te da taj hod oko 2mm koji vidimo na snimcima odgovara ležaju bez tolerancije 62203, odnosno standardna tolerancija koja dolazi ne obeležena a nalazi se na skali između C2 i C3.

Da li taj natpis SCO 4A 50 na Tpi ležajevima znači nešto drugo u odnosu na ostale koji su SCO 4A 47 ne znam, ali se na snimku vidi da je njegov slobodan hod sličan ležajevima u C3 odnosno C4 toleranciji ..

Ko ima šira iskustva sa 20-52-12 neka slobodno napiše svoja saznanja, time će informacija biti upotpunjena...

#8 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 04 January 2016 - 20:53

prvi put vidimo ovakvo merenje...iskren da budem ne bih se ni setio ovoga!! Svaka čast....
vidi se da c3 klima oko 2.5mm dok se kod c4 jasno vidi da klima celih 3mm

Ajd sad matematičari, ako na 20cm klima 3mm koliko klima u samom korenu poluge? verujem da se to može izračunati uz pomoć neke formule??

edit: taj TPI ti je trčao u Kymcu 1000 km-a...ali pitanje je da li taj nov TPI isto toliko klima kao ovaj koji je radio??

#9 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 January 2016 - 22:03

Svaka cast! Nema druge do izmeriti sta trziste nudi. Moram da se nadovezem, do sada smo za piaggio kupovali 20x52x12 razlicitih proizvodjaca, a posto nismo imali uvid i bilo kakve oznake, jurili smo lezajeve koji nose 8 kuglica jer smo negde culi da imaju vecu toleranciju.. moja iskustva su takva da je to tacno, odnosno kada se uzme nov lezaj u ruku, moze se osetiti pod prstima kliktanje izmedju unutrasnje i spoljne kosuljice. Medjutim, kada sam se prvi put susreo sa lezajevima na kojima zaista pise C4 (skf bulgaria polyamid) uvideo sam da je taj zazor jos i veci!

Sad, zao mi je sto prilikom sklapanja nisam izmerio ili bar snimio da bude jasnije o kolikom se zazoru radi.

Hocu da kazem, da to opste usvojeno pravilo, 8 ili 10 kuglica ne znaci sa sigurnoscu koje su tolerancije. Posto nam je trziste takvo da imamo izbor kupovine brendiranih 20/52/12 c4 (malossi, polini, artek, athena, stage- a svi su uglavnom skf) za paprene pare i dosta jeftinije neobelezene (koyo, ntn, kbc) sa 8 ili 10 kuglica, ostaje nam da u budocnosti merenjem i komparacijom utvrdimo koji su zapravo odgovarajuce tolerancije za odredjenu potrebu setupa.

Dosta vremena smo potrosili pricajuci telefonom Mario i ja na temu adekvatnog lezaja kod njegovog Pug-a ili za Piaggia. Problem koji sam ja iskusio na svojim setupima, a i sklapajuci za musterije je ocigledno prisutan kod svih 20-52-12 nenamenskih (neobelezene tolerancije) lezajeva sa 10 kuglica. To su lezajevi koji dolaze kod piaggia za prvu ugradnju, zatim lezajevi koji se pakuju kao zamenski u raznim brendovima (athena, top performance, top racing, rms, naraku) pod oznakom SPORT ili HEAVY DUTY i koji su predvidjeni za serijske masine i takvu upotrebu. Lezaj jednostavno nema tolerancije i po postavljanju radilice u blokove, nemamo nikakav luft. Da se razumemmo, to nisu losi lezajevi, samo jednostavno nisu namenjeni za setup koji ce se vrteti 10-11 hiljada obrtaja sa povecanim stepenom kompresije, vec primerenih 7-8 ili 9k obrtaja..

Ja sam imao takvih iskustva, lezaj dobije povecanu toleranciju i veoma brzo propada, narocito onaj na strani variomata, a to pripisujem sili prenosa snage na remen. Jednostavno, povecan stepen kompresije nekog jeceg base ili midrace setupa na relativno visokom broju obrtaja pregreje lezaj i dolazi do habanja i povecanja tolerancije.

Sa druge strane, nobelezeni tolerancijom, lezajevi sa 8 kuglica u strtu imaju malo vise lufta i oseca se zazor klimatanjem radilice kada se spakuje u blokove. Sa takvim lezajvima nisam do sada imao probleme, zazor ostaje isti nakon provere posle odredjene kilometraze.

Poslednje korisceni c4 polyamid klaparaju radilicu za medalju po sklapanju, pa je sva prilika da zapravo 8 kuglica nije merilo da li je tolerancija c3 ili c4. Nisam jos uvek napravio ozbiljniju kilometrazu sa pravim c4 da bih mogao konkretno nesto vise da kazem.

Sto se tice lezajeva sa 7 kuglica, do sada sam ih samo video na slici u pakovanju polini, skf polyamid c4, evo sada vidimo da nisu jedini, i da opet broj kuglica nema realne veze sa tolerancijom, jer ovde na snimku vidimo da nema razlike izmedju njih i recimo onih sa 10 kuglica..

Vreme ce nam pokazati, mislim da je Mario povukao odlican potez, a na nama je da svaki novokupljeni lezaj premerimo i dokumentujemo kako bi imali uvid na jednom mestu i za sva vremena, koji je lezaj za koju primenu.



#10 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 05 January 2016 - 01:29

Imam ja neki katalog FAG lezajeva, stari na nemackom, pa cu da vidim ima li takav lezaj i ima li varijacija u toleranciji ili ne. Samo da iskopam taj katalog.

#11 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 January 2016 - 01:47

kaj se tiče tvorničke ugradnje ležajeva na piaggio mašine,do negdi '02.g. ugrađivali su se NTN japan 10 kuglični ležajevi,a nakon toga prešlo se sve kompletno na KBC korea.(oznake se vide na slici)

Posted Image

ovaj lijevi NTN je prekjučer izvađen iz mašine koja je u pogonu od '99. i ovo joj je bilo prvo otvaranje nakon punih 16 godina i 33 000km,od toga je zadnjih 7tkm pređeno na base kitu (dr.evo sa zx i 17.5 dell)
ležajevi nisu prozujali niti bi ih mjenjali da se nije morala mjenjat radilica pošto se pojel dosjed ležaja na strani variomata..ležajevi su bili još dobri i upotrebljivi..
ovi NTN japan su kod nas i najskuplji ležajevi ali i na najboljem glasu (npr duplo su skuplju nego NTN taiwan),vozili su ih i na jačim setapovima od basea..sa njima nisam imal nikad problema i do sad koje god sam ugradil nikad ih nisam mjenjal ponovno..dok recimo sa NTN taiwan sam imal situaciju da nakon 200-300 km prozuje.

KBC korea su me ugodno iznenadili čak,jednom prilikom sam radil generalku na novom runneru na kojem je nakon 28 000km pukel krak radilice kod variomata ali ležajevi su još bili uredni,s tim da je serijala skuter sa zx-om i multivarom vrtil prek 10 000rpm,možda i 11k :D (da,imali smo u grau 'tunere' i bilo je moderno klincima da im se skuteri deru ko nenormalni,a za performanse boli ih k. :D )
nisam skuter ja slagal kad je bil kod prvog vlasnika al ga poznam pa sam videl kak to radi..drugi vlasnik ga je dofural k meni kad je pukla radilica..

najviše zadnje vrijeme ugrađujem KOYO japan,najbolji odnos cijene i kvalitete..istina da ih nisam trpal na neki HE jer to kod nas niko ni ne slaže :P al na base i jači base rade odlično i bez zamjerke..
dakle,nebi rekel da su isključivo za serijalu ili za 7-8 hiljada obrtaja

najgora iskustva sam imal sa SKF BB1 3055 bugarskim,tima su i na serijala 50cc pucali kavezi i prozujali u roku 200-300kn

ali koje god od navedenih da sam ugradil,uvijek je bilo lufta kad sam ih ugradil,a i pošteno su klepetali pogotovo kad su oprani od masti koju trpaju u tvornici među kuglice..(ovih KOYO se najbolje sjećam kad su jučer ugrađeni :P )
nisam isšel u dubioze i istraživanja točnih tolerancije kad nisam imal potrebe,pošto nisam slagal nikakav ozbiljan setap,a za ovo kaj se slaže većinom kod nas našel sam ono kaj valja..

BTW,kod piaggia treba pazit kolko duboko se naguraju semerinzi,pogotovo onaj manji sa strane magneta..ako se previše gurnu ulje ne cirkulira kak treba i ležaj se spali pa prozuji il pukne kavez..treba ga gurnut dna mjeru

a ovo kaj određene ''robne marke' pakiraju u svoje ambalaže bugarske skf-ovce ili neke druge,to je više stvar marketinga nego garancije kvalitete..najgore takvo pakiranje mi je RMS sa skf bugarima i KOK običnim semerinzima,haha..pa BGM sa NTN taiwan ležajevim ai KOK običnim semerinzima..ko da je problem ubacit corteco vitonske

#12 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 06 January 2016 - 09:12

Bili su i s 8 kuglica tvornička ugradnja.
Mislim da je ljubiši bilo tak. Njemu se isto pojela radilica na 30-tak tkm, vidi se da su bili kvalitetni ležajevi ugradivani.

#13 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 January 2016 - 09:53

nisu,ljubisini su bili isto sa 10.

#14 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 January 2016 - 12:47

Ne kuzim zast lezaji na purejetu "nemaju" lufta, dok svi na karbovima klaparaju. Mislim da smo zakljucili da su to isti lezaji kao na karb verzijama, ali tolerancije su osjetno manje nego na karbovima.

#15 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 January 2016 - 13:39

View PostGrale, on 06 January 2016 - 09:12, said:

Bili su i s 8 kuglica tvornička ugradnja.
Mislim da je ljubiši bilo tak. Njemu se isto pojela radilica na 30-tak tkm, vidi se da su bili kvalitetni ležajevi ugradivani.
Ja sam isto zatekao te 8kuglicne ntn kao prvu ugradnju, a isto se pojeo dosed radilice na strani variomata pre nego je lezaj uopste nacet.

#16 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 06 January 2016 - 13:43

View Postdajteh, on 06 January 2016 - 12:47, said:

Ne kuzim zast lezaji na purejetu "nemaju" lufta, dok svi na karbovima klaparaju. Mislim da smo zakljucili da su to isti lezaji kao na karb verzijama, ali tolerancije su osjetno manje nego na karbovima.

moguce da imaju nest manju toleranciju kad imaju bolje podmazivanje nego na karbu..do sad nisam na ni jednom pj mjenjal lezajeve radilice,cak i jedan u servisu kaj odrzavamo kaj ima 39tkm jos nikad blok nije otvaran a lezajevi su tip top

#17 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 06 January 2016 - 13:59

I ja imam primjerke sa 32tkm i 26tkm u perfektnom stanju i sam se cudim dokle ce tako, karb se mnogo brze batali i to eksponencijalno sa porastom snage.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users