Jump to content


Sprint Maxx 50


73 replies to this topic

#1 tasa90

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 24 January 2016 - 20:36

Sprint Maxx 50
2014 god

motor: dvotaktni, jednocilindrični
zapremina: 50 cc
hlađenje: vazdušno
max. snaga: 2.1 kW/8000 o/min
starter: elektro/mehanički
dimenzije (mm): 2000x690x1170
rezervoar za gorivo: 5,5 l

Motor je buvalno nov preso 330 km, kupio sam ga pre mesec dana, nisam preso ni 3km snjim jer je zima.
Planiram lepo da ga razradim do nekih 700-1000 km i da poskidam blokade (tu mi je potrebna vasa pomoc napisite nesto o tome ako nije problem).
Imao sam tri skutera pre ovog i na svakom sam radio isto, tj dovod ulja u karburator prebacim u posudu s uljem,ostavim 0.2l i on vrti tako a ja sam pravim mesavinu 2% ipak je ovo kinez, kad bude bolje vreme odradicu to.
Da spomenem da nisam imao prilike da vidim ovakva svetla,mislim da je levo kratko a desno dugo (zasebno rade).
Nije napakovana bravica za gepek,zasto nezanam dobio sam je u gebeku ( i tu moze mala pomoc)
Evo i par slika.

Attached Files



#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 January 2016 - 22:23

Interesanta kombinacija boja, plastike su kopija dizajna Peugeot Jetforce-a.. Masina je identična kao kod svih..

Poslikaj molim te granu auspuha koja izlazi iz cilindra u predelu prve dve krivine

Reci zasto mislis da je eliminacija uljne pumpe potrebna ?

#3 tasa90

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 24 January 2016 - 22:39

Slikacu. Citao sam svasta o kineskim skuterima tj da su najcesci uzroci vecih kvarova rad bez ulja tj pukla sajla, imao sam dva exactly-a isto tako sam radio i lepo su isli.. Nije mi problem da pravim mesavinu jer kupujem 10-15l gorivo i odradim to odmah.. Ne planiram da skidam pumpu jer mi je to nepotreban posao. Sutra mozda prodam skuter i covek zeli da sipa cist benzim i resim to za 2 min, vratim crevce i zapusim posudu plastikom.

Sta vi mislite o uljnoj pumpi i sajli?

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 January 2016 - 23:14

Ja mislim da to nema smisla raditi na serijali.. Uljne pumpe funkcionišu, one su mehaničke i pokreću se sa vretena radilice, dakle uvek pumpaju i kada je sajla nategnuta i kada je opustena, ona u ovom slučaju samo određuje neku količinu ali ne prekida protok.

Sajla može da se desi da pukne, ali i guma može da se probuši, havarije na kineskim skuterima su nešto učestalije nego na brand-iranim, evo ja još nisam video da je sajla za ulje pukla, kao i da ulja ivek ima...

Međutim mnogo sam se priča naslušao da su motori zaribali jer uljna pumpa nije radila.. Verovatnoća uvek postoji, mada je procenat veći da zaribaju od previše vazduha u smeši koja će da proizvede veću temperaturu od koje će sw klip više raširiti od cilindra..

Uglavnom majstori poskidaju blokade i zaborave da prešteluju karburator ili samo ne znaju, pa posle plasiraju priče o uljnoj pumpi..

Tako da ja mislim da je glupost.. ako hoćeš da budeš siguran ti dodaj 1% ulja u gorivo, i pumpu ne moraš eliminisati..

#5 tasa90

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 24 January 2016 - 23:38

Koliko pumpa daje ulja bez sajle, kada radi na leru..?
Ako dodam 1% plasim se da to nije previse. ili gresim?

#6 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 January 2016 - 23:50

Interesantan skuter, ovo je novi model Max-a?
Takodje ne vidim smisao ukidanja funkcije uljne pumpe na doslovno novom skuteru. Ona ce raditi posao na serijali odlicno, a ne odrices se luksuza "sipaj i vozi".
Eventualno mozes provjeriti da li je pravilno pumpa naspanovana, tj. da li se zarezi poklapaju i to je to. Samo kvalitetnu polusintetiku sipati i ima da ide.
Uljna pumpa baca oko 2-2.5%, tako da nece biti previse i ako dodas dodanih 1%.

#7 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 25 January 2016 - 15:06

Moje iskustvo sa takvim masinama i skuterima nakon sto sam ih imao i bez ulja. Za sada nikom nije pukla sajla, a i da pukne osjetices odmah na rucki da imas manje otpora, a opet i bez sajle pumpa ce bacati ulja dovoljno da ne zariba dok ne shvatis.

Najcesce ljude prevari lampica ulja, posto je senzor traljavo izveden i nepouzdan je, za sad sam imao 3 komada koji su presusili sa uljem, a lampica se nije upalila. Zato radije svakih 500km nalivaj ulja i sve ce biti dobro.

#8 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 January 2016 - 15:25

Uljna pumpa se inače eliminiše, ako se radi neki jači setup gde je potrebno napajati mašinu sa recimo 21mm karburatorom, pa se onda ne rizikuje doziranje ulja ..

#9 tasa90

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 25 January 2016 - 17:12

Evo slika Mario, aj mi pojasnite samo "mada je procenat veći da zaribaju od previše vazduha u smeši koja će da proizvede veću temperaturu od koje će sw klip više raširiti od cilindra.."
Zar nije najbolje da ima 2% konstantog ulja?
Jel ova grana zbog manjeg zagadjenja?

Attached Files



#10 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 January 2016 - 17:52

View Posttasa90, on 25 January 2016 - 17:12, said:

aj mi pojasnite samo "mada je procenat veći da zaribaju od previše vazduha u smeši koja će da proizvede veću temperaturu od koje će sw klip više raširiti od cilindra.." Zar nije najbolje da ima 2% konstantog ulja? Jel ova grana zbog manjeg zagadjenja?
Pojasnio ti je Mario u sledecoj recenici: "Uglavnom majstori poskidaju blokade i zaborave da prešteluju karburator ili samo ne znaju, pa posle plasiraju priče o uljnoj pumpi."
Sto znaci - vecina poskida blokade ili ubace rezonantni auspuh koji automatski trazi karburator da se presteluje jer je potrebno vise goriva, a to naravno "majstori" zaborave i eto havarije.

To su te neke eko norme gdje se u izduvne gasove uvlaci svjez vazduh da bi se smanjile kao emisije stetnih gasova...po meni presipanje iz supljeg u prazno.
Sto se tice procenta ulja to opet zavisi od nekih faktora. Recimo neko nepisano pravilo je da je za alu cilindre dovoljno i 2% ulja, dok za gusane cilindre 2.5%. A isto tako i sa ubacivanjem veceg karburatora ili povecanjem kolicine goriva u smjesi treba imati u vidu koliko se narusava procenat ulja koji pumpa daje koji je do tada zadovoljavao eksploataciju masine.

Sto se tice tvoje serijale, ona ima gusani cilindar i 2.5% je dovoljno ali opet ti mozes dodati i taj 1% sam u rezervoar, nece nista skoditi samo ce mozda malo vise da dimi na auspuh.

#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 January 2016 - 18:32

Taj lamelni ventil može da ostane on uvlači vazduh u auspuh da bi na većoj temperaturi sagoreo gasove, eko norma ok je to...

Međutim pošto kod tebe nema slepa cevka na toj grani, onda je blokada rešena ili jednom platnom sa manjom rupom odmah na sastavu auspuha i cilindra, pa skini auspuh da proveriš..

Ili je blokiran sa CDI el paljenjem, na nekim obrtajima, to ćeš kasnije da ustanoviš kada ga budeš razradio...

Što se tiče ulja.. eee sažvakali smo sve, temperatura se javlja od previše vazduha u smeši gorivo-vazduh.. jer karburator pravi maglu vazduha i goriva u srazmeri 14:1 i vrv znaš da je to ekplozivna kombinacija... to pokreće motor..

E ta smeša se podešava diznama i iglom u karburatoru da bude odgovarajuća i najbolja prema svakoj mašini... Kako se poskidaju blokade motor krene da isporučuje malo više snage i goriva počinje da manjka u toj fabričkoj postavci pa bude npr 15:1 ili 16:1 i od previše vazduha kreće enormno zagrevanje i ribanje.. to majstori zaborave pa posle viču uljna pumpa...

Sipaj samo kvalitetno polusintetičko ulje i zaboravi na uljnu pumpu...

Ako ćeš da se baviš skidanjem blokada možeš odmah da kreneš u studiranje podešavanja karburatora koji imaš.. evo i tebi link od ove teme

http://forum.pyrothe...o-stelovanju...

#12 tasa90

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 25 January 2016 - 21:08

Hvala vam na odgovorima, jos samo jedno :)
Sta mislite za ovo ulje u toj ceni ili neko drugo posto nebih dao vise para od ovoga
https://www.kupujemp....htm?filter_id=
I dali je ovo dobro ulje za masinu i kako da znam koliko je dosta posto koliko znam nema merac
https://www.kupujemp....htm?filter_id=

#13 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 January 2016 - 21:17

Motul Scooter Expter 2T je dobro ulje, koristio sam ga 5-6 godina i onda sam presao na Ipone ulje. Presao sam na Ipone iz razloga sto se moze preko naseg foruma nabaviti dosta povoljnije nego Motul, bolji miris izduvnih gasova, manje taloga na klipu i karikama i manje dima. Takodje i malo vise tecnije nego Motul ulje, koje je bas gusto.
Skoro sam radio zamjenu cilindra i odusevio sam se kad sam vidio da na starom cilindru, klipu i karikama uopste nema taloga od ulja. To je za mene dovoljan znak za je Ipon ulje dobro. U svakom slucaju Motul ili Ipone, oba ce raditi posao.

Nemas potrebe za sada mijenjati ulje u diferencijalu. Tek nakon nekih 1000km zamijeniti cisto da se izbace eventualne necistoce i/ili manji opiljci od fabricke ugradnje.
Ja u moj Focus saspem to citavo pakovanje od 150ml, jer ni kod mene nema preciznih podataka koliko zapravo ide. Mjera je oko 120ml ovisno od skutera do skutera.

#14 tasa90

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 25 January 2016 - 21:22

I planiram na 1000 km da promenim, citao sam ako se sipa revise ulja moze da probiju se semering ?

#15 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 25 January 2016 - 21:23

Da, moze da se izbije semering ako se pretjera. To me navelo skoro na razmisljanje da i ja pretjerujem sa 150ml pa mi slini pomalo semering...
U svakom slucaju, ako imas dokumentaciju za skuter, pogledaj pa vidi da li tamo pise. Na vecini modela pise odmah iznad cepa gdje se sipa ulje mjera koliko ide.

#16 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 25 January 2016 - 21:27

110cl ide, treba da ima rupu za odušak svaki, neće da izbije semering

#17 tasa90

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 25 January 2016 - 22:13

A neki prsten tj blokada na varijatoru ? Dali ima tu ?

#18 Mitkov

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 301 posts
  • MestoMakedonija
  • VozimPiaggio NRG DD

Posted 25 January 2016 - 22:30

Frend ima isti ovakav MAX skuteric kupio ga nov sa 0km..

Naizgled je lep velik i dosta udoban .. Ali i njega muci to oko blokade ne ide vise od 60/65 niz brjega :moody: ..

Imao sam prilike da ga provozam i mogu reci da sam koci kad dodze do 65 po negovom satu ko da si stisnuo kocnice , kad se vozis konstatno recimo 30km/h das mu full gas on prvo zakoci sam od sebe padnu mu obratai i naglo dobije snagu ja mislim neka el blokada .. Na variomatu kako reko majstor na kojem ga nosio nema nista :)

#19 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 January 2016 - 19:22

Ja svakako uljnu pumpu ne bih eliminisao sa skutera, pogotovu za serijalu. Medjutim ako se odlucis da sam pravis mesavinu, 2,5 % je malo. Gusani cilindri traze malo jacu mesavinu u odnosu na aluminijumske, problem je jos u tome sto kineski odlivci i specifikacija gusa nisu bas za pohvalu. Isto tako, prvih 1000 km motor je u razradi, trebalo bi da je fabricki uljna pumpa malo jace naspanovana, bas zbog razrade. U prevodu, ako sam pravis, prvih 1000km pravi 4% mesavine, posle toga nastavljas sa 3%. Koristi iskljucivo kvalitetnija ali polusinteticka ulja. Na prvom servisu od 1000 km, potrebno je izvrsiti kompletnu kontrolu, prespanovati uljnu, prestelovati karb, zameniti ulje u reduktoru, ocistiti flter itd.. na 3000 vec ide 2 servis..

Ulje u diferencijalu kupujes za hipoidne prenosnike, recimo domaci bell 80-w90 ili neko strano brendirano za skutere, bitno je da je oznake GL api3 ili GL api-4. U reduktor bi trebalo sipati oko 110cl, moze da stane mnogo vise, ali ce visak izbaciti napolje kroz sigurnosnu rupu izbad meraca. Semerinzi nisu u opasnosti, ne moze da ih izbije visak ulja. Manjak ulja moze da napravi ozbiljnu havariju.

#20 tasa90

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 27 January 2016 - 19:22

Kako znate da je gusani cilindar ?
Citao sam po forumu i nikako da naletim na neku sliku o blokadi na varijatoru kako se skida i kako izgleda to. Verovatno ima ali nisam uspeo da nadjem ako ima neko nek okaci ovde.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users