Piston's of the legendary Tomos 90cc engines
Morao sam imenovati ovaj post, jer sam se malo detaljnije pozabavio svim klipovima koje imam na stanju za devu, i pokušao da rešim misteriju tolerancije između klipa i cilindra koju je fabrika predvidela.. Kod kuće ima 4 klipa za devu i to
1. Elko 48 originalni
2. Meteor 48a
3. Meteor 48c
4. DS 48
pa krenimo redom sa liste
>>>>>>> Elko 48 original <<<<<<<<
klip je težak 95g, ima visinu čela klipa 4,3mm.. prečnik gde je najširi na žalost nisam mogao kvalitetno da izmerim, jer je klip dosta radio i zalepio, te ga je neko već pošmirglao.. Mera koju sam dobio na delu u suknjicama gde bi trebao biti najširi je 47,77mm odnosno cele 2 desete ispod planirane mere, međutim merenjima sa strane ispod bolcne dobijam 47,96 što aludira da će verovatno ovaj klip u fabričkoj izvedbi biti 47,97 odnosno 3/100 milimetra ispod nazivne 48 mere, da li natpis u telu klipa 48 -3 to znači nisam siguran, i da li je ovaj klip zaista planiran za cilindar koji je samo 3 stote širi, ili je cilindar 48,02 u originalu to ne znam, i moguće je na tu temu polemisati..
evo nacrta klipa
ovde su slike merenja sa vagice, i merenja visine
evo i mere po suknjicama, merio sam sa strane, jer je u sredini još gori, jednstavno je pokidan... i ispod bolcne sa strane
>>>>>> Meteor 48a <<<<<<<
Klip je težak 89,5g dok je bio ceo naravno, kako sam skratio suknjice izgubio sam oko 1g, ima visinu čela klipa 4,2mm, i širinu po PS-u 47,94mm odnosno tačno 6/100 milimetra što je identično sa tolerancijama svih savremenih klipova koji se danas pakuju na skuterima u alu-nikasil cilindre. Interesantan momenat je da sam ja slao cilindar u Češku na presvlačenje nikasil-om i da sam upravo ovaj klip slao u paketu, jer su tražili da im pošaljemo klip na osnovu koga se radi kasnije honovanje i obrada košuljice nikasila na meru..
U ranijim slikama u temi se tačno vidi da su oni ostavili cilindar na 48,01 - 48,015 dakle 1,5/100 preko ciljane mere.. Pitanje je da li su oni uopšte merili i radili ovaj cilindar prema klipu ili imaju već u svojim evidencijama koliko je Tomos E-90 cilindar u stock meri.. Mit o ovome, pokušavamo da razjasnimo.. koliku je toleranciju planirao Tomos, 3 stote nije sigurno, a nije ni 8 stotih koliko imam sada posle 500km razrade.. cilindar mi je na 2-2,5/100 preko mere..
evo nacrta klipa
ovde su slike merenja sa vagice, i merenja u suknjici kao i uporedna sa visine sa originalnim elko klipom, levo elko desno meteor 48a
ovde su slike ostalih merenja visine
1
Klip Tomos E-90 Elko-Meteor-DS 48mm
Started by Mario, Feb 13 2016 03:26 PM
klip e-90 klip electronic 90
1 reply to this topic
#1
Posted 13 February 2016 - 15:26
#2
Posted 13 February 2016 - 15:28
>>>>>>> Meteor 48c <<<<<<<
Ovaj Meteor C tip sam kupio nešto ranije nego što sam nikasilirao cilindar, jednostavno u veleprodaji nije bilo drugog, a Tip A smo najurili kada su nam rekli da cilindar moramo slati sa klipom, i to je Vlada75 slučajno naleteo u nekoj maloj prodavnici u NS-u.. Dakle ovaj C tip je kako i sam naziv kaže 2 stote širi odnosno merenjem ustanovio 2,5 odnosno 47,965 , po ivicama suknjice 47,96 dok je u predelu ispod bolcne interesantno 47,92 dosta manji.. Ima težinu značajno veću od A tipa odnosno približnu originalnom elko klipu od 96g, nisam skinuo klipne prstenove kod merenja težine..
evo nacrta mera klipa
ovde su merenja sa vagice, i merenja ispod bolcne i u suknjicama po sredini i sa strane
ovde su mere visina
ovde su neke uporedne slike sa tipom A koji, prepoznaćete na slikama, nema rupce za podmazivanje bolcne
>>>>>>> DS Elko 48 <<<<<<<
Ovaj DS sam kupio prošle nedelje u veleprodaji, on se još prodaje kao zamenski klip za devu, za neke smešne pare.. Iskreno ne znam ko ga proizvodi, karike deluju neokaljeno, klip na prvi izgled ne deluje loše, ne znam kako radi, možda kvalitet opravdava cenu.. Meni je interesantno da je on u 47,97 meri u suknjicama što će biti identično originalu odnosno 3/100 manje od nazivne 48mm, dok mu je težina značajno manja od svih , i za čak 10g manja od originala.. 85g.
Interesantno je zapaziti da je ovaj klip značajno manji u merama ispod bolcne i za shvatiti da su ovde planirali da se klip više širi usled zagrevanja, jer je materijal na tom mestu najdeblji, gde je i ležište bolcne.. ova mera je 47,88 odnosno za 7/100 milimetra manje od originala..
evo nacrta mera
evo i mere sa vagice i mere širine u suknjicama i ispod bolcne
evo i mere visina
Uradio sam i nekoliko uporedbi naknadno, zanimalo me je kako stoje suknice, pošto sam meteor tip A, morao da osakatim. Malo mi je žao zbog toga, iskreno ne volim mnogo po klipu da kopam, jer smatram da je on jedan finalni proizvod koji mora biti u težišnom balansu sa radilicom i termičkom dilatacionom balansu sa cilindrom.
evo uporedne elko dole i ds gore, vidimo da je ds obratio pažnju i da je identičan sa originalom
evo uporedne meteor tip C, koji je u originalnim merama dole i originalni-elko gore, vidimo da postoje značajne razlike kao i kod tipa A
isto se vidi i kada se uporedi ds sa meteor klipom tipa c, ...gore ds-dole meteor c
evo koliko sam ja otvorio tip A, vidi se da sam malo prešao meru originala.. gore meteor tip a modifikovan-dole elko
evo i nekih uporednih visina, na prve dve slike levo ds - desno elko original
na sledećoj slici levo elko - desno meteor tip A
na sledećoj slici gore ds - dole elko original
na sledećim slikama levo ds - desno meteor tip A
moje skromno mišljenje je da je ds prekopirao elko original precizno, jedino je promašio u težini, ili je jednostavno od lakšeg materijala, isto tako mislim da je meteor uradio kvalitetniji klip , te da su oba primerka koje ja imam original, da nisu znali da je cilindar možda 1-2 stote fabrički u plus-u, i da je u useku ispod bolcne preneo neke svoje mere, ne obazirući se koliko je elko to u original-u otvorio..
za karike zaista nisam siguran koje su predviđene za gus a koje za nikasil.. moja iskustva su da na skuterima za gus cilidnre pakuju crne kaljene karike, a za nikasil hromirane po površini,.. to je slučaj kod malossi proizvođača na klipovima sa dve karike, inače i kod airsal-a i kod athene na klipovima sa jednom tankom karikom koji se inače pakuju u nikasil cilindre imamo karike površinski hromirane...
nadam se da sam uspeo koliko toliko da otvorim ovaj začarani krug, očekujem vaše komentare i zaključke...
Ovaj Meteor C tip sam kupio nešto ranije nego što sam nikasilirao cilindar, jednostavno u veleprodaji nije bilo drugog, a Tip A smo najurili kada su nam rekli da cilindar moramo slati sa klipom, i to je Vlada75 slučajno naleteo u nekoj maloj prodavnici u NS-u.. Dakle ovaj C tip je kako i sam naziv kaže 2 stote širi odnosno merenjem ustanovio 2,5 odnosno 47,965 , po ivicama suknjice 47,96 dok je u predelu ispod bolcne interesantno 47,92 dosta manji.. Ima težinu značajno veću od A tipa odnosno približnu originalnom elko klipu od 96g, nisam skinuo klipne prstenove kod merenja težine..
evo nacrta mera klipa
ovde su merenja sa vagice, i merenja ispod bolcne i u suknjicama po sredini i sa strane
ovde su mere visina
ovde su neke uporedne slike sa tipom A koji, prepoznaćete na slikama, nema rupce za podmazivanje bolcne
>>>>>>> DS Elko 48 <<<<<<<
Ovaj DS sam kupio prošle nedelje u veleprodaji, on se još prodaje kao zamenski klip za devu, za neke smešne pare.. Iskreno ne znam ko ga proizvodi, karike deluju neokaljeno, klip na prvi izgled ne deluje loše, ne znam kako radi, možda kvalitet opravdava cenu.. Meni je interesantno da je on u 47,97 meri u suknjicama što će biti identično originalu odnosno 3/100 manje od nazivne 48mm, dok mu je težina značajno manja od svih , i za čak 10g manja od originala.. 85g.
Interesantno je zapaziti da je ovaj klip značajno manji u merama ispod bolcne i za shvatiti da su ovde planirali da se klip više širi usled zagrevanja, jer je materijal na tom mestu najdeblji, gde je i ležište bolcne.. ova mera je 47,88 odnosno za 7/100 milimetra manje od originala..
evo nacrta mera
evo i mere sa vagice i mere širine u suknjicama i ispod bolcne
evo i mere visina
Uradio sam i nekoliko uporedbi naknadno, zanimalo me je kako stoje suknice, pošto sam meteor tip A, morao da osakatim. Malo mi je žao zbog toga, iskreno ne volim mnogo po klipu da kopam, jer smatram da je on jedan finalni proizvod koji mora biti u težišnom balansu sa radilicom i termičkom dilatacionom balansu sa cilindrom.
evo uporedne elko dole i ds gore, vidimo da je ds obratio pažnju i da je identičan sa originalom
evo uporedne meteor tip C, koji je u originalnim merama dole i originalni-elko gore, vidimo da postoje značajne razlike kao i kod tipa A
isto se vidi i kada se uporedi ds sa meteor klipom tipa c, ...gore ds-dole meteor c
evo koliko sam ja otvorio tip A, vidi se da sam malo prešao meru originala.. gore meteor tip a modifikovan-dole elko
evo i nekih uporednih visina, na prve dve slike levo ds - desno elko original
na sledećoj slici levo elko - desno meteor tip A
na sledećoj slici gore ds - dole elko original
na sledećim slikama levo ds - desno meteor tip A
moje skromno mišljenje je da je ds prekopirao elko original precizno, jedino je promašio u težini, ili je jednostavno od lakšeg materijala, isto tako mislim da je meteor uradio kvalitetniji klip , te da su oba primerka koje ja imam original, da nisu znali da je cilindar možda 1-2 stote fabrički u plus-u, i da je u useku ispod bolcne preneo neke svoje mere, ne obazirući se koliko je elko to u original-u otvorio..
za karike zaista nisam siguran koje su predviđene za gus a koje za nikasil.. moja iskustva su da na skuterima za gus cilidnre pakuju crne kaljene karike, a za nikasil hromirane po površini,.. to je slučaj kod malossi proizvođača na klipovima sa dve karike, inače i kod airsal-a i kod athene na klipovima sa jednom tankom karikom koji se inače pakuju u nikasil cilindre imamo karike površinski hromirane...
nadam se da sam uspeo koliko toliko da otvorim ovaj začarani krug, očekujem vaše komentare i zaključke...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users