Jump to content


Jos malo o uljnoj pumpi



6 replies to this topic

#1 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 13 February 2011 - 15:00

Prilicno toga je o ovome vec pisano, al` ajd` jos malo...to nikad nije na odmet zbog vaznosti situacije.
Naravno, ja sam od kad sam kupio skuter znao da svi savremeni 2-T motori imaju uljnu pumpu, ali, prvih par godina kao obicnog korisnika, nije me puno interesovalo kako to radi, bilo je sasvim dovoljno da u rezervoaru ima ulja i to je sve...
Prvi `problemi` sa istom su poceli pre par godina, taman pre nego sto sam se upustio u tuning, a to je i bio mozda inicijalni razlog da se upustim u sve ono dalje...naime, jedan obican slucajni ,vizuelni pregled na ono prozorce gde ulazi sajla na mehanizam pumpe, otkrio je da je bilo pitanje sata ili dana kad ce puci, posto se drzala na dve, tri licne...Znaci, cista sreca je spasla motor osd zaribavanja...Inace, neposredno pre te vizuelne kontrole, cuo sam od nekih da im je motor zaribao zbog problema sa sajlom, tako da me ta informacija i blagovremeni pregled spaslo veceg troska...
U mom gradu postoje dva mesta gde se kupuju delovi, bio sam u obe trgovine : dobar dan- dobar dan, molim vas sajlu od uljne pumpe za squt, kazu NEMA, kako u jednoj, tako i u drugoj...i to u sred sezone!!!
I sta sad raditi? Sajlu sam popravio u kucnoj radinosti izdrzala je dva, tri meseca i kraj je pukao opet...to sam jos jednom popravio i slicno je izdrzala i pukla opet.Nemam nacina da kvalitetno napravim kraj sajle, a ne znam ni kako sam osetio da je pukao, valjda cista sreca, cesta kontrola i stalni strah od pucanja...znaci, nije resenje...
Da iskren budem, ne svidja mi se ni onaj razdelnik sajle od plastike koji razdvaja za karb i pumpu...nije predvidjen da dugo traje, losa plastika, tesko se namesta, lose resenje...hteo sam to da prepravim...
Mislio sam da probam da resim probleme sa sajlom na dva nacina: 1. jednostavniji - da na pogodan nacin postavim mehanizam pumpe u polozaj kad baca najvise ulja i fiksiram ga, pa neka i trosi vise ulja, ili 2. malo slozenije, ali ne puno da na mehanizam povlacenja sajle dodam jednu oprugu (nemam sliku) koja je ceo gas cinila malo tvrdjim, ali po pucanju sajle gas malo omeksa, pa znam da je pukla...jednom je tako i spasla motor.
Ovi `fazoni` ne spasavaju od pucanja onog plasticnog zupcanika na radilici, a bilo je i tih slucajeva...Na kraju krajeva, zbog ucestalih problema sa sajlom, ja sam se vratio starom, dobrom i pouzdanom resenju- PREMIKSU. Napravim sam, ne predstavlja neku teskocu, pa pre toga celog zivota smo mesali gorivo, sto ne bi i dalje? U sedistu uvek stoji puna flasica od 100 gr. ulja, najbolje su one od 100 ml. apotekarske od hidrogena i sl. malo mesta zauzimaju, a imaju sigurne cepove, ne mogu se same otvoriti i ne maste...
Svakako je preporuka ko ima skupi alu (pa sto ne i gusani ) kit, da pumpu izgradi zbog pouzdanosti i prevencije potencijalne stete...

#2 ZlajoX

    Grunf u najavi

  • Members
  • PipPipPip
  • 376 posts
  • MestoSremska Mitrovica
  • VozimSuzuki DR600 DJEBEL

Posted 13 February 2011 - 15:21

Ja da sam Aliene morao da biram ili premiks ili ne kupio bi radije 4t motor jer to me strasno smara pravljenje mesavine.Na mom sqt je ona uljna pumpa sto dozira na principu obrtaja motora i nemam tu sajlu na koju se svi zale.A sto se tice plasticnog puza neznam kome je stradao jer i ovi nasi kineski traju 100godina.Vazno je samo prilikom skidanja da se ne ostete navoji na njemu.A ponekad i ja moju pumpu iskontrolisem tako sto skinem njezin zupcanik i stegnem je u busilicu koju stegnem u serapstok i namestim na busilici levi smer vrtnje i namestim neki mali levak na dovod ulja i vidim da li baca.Da se i ova batali kupio bih opet novu jer ne mogu non stop da pravim mesavinu i sanirao stetu koja bi usledila otkazivanjem iste. Svi koji sami prave mesavinu uvek to bude malo jaca doza pa im motori jako dime, kod mene kad se ugreje nema trunke dima a i kako bi kad je motul u pitanju. Naravno da je rucno pravljenje mesavine najsigurnije i nikog ne osudjijem sto tako radi, ali ja sam za ovakvu opciju dokle god moze.

#3 perlx*

    CCEB

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,294 posts

Posted 13 February 2011 - 17:20

Kod mene na piaggiu je ostavljena uljna pumpa, naravno servisirana, radi komfora.
Moju uljnu pumpu pogoni radilica preko jednog kaisa i dokle god je kais u dobrom stanju ne bi trebalo da ima problema, cak iako sajla koja sluzi da se sa dodavanjem gasa pojaca % ulja pukne. Iskreno me smara da sa sobom non-stop nosim ulje, spric, crevce, da racunam, premeravam....
U koliko je uljna pumpa kvalitetna i u dobrom stanju ne vidim smisao da se skida na skuteru koji se koristi svakodnevno. U koliko je losa ili se skuter koristi samo za povremeni djir onda ima smisla.

#4 ZlajoX

    Grunf u najavi

  • Members
  • PipPipPip
  • 376 posts
  • MestoSremska Mitrovica
  • VozimSuzuki DR600 DJEBEL

Posted 13 February 2011 - 17:41

View Postperlx*, on 13 February 2011 - 17:20, said:

Kod mene na piaggiu je ostavljena uljna pumpa, naravno servisirana, radi komfora.
Moju uljnu pumpu pogoni radilica preko jednog kaisa i dokle god je kais u dobrom stanju ne bi trebalo da ima problema, cak iako sajla koja sluzi da se sa dodavanjem gasa pojaca % ulja pukne. Iskreno me smara da sa sobom non-stop nosim ulje, spric, crevce, da racunam, premeravam....
U koliko je uljna pumpa kvalitetna i u dobrom stanju ne vidim smisao da se skida na skuteru koji se koristi svakodnevno. U koliko je losa ili se skuter koristi samo za povremeni djir onda ima smisla.
Bravo, moj si coek.

#5 ZlajoX

    Grunf u najavi

  • Members
  • PipPipPip
  • 376 posts
  • MestoSremska Mitrovica
  • VozimSuzuki DR600 DJEBEL

Posted 13 February 2011 - 18:37

E sad si me zemo moj malo dirnuo pa moram da idem malo dalje. Na svim kineskim motorima creva za ulje su crna gumirana i dobrog su kvaliteta, ali meni je problem sto nisu prozirna, pa tako prilikom neke montaze i demontaze moze da vam se isprazni crevo i negde ostane vazdusni cep, te pumpa ne moze povuci ulje i dolazi do havarije (meni bilo).
Da bi to izbegao zamenio sam ova creva sa prozirnim plasticnim kroz koja uvek mogu da vidim da li gde postoji vazdusni cep. Na ovoj slici evo izgleda moje kineske pumpe i creva koja su zelena, naravno zbog motula.
Posted Image
Kod ove tehnike podmazivanja moramo obratiti paznju na jos jedan veoma vazan segment tog podmazivanja. Svi znamo da u karburatoru postoji ubacen deo tj. prikljucak za crevo od ulja i neki misle da je to samo supalj deo. Unutra postoji na izlazu riblje kosti jedna kuglica promera 2mm, koju gura jedna veoma tanka opruga sa drugog dela tkzv. dizne. Po ovome sam odmah zakljucio da se radi o tome da ta kuglica uslovljena oprugom odrzava jedan konstantan pritisak ulja koji je naravno mali (ne znam koliko) i koji se ubrizgava u karburator verovatno nekim intervalima, a ne konstanto. Ovisno o kolicini ubrizgavanja pumpe i obrtajima motora. Nacrtao sam ovu shemu kako to otprilike izgleda
Posted Image
Tu diznu sam ponekad kontrolisao tako sto skinem crevo sa nje i gurnem tanku zicicu u rupu i osetim blagi otpor kuglice sve dojednom dok mi zicica nije izasla skroz napolje u karburator. Odmah sam ocenio da tu nesto nije kako treba i da se verovatno kuglica pomerila ili ispala iz svog lezista. Ovo moze da dovede u opastnost ceo sistem bez obzira sto je pumpa ispravna tako sto bi kuglica mogla da se premesti na izlaznu rupu i tako bi zacepila izlaz a ulje koje bi dolazilo do nje bi je samo jos dodatno pritiskalo uz zid dizne, tako da ova tehnika koliko je dobra toliko je i losa.
To sam resio tako sto sam napravio jedan tanki probojac (durslag) 1,5mm i gurnuo ga u diznu sa one strane koja gleda prema karburatoru i laganim udarcima izbio iz nje deo sa konusom na koje se nabija crevo. Sve sam morao da radim u rukama sa mojim pomocnikom (caletom) posto je dizna malih dimenzija i svako pritezanje nekim stegama bi je deformislalo jer je izradjena od mesinga. Prilikom tog rastavljanja iz nje sam izvadio kuglicu i oprugu koje su zasita bile zamenile mesta (ne znam kako) i smontirao sve nazad bez njih. Naravno da mi je to bio rizik jer nisam znao kako ce se to sada podmazivati posto je konstruktor to predvideo na ovakav nacin. Motor mi ovako radi vec godinu dana i imam istu potrosnju ulja kao i sa tom kuglicom tako da sam resio i taj problem od moguceg zaribavanja. Na nekim drugim renomiranim motorima ne mogu da kazem da se ovako nesto nalazi, ali za kineze garantujem jer sam vec na par njih odradio ovakav zahvat preventive radi.

#6 ZlajoX

    Grunf u najavi

  • Members
  • PipPipPip
  • 376 posts
  • MestoSremska Mitrovica
  • VozimSuzuki DR600 DJEBEL

Posted 14 February 2011 - 12:21

Otidji bre Alienu u motomaniju kod Duleta i kupi ovaku pumpu i vozi se bre ko coek i kako te samo ne mrzi da uvek buckas sa gorivom a trosi ti ko imeni 5-6 litara jebote nekad idem 2 puta dnevno na pumpu.

#7 ivanm

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • MestoZagreb

Posted 16 February 2011 - 07:28

ja na svim skuterima koje tuniram a da su starija godišta i nemaju pumpu za štelanje isključujem... jer uz veći karb i cilindar i onako bi trebao dodavati još bar 1% u benzin pa onda radije isključim i nek dodaje 2-2.5% i amen. na piaggiu sam vozio sa podešenom pumpom base setup, a kako bude sad jače ipak ću ju isključiti..
na minarelliju se samo izvadi sa osovine ovaj mali zupčanik i pumpa se vrati.. tako je slično i na pežou, dok kod piaggia treba prespojiti crijeva da vrte u krug malu količinu ulja ili kako sam ja jednu staru pumpu preradio da služi samo kao držač remenice vodene pumpe..
Posted Image





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users