Jump to content


Vespa et2 (piaggio 50 2t)


  • This topic is locked This topic is locked
35 replies to this topic

#1 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 February 2016 - 17:39

Dosao nam je na servis ovaj popularni gradski primerak pa cemo kroz kratak tekst i slike prikazati reparaciju vitalnih delova i osvezenje skutera koji je stajao 5 godina..

Attached File  uploadfromtaptalk1455897908723.jpg   230.25K   28 downloads

Vespa et2 se proizvodila od 1998 godine do 2005. U isto vreme popularni et4 model od 125ccm je bio predvodnik klase 4t pa dosta toga zajednickog dele, kao na primer instrument tablu sa analognim kilometar satom i pokazivacem nivoa goriva, digitalnim casovnikom koji drzi memoriju pomocu baterije lr44, rezervoarom goriva od cak 11 litara itd... medjutim glavna razlika Vespe u odnosu na skutere je u konstrukciji karoserije, posto znamo da skuteri uglavnom imaju cevasti ram, vespina karoserija je od aluminijuma sa ponekim plasticnim dodatkom. Iako deluje ozbiljnije i cvrsce, karoserija sa sobom nosi i povecanu masu u odnosu na srodne skutere, pa vespa tezi citavih 114kg.

Et2 nosi prednju mono vilu, slicnu ostalim vespama gde se disk i amortizer nalaze sa leve strane tocka. Identicna je postavka kao u kod sfere/zip-a, stim da je za zaustavljanje zaduzen disk precnika 200mm u kombinaciji sa grimeca dvoklipnim celjustima (zip sp).
Blok motora je klasicni piaggio kratki blok (vazdusno hladjeni agregat), sa 10 colskim tockovima i dobosem precnika 110mm. Prvi modeli (do 2000) su nosili stari tip prenosa, ukljucujuci variomat od 96mm sa rolnicma 16x13, remenicama precnika 128mm te kracom osovinom primarnih zupcanika reduktora i bez pomocnog lezaja u deklu bloka. Remen u ovom sluacaju je 724x17,5. Evolucija modela od 2000 godine nosi variomat 98,5mm sa rolnicma 19x15,5 i remenicama 134mm sa remenom 732x18,5.

Zanimljivo je da se proizvodjac opredelio za idneticnu dimenziju pneumatika napred i pozadi, 100/80-10. Naplatci su od lake legure, 3j x 10cola, napred i pozadi, naravno prizvodjac grimeca.

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 February 2016 - 17:59

Posto smo sa vlasnikom dogovorili pravac osvezenja i restauriranja, krenuli smo u utvrdjivanje trenutnog stanja:
Prvo i osnovno, treba sve rasklopiti i proveriti, stvari koje su za zamenu idu na spisak za nabavku, delovi koji mogu da se spasu bice obnovljeni, a svakako je korisno rasklopiti sve do najsitnijeg detalja i ocistiti, podmazati, prefarbati i sklopiti nanovo..

Prvi utisci iz kratke voznje su sugerisali da je skuter lose odrzavan ili je predugo stajao. Klizanje kvacila/remena, mukanje i slicni simptomi su ukazivali na nemar. Vespa je dosla sa nekim kitom od 70cm (dr evo) i ruku na srce, snaga se osetila, umeo je lepo da povuce moju i vespinu tezinu, medjutim boja svecice i sitno mukanje me je navela da detaljno prekontrolisem agregat pre preterang gasiranja.

Attached File  uploadfromtaptalk1455900949418.jpg   233.32K   39 downloads

Kako smo krenuli u rasklapanje, zatekao sam sledecu pricu

Attached File  uploadfromtaptalk1455901136758.jpg   373.09K   41 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455901193110.jpg   310.58K   36 downloads

Posted Image

Attached File  uploadfromtaptalk1455901291430.jpg   287.27K   33 downloads

Sve je bilo zamasceno i prljavo, takodje sve gumene prirubnice i creva su ispucala..

Filter vazduha je dezintegrisan, jasno je odakle mukanje, i sada vec sumnjam u ispravnost termogrupe

Attached File  uploadfromtaptalk1455901480243.jpg   578.83K   31 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455901543399.jpg   580.9K   33 downloads

Attached Files



#3 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 February 2016 - 18:36

Ovako su izgledali cilindar i klip po demontazi

Attached File  uploadfromtaptalk1455901778354.jpg   170.31K   32 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455901836336.jpg   259.07K   32 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455901864123.jpg   203.4K   38 downloads

Ok, konstatujemo da je termogrupa dr evo sa svim svojim pripadajucim elementima.

Na prvi pogled, pistoje sitni tragovi od prasine, blage fleke od lepljenja. Naknadno sam posmirglao 800totkom i subitorom utvrdio da je cilindar pojeden 3,5-4/100 dole i 3,5-4,5/100 gore vertikalno, sto ukazuje na povecano trenje u predelu gde gaze karike verovatno usled siromasne smese, odnsno fals vazduha. Cilindar u ovakvom stanju moze da se honuje i vozi i dalje.

Medjutim, klip izgleda ovako

Attached File  uploadfromtaptalk1455902191148.jpg   308.11K   38 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455902277395.jpg   336.32K   37 downloads

Klip sma izmerio mikrometrom, konstatovao da se pojeo u suknjicama za 4/100 u svim pravcima, medjutim ono sto je mene iznenadilo je potrosenost i stanje karika. Naime, prva, gornja karika je ubacivanjem u stublinu izmerana na 0,55mm dok donja karika ima cak 2mm razmaka, sto se moze i videti po garezi koja je prolazila na sastavima karika, na slici klipa iznad.

Takodje, klip ima i blago utisnuto celo, kao i izrazito crn zid cela sa unutrasnje strane, sto definitivno ukazuje na previsoku temperaturu usled fals vazduha..

Tu dolazimo do zakljucka da cemo sa ovim klipom imati 8-9/100 lufta, a karike svakako moraju da se zamene, ali namamo alternativu za kvalitetan klip ili samo karike na nasem trzistu. Opredeljujemo se za novi kit.

Posto sam utvrdio da je velika pesnica radilice u idelanom stanju, kao i lezajevi i semerinzi radilice, nastavio sam sa utvrdjivanjem problema. Remen pojneden do 16,6mm (nov treba da bude 17,5mm),

Attached File  uploadfromtaptalk1455902681203.jpg   503.15K   33 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455902941483.jpg   640.83K   38 downloads

Kvacilo pojedeno vise od 1,5mm, zvono koje je sire za 0,4mm od predvidjenih 107mm, takodje vidi se i promena boje usled prevelike remperature, od klizanja kvacila..

Attached File  uploadfromtaptalk1455903162883.jpg   386.6K   31 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455903184676.jpg   412.5K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455903233734.jpg   303.23K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455903254517.jpg   371.97K   28 downloads

Mikro remen pojeden sa unutrasnje strane u sirini od 1mm, kao da je kacio o nesto, dosta mator i ispucao, isteglio se dovoljno da se moze prevrnuti za pun krug poprecno..

Attached File  uploadfromtaptalk1455903371493.jpg   236.88K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455903387259.jpg   312.94K   27 downloads

Imali smo i izbacivanje ulja iz reduktora

Attached File  uploadfromtaptalk1455903817866.jpg   305.27K   27 downloads

#4 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 February 2016 - 19:07

Dalje, veoma zanimljiva situacija sa variomatom. Posto smo utvrdili da se godiste win broja i delovi prenosa i agregata ne poklapaju, shvatio sam da je vremenom neko menjao i dodavao delove kako se koji kvario ili jednostavno za prepordaju.. ovo je stari tip variomata, i kompletan prenos je starog tipa

Attached File  uploadfromtaptalk1455905013059.jpg   280.22K   25 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455905071708.jpg   247.34K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455905092216.jpg   249.38K   30 downloads

I homemade rolnice

Attached File  uploadfromtaptalk1455905124991.jpg   238.55K   30 downloads

Ostaci rolnica i remena

Attached File  uploadfromtaptalk1455905152248.jpg   245.64K   31 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455905185803.jpg   240.17K   30 downloads

Ostatak je delovao tuzno i zapusteno

Attached File  uploadfromtaptalk1455905424902.jpg   246.12K   32 downloads

Gume iz prve ugradnje, ispucale po bokovima i izlizane po gaznom delu..

Attached File  uploadfromtaptalk1455905477117.jpg   240.44K   31 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455905514385.jpg   219.46K   26 downloads

Reduktor prenosa bez lufta u lezajevima i zupcanicima

Attached File  uploadfromtaptalk1455905587457.jpg   225.3K   24 downloads

Dekla i kurbla u mehanicki korektnom stanju

Attached File  uploadfromtaptalk1455905683768.jpg   244.53K   26 downloads

Primetio sam da kurbla ima dosta praznog hoda a zupcanik kurble je na pojedinim zubima obrijan

Attached File  uploadfromtaptalk1455905345017.jpg   370.52K   26 downloads

#5 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 February 2016 - 19:28

Ustanovljena je napravilnost u radu migavaca, pa smo poskidali plastike da prekontrolisemo kompletnu instlaciju i pregledamo stanje gornjeg lezaja volana

Attached File  uploadfromtaptalk1455906651674.jpg   222.49K   26 downloads

Prekontrolisani su vitalni delovi mono-viljuske, ociscena klesta kocionih celjusti, premerana debljina diska i izvadjene plocice radi uzimanja mere za zamenu

Attached File  uploadfromtaptalk1455906673624.jpg   249.83K   26 downloads

Ispusteno je ulje i gorivo iz rezervoara kako bi ih lakse skinuli radi pranja i ispiranja taloga od duzeg stajanja

Posted Image

Ostalo je da ispustimo ulje iz reduktora i da ga procedimo, kako bi smo imali uvid koliko metalnih opiljaka ima u ostatku, sto bi nam dalo informaciju u kakvom su stanju zupcanici primarne i sekundarne transmisije.
Iako je ulje bilo staro i lose, nije bilo metalnih opiljaka. Semering na primarnoj i poklopac lezaja tocka izgledaju dobro.

Attached File  uploadfromtaptalk1455906185059.jpg   213.4K   24 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455906216033.jpg   224.25K   22 downloads

Defektaza je utvrdjena, pao je dogovor da se pakuje sve od 0, novi kit i kontrola i osvezenje ostalih delova agregata, pa smo redom krenuli u nabavku delova i zasukli rukave po pitanju ciscenja pre montaze...

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 February 2016 - 22:59

Dakle, krenuli smo od blokova, detaljno pranje, odmascivanje i ciscenje od naslaga prljavstine
Uklonjene su stare pakne i alanser je reperiran

Attached File  uploadfromtaptalk1455918369555.jpg   229.1K   26 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455918398742.jpg   227.84K   28 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455918531907.jpg   229.49K   27 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1455918564198.jpg   220.01K   28 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455918592662.jpg   244.82K   28 downloads

Auspuh koji je dosao na vespi je dobro poznati leo vince sp3, zahvalan i kvalitetan base auspuh kojeg je ovde nagrizao zub vremena. Yooaca mu je udahnuo novi zivot

Attached File  uploadfromtaptalk1455918769748.jpg   225.42K   30 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455918782037.jpg   237.45K   32 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455918879555.jpg   227.46K   29 downloads

Takodje svi plasticni delovi agregata osvezeni

Attached File  uploadfromtaptalk1455918947645.jpg   247.99K   30 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455918986058.jpg   236.43K   25 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455919002578.jpg   248.96K   25 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1455919063866.jpg   241.58K   25 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455919047685.jpg   240.77K   24 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1455919090592.jpg   222.71K   25 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455919112704.jpg   241.78K   27 downloadsAttached File  uploadfromtaptalk1455919129898.jpg   243.99K   29 downloads

Karubarator detaljno repariran. Posto smo imali originalan set za reparaciju, a konstatovali da je samo gumica lonceta previse sabijena, ostatak komponenti je bilo potrebno samo detaljno ocistiti.

Attached File  uploadfromtaptalk1455919326925.jpg   242.46K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455919504286.jpg   240.67K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455919524445.jpg   225.71K   27 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455919553979.jpg   231.84K   25 downloads


Sto se tice postavke, na karbu je bila neobelezena razbusena dizna, ja sam sebi za pocetak postavio glavnu 75 sto ce mozda i biti preveliko obzirom na serisjki filter vazduha i reduktor unutar kutije filtera koji se sastoji od 6 rupa precnika 10mm. Standardnu iglu a22 sam zamenio ostrijom a7 i za pocetak je ostavio na sredini, pa videcemo posle prvog paljenja.. pilotka je standardna 34

#7 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 February 2016 - 23:11

Attached File  uploadfromtaptalk1455919716080.jpg   231.95K   22 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455919898879.jpg   225.5K   22 downloads

Kasnije sam utvrdio nepravilnost u radu sauga, a neko je ovde ranije napkovao saug od weber 12om karba, pa je dovoljno samo bilo zameniti iglicu sauga kracom. Posto je originalni dell orto elektricni saug papreno skup, posluzio sam se iglicom sa kineskih kopija za mikuni 16.

U medjuvremenu pristigli su svi rezervni delovi koji su bili na spisku za zamenu, kao i pneumatici.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Attached File  uploadfromtaptalk1455919999021.jpg   230.32K   22 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455920039762.jpg   248.07K   24 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455920085376.jpg   214.33K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455920108827.jpg   240.3K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455920144966.jpg   241.07K   31 downloads

Posted Image

Attached File  uploadfromtaptalk1455920197334.jpg   228.88K   28 downloads

Uljna pumpa kompletno demontirana i isprana, produvana i slozena

Attached File  uploadfromtaptalk1455920286494.jpg   247.65K   28 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1455920304824.jpg   222.89K   25 downloads

Attached Files



#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 February 2016 - 23:35

Krenuli smo polako u slaganje, piramida je dobila karbonitne lamelice, nova prirubnica je zadihtovana victor reinz masom za svaki slucaj.

Attached File  uploadfromtaptalk1455920645193.jpg   235.09K   23 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455920662872.jpg   241.27K   24 downloads

Presli smo na postavku termogrupe. Radilica je jos jednom detaljno proverena.

Attached File  uploadfromtaptalk1455920838571.jpg   236.58K   28 downloads

Ovde sam se odlucio za dobro poznati airsal sport 70, i posto je vec sazvakan na forumu, necu opterecivati temu sa montazom termogrupe.

Attached File  uploadfromtaptalk1455921245872.jpg   232.16K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455921268733.jpg   231.63K   26 downloads

Postavljene su nove pakne i nove opruge, prekontrolisana i podmazana poluga kocnice

Attached File  uploadfromtaptalk1455921392321.jpg   248.92K   27 downloads

Na strani prenosa, idemo redom. Prvo je postavljen mikro remen uljne pumpe sa pripadajucim zupcanicima. Mora se voditi racuna kako sedi remen na zubicima, takodje ne sme se prevrtati remen niti na silu ubacivati. Jedini i pravi nacin je istovremneo pozicioniranje oba zupcanika i pri tom paziti da se ne namasti. Naravno, litijumska mast je dobrodosla na fiksnu osovinu velikog zupcanika.

Attached File  uploadfromtaptalk1455921665514.jpg   238.61K   25 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455921683214.jpg   226.11K   29 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455921704708.jpg   236.73K   28 downloads

U creva uljne pumpe, spricom uspricano sveze ulje i pripremljena za odzracivanje pri radu motora.

#9 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 February 2016 - 00:08

Variomatski prenos.

Variomat je kompletno promenio komponente. Posto su rolnice i slajderi svakako bili za zamenu, a o ring poklopca kao i 3 mala srafa sa podloskama u losem stanju, odlucio sam da sve postavim novo. Uvek je bolja varijanta imati sigurnost na obrtnim delovima, zbog centrifigalne i centripetalne sile kao i povecane temperature koja je posebno izrazena na bloku sa vazdusnim hladjenjem agregata.
Srafcici su dobili po kapljicu loktajta.

Attached File  uploadfromtaptalk1455923002405.jpg   233.22K   20 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455923176376.jpg   232.54K   21 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455923207104.jpg   245.59K   22 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455923229825.jpg   237.44K   23 downloads

Proba novih srafofa, koje smo za ovu priliku pozajmili iz sveta informatike

Attached File  uploadfromtaptalk1455923292852.jpg   225.2K   26 downloads

Posted Image

Posted Image

Malossi specijal, za ovu aplikaciju u dimezniji 730x17,5

Attached File  uploadfromtaptalk1455923338552.jpg   245.35K   29 downloads

Ovde sam uspeo da dobijem zeljene rezultate sa planticama ukupne debljine 1mm.

Attached File  uploadfromtaptalk1455923411170.jpg   229.91K   26 downloads



Pribavljeno kvacilo je polovno top performans, izmereno 105,3mm kao i polovno zvono u meri 107mm. Postavio sam oprugice debljine 1,8mm sto ce odgovarati nekom pocetnom udarcu na oko 4-4500 obrtaja, sto mi odgovara uz leo vince sp3, pogotovu u stadijumu razrade cilindra.

Sa rolnicama smo se pronasli na 7grama, pa videcemo posle pocetne razrade kakve ce podesavanja prenosa uslediti...

Torq drive i kompletne remenice su rastavljane samo radi provere, kako nije uocena nikakva nepravilnost, slozene su i postavljene sa serijskom piaggio oprugom.

#10 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 February 2016 - 00:25

Postevljen je alanser a bendix je dobio malo glanca, masinskom turpijom pazljivo naostreni zatupljeni zubici i naravno, podmazani tovatnom vitalni delovi za rad. Mora se voditi racuna da se visak masti obrise jer centrifuga cini da se mast razbaca okolo a prvi na udaru je tada remen.
Attached File  uploadfromtaptalk1455924184643.jpg   237.8K   24 downloads

Dalje je usledilo merenje potrebne duzone creva, montaza creva kao i svih neophodnoh selni

Attached File  uploadfromtaptalk1455924278322.jpg   241.59K   27 downloads

Ovako je izgledala matica zadnjeg tocka sa zastitom,
Attached File  uploadfromtaptalk1455924336228.jpg   213.7K   27 downloads

A ovo je nacin na koji se u homemade varijanti moze napraviti adekvatna zastita

Attached File  uploadfromtaptalk1455924444227.jpg   227.5K   25 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455924499838.jpg   214.27K   23 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455924520856.jpg   243.22K   22 downloads

Postavljen je auspuh sa ispravljenim nosacima, spakovali smo kutiju filtera i prekontroslisali jos jednom sve spojeve vazduha sa novim selnama, usrafili deklu i sipali sveze ulje u reduktor (90cl)

Attached File  uploadfromtaptalk1455924614674.jpg   239.48K   22 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455924704966.jpg   242.98K   21 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455924724794.jpg   236.06K   20 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455924743452.jpg   231.81K   20 downloads

#11 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 February 2016 - 08:37

Agregat pripremljen za vencanje sa karoserijom

Posted Image

Promenjeno ulje u prednjoj kocnici, posudica ociscena, klipici razmrdani i odzracena kljesta. Promenejene plocice.

Attached File  uploadfromtaptalk1455953395528.jpg   222.49K   22 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455953435720.jpg   240.13K   23 downloads

Ociscen i podmazan lezaj volna

Attached File  uploadfromtaptalk1455953585096.jpg   242.52K   23 downloads

Promenjene sijalice migavca

Attached File  uploadfromtaptalk1455953710248.jpg   219.88K   23 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455953742703.jpg   215.71K   23 downloads

Promenjana baterija digitalnog satica

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Ovde se mora voditi racuna, jer vidimo da je navedeno da je moguce koristiti 2 vrste baterija, lr44 i zamensku, malo tanju lr43. Leziste baterije je dosta nepristupacno, duboko sa malo mesta za manevrisanje, pri tom, ukoliko koristimo tanju bateriju moramo razliku u visini nadomestiti platnicom 0,2debljine i tu nastaje problem. Savet, na mali prst uzeti ovlas tovatne masti i na taj nacin redom postaviti bateriju, zatim platnicu i na kraju plasticni pokkopcic koji na sebi ima prorez za ravni srafciger. Zaokretanje i kopcanje je reseno kao kod sijalice fara. Tovat mast provodi struju i dobro je resenje da se delovi male mase zalepe na prst da ne bi ispali i pobegli u dubinu instrument table ;)

Posted Image

Morali smo da zamenimo i sijalicu fara, posle prvog paljenja konstatujem da je pregoreleo oboreno svetlo

Posted Image

Posted Image

Za prvo paljenje, povezan karburator sa infuzionom flasoicom od 250ml sa napravljenom mesavinom 4%.

Attached File  uploadfromtaptalk1455953893204.jpg   237.8K   24 downloads

Ulje nasuto u rezervoar a nakon prvih taktovova i rada u mestu, odzracena uljna pumpa te podesena na malko jacu postavku za prvih par stotina kilometra...

Posted Image

Posto je mali zupcanik kurble zamnjen, primetio sam da kurbla ponovo ima dosta praznog hoda, cak, ponekad hoce i da preskoci, pa sam to elimiminisao podmetanjem male platnice

Attached File  uploadfromtaptalk1455954163010.jpg   226.87K   25 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455954235044.jpg   241.43K   24 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455954251681.jpg   229.92K   24 downloads

#12 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 February 2016 - 13:56

Po skidanju dekle konstatujem pravilan polozaj renmena

Attached File  uploadfromtaptalk1455973076860.jpg   312.57K   30 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455973091364.jpg   249.94K   34 downloads

Nakon prvog ciklusa rada u mestu i grubog stelovanja srafa smese i ler gasa, odradio je 2 puta po 20 minuta sa razmakom od pola sata hladjenja.

Napravio sam prvu probnu voznju i kobstatovao da mogu spustuti iglu za jedan zub, te ga kasnije ostavio da radi u mestu jos pola sata i pregledao svecicu

Attached File  uploadfromtaptalk1455973254603.jpg   402.45K   36 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455973266680.jpg   243.97K   33 downloads

Ok, ovde sam prebogat i ovo je rad u mestu, ostavicu ovako za jos 300-400km jer se fino vozi na 1/4 gasa...

Usrafljen i pritegnut novi accu uz proveru ostatka instalacije

Attached File  uploadfromtaptalk1455973310110.jpg   335.53K   33 downloads

Montirani retrovizori i po neki estetski "detalj"

Attached File  uploadfromtaptalk1455973342936.jpg   424.82K   26 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455973356171.jpg   325.32K   29 downloads

Zatim generalno opran. Cudo sta sve moze volja uz malo sapunice za pranje posudja :)

Attached File  uploadfromtaptalk1455973419408.jpg   406.73K   30 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455973428570.jpg   391.66K   34 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1455973437596.jpg   570.12K   32 downloads

#13 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 February 2016 - 14:12

Vespa gazi vec svoju prvu stotku, ja sam ostao duzan video ubrzanja, sto cemo napraviti posle razrade a ovde se vidi paljenje na hladno. Obrtomer je onaj china malo kasni odziv ali je dobar za stelovanje ler gasa..



Yooaca i ja smo se zaljubili u ovaj model dok smo ga osvezavali. Prava gradska zujalica, sa komotitetom za dvoje, pregrst pregradica i veliki rezervoar.
Dosta vremena smo imali za razradu i uzivanje, mogu da kazem da smo izmerili potrosnju od 3,6l, naravno sa laganom rukom na gasu i ne preko 6500 obrtaja, sto je sa ovim setom rolnica i prenosa dovoljno za 65 po satu u razradi...

Ponosni smo sto smo vratili na put jedan zapusteni primerak! Uzivajte i slobodno bacajte komentare :)

#14 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 20 February 2016 - 17:48

Svaka cast majstori! Pravi je uzitak procitati ovakav projekat i vidjeti rezultate kvalitetne restauracije!

#15 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 20 February 2016 - 18:07

et vespe su bile i 4t sa 50cc masinom (et4 sa hyper4pro agregatom)
uz to,sve te 50cc bilo et2 ili et4 koje sam radil,nisu imale iste dimenzija guma,prednje su 100/80/10 a straznje 120/70/10

#16 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 February 2016 - 18:18

View Poststeeef, on 20 February 2016 - 18:07, said:

et vespe su bile i 4t sa 50cc masinom (et4 sa hyper4pro agregatom)
uz to,sve te 50cc bilo et2 ili et4 koje sam radil,nisu imale iste dimenzija guma,prednje su 100/80/10 a straznje 120/70/10
Aha, znaci ovde je neko pre postavio pirelije iste dimenzije. Iance, pireli unico sl 38, koji su dosli na vespi su bili 2001 godiste.. I meni je bilo cudno, posto na zipu i slicnim modelima isto ide 120/70 pozadi, ali sam u katalozima za gume (naprimer dunlop) pronalazio da dimenzija 100/80 postoji kao f i r, odnsno namena za napred i pozadi..
Hvala na info-u, eto prekopao sam net i nisam znao za ovo!

#17 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 20 February 2016 - 18:24

da,na ovoj kaj slazem takodjer su bile pirelli unico sl38 tvornicka ugradnja,ali ko sto rekoh prednja je 100/80/10 a straznja 12/70/10..
tak im je bilo jeftinije haha
ja sam za ovu kaj radim uzel dunlop scootsmart

#18 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 February 2016 - 18:32

I ja sam ovde montirao dunlop scootsmart. Mogu samo da kazem da je ok ovako na ciklistici, posto uporedo vozim svoj zip i vespu u razradi, cini mi se cak da bolje savladava zavoje sa 100/80 pozadi...

Gume su odlicne, ili ja nemam osecaj posto su na zip-u one maxiss iz prve ugradnje, bukvalno 12 godina plastike...


@Lauda, hvala, trudicemo se da sto vise starijih vratimo na ulicu. Uzivanje je bilo raditi i slikati sve za temu!

#19 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 20 February 2016 - 21:50

nakon 100-200 km se osjeti da bolje drze kad se podere zastitni sloj..
cini ti se da je bolje jer je ovo nova i kvalitetna guma,naspram starih poplasticenih..ne zato kad je 10 cola..al negdi izgleda odiza ko bicikl s tak tankom gumom :D

dobra je vespa,samo mi je nekak presvijtela,sic bi trebalo iskombinirat sa crnim da ju tazbike malo

na ovoj kaj slazem gore je dr.evo 70,17.5 dell i ginaelli go auspuh

#20 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 February 2016 - 10:18

Jasno je sve :)

Ako imas vremena, bilo bi lepo da otvoris temu o tvom slaganju et2, zaista izgleda svetski i greota je da se ne vide radovi!





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users