Jump to content


Vespa et2 (piaggio 50 2t)


  • This topic is locked This topic is locked
35 replies to this topic

#21 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 21 February 2016 - 14:04

moram iskopat stare slike,jer je sad 3. put kod mene..prvo se limarija slagala pa masina,pa jos sad te esteske finese i stelanje..
ajd budem otvoril temu :D

#22 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 21 February 2016 - 14:58

Sta se dogodilo sa ventivarom? Vidim tragove cesanja po perima a i fali jedno pero.
Posted Image

#23 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 21 February 2016 - 15:23

vjerojatno su prijasnji majstori blokiralo vario na perima ventilvara kad su skidali vario pa polomili pera..vidjal sam takvih akcija i na 250 agregatima :D

#24 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 February 2016 - 17:10

Da da, verovanto je to bio slucaj, mada ovde je ventilator plastika, nije iz jednog dela remenica sa ventilatorom, nije mi ni jasno otkud ideja da se tu blokira..

Da je komplet aluminijumski i da fali pero, manjao bih ga, ali ovako masa koja fali je neznatna..

#25 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 22 February 2016 - 11:07

pročitao i odgledao sve što je prezentovano.. dobar posao ste napravili i lepo se može čuti da mašina radi zdravo...

veliki komadi plastike umeju za zaosciluju na dodavanje gasa... vozio sam taj LV i imam vrlo pozitivno mišljenje o njegovom radu, ti je taj koncept sa nekim polupregradama i nekoliko difuzora i mislim da je za grad to sasvim zadovoljavajuće....

ovo što fali na plastičnom ventilatoru nema mnogo veze sa balans-om tako da nije problem, jer i nema težinu, Malossi remen stoji odlično, vidim da ste uvežbali već koji remen ide na te pia agregate....

ulje za mešavinu je odlično, primetio sam da su fancuzi stavili na front sliku baš ovaj model, tako da nema filozofije... "sipa se u motore na slici" :)

svaka čast obojici na uredno predstavljenoj temi...

#26 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 22 February 2016 - 21:14

Hvala!
Zaboravio sam da napomenem, konstatovali smo prilikom osvezavanja auspuha da neka od pregradica zvecka unutra, to se i cuje na snimku..

Vlasnik uveliko pravi kilometre, prva kontrola i servis su dogovoreni na 500km pa se nadam uskoro i snimku iz voznje, da upotpunimo temu :)

#27 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 22 February 2016 - 21:58

Svaka čast na radovima majstori!!!
Vratili ste na put jedan stvarno lep motor...moram reći da mi se vespe u zadnje vreme jaaako sviđaju i neću se smiriti dok ne zapatim jedan model...

#28 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 11 June 2018 - 20:11

Evo nas posle skoro 2 godine, nazalost vlasnik Vespe nije ozbiljno shvatio savet da se redovni servisi i kontrole vrse na 5000km. Vespica je presla 12500km od poslednjeg servisa i to u gradskoj guzvi uz samo dosipanje goriva i 2t ulja. Naravno, usledilo je ovo

Posted Image

mikro remen je pukao i upleo se oko ventilvara i velikog remena.

Posted Image

Plasticni ventilator nije preziveo ali to nije najveca steta naravno, posto je motor radio bez ulja, klip je zavario za cilindar. Rdilica je nepomicna. Nastavak radova za vikend.

#29 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 11 June 2018 - 23:02

da da tako je to kada vlasnici samo teraju, a servis ćemo raditi kad stignemo...kad ono beše servis, pojma nemam nisam zapisao...E sad uči na teži način...

#30 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 June 2018 - 12:56

Oće to.. dobro me podseti da pregledam moj mikro-remen. :)

#31 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 June 2018 - 13:09

E bas tako Pita, sad je skuplja dara nego mera.
Gogy, Vespa je AC, samo pokrece uljnu.

#32 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 12 June 2018 - 13:36

View PostRazredni, on 12 June 2018 - 13:09, said:

E bas tako Pita, sad je skuplja dara nego mera.
Gogy, Vespa je AC, samo pokrece uljnu.
Da da skontao sam pa sam se ispravio.

#33 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 June 2018 - 13:42

A po service manualu, zamena mikro ide kad i pogonskog remena, znaci nov skut kontrola na 1k pa na 5k a zamena na 10k km. Ali to je za originalno remenje, sad retko ko kupi i stavi originalni remen i mikroremen.

#34 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 June 2018 - 18:57

Usledila je brza inspekcija i dogovor za nabavku potrebnih delova. Agregat je skinut sa rama, malo je bilo problematika svuci cilindar jer je radilica bila bukvalno nepomicna.
Posted Image
na slici se vidi razlika u boji na suknjcama, jasno je da je temparatura bila izuzetno visoka i kobna po aluminijumski cilindar i klip.
Posted Image
Klipu nema spasa, zavarene su obe karike, na usisnoj strani poguljen je od cela do suknjice. Cilindar posle obrade vodenom 600 i 800 na subitoru kazuje da bezi 3/100, ima blage naznake vertikalnih linija pa ce mozda nekada i moci da posluzi kao neka rezerva.. Radilica, klipnjaca i lezajevi deluju solidno, semerinzi su malko upitni, videcemo kasnije...

Usledio je dogovor i spisak delova. Na agregatu je potrebno zameniti cilindar, klip, iglicasti lezaj, semeringe, mikro remen, remen, klizace, rolnice, ventilator varijatora, prirubnicu karburatora, svecicu. Nesto od delova je vec pristiglo.
Posted Image
Na samom skuteru je jos potrebno zameniti oba retrovizora, desnu rucicu kocnice, zadnji amortizer i zadnju gumu.
Posted Image
Guma je pribavljena a ostatak delova je na putu ka garazi pa ce i nastavak radova uslediti uskoro.

#35 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 June 2018 - 18:43

Malo smo se namucili sa raznoraznim gremlinima... Prvo namontirana je zadnja guma i naravno odmascena i ociscena felna
Posted Image
sledeci zadak je odmascivanje i ciscenje kompletnog agrgeata, prva u planu je bila uljna pumpa i prostor oko nje
Posted Image
zatim zamena sprzenih zadnjih paknova, ako se dobro secam u pitanju je bila Vicma, izdrzali su gradaku torturu od 12,5 hiljda km.
Posted Image
Posted Image
naravno, i prirubnica je ispustila dusu i njoj je vreme za zamenu
Posted Image


donji deo agregata izgleda korektno, radilica, klipnjaca i lezajevi su prekontrolisani i nauljeni, nismo primetili posledice
Posted Image


Sto se tice nove termogrupe odlucili smo se za Naraku sport 70ccm³. Kit je dosta zahvalan, za Taiwanca deluje izuzetno korektno. Prodaje se bez glave cilindra i isporucuje se zaptivkama vece debljine za postavku sa stok glavom. Konkretno, pod cilindrom je 0,5 klingerit a izmedju cilindra i glave dolazi alu zaptivac 0,5mm. Cilindar ima 6 prelivnih kanala i reklo bi se da je kopija Malossi sporta, klip je sa 2 tanke karike od 1mm, identicnog je precnika 47mm, oblika i zakrivljenja cela. Cilindar je nesto visi, verovatno je tako projektovano zbog cinjenice da se koristi stok 50 glava. Jedina negativna stavka je nemogusnot klipa da prihvati siri iglicasti lezaj male pesnice od 13mm, konkretno morali smo poturpijati dosede bolcne za iglicasti 12x17x15 a to je potrajalo...

Ovom prilikom nisam imao vremna da slikam i detaljno premerim cilindar (otisak portmape) ali cemo to uraditi u buducnosti. Opsti utisak je pozitivan, kako po pitanju kvaliteta za te pare tako i po performansama, veoma nalik momentnom malossi sportu.

Dakle, odmasceno, oprano, podmazano i sklopljeno
Posted ImagePosted ImagePosted Image
Promenjeni: kit (cilindar, klip, iglicasti) svecica, prociscena i odzracena uljna pumpa, zamenjeni mikro i pogonski remen, rolnice, klizaci, postavljen originalni ventilator hladjenja, zamenjana prirubnica i zadnji paknovi.

Zatim je usledilo vencanje rama i bloka
Posted Image

Kao sto vec vecina vas zna, kod vazdusno hladjenih agregata prikopacavnje ide veoma brzo, agregat za vezuje sa ramom jednim srafom na usicama bloka motora kao i amortizerom pozadi. Potrebno je jos povezati instalciju sa namotaja dzekom, prikopcati el. sauh, spojiti creva vakuuma i goriva kao i uljne pumpe, pospajati plus alansera na rele u prostoru akumulatora, masu sa bloka na ram, prispojiti sajlu zadnje kocnice i sve to ide relativno brzo...

Posto je akumulator napunjen, u prvom pokusaju imali smo nevericu prilikom prvog startovanja da je sve apsulutno mrtvo! A razlog je naravno, opet nemarnost vlasnika.
Posted Image
to je osigurac, glavni, onaj jeftini od 10A koji kosta 20 dinara, ili ceo set ovako 100din
Posted Image

Uglavnom kada smo pronasli problem i resili, onda su se pootkrivale razne sitnice, medju kojima su more sijalica za zamenu
Posted Image

U medjuvremu smos e malkice bavili i estetikom pa su zamenjeni dotrajali retrovizori
Posted Image
kao i poluga prednje kocnice
Posted ImagePosted Image

Posle prvog paljenja i rada u mestu konstatovali smo da auspuh prducka na grani pa se majstor Aca prihvatio brzog resavanja problema
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Vespica je odradila nekih sat vremena u mestu, dovoljno da iscadji svo ulje od skalpanja i da se odzraci uljna pumpa. U prvom skalpanju spakovane su rolne od 7,5gr (ovo je stari tip agrgeta koji koristi 16x13 rolnice sa variomatom od 95mm i remenicama 128mm).
Kasnije smo se spustili na 6,2gr. Sto se tice karba, u pitanju je dell 17,5rd i trenutno je u igri igla A20, sada smo na sredini. Sa pocetne dizne 88 spustili smo se do 80ke, jos uvek je bogata ali za neku prvu razradu bice ok. Kutija filtera i filter su standardni Vespini.

Sto se tice Leovincea sp3, preporodio se, a evo kako zvuci



#36 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 25 June 2018 - 09:23

Auuu bokte pa vi majstori otklanjate sve probleme na koje naletite.... :)
Tako i treba tj. malo je onih koji će otkloniti sve probleme na koje nalete tokom rada, a da nije ona varijanta zamenio sam ti cilindar jer si samo to tražio...

Čujem lepo radi mašina, ostaju utisci iz vožnje koju će ulepšati Naraku 70cc cilindar...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users