moram iskopat stare slike,jer je sad 3. put kod mene..prvo se limarija slagala pa masina,pa jos sad te esteske finese i stelanje..
ajd budem otvoril temu
vjerojatno su prijasnji majstori blokiralo vario na perima ventilvara kad su skidali vario pa polomili pera..vidjal sam takvih akcija i na 250 agregatima
Da da, verovanto je to bio slucaj, mada ovde je ventilator plastika, nije iz jednog dela remenica sa ventilatorom, nije mi ni jasno otkud ideja da se tu blokira..
Da je komplet aluminijumski i da fali pero, manjao bih ga, ali ovako masa koja fali je neznatna..
pročitao i odgledao sve što je prezentovano.. dobar posao ste napravili i lepo se može čuti da mašina radi zdravo...
veliki komadi plastike umeju za zaosciluju na dodavanje gasa... vozio sam taj LV i imam vrlo pozitivno mišljenje o njegovom radu, ti je taj koncept sa nekim polupregradama i nekoliko difuzora i mislim da je za grad to sasvim zadovoljavajuće....
ovo što fali na plastičnom ventilatoru nema mnogo veze sa balans-om tako da nije problem, jer i nema težinu, Malossi remen stoji odlično, vidim da ste uvežbali već koji remen ide na te pia agregate....
ulje za mešavinu je odlično, primetio sam da su fancuzi stavili na front sliku baš ovaj model, tako da nema filozofije... "sipa se u motore na slici"
svaka čast obojici na uredno predstavljenoj temi...
Svaka čast na radovima majstori!!!
Vratili ste na put jedan stvarno lep motor...moram reći da mi se vespe u zadnje vreme jaaako sviđaju i neću se smiriti dok ne zapatim jedan model...
Evo nas posle skoro 2 godine, nazalost vlasnik Vespe nije ozbiljno shvatio savet da se redovni servisi i kontrole vrse na 5000km. Vespica je presla 12500km od poslednjeg servisa i to u gradskoj guzvi uz samo dosipanje goriva i 2t ulja. Naravno, usledilo je ovo
mikro remen je pukao i upleo se oko ventilvara i velikog remena.
Plasticni ventilator nije preziveo ali to nije najveca steta naravno, posto je motor radio bez ulja, klip je zavario za cilindar. Rdilica je nepomicna. Nastavak radova za vikend.
da da tako je to kada vlasnici samo teraju, a servis ćemo raditi kad stignemo...kad ono beše servis, pojma nemam nisam zapisao...E sad uči na teži način...
A po service manualu, zamena mikro ide kad i pogonskog remena, znaci nov skut kontrola na 1k pa na 5k a zamena na 10k km. Ali to je za originalno remenje, sad retko ko kupi i stavi originalni remen i mikroremen.
Usledila je brza inspekcija i dogovor za nabavku potrebnih delova. Agregat je skinut sa rama, malo je bilo problematika svuci cilindar jer je radilica bila bukvalno nepomicna.
na slici se vidi razlika u boji na suknjcama, jasno je da je temparatura bila izuzetno visoka i kobna po aluminijumski cilindar i klip.
Klipu nema spasa, zavarene su obe karike, na usisnoj strani poguljen je od cela do suknjice. Cilindar posle obrade vodenom 600 i 800 na subitoru kazuje da bezi 3/100, ima blage naznake vertikalnih linija pa ce mozda nekada i moci da posluzi kao neka rezerva.. Radilica, klipnjaca i lezajevi deluju solidno, semerinzi su malko upitni, videcemo kasnije...
Usledio je dogovor i spisak delova. Na agregatu je potrebno zameniti cilindar, klip, iglicasti lezaj, semeringe, mikro remen, remen, klizace, rolnice, ventilator varijatora, prirubnicu karburatora, svecicu. Nesto od delova je vec pristiglo.
Na samom skuteru je jos potrebno zameniti oba retrovizora, desnu rucicu kocnice, zadnji amortizer i zadnju gumu.
Guma je pribavljena a ostatak delova je na putu ka garazi pa ce i nastavak radova uslediti uskoro.
Malo smo se namucili sa raznoraznim gremlinima... Prvo namontirana je zadnja guma i naravno odmascena i ociscena felna
sledeci zadak je odmascivanje i ciscenje kompletnog agrgeata, prva u planu je bila uljna pumpa i prostor oko nje
zatim zamena sprzenih zadnjih paknova, ako se dobro secam u pitanju je bila Vicma, izdrzali su gradaku torturu od 12,5 hiljda km.
naravno, i prirubnica je ispustila dusu i njoj je vreme za zamenu
donji deo agregata izgleda korektno, radilica, klipnjaca i lezajevi su prekontrolisani i nauljeni, nismo primetili posledice
Sto se tice nove termogrupe odlucili smo se za Naraku sport 70ccm³. Kit je dosta zahvalan, za Taiwanca deluje izuzetno korektno. Prodaje se bez glave cilindra i isporucuje se zaptivkama vece debljine za postavku sa stok glavom. Konkretno, pod cilindrom je 0,5 klingerit a izmedju cilindra i glave dolazi alu zaptivac 0,5mm. Cilindar ima 6 prelivnih kanala i reklo bi se da je kopija Malossi sporta, klip je sa 2 tanke karike od 1mm, identicnog je precnika 47mm, oblika i zakrivljenja cela. Cilindar je nesto visi, verovatno je tako projektovano zbog cinjenice da se koristi stok 50 glava. Jedina negativna stavka je nemogusnot klipa da prihvati siri iglicasti lezaj male pesnice od 13mm, konkretno morali smo poturpijati dosede bolcne za iglicasti 12x17x15 a to je potrajalo...
Ovom prilikom nisam imao vremna da slikam i detaljno premerim cilindar (otisak portmape) ali cemo to uraditi u buducnosti. Opsti utisak je pozitivan, kako po pitanju kvaliteta za te pare tako i po performansama, veoma nalik momentnom malossi sportu.
Dakle, odmasceno, oprano, podmazano i sklopljeno
Promenjeni: kit (cilindar, klip, iglicasti) svecica, prociscena i odzracena uljna pumpa, zamenjeni mikro i pogonski remen, rolnice, klizaci, postavljen originalni ventilator hladjenja, zamenjana prirubnica i zadnji paknovi.
Zatim je usledilo vencanje rama i bloka
Kao sto vec vecina vas zna, kod vazdusno hladjenih agregata prikopacavnje ide veoma brzo, agregat za vezuje sa ramom jednim srafom na usicama bloka motora kao i amortizerom pozadi. Potrebno je jos povezati instalciju sa namotaja dzekom, prikopcati el. sauh, spojiti creva vakuuma i goriva kao i uljne pumpe, pospajati plus alansera na rele u prostoru akumulatora, masu sa bloka na ram, prispojiti sajlu zadnje kocnice i sve to ide relativno brzo...
Posto je akumulator napunjen, u prvom pokusaju imali smo nevericu prilikom prvog startovanja da je sve apsulutno mrtvo! A razlog je naravno, opet nemarnost vlasnika.
to je osigurac, glavni, onaj jeftini od 10A koji kosta 20 dinara, ili ceo set ovako 100din
Uglavnom kada smo pronasli problem i resili, onda su se pootkrivale razne sitnice, medju kojima su more sijalica za zamenu
U medjuvremu smos e malkice bavili i estetikom pa su zamenjeni dotrajali retrovizori
kao i poluga prednje kocnice
Posle prvog paljenja i rada u mestu konstatovali smo da auspuh prducka na grani pa se majstor Aca prihvatio brzog resavanja problema
Vespica je odradila nekih sat vremena u mestu, dovoljno da iscadji svo ulje od skalpanja i da se odzraci uljna pumpa. U prvom skalpanju spakovane su rolne od 7,5gr (ovo je stari tip agrgeta koji koristi 16x13 rolnice sa variomatom od 95mm i remenicama 128mm).
Kasnije smo se spustili na 6,2gr. Sto se tice karba, u pitanju je dell 17,5rd i trenutno je u igri igla A20, sada smo na sredini. Sa pocetne dizne 88 spustili smo se do 80ke, jos uvek je bogata ali za neku prvu razradu bice ok. Kutija filtera i filter su standardni Vespini.
Sto se tice Leovincea sp3, preporodio se, a evo kako zvuci
Auuu bokte pa vi majstori otklanjate sve probleme na koje naletite....
Tako i treba tj. malo je onih koji će otkloniti sve probleme na koje nalete tokom rada, a da nije ona varijanta zamenio sam ti cilindar jer si samo to tražio...
Čujem lepo radi mašina, ostaju utisci iz vožnje koju će ulepšati Naraku 70cc cilindar...