Jump to content


Polirano ili Honovano ?


27 replies to this topic

#1 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 03 September 2013 - 15:50

Eto, nisam jedini, što mi je drago. Napominjem da je i moj stari fi 40 bio sasvim ok i išao sasvim korektno, al mi crv sumnje nije dao mira,(prisetivši se nekada davno bušenja APN-covog cilindra sa 38 na 42) pa sam ga razbušio na 42 al prema PROX-u klipu, odneo majstoru sve, sa napomenom da cilindar mora da se cakli ko ogledalo a da ne bude preko 5/100 tolerancije. Palo i malo turpije na izduvu i glancanja, al bez menjanja dimenzija i uglova kanala... Sastavio i pun gas, pa šta mu bog da, dodao još ulja u gorivo pored uljne pumpe koja je radila korektno, i niti je zaribavao, niti bilo šta, a i gde će kad je ispoliran ko pasja mu..a. I naravno, osetilo se itekako da bolje vuče, a krajnja je ostala ista, logično, obrtaji isti, prenos isti = ista krajnja. Sve to sa dellortom 17,5 i fabričkim airboxom. Znači ima smisla!!!

Edited by goggyso, 03 September 2013 - 15:54.


#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 03 September 2013 - 17:53

cilindar ne treba da bude poliran već honovan, te tanke linijice od kamenja sa honerice su neophodne i kada se one uglačaju onda je učinak potpuni...

#3 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 03 September 2013 - 20:53

Tacno kao sto Mario kaze, razrada bez risica od honovanja moze biti vrlo rizicna. Mnogo lakse dolazi do pregrevanja i lepljenja nego kada je cilindar honovan. Risici zadrzavaju ulje u sebi i ne dozvoljavaju pregrevanje u periodu adaptacije karika i cilindra.

#4 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2013 - 09:59

Da, vidim kako je zaribao, radio 5 min. na leru pa pun gas, izredjali se svi da probaju, naravno pun gas, i ništa, radi ko mator. I ja ga posle tako vozio, pa na kraju i prodao, novi gazda se ponekad javi da izrazi svoje zadovoljstvo mašinom.

Ajd da vam postavim pitanje: ako su ti risovi od honovanja neophodni da ne zariba, kako onda ne zariba posle 2-3000km kada je cilindar već uglačan od karika i cakli se upravo kao da je poliran??? Šta je onda tu logika? Po mom mišljenju a i prema iskustvu kroz dugi niz godina, (još iz vremena Tomosa) na te risove se karike delimično potroše dok ne uglačaju cilindar, pa se mogu odma staviti nove. Ja svaki put kad bušim neki cilindar obavezno ili saam ispoliram pre ugradnje ili to tražim od majstora koji honuje. Ovaj poslednji od NRG-a je Špankus u svojoj veoma opremljenoj radionici lepo ishonovao i ispolirao, i rezultat je evidentan sa svim dokazima i svedocima kako je išao NRG, kog sam i predstavio u jednoj svojoj temi. Ne želim nikog da ubeđujem, nek svako radi kako hoće, ali ja sam samo izneo svoju teoriju (i rezultat iste), pa ako neko hoće može da se uveri i sam.
Svako ima svoje mišljenje i teoriju, nemojte odma navaliti sa kritikama.

PS Dobro se setih, prošle jeseni sam kupio kit 70ccm za Falcona, komplet klip, cilindar, glava... lepo nauljio momački, sastavio, upalio, nisam imao vremena da ga lickam, poliram jer mi je squt trebao zbog posla... radio 10-tak minuta na leru, karb i ostalo nisam dirao, isterao na ulicu da probam, naravno lagano, na 1/3 gasa, stigao do pola ulice sa oko 40km/h kad eto čuda stade, zaglavio. Guranje nazad, rastavljanje, imam šta da vidim, od pola klipa pa dole do suknjice sve odrano koliko je žuljalo. Usledila je "prva pomoć", finom vodobrusnom šmirglom ošmirglao taj deo koji je ribao, pa opet sklapanje, pa razrada... jedva da se udostojio da radi ko svet. Posle je pala štela svega, ajd išao je solidno, al nisam mogao da svarim ono zaribavanje..

Edited by goggyso, 04 September 2013 - 10:30.


#5 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 September 2013 - 10:19

ti čitaj samo delove koje smatraš sebi svrsishodnim...

evo teme gde smo o tome raspravljali

http://forum.pyrothe...ovu-termogrupu/

#6 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2013 - 10:50

Znao sam... OK!!!!!
Ako majstor to precizno izbuši pa ispolira, karike će vremenom sesti, kao da se stavljaju nove nakon neke kilometraže pa se i nove nameste na već uglačan cilindar... Nožda nisam u pravu... samo razmišljam. :rolleyes:

#7 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2013 - 12:16

Imam utisak da neki ovde misle da sam neki klinac koji je tek sad prvi put video kako izgleda motor iznutra. Razočaraću ih, imam ja lepe godine i puuuno iskustva, no čovek se uči dok je živ (pa opet glup umre, hahahaha) i stoga uči i razmenjuje iskustva kako bi naučio još nešto što do sad nije. Sve što sam napisao je proizvod mog iskustva, i nemam nameru da pišem neproverene budalaštine, nema svrhe niti smisla. A to što neko misli drukčije ili se ne slaže, ok, svako ima pravo da razmišla kako smatra da je ok. Nabrojaću samo par motora koje sam imao, vozio, turpijao..: Za početak, TOMOS, automatik A3, pa A35 sa lamelicama na usisu, pa APN4P, pa T15,pa cross junior 50, pa T90 electronic, pa BT50, poslednji od tomosa. Onda je posle par godina pauze i odmora od 2T i 2 točka ipak došao jedan ganc novi Falcon iz radnje, čisto da se ima za do posla i nazad, jeftino, i uz to bez kvačila i menjača, samo GAS!! Dugo je trajalo da se ne dira, celih 2 godine, sve stock, iliti u ovdašnjem žargonu NJUFER. Probudio se crv turpije, i ajmo opet sve ispočetka. Izvinjavam se administratorima al ovo je bilo jače od mene. Morao sam da kažem, i baš ovde jer na mom postu nebi bilo povezano sa diskusijom.

#8 jack023

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 214 posts

Posted 04 September 2013 - 15:50

Pa meni je dosta čudno da se cilindar polira (čak i apsurdno), a verujem da je i drugim članovima. Pre svega te "linije" tj. tragovi od honovanja služe da bi se ulje zadržalo. Čak je na Tomos-ovom D6 (vazdušari) cilindar urađen ovako http://img203.imagev...h_122_255lo.JPG

#9 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2013 - 15:52

Hteo sam još nešto da podelim sa forumašima.. Dali je neko čuo za METABOND?? Ima veze sa termogrupom, trenjem, hladjenjem, podmazivanjem..

#10 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 04 September 2013 - 15:54

View Postjack023, on 04 September 2013 - 15:50, said:

Pa meni je dosta čudno da se cilindar polira (čak i apsurdno), a verujem da je i drugim članovima. Pre svega te "linije" tj. tragovi od honovanja služe da bi se ulje zadržalo. Čak je na Tomos-ovom D6 (vazdušari) cilindar urađen ovako http://img203.imagev...h_122_255lo.JPG
Zvuči čudno, ali meni radi, savršeno, i bez razrađivanja, no kako god...

#11 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 04 September 2013 - 21:28

Ja se vodim onom logikom, ako polini, malossi, s6 itd prodaju termo grupe koje su honovane a NE polirane, verovatno ima razloga. Ne bih bio toliko hrabar da sve te inzenjere proglasim za neuke ili nestrucne i da posle obrade poliram cilindar. Koliko ko ima godina, najmanje je bitno na ovom forumu.

#12 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 04 September 2013 - 22:12

inače kod svakih zamena karika preporučuje se lagano honovanje, mada nije samo u karikama fora, troši se i klip prema cilindru a i cilindar prema klipu, čak i nikasilirani cilindri imaju šare od honovanja, a recimo da bi oni idealno dobri bili kada bi bili polirani kada bi ta teorija pila vodu...

rodiranje je neophodno, sad sa kolikom tolerancijom to prepustimo termičkim karakteristikama klipa i cililindra, recimo E90 je na -3/100 u originalu, dok su ovi novi uglavnom svi na -6/100, trkački na -11/100..

na kraju niko ne osporava tvoje znanje ili godine, svi iznosimo svoje stavove i to argumentujemo sa raznim izvorima, tipa brošure, fabrička uputstva, tuning stavovi ili originalni proizvodi, to moja baba je probala i njene sve drugarice, to nije teza koja bi trebala biti relevanta...

#13 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 04 September 2013 - 22:42

Koja daviteljska tema ! Odneses novi klip i cilindar koji treba da se busi i oni ti urade kako treba da ne mislis , osim ako imas posebne zahteve ( za trke , gde su vece tolerancije ) Ovde je tema o smislu razbusivanja serijskog cilindra , a skliznulo se u tolerancije ...i razradu , o cemu smo vec pisali ...razradice se to i ovako i onako i sa honovanjem i sa poliranjem , ali teorija i praksa su pokazale zasto treba honovati cilindar, to je probano u praksi ...

Ma, kljuc na ovu temu i bacite ga u Dunav !

#14 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 05 September 2013 - 00:04

Nerado komentarisem ovakve teme ali goggyso koliko god godina da imas ocigledno je da imas jos mnogo toga da ucis.

#15 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 September 2013 - 00:54

Naravno, hvala!! Još jedno 100 godina i 200 mašina pa ću valda doći na zadovoljavajući nivo.
Sreća pa ima ovde od koga da se uči..

Daviteljska tema? Pa da, o čemu tu ima da se priča, majstor probuši, neko namontira i sve je rešeno. Svaka čast!! Kome je smor da čita, ili misli da je nezanimljivo, niko ga ne bije po ušima da ulazi na temu, ima tamo i drugih, npr kako sa 70ccm izvući 80km/h... Primećujem kako je bar jednom svakom od vas nova termogrupa "zalepila" iliti zaribala, baš me čudi, a sve po PS-u, nedaj bože gluposti tipa..... Lepo sam rekao, (ali očigledno ne dovoljno jasno, cilindar honovan pa ispoliran), moje iskustvo, pa ko verovao ko ne, i nemora, baš me briga, a to koliko ja znam može da prosudi samo onaj ko me pozna. Kakvih sam se ja gluposti načitao pa nikom nisam rekao da nema pojma i sl. Prema tome, kome se ne svidja, ne čita i ne komentariše i sve je ok. Što se mene tiče, zaključajte temu, ionako nema o čemu... Da sam znao nebih ni spominjao, sad se kajem.
PS Pitao sam dali je neko čuo ili probao METABOND?

Edited by goggyso, 05 September 2013 - 01:51.


#16 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 05 September 2013 - 01:54

Nije mi jasno da neko zeli sa nekim karabudz metodama da pobije sve ono sto ljudi inzinjeri i strucnjaci na osnovu svog znanja i iskustva primenjuju vec godinama u praksi, a da se to pritom odlicno pokazalo. Da li uopste znas sta se desava unutar cilindra? Znas li da su temperature usled sagorevanja velike i da se klip kao i cilindar sire, ali u razlicitim tolerancijama (sto je i logicno s' obzirom da su od razlicitih materijala). Kada postoji honovanje smesa se zadrzava u tim kanalima i sprecava klip da se zalepi za cilindar. Kada je cilindar poliran, smesa nema gde da se zadrzi, ali klip mnogo teze zalepi jer je povrsina polirana pa je trenje manje. Ali se proces razrade (prilagodjavanja) ne obavlja za dzabe. Potrebno je odredjeno vreme da se klip i karike prilagode cilindru i obrnuto. Da bi cilindar duze trajao i zadrzao svoje performanse duze vreme potrebno je prilagodjavanje. Kada je cilindar poliran nema riseva od honovanja koji mogu da se potrose i zadrze ulje u sebi. Zamisli sta se desava unutar takvog cilindra i kakvo je zaptivanje karika u takvom cilindru.

#17 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 September 2013 - 02:31

Beogradski Fantom

Zamisli, možda i znam... a pošto nisi pratio moju temu Piaggio NRG MC3, i sve što je ispalo na kraju, a to je da je cilindar razbušen na 42, PROX klip sa 2 karike 1,5mm, naravno cilindar ispoliran, auspuh SC08, karb dellorto 17,5, 5,5gr rolnice, standard varijator, kvačilo sa plavim oprugama i free-jeva fabrička centralna... Mereno sa mojih 90kg 90km/h a ubrzanje iz mesta do 80km/h oko 500m puta. I zamisli, kompresija ko zmaj a uz to i ne zaribava niti se pregreva, i pali "na pogled ka dugmetu". Ovo ne pričam napamet, imam svedoke koji su bili prisutni, pa i posle provozali, i niko nije mogao da poveruje da nije kit od 70ccm. Ne kažem da je to vrh, i ne tvrdim da 70ccm ne ide bolje, ali tvrdim da apsolutno ništa nisam pokvario poliranjem, naravno da je i tu trebalo vremena da se klip i cilindar "upoznaju" ali nekako mnogo lakše i bezbrižnije jer sam terao NRG-a svaki dan na posao, i pri tome ga nisam urnisao ali ni milovao, jednom sasvim normalnom vožnjom se uradio. E da, uljna pumpa je bila na maximumu, + 2% u gorivo, MOTUL 510. Jeste dimio ali samo nekih 200km i posle sve vraćeno u normalu, mislim na uljnu pumpu. I eto, "karabudž" metoda urodila dobrim rezultatom. Žao mi je što nisam snimio neki video, nisam stigao jer sam naprasno rešio da ga prodam i kupim apriliju. I opet ako zatreba honovanje pa poliranje!

Edited by goggyso, 05 September 2013 - 02:37.


#18 Beogradski Fantom

    Član

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,606 posts
  • MestoBeograd, Kotez
  • VozimMalaguti Madison

Posted 05 September 2013 - 02:46

Da je toliko dobar kao sto tvrdis da je bio, nikada ga ne bi ni prodao. A za sve ovo vreme koje sam izgubio citajuci tvoje postove shvatio sam da sve sto je imalo dodira sa tobom radi odlicno i bez mane, pogotovo kada ga ti "doradis". Stoga ne bih trosio svoje, a ni tvoje vreme na ubedjivanje, ovako ili onako. Dodji nekad na neku voznju da se bolje upoznamo i da vidimo kako i sta ti to radis svojim skuterima kada oni lete kao da imaju nitro. Pokusaj usmeno da ubedis mene, a i sve ostale da je tvoja metoda razrade bolja od one koju preporucuje svaki proizvodjac cilindara na svetu.

#19 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 05 September 2013 - 10:00

View PostBeogradski Fantom, on 05 September 2013 - 02:46, said:

Da je toliko dobar kao sto tvrdis da je bio, nikada ga ne bi ni prodao. A za sve ovo vreme koje sam izgubio citajuci tvoje postove shvatio sam da sve sto je imalo dodira sa tobom radi odlicno i bez mane, pogotovo kada ga ti "doradis". Stoga ne bih trosio svoje, a ni tvoje vreme na ubedjivanje, ovako ili onako. Dodji nekad na neku voznju da se bolje upoznamo i da vidimo kako i sta ti to radis svojim skuterima kada oni lete kao da imaju nitro. Pokusaj usmeno da ubedis mene, a i sve ostale da je tvoja metoda razrade bolja od one koju preporucuje svaki proizvodjac cilindara na svetu.
Hahaha, duhovito!!! Da si čitao kao što kažeš znao bi razlog prodaje NRG-a, ovako no koment. Još jednom i poslednji put: Nikad nisam tvrdio da je moj skuter najbolji, savršen i sl. već samo šta je uradjeno i šta je dobijeno. Ko verovao ko ne, nije ni bitno, imam ljude svedoke. Šteta što nisam snimio NRG-a u akciji, ali zato postoji moj video sa aprilijom, pogledaj, ja nemam šta da dodam, ako lažu reči, kamera ne laže. Ustvari nemoj da gubiš vreme, niko te ne prisiljava, odvolje i misli kako hoćeš!! I molim bez sujete, oće da naškodi...

PS. Nemoj da je ko ispolirao slučajno, ništa nisam rekao, zaboravite, neću da budem "kriv"... i tačka na diskusiju molim!!

Edited by goggyso, 05 September 2013 - 10:14.


#20 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 06 September 2013 - 09:28

Samo da dodam, ne želim da me iko pogrešno shvati, neka svako razrađuje kako misli da treba, ja poštujem svačije mišljenje, dali se slažem - moja stvar i to ostaje u meni, nikog ne želim ubeđivati u bilo šta, svako neka radi po svom. Ja sam mislio da forum služi za razmenu iskustva i ideja, kad ono ispalo ako kažeš drukčije, sledi bombardovanje kritikama i procenama koliko imaš pojma!. Sa druge strane, uvek sam bio realan, to što se ponekad našalim u smislu "ima da ide stotku" onako žargonski, nemora se shvatiti bukvalno. Volim realnost i to očekujem i od ljudi sa kojima komuniciram, prosto, što je dobro-bobro, što je đubre-đubre je, čemu farbanje istine. Tako sam napisao i za NRG-a dobre i loše strane, i za apriliju takođe. Šta da farbam, pa nisam ih ja konstruisao pa da se pravdam. Neki članovi poput Marija nikad nisu upotrebili izraz "nemaš pojma" ili "imaš ti još puno da učiš" već su staloženo i argumentovano izneli svoje mišljenje i to cenim maksimalno, dok neki drugi upotrebljavaju nepoželjne izraze kao da su popili svu pamet sveta pa ih je bog poslao na zemlju da udaraju packe onima koji misle van koloseka. Naravno da me to vređa, sa punim pravom, jer kada sam ja turpijao apence neki od članova su se igrali u pesku. Skuterima se bavim tek odnedavno, i to za svoju dušu, a to je opet neka "nova tehnologija" u odnosu na TOMOS, naročito CVT, pa se treba i tu učiti, između ostalog i uz pomoć foruma.
Toliko od mene. Uz izvinjenje administratorima ako sam u nečemu preterao ili možda ovo nisam trebao ovde pisati, mada neznam gde bi a da se povezuje sa ovom diskusijom.

Edited by goggyso, 06 September 2013 - 09:45.






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users