Jump to content


Peugeot speedake


8 replies to this topic

#1 Bojancirko

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 04 May 2016 - 09:56

Pozdrav.Posedujem Peugeot Speedake sto je skoro isto kao i Buxy i Zenith.
Na skuteru sam Zavarivao plastike a nakon toga ih farbao.Prosle godine sam mu zamenio cilindar i klip sa karikama posto nisam mogao da pronadjem samo karike za Peugeota.Sve je i dalje standardno.Ima karburator Gurtne 12.Montirao sam mu kurblu posto je nije imao ali pri tome sam morao da stavim dihtung od 5 mm na deklo jer bi u suprotnom pinjon kacio za zamajac.Predhodnom vlasniku je to bilo problem a nije ukapirao sta da uradi.Znam da taj dihtung nije fabricki ali sada mi kurbla radi bez problema.Pre neki dan sam mu skidao vile i menjao ulje posto semeringe nisam uspeo da nadjem a i oni su propali i takodje sam menjao lezajeve u viljusci.Postavio sam kilometar sajlu i kontakt bravu koja je najmanja sto se na skutere ugradjuje iako uopste nije postojala pa sam imao malo problema da je nabavim.Inace jako je tesko naci pojedine delove posto je skuter `96 godiste.
Masina je u odlicnom stanju.Jedini problem koji ponekad imam na skuteru je taj a mislim da je vezan za Gurtner karburator.Naime skuter dobro pali i vuce.Nema rupa u ubrzanju.Problem nastaje kada se skuter ne pali nekoliko dana( a i to nije pravilo) nece da upali posle dugo verglanja sve dok mu ne skinem svecicu stavom kap goriva u cilindar.Da napomenem karburator je cist i retko se prlja.Vakum slavina za gorivo je u redu jer i bez nje se isto desava.Plovak u karburatoru ne zaglavljuje i ne preliva karburator.Elektricni cok radiJednostavno motor nece da povuce gorivo dok ne upali prvi put.Posle tog paljenja pali na prvi zub.Lamelni ventil je dobar.Ja sumnjam na ceo karburator pa me zanima koji bi karburator mogao da montiram bez nekih velikih prepravki ili da nesto drugo pokusam?

#2 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 May 2016 - 10:20

Pozdrav. Tema je predstavljanje skutera pa su uz prezentovanje modela, opis karakteristika, obavezne i slike.

Sto se tice fabtomskog problema, jasno je da mu zafali goriva u trenutku kada nece da upali. E sad, posto kazes da si proverio karburator i vakuum ventil, problem je sto usled nekog vremenskog stajanja gorivo iz lonceta ispari, i to je normalno, jer svaki karburator ima odusak na telu. Veci problem je u tome sto prilikom verglanja (500-700 obrtaja) vakuum nema dovoljan potencijal da dovuce gorivo iz rezorvoara. Dakle, kada uspricas gorivo direktno u cilindar, smesa se zapali i motor startuje, ali sada vec na vecim obrtajima vakuum je dobar i gorivo u karb redovno stize, pa masina nastavlja da radi zdravo, medjutim, kada odstoji malo duze problem se ponavlja...

Deo problema moze biti na relaciji starog ispucalog vakuum creva (karb ka slavini), nedovoljno stegnute šelnice, ispucala prirubnica karburatora, nezaptivanje usisnih lamelica i slicno.

Ozbiljniji problem moze da pravi fals vazduh na semeriznima, dihtunzima cilindra i glave ili potrosenost karika. Usled pada pritiska zbog loseg zaptivanja, potencijal vakuuma u usisnom grlu drasticno opada a najizrazeniji je prilikom male brzine ciklusa, prilikom verglanja.

Pregledaj crevca, spojeve, prirubnicu, selnice i lamelice, a pritisak u karteru i stanje karike mozes izmeriti manometrom ili premriti vakuum bas na sisici karburatora.

#3 Bojancirko

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 04 May 2016 - 12:22

Ovo su slike skutera pre farbanja.Prirubnica je metalna tako da to otpada.Dihtunzi na glavi i cilindru su novi a klip i karike su menjani prosle godine a posle tog nisam puno presao.U filteru koji je ispod vakum slavine uvek imam goriva.Kada odvrnem donji sraf za ispustanje taloga potece gorivo tako da znam da u loncetu ima goriva.Creva su nova ali su bez ijedne selne ali dobro nalezu.Sto se tice semeringa to nisam ispitivao.Kolika treba da bude kompresija?Vakum na sisici je dobar, oseca se pod prstom a i otvara vakum ventil.Sto se tice lamelica i ja sam sumnjao na njih ali prilikom verglanja skinem vazdusni filter i zatvorim karburator rukom i tada se desava sledece osecam vakum na ruci a nikako izduvavanje sto je dobro i ruka mi se nakvasi gorivom.Ako mi je vakum los tj semerinzi onda bi mi duze verglao posle prvog paljenja?Medjutim palio ga na kurblu ili kljuc skuter pali na prvi zub.Skoro sam siguran da me karburator zeza jer evidentno motor ne dobija gorivo,pa me zanima koji bi jos sem gurtnera mogao da stavim?

Attached Files



#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 04 May 2016 - 13:35

kada semerinzi na radilici dotraju, onda su oni pre svega već utrošeni i pritisak opruge na osovinu nije tako jak, .. drugo posle dugo godina bivaju plastični i umeju da se stvrdnu osim ako nisu od vitona...

kada prvi put zaverglaš posle nekoliko dana stajanja vakum je slab i gorivo ne poteče iz prve, jer semerinzi malo zevaju.. drugo tu sada ulazi mnogo više vauduha pa je smeša za paljenje premršava , čak i sa saugom..

kada ušpricaš benzin ti si povećao koncentraciju toliko u korist benzina da je smeša ok.. i mašina kreće da radi...

radilica se obrće i usled trenja semerinzi ugreju, materijal omekša i ponovo zaprivaju kako valja .... osnovna postavka smeše iz karburatora biva ok. . mašinu pališ bez problema ponovo..

sve dok ne odstoji par dana, gorivo iz lončeta ne ispari i semerinzi ne okrute i počnu ponovo da zevaju ....

#5 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 04 May 2016 - 14:25

Da li si pokusao staviti prst preko rupe na airboxu odakle uvlaci zrak? Smanjivanjem usisne rupe pomocu prstiju, povecavas podtlak i natjeravas brze gorivo kroz dizne karba.

#6 Bojancirko

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 04 May 2016 - 14:46

Nisam zatvarao rupu na filteru jer ne moze tako da povuce kod mog skutera usled losih spojeva na samom kucistu.Mozda ste u pravu u vezi semeringa ali jedno me i dalje buni sto posle paljeja i brzog gasenja skuter opet palim bez problema a za tih nekoliko sekundi nisu mogli da se ugreju semerinzi.

#7 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 May 2016 - 14:54

Dobro, i metalna prirubnica ima svoje dihtunhe, gumice, ako sam nesto naucio kroz rad i te fantomske kvarove to je da nista nije sigurno dok se ne ispita. Takodje, to sto je stavljena druga karika ili drugi semerinzi ne znaci da su oni sada u ispravnom stanju, prvenstveno zbog slabog kvaliteta delova na nasem trzistu. Pisem iz iskustva, najbolje je premeriti pritisak u cilindru manometrom i kompletnu postavku u sistemu vakuuma.

Prilikom merenja kompresije, moras skinuti auspuh i zatvoriti izduvni kanal. Sve izmedju 4 i 6 bar-a je ok.

Na standardnu prirubnicu mozes da montiras dellorto phva/phbn sa usicama (ima neku posebnu oznaku) ili da kupis aftermarket prirubnicu koja je na "uvlacenje" karba (steze se selnom), kao kod minareli ili piaggio 50 agregata, onda mozes da montiras vise razlicitih karbova od 12 do 21mm precnika difuzora. Gurtner 12 sa aeroxa, mikuni 16 sa minareli/kina, weber12 i dellorto 12 ili 17,5 sa piaggia...

#8 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 04 May 2016 - 15:02

Da, jos nesto. Nece sav benzin ispariti, nemoj to da te buni. Uvek ostane goriva u loncetu ali je problem sto ga nema na dovoljnom nivou da pilot dizna bude pod gorivom. Takodje ako je iglicasti ventil dobar, i kada je otvoren padom plovka, nece gorivo poteci nizbrdo sve dok vakuum slavinica ne odradi svoj pritisak membranom, jer su creva malog precnika i da bi gorivo islo nizbrdo, vazduh mora proci uzbrdo, sistem zatvorenih sudova. Dakle, sve dok pritisak vakuum pumpe ne nadjaca podpritisak benzina u crevu i ne potera ga u lonce karba, nema dovoljnog nivoa za pilot diznu i paljnje. A vakuum je taj koji radi posao na alansovanju. Dakle, probaj da premeris jacinu vakuuma na malim obrtajima i bice jedna nepoznata manje.

#9 Bojancirko

    Mlađi član

  • Normal Members
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 04 May 2016 - 15:30

Prilikom verglanja kada skinem crevo sa karburatora vakum pumpa pusta gorivo u mahove kao sto i treba tako da mislim da je vakum dobar.Moguce je da je problem sa loncetom i gorivom.Repariracu karburator pa javljam.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users