Jump to content


Motomania Hanglong


14 replies to this topic

#1 djzecky

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 26 posts
  • MestoBacka Topola
  • VozimMotomania

Posted 29 April 2016 - 10:46

Postao sam vlasnik svog prvog skutera,pre nekih nedelju dana. U pitanju je Motomania Hanglong HL50QT-37B
Imao sam u planu u skorije vreme nesto drugo, Sprint Maxx 50 kubika. Naime plan je bio da prodam svoj Tomos A3, dodam nesto para i kupim Sprint.
Pricamo mi tako u firmi o svacemu i ja kao- dolazi lepo vreme i prodacu svoj A3. Iako mi je zao jer je jako lep, super ide i ulozio sam mnogo vise para u sredjivanje, nego sto mogu da dobijem. Jednostavno mali mi je i izgledam smesno na njemu. Mozete videti na slici kako je izgledao, a verujte jos bolje je isao- inace je `79 godiste.
Kolega rece da njegov sin ima neki skuter, bas velik i fino je isao ali sada stoji i ne vozi se. Kao skupo mu "odrzavanje" mora skupo ulje da se sipa, neke sitnice je menjao ali i dalje nece nekada da upali ujutro bez mucenja...pre je imao APN i kaje se sto gaje prodao itd.
Odem ja da pogledam motor, iako sam ocekivao neko malo cudo i da nece biti nista od biznisa.
Odem ja tamo, kad ono stvarno dosta velik motor. Svidi mi se na izgled a masina se moze srediti, pa ne znam sta da je problem. On provoza moj i odusevi se i pristane da se menjamo uz neku moju malu doplatu.
Doguram ja tako kuci moju novu makinu.
Vidi se da nije bas mnogo ulagano, kojekakvi razliciti srafovi, puknute plastike vezicom pricvrscene, gume dosta lose, karb spolja prljav i prekriven nekom piljlevinom, crevo goriva preseceno.... Auspuh ima neki rezonantni ali rucno pravljen. Videcemo kako se pokazati.
Ocistim ja karb i filter, napunim akumulator, sipam novo gorivo i ulje i pobao da upalim. Patio se jedno popodne i nista. Drugi dan opet iznova i upali konacno ali nesto zesce melje i gasi se na leru.
Nema veze i to je uspeh, bitno da pali. Rastavim sve i sada se cekaju delovi. Na radilici luft na velikoj pesnici, narucena druga. Karike uzas potrosene, narucen klip a cilindar ide na busenje. Na variomatu nesto budzeno, brusena peraja, iz aviona se vidi da je u debalansu, caura potrosena, kais istrosen itd.
U svakom slucaju jedva cekam posle praznika da stignu delovi i da se zamastim kao prasence :)
Za sada ostaje ovaj cilindar ali ce u neko skorije vreme ici na veci i klip 47. Zasada hocu da sto pre sredim i da ga vozim malo, pa posle veca kubikaza i igranje sa diznama, prenosom, vazduhom i sve sto to povlaci za sobom, U planu je i farbanje, sredjivanje sedista, ali otom-potom.
Ima dosta posla ali mislim da imam dobru osnovu. Registrovan na zute table, covek vlasnik iz mog mesta. Nije mali po gabaritima, posto sam ja 190cm i 105kg tako nesto jos moze da prodje.
Ne planiram da jurim i letim s`njim. Bitno mi je da mogu po gradu da se vozim ko covek, da povuce kada krenem, da se popne uz uzbrdicu. Max brzina me ne zanima.

Attached Files



#2 djzecky

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 26 posts
  • MestoBacka Topola
  • VozimMotomania

Posted 10 June 2016 - 11:11

Evo da dopisem jos po nesto.
Zamenjena je radilica,cilindar, klip, semerinzi. vakum ventil goriva, prekidac stop svetla, zakrpljena posuda za kociono ulje, sijalice fara...
Kada je stavljena nova radilica, ispostavilo se da magnet ne odgovara. Stara radilica je bila 13mm sa te strane a nova 16mm. Kupio sam i drugi magnet, sa vecim konusom.
Presao sam oko 100km od "generalne". Lagana voznjica, jos se razradjujemo. Opran, malo ispoliran i voskirane plastike. Mat crne plastike osvezene, bile su vec sive.
Nabavio sam alu tegove volana, ali su bili prelaki, pa sam napravio dodatne tegice od po 100gr od mesinda i ofarbao ih u crno. Iskreno, nisam primetio nikakvu razliku, ali fino izgleda i bar stiti malo sake, za ne daj boze.
Imao sam neko ruglo od rucno pravljenog auspuha, koji je kao trebao biti rezonantni, ali je cev od cilindra do lonca bila istog promera, a i konstantno je probijao dihtung izduvne grane, jer je flah bio nesto varen, prepravljan...katastrofa... nije mogao lepo da nalegne a vec je bio bar pet puta varen. Nista, kupljen je i drugi auspuh, do duse jeftinija varijanta, Sito auspuh, neki fabricki sa nekog skutera.
Do duse i dalje se mucim sa dihtunzima auspuha. Ovaj auspuh ima malo ispupcenje, koje na prepolovjenom kanalu izduva, na kineskom cilindru, nema gde da upadne. Ako napravim deblji dihtung od klingerita, onda nemam onaj prsten i tu probije. Ako stavim kupovni dihtung sa prstenom, on je 2mm debljine i verovatno to ispupcenje dodje do cilindra i ne dozvoljava dalje stezanje i opet probije. Na svakih 20-30km menjam dihtung. Mazao sam sa diht masom, tecnimmetalom, ali neuspesno. Razmisljam da to obrusim. O ovome pricam

Attached File  013030a_2.jpg   4.88K   22 downloads
Muku sam mucio i sa farovima. Bacali su u nebo negde. Skinem far, vidim sraf za spustanje dosao do kraja, ,nema vise navoja da spusti jos senilo. Postavim podloske i spustim ga skroz koliko senilo dozvoljava, sada je mnogo bolje ali opet previsoko. Jednostavno ne moze vise da se obori senilo oborenog svetla, jer je donji deo dotakao dno fara sa unutrasnje strane. Moracu da rastavim skroz far i da obrusim malo, da bi se spustilo senilo jos jedan cm. Slikacu kad budem radio.
Kako su to tako projektovali...haos. U daljem planu je presvlacenje sedista, za koji dan, zamena kaisa i ver jos po nesto.
Ozbiljno razmisljam o nekoj promeni boje, samo jos ne znam sta i kako. Da ne bude kicerica.
Evo jos koja slikica.
Attached File  3.jpg   1.6MB   20 downloadsAttached File  4.jpg   434.41K   21 downloadsAttached File  5.jpg   416.56K   19 downloadsAttached File  1.jpg   932.58K   20 downloadsAttached File  6.jpg   1.56MB   22 downloadsAttached File  7.jpg   417.31K   20 downloads

#3 djzecky

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 26 posts
  • MestoBacka Topola
  • VozimMotomania

Posted 01 August 2016 - 21:19

Danas konacno nastelovah farove da svetle na put ispred mene, a ne gore. oboreno svetlo je obasjavalo vrh stabala i pocetak krosnji drveca, a dugo svetlo,...negde u nebo...katastrofica. Nisam ni vozio motor nocu, posto sam ja prvi neverovatno alergican kada neko vozi, bilo motor ili kola, sa rastelovanim svetlima. Jako me to nervira i jako mi smeta.
Skinem ja jutros far, krenem da vrtim sraf za stelovanje, naravno proklizava. Prolazi kroz plasticnu zabicu i naravno pojela se ta plastika i sraf se vrti u njoj, umesto da ulazi i privlaci donji deo senila i tako obara snop svetla. To sam vec otprilike i znao.
Malo lemilicom otopim navoj u zabici tj. naguram ga u rupu. Krenem da okrecem opet, taman dodje do kraja i cujem - cak - iskoci opet.
Oooo robijo! Jedva nadjem beblji sraf, koji odgovara po duzini i da nije sitan navoj. Uvrem ga, ali vidim nije to to, jedva se senilo spustilo a nece dalje. Udara u kuciste fara i jednostavno ne moze vise da se spusti. Smirgla u ruke i krenem lagano
Attached File  20160611_190920.jpg   648.54K   16 downloads
Osmirglam ja tu solidno, vratim sve nazad, senilo se oborilo jos 1cm u faru. Naomtiram na skuter. Upalim u garazi, ono nije dovoljno...ni blizu, josu uvek baca previsoko. Opet sve rastavim i brusilicom odsecem oko 2cm od spica senila u faru i tek sada je dobro.
Attached File  20160801_122619.jpg   769.69K   16 downloads
Tacno se vidi gde je senilo udaralo kada sam ga skroz spustio, a to je jos bilo daleko od dobrog
Attached File  20160801_122627.jpg   591.67K   15 downloads
posle montaze
Attached File  20160801_134709.jpg   705.45K   17 downloads
Ovako baca svetlost tacno na put ispred mene.
Pa da li je moguce da su tako napravili, da jednostavno ne moze da se nasteluje,spusti, da oboreno svetlo baca na put a ne u krosnje, uzas!

Kada sam vec sve razbucao, sredio sam sa unutrasnje strane pukotinu koju sam imao na plastici. Lemilicom zavario prvo i posle od polomljenog rukohvata sa Calibre odsekao deo plastike, kroz koji prolazi sraf i opet ga lemilicom zalepio.
Attached File  20160801_104027.jpg   1.3MB   19 downloadsAttached File  20160801_105904.jpg   936.61K   18 downloadsAttached File  20160801_113805.jpg   548.77K   19 downloads
Malo jeste ruznjikavo, ali sa te strane ga pokriva spoljna crvena plastika. Sa druge strane, koja se vidi, cu jos da smislim kako da zamaskiram. Bitno da nije vise puknuto i da mogu da zasrafim, posto je falilo to komplet.

#4 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 01 August 2016 - 22:01

Bas cudno da si imao vanserijskog podesavanja svjetla, malo je specifican model pa je i veca nepoznanica.
Mozda je greskom stavljen kraci zadnji amortizer pa zato imas taj problem.

#5 djzecky

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 26 posts
  • MestoBacka Topola
  • VozimMotomania

Posted 05 August 2016 - 08:14

Ne znam, moguce. Kako sam gledao po oglasima, ovaj skuter, bas pod ovim Motomania imenom ima isti amortizer .Imao kao onaj rezervoar ili sta vec, u donjem delu amortizera. Isti model pod drugi imenom, npr. Peda Timax ima vec drugaciji amortizer.
U svakom slucaju, ja sam uspeo da resim i sad osvetljava dobro.
Malo sam se zezao sa prenosom i platnam koje sam nasao da odgovaraju i ovo sam uspeo da dobijem sa fabrickim kaisom
Attached File  20160802_114242.jpg   3.35MB   12 downloadsAttached File  20160802_114258.jpg   966.75K   13 downloadsAttached File  20160802_114321.jpg   974.07K   12 downloadsAttached File  20160802_114731.jpg   968.44K   10 downloads
Da sam imao jos jednu platnu, mogao sam ga jos malo spustiti prema bolcni. Stel platne od 13 mm nigde na netu ne mogu da nadjem, nazalost. Moracu opet da brusim neke.
Kais je Bandoo 788 x 17 koji je potrosen na nekih 15.8 i isteglio se na 800. Planiram da ga zamenim za neki 800 x 17, pa cemo videti sta cemo dobiti.

Ono sto mene muci je to sto mi skuter krece kao divljak. Kao ispaljen iz puske. Ok je sto ima snage na startu i treba da ima, ali malo linearnije. Da ta snaga na startu bude "razvucena"na nekih 500 obrtaja recimo. Ne pomerena na kasnije,vec rasporedjena. Pre ili kasnije cu se naci na nekom pesku,prasini na putu, mokrom asfaltu, nekoj raskrsnici...sta ja znam...polomicu se.
Nervira me, moram da izguram skuter na ulicu i da ga okrenem bas tacno na stranu gde hocu da idem. Nema kretanja sa prilaza kuce sa skretanjem da izlazim na ulicu. Zavrsim na travi na suprotnoj strani ulice hahah ili jedva uhvatim luk. Inace je dosta dugacak motor i treba mu solidan luk za okretanje.
Pokusavao sam da lagano doziram gas pri kretanju ali dzabe.Vuce se ko baba ako dam manji gas, onda dodam jos malo, malo i poskoci volan i krene da vuce kao lud.
Rolnice su 5,5gr. probao sam sa 6gr ali nije to to. Kao da za nijansu blaze krene, ali krene tek kasnije da vuce i onda imam neki pad snage do 30km/h i onda opet vuce. Sa ovim 5.5gr ne osetim tu rupu u ubrzanju. Centralna opruga i male oprugice kvacila su fabricke koliko sam ja gledao. Nema sta mekse tu da stavim onda.
Ima neko predlog?

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 August 2016 - 09:09

Sa duzim remenom jos vise skracujes prenosni odnos, dobijas na ubrzanju a gubis na krajnjoj brzini.
Ako ti je start "prejak", izbaci platne, pusti nek se remen malo upusti u remenice i dobices malko kilaviji strat.

Sent from my GT-I9192



#7 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 05 August 2016 - 10:08

Jel to onaj start kad ispuca, da nosac motora udari u granicnik koliko ispali?

Mozda bi se tu moglo poraditi na duzini onij federa sto izlaze iz centralnog nosaca motora, da se malo smanji udaljenost.

S druge strane, mogao bi staviti mekse oprugice na kvacilo, ali da izbunaris od necega treceg.

Svakako ima svrhe i od ovog sto je Aca pomenuo

#8 djzecky

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 26 posts
  • MestoBacka Topola
  • VozimMotomania

Posted 05 August 2016 - 10:40

Hteo sam sa remenom duzine 800 (koliko je ovaj istegljeni sada) da podesim sve po ps-u. U startu da bude napred na bolcni a iz zadnjih polutki da viri milimetar-dva. Samim tim sam mislio da ce taj duzi remen,od fabrickog 788, dati dobru izlaznost na prednjim polutkama. Da se koliko toliko zadrzi solidna max brzina uz dobar start i pocetni polozaj.
Da spustam nazad remen u polutke mi je bila zadnja solucija tj.nuzno zlo. Nadao sam se da postoji druga varijanta da se ublazi taj start, iskreno mislio sam da cu malo tezim rolnica to dovesti u red, kada sam vec video da je centralna standardna. Prva nada je bila da je neka tvrdja unutra, medjutim nije.

Ne ispuca me toliko da udari nosac ali trgne bas dosta. Odigne malo prednji tocak i nije ni malo prijatno ako je volan i malo smotan u neku stranu. Super je sto ima tu snagu na startu, samo kad bi mogla da se dozira rucicom gasa, nista drugo. Da mogu kulturnije da krenem kada hocu a da ima snage da povuce. Kad hocu da poletim, zavrnem gas i odeeeee

#9 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 05 August 2016 - 11:53

Bice da ovaj tvoj ima neku ludu kompresiju, ja sam na takvom slicnom kao tvoj mjerio po 12 bara :D

#10 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 05 August 2016 - 13:28

Razumem te ja, ali moras da shvatis kako variomatik funkcionise.
Razdaljina izmedju variomata i remenica, kao i njihov precnik, fabrika je projektovala za odredjenu duzinu remena.
Ukoliko ne menjas precnik na veci, logicno je da treba da zadrzis istu duzinu remena.

Duzi remen daje vecu izlaznost u remenicama a manju ba variomatu, time se skracuje prenosni odnos, start je silovitiji ali se gubi krajnja brzina, i reciprocno tome, kraci remen stoji dublje u polutkama, prenosni odnos je duzi, izlaznost na vatiomatu je visa.

Dakle, mi koji imamo problem sa startom, kada nam kilavi, dodajemo sajbnice da bi remen napred seo nize a pozadi vislje, ili kupujemo duzi remen. Tebi to ne predstavlja problem i sve dok ne uzmes variomat veceg precnika i remenice, recimo morini 123mm nemas potrebu za duzim remenom.

Sto se tice meranja kompresije, odnosno pritiska u cilindru, stok cilindri koji imaju nizak ugao izduvnog kanala, odnosno veci razmak izmedju ivice cilindra i gornje ivice izduvnog kanala, daju veci pritisak na merenju, jer logicno, klip kada zatvori kanal ima veci put koji prelazi i samim tim i veci pritisak stvara u odnosu na recimo neku turpiju, gde je ivica kanala visoko i nema puno prostora da klip nadruka visok pritisak...

Sent from my GT-I9192



#11 djzecky

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 26 posts
  • MestoBacka Topola
  • VozimMotomania

Posted 05 August 2016 - 14:24

Ne bih znao reci za kompresiju, posto nije merena otkad je sastavljen sad pre 10-ak dana. Pre toga sam imao problema sa pregrevanjem i samozapaljenjem smese.
Imam onu spravicu za merenje, bas cu izmeriti sad jedan dan, pa da korigujem ako je potrebno.
Na njemu je fabricki cilindar skinut sa Yamahe Jog, razbusen na 40 sa prox klipom. Pretpostavljam da taj cilindar ima i malo vece kanale, pa mozda otud i malo vise snage, nego sa kineskim cilindorm...nagadjam samo.

Aco hvala na objasnjenju.
Ja sam bio u zabludi ocigledno da duzi remen daje bolju izlaznost i u polutkama i na variomatu. Prenosni odnos jos treba dobro da sazvacem. Onda ce ipak biti novi remen fabrickih dimenzija 788 Kada legne posle par stotina km. onda cu da se poigram sa stelovanjem i pronalazenjem polozaja, koji meni najvise odgovara.

#12 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 05 August 2016 - 14:26

Napomenuo bih da duzi remen ne moze do kraja da se spusti u zadnjoj remenici na većini kineza i zbog toga nece izaci do vrha variomata bez obzira na dužinu.
Ukoliko je sve serijsko, onda treba ganjati i serijsku duzinu remena.

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk



#13 Damjan66

    Passion

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,406 posts
  • MestoSkopje
  • VozimBaotian Falcon 50R

Posted 05 August 2016 - 14:34

Haha a kod mog kineza nemoze da izadje napred jer je kratak :/

#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 05 August 2016 - 17:03

Ne moze da izadje jer je varionat tako projektovan, rolnice nemaju staza za više

#15 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 05 August 2016 - 17:06

Kod kineskog variomata max je barem 5mm od vrha :)

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk







1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users