Jump to content


Keeway Focus 70ccm


162 replies to this topic

#1 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 29 April 2016 - 18:00

Keeway 2006. godište sam kupio prošle godine iako tada nisam bio upoznat u proizvodni program ove fabrike motora. Kasnije sam saznao da je to bio pun pogodak jer je Keeway jedna od vodećih Kineskih proizvođača koji je takođe vlasnik i Italijanske fabrike motora Benelli. Po nekim informacijama vlasničkog udela ima i fabrika automobila KIA. Ispostavilo se da je većina delova za nijansu kvalitetnija od ostalih Kineza (bez uvrede) i da je izuzetno pogodan za upuštanje u razne tuning varijante što je za mene idealna kombinacija. Kada sam ga kupio odmah sam primetio da je skuter jako lepo čuvan i održavan, da nije imao havarije, i što je najvažnije, niko se nije igrao majstora. Svi delovi na njemu su bili onako kako je izašao iz fabrike. Bez razmišljanja sam ga kupio gde je narednih meseci u mojoj garaži svakim danom doživljavao ponovnu mladost. U skuter sam uložio više nego što sam ga platio ali nije me žao ni jednog evra uloženog u njega jer sada nije ni nalik starom Keeway-u.Attached File  DSC_0197.JPG   1.51MB   76 downloadsAttached File  DSC_0201.JPG   1.6MB   78 downloads

#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 29 April 2016 - 21:22

šta si konkretnije radio na mašini i na koji način.. Koji su bili tvoji motivi kojima si se vodio, kako je uspela prepravka, koje si poteškoće imao i do kojih si rezultata došao.. ?

vrv si čitao naše projekte pa ne moram da ti objašnjavam zašto te to pitam...

svi smo u tuningu i zanimaju nas i tuđa iskustva..

#3 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 29 April 2016 - 22:37

Ja imam Focusa punih 10 godina i zadovoljan sam sa skuterom i kvalitetom izrade, iako je kinez. Priznajem da se mora dosta vise uloziti da bi se izvukao maksimum za razliku od nekih drugih tipova ali sta da se radi. Takodje sam ulozio u svoj skuter vise nego sto vrijedi ali to radim iz razloga sto ga ne planiram prodati i radim bas za sebe. Vjerujem da niko na forumu ne bi upucavao pare u skuter da ga planira prodati nakon pola godine.
E sad interesuje nas sta si ti konkretno radio na skuteru, da nam malo opises u detalje to kao sto je Mario vec sugerisao...?

#4 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 00:13

Keeway Focus set up:
Cilindar: Taiwan gusani 72ccm. Zadovoljan sam. Pokušavam da provalim koga su iskopirali.
Glava: Aluminijum, polirana.
Radilica: Stock. Skinut zupčanik sa uljne pumpe da bi rasteretio radilicu za nijansu jer sam pravim mešavinu 2%. Pumpa vraćena.
Klipnjača: Stock. Igličasti ležaj male pesnice 12mm
Auspuh: Bullet hrom(next-r), noviji tip. Bolja izrada topa. Uopšte nije glasan (iznenađenje). Rezonanca na oko 6000-7000 obrtaja.
Karburator: Mikuni 16 orginal Japan. Došao uz skuter u fabričkoj postavci. Tu je bilo malo igranke oko štelovanja. Glavna dizna-72mm, Pilot dizna-40mm, Igla-oštra A7, Klizni klipić-od mesinga, skošenje podignuto sa 3 na 5mm, to mu je max, više ne može, rupa za priključak uljne pumpe zatvorena. Ostalo-stock.
Filter vazduha: Air-box fabrički, sunđer umesto onog fabričkog sa iglicama. Izvađena lulica. Umesto nje cev fi 22mm.
Usis: Stock
Kvačilo: Stock 112mm
Zvono: Stock
Centralna: Žuta Malossi, oko 35%
Oprugice kvačila: Plave (ne znam iz kog su seta). Start na oko 6000 obrtaja.
Varijator: Stock (poručen DLH high speed)
Rolnice: 3,5-4,0g
Remen: 782x16,6x28 Tražim 785x16,6x28 Taj bi mi legao idealno jer sam ugradio veće zadnje remenice. Ovako ovaj ne izlazi do vrha, fali 2-2,5mm.
Primar/Sekundar: Stock
Torque drive: Linearni. Našao ispod ruke. Ne znam za koji je skuter. Koristi oprugu fi 50mm, dok je kod mene standardna za minarelli fi 45mm. Uz malo brušenja navoja, vijka i sa dve podloške sve leglo ok. Do ovih radova je moralo doći jer moje fabričko zvono ima kraće nutove za oko 3mm pa je prilikom stezanja blokiralo kvacilo i remenice koje su malo šire u obimu. Sa ovim driverom sam prezadovoljan jer ima tri linearna kanala koji savršeno daju ubrzanje bez ikakvih rupa za razliku od fabričkog koji je nelinearni a i remenice se ne mogu otvoriti do kraja jer ima neko ispupčenje pri dnu koje ne dozvoljava da remen siđe niže, samim tim izlaznost na varijatoru nije zadovoljavajuća. Zamenom drivera dobio sam nekih 10-ak km/h i ubrzanje bez rupa.
Paljenje: Pomerena anker ploča na oko 18,5* advance
Svećica: Denso 27
Ovo je neki osnovni set-up što se tiče tuninga mada bilo je tu dosta radova još oko reglera, bobine, rezistora, ventilatora hlađenja, kompletna nova instalacija, diodno osvetljenje, izbačen fabrički modul za daljinsko paljenje i alarm (obična glupost koja samo može da pravi probleme), radovi oko kormana-podmazivanje i promena kuglica, podešavanje amortizera na najtvrđe, sečenje dekle i još puno toga. Nema šta nisam pretresao, proverio i podesio. Nakon svega ovog prešao sam na styling i tako nastavljam sa daljim radovima iz dana u dan jer imam nekih problema a i dosta ideja koje treba sprovesti u delo. Inače imam auto ali sqt se vozi i na -10 i +40. Ne silazim sa njega. Samo kiša da ne pada.

#5 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 00:35

E sad, imam trenutno problem oko termo grupe. Imam diznu 72 idealna, iako mislim da malo mala za 70ccm. Probao sam 80 i prevelika je, svećica totalno crna. Vratim diznu 72, naštelujem karburator, pali kao mina, boja svećice idealna u svim otklonima gasa međutim auspuh je postao ljubičast. Prvo je počelo kod izduva, pa je počelo da se širi. Sad je počeo da plavi i kontra konus. Ako ovako nastavi od hroma neće ostati ni "H", biće ceo ljubičasto-plav. E sad, u čemu je problem? Da li neko zna zbog čega je toliko visoka temperatura izduvnih gasova dok u međuvremenu sqt ide sasvim normalno, sat zakuca u kraj, pali normalno, sve je ok. Ne daje znakova da se pregreva. Vozim ga svakog dana više puta na relaciji od 7km u jednom pravcu. Prvo zagrevanje 5min, onda pola gasa oko 3km i na kraju full dok ne stignem. Opet ponavljam, boja svećice idealna.

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 April 2016 - 01:03

Da se pozdravimo i u temi. Neisam stigao sve da procitam, obecavam da cu prelistati detaljno.. ovako na prvu loptu, malo se gadjas sa ciframa pa bi bilo dobro da budes precizniji.

Cilindar sigurno nije 72ccm, posto je hod radilice 39,1mm a kineski kitovi su uglavnom precnika klipa 47mm sto nam daje 69ccm.
Auspuh je bullet, kopija jeste next-r, ali samo po spoljnom izgledu, posto unutar bulleta postoji pregrada, nazalost taj auspuh se ponasa kao nerezonantni i nema apsulotno nikakve slicnosti sa original tecnigasom.
Rezonanca moze da bude od 6 do 7000, to "oko" nije bas najprecizniji termin, ako nisi koristio obrtomer bolje da ne unosimo zabunu.
Mikuni ne nosi igle matrice "A" iz dellorto asortimana, ali po precniku stabla igle su slicne pa ih je moguce koristiti. Rekao bih da je pilotka dosta velika, ali je to logicno obzirom da je A igla duza od mikunijeve pa se ponasa kao da je extremno potopljena.
Skosenje klipica se meri u uglovima i takve i oznake nose (30*, 40*,50*), to od 3 do 5milimetara te nisam razumeo.

Za 16mm precnik difuzora karburatora, dovoljno je da ulaz u airbox bude 16-17mm, sve preko toga je visak vazduha koji se mora nadoknaditi gorivom u smesi, odnosno vecom diznom, te nastaje nepotrebno rasipanje goriva.
Oprugice kvacila merimo debljinom zice, boja nije relevantna.
Ukoliko auspuh rezonira na 6 ili 7000 obrtaja, suludo je da kvacilo radi na 6000.
Rolnice 3,5 ili 4? Ili si kombinovao 3 i 3, nisam razumeo?

Dizne bi trebalo menjati na 2 broja razlike, ne mozes da donosis zakljucak na osnovu probe dizne 80 i 72, kada bi imao set dizni od 1 broj razlike zacudio bi se koliko moze jos da se izvuce iz motora i takodje da se radna temperatura smanji.

Sto se tice tvog problema vezanog za auspuh, predpostavljam da je povisena radna temperatura u piatanju, ali prvi i osnovni problem je u tome sto vozis Kineski-Tajvanski kit, koji je izuzetno loseg kvaliteta, pocev od kvaliteta gusa pa preko karika i klipa. Visoka temperatura i lepljenje su im odlika. Drugo, bullet se pravi u maloj firmi u Srbiji, ne ocekuj da je kvalitet hroma na zavidnom nivou, pogotovu za te parice. Slucajno sam cuo pricu da je to tzv "dekorativni hrom" kao onaj namenjen gelenderima na stepenistu, a ne onaj tvrdi nikl koji je temperaturno sposoban da traje na auspuhu.

Mi smo ovde bas tehnicki potkovani i forum nam je ogledalo nasih radova u edukativnom smislu. Molim te da u buduce budes precizan u iznosenju cinjenica zbog zabluda kod drugih, mladjih clanova.. jos jednom dobrodosao nadam se da cemo zajednickim snagama napraviti ljubimca da bude jos brzi :)

#7 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 02:17

Dobro je. Kako sam po struci autoelektričar a ne automehaničar i da je svo moje znanje oko mehanike samouko, dobro je :) Pokušaću da budem što precizniji sa brojkama da bi ko nije shvatio šta sam hteo da kažem što lakše shvatio suštinu, a ako i to ne bude dovoljno odvojiću vremena da objasnim zašto je nešto oko ili od-do a ne toliko i toliko. Sa obzirom da živimo gde živimo i da su nam plate takve kakve su većina od nas je prinuđena da većinu poslova obavlja uz pomoć štapa i kanapa i parola snađi se. Ja da imam set dizni od 50-100 probao bih sve do jednu dok ne bi ubo idealnu ovako radim sa tri dizne, fabričke 54, i još dve koje sam jedva pronašao. Jedna je bila 60 a druga 80. E tu od 60 sam razbušio medicinskom iglom 0,7mm i uzimam u obzir da rupa nikako ne može biti 70 dao sam tu toleranciju od +1 ili+2 i zbog toga je 72mm. Ukoliko ni sada nisam jasan potrudiću se da objasnim dodatno, nije problem.
Vrh rezonance bez obrtomera ne znam kako drugačije da objasnim nego "oko". Znam, najlakše je dati 7000din i kupiti stage 6 digitalni radi davanja preciznih termina. Što se igle tiče, u pravu si, nije tačna oznaka ali znam da je dosta oštra. Slažem se i sa brojem pilotke ali nedeljama tražim manju uzalud. Na kraju ću kupiti delorto 19 i završiti sa tom pričom. Rolnice koristim gramaže od 3,5g do 4,0g zavisi od seta kvačila jer stalno nabavim nešto novo od delova pa probam, ali u svakoj varijanti raspon između ovih gramaža mi daju najbolje performanse. Slažem se i sa širinom usisa 4x16=64+10=74 to je na serijali radilo super ali sa kitom i ovim otvorom na air box-u svećica je crna. Ok jeste Taiwanski kit SHENG-E niskobudžetni ali isto tako nagledao sam se i brendiranih i zaribanih. To će na red doći kada se kupi kvalitetrniji motor, za sada je ok. Samo ovde si ti meni malo nejasan kad smo već kod Taiwanca. Kažeš da se pregrevaju i zaribavaju. Koliko ja znam kad je takva situacija u termo grupi svećica je bleda da ne kažem bela a ja sam jedva uspeo sa usisom od 22mm da dobijem idealnu boju svećice jer je bila totalno crna što znači da je smeša prebogata. Kako može da zariba klip od pregrejanosti u stanju bogate smeše? Da ne bi došlo do zabune jer može neko od mlađih tunera pogrešno da nas shvati.

#8 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 02:46

A da. Ostao sam dužan odgovora u vezi cilindra od 72ccm i kliznog klipa.
Na samom cilindru gde na serijali piše 49ccm kod mene piše 72ccm. Mogao sam da napišen 70ccm i gotovo ali pošto i sam insistiraš na preciznim podacima napisao sam ono što sam i pročitao i opet ne valja. Nisam se bavio proračunima.
Skošenje kliznog klipa kod Mikuni 16 karburatora je 3 milimetra. Biax-om sam povećao ugao na 5milimetra ne znam šta tu nije jasno.
Ponavljam po treći put. Skuter pali na prvu, ide koliko hoćeš, ne mogu da izmerim njegovim satom jer udari u kraj, boja svećice idealna-boja bele kafe, na semaforu dok onaj autom ubaci u drugu ja sam već na drugom semaforu i da li je taj TAIWAN kit dobar ili ne meni je odličan. Za Bullet si u pravu i delimično si mi i dao odgovor. Pročitao sam negde da je neko kupio Bullet-a na kome se mestimično vidi lim koliko je tanak sloj. Ali sam isto tako i pročitao da je preglasan dok je ovaj što je stigao u moje ruke izuzetno tih i dubok zvuk. Pratim ovaj forum duže vreme i učlanio sam se prvenstveno zbog iskustva i podataka koje sam iskoristio i koji su mi dosta pomogli od Maria i još nekih pojedinaca. Okvirne informacije su mi sasvim dovoljne da ih iskoristim kao smernice u svojim radovima ali očigledno nismo svi isti...

#9 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 30 April 2016 - 03:00

Moram ispraviti kolegu Acu, hod radilice je 39.2mm. Sigurno je greska u pisanju.

Tesko da ces provaliti koga su kopirali, jer kinezi kopiraju sve sto im padne pod ruku. Bilo je primjeraka po forumu i uglavnom su zavrsili neslavno. To definitifno nije 72ccm, to je vise marketinski trik (cilindar 80cc i sl.). Vidjano je da su cak kinezi kopirali (lose) i neke mid-race cilindre pod base klasom i to je bilo katastrofa...jbg tu si kako te zadesi cilindar njihov.
Ako te bas interesuje, mozes i izracunati tacnu kubikazu tvog cilindra na sledeci nacin:
za precnik klipa 47mm => 47/2 = 23.5; 23.5^2 = 552.25 -> 552.25 * 3.14 (PI) * 39.2 (hod) = 67.975 kubnih milimetara odnosno zaokruzenih 68 kubnih cm.

Da li si racunao stepen kompresije za cilindar? Jesi mjerio C parametar? Tu alu glavu o kojoj pises, jel to glava od fabrickog cilindra ili neka zamjenska?
Sto se tice tog klipica karburatora moze se tih 5mm grubo aproksimirati na 50 stepeni i da tu zavrsimo pricu. Veci ugao = siromasnija smjesa i obrnuto od 1/3 pa do neke 1/2 gasa. Posto kazes da imas A iglu i jaku pilotku to i ima neke logike raditi ako je potrebno oslabiti smjesu na tom spektru gasa. Sreca tvoja pa je original Mikuni, a ne neka kopija (Leader i sl).

Quote

Slažem se i sa širinom usisa 4x16=64+10=74 to je na serijali radilo super ali sa kitom i ovim otvorom na air box-u svećica je crna.
Ovo te nisam najboje razumio? Jel ovde mislis na precnik otvora na airboux?

Vidi, ovo je meni bio najlaksi nacin da izracunam koji tacno precnik odnosno povrsina rupe na airboxu odgovara karburatoru. Vecina na forumu se vodi nekom teorijom da, recimo, povrsina rupe na airboxu bude oko 10-20% veca od povrsine karburatora za optimalne performanse. To mozes izracunati na ovaj nacin i mozes doci do preciznog precnika...nekome je lakse preko povrsine, nekome preko precnika rupe, bitno je da se nadje optimum i ne pretjeruje.

Recimo za precnik lulice (cijevi) na airboxu od 18mm imamo sledece:
2r = 18mm => r = 9mm
P = r² * Pi => 9² * 3.14 = 254mm²

Za karburator 16mm:
2r = 16mm => r = 8mm
P = r² * Pi => 8² * 3.14 = 201mm²

Razlika izmedju ove 2 povrsine je oko 20%

Sad ako ganjas stedljiviju varijantu da otvor airboxa bude 10% veci od karba, onda mozes racunati kao 201+10% = ~220mm² (to mu dodje oko 17mm) i tako ganjati precnik rupe.
Da ne komplikujem dalje sa formulama, bitno je naci optimum koji u velikoj mjeri zavisi i od potreba cilindra. Po meni, sve od do 25% je ok. Inace kinezi to znaju zagusiti iz fabrike...ubace lulicu 12mm na karb 16mm, itd.
Za dobro podesavanje karburatora svakako je najbolje imati kompletan set (dizne, igle i pilotke) pa posle nije toliko tesko naci dobru postavku karburatora, posebno na base cilindru.

Ovo sto se tice kineskog cilindra - ti mozes imati idealno podesenu smjesu na karburatoru, odgovarajucu toplotnu vrijednost svjecice i on ce vrlo vjerovatno zaribati. Jednostavno im je takav materijal, skart. Forum je pun slika takvih primjera, mislim da je cak i AcaPostar imao takav slucaj. Los materijal i kvalitet izrade, to je to. Ti aftermarket kineski cilindru su u velikoj vecini slucajeva losijeg kvaliteta nego fabricki kineski cilindri, kao sto je bio na focusu.
E sad ako je smjesa previse siromasna odnosno bogata vazduhom to svakako negativno utice na termogrupu. Brendirani cilindri u 99% slucajeva zaribaju usled nepaznje vlasnika (losa ugradnja, lose podesen karburator, nepravilno razradjena termogrupa, itd).
Moze da se zalomi kod tebe pa da te taj sluzi sledecih 10000km i to bi bilo super ali moras da budes svjestan da vjerovatno postoji sansa da nece dugo potrajati odnosno da je osjetljiv cilindar. Svima nama je u cilju da masine sto duze trce i da se pise o njima po forumu..

Sto se tice auspuha rekao bih da je to normalno za taj kvalitet izrade (domaci brend).

Moram da te ispravim, tezina rolnica ne utice direktno na kvacilo (kako si ti napisao) niti obrnuto. Rolnice u sustini sluze kao sprega centralnoj opruzi. Mozes gledati na to kao klackalicu - sa jedne strane rolnice, sa druge centralna opruga. Da ne duzim, o tome pise sve detaljno u temi o variomatskom prenosu. Moja preporuka ti je nabavka kvalitetnijeg variomata pod hitno, tipa Malossi Multivar. Skuter doslovno prodise sa ugradnjom kvalitetnijeg variomata.
Moze se prenos srediti i bez obrtomjera ali tu se zahtjeva dobro poznavanje teorije i onda na osnovu osjecaja se ganjaju obrtaji gdje masina ima najbolje ubrzanje, tako da kazem. To svakako zahtjeva skidanje dekle i zamjenu komponenti par puta ako ne i vise. Prenos se steluje pod uslovom da je postavka karburatora vec pogodjena. Takodje ne vidim poentu da kvacilo grize na 6000 obrtaja za takvu postavku, to je previse. Mada me i interesuje sa kojim si oprugama natjerao da grize na tim obrtajima i kako si ustanovio te obrtaje kada rece da nemas obrtomjer? Ja sam recimo sa najtvrdjim oprugama iz seta dobio da serijsko tuc kvacilo grize na oko 5000 obrtaja. Inace, najbolje je stelovati da kvacilo hvata na obrtajima tik pred ulazak auspuha u rezonu (powerband) i to nije bas lako kao sto zvuci, posebno sa tuc teskim kvacilom gdje nemas bas prostora za gimnastiku.

Evo meni je drago da vidim jos jednog Focusa na forumu na kojem se radilo. Do sada sam u tome, ja mislim, bio jedini.

P.S kako je poprilicno kasno, sutra cu opet sve procitati. Nadam se da nisam pravio greske u svom tekstu

#10 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 03:02

Kineski kitovi su "uglavnom" prečnika klipa 47mm? Kakve to veze ima sa TAIWAN kitom i da li ovo "uglavnom" znači da su tačno 47mm ili da ima i manjih ili većih? Nisam te razumeo.

#11 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 03:06

Da Lauda. Većinu stvari sam radio u cilju osiromašenja smeše jer sam imao problem sa crnom svećicom.
Da proračun je za usis na airbox-u

#12 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 03:13

Slažem se sa svim što si napisao, ali ej bre, za te pare kad cikne staviš drugi i teraj. Bar je nama lako što sami radimo svoje motore.
A za rolnice, znam da su u sprezi sa centralnom ali kada sam napisao kvačilo mislio sam u celini. :) Nisam konkretan, moja greška;)

#13 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 30 April 2016 - 03:17

View PostKeta, on 30 April 2016 - 03:02, said:

Kineski kitovi su "uglavnom" prečnika klipa 47mm? Kakve to veze ima sa TAIWAN kitom i da li ovo "uglavnom" znači da su tačno 47mm ili da ima i manjih ili većih? Nisam te razumeo.
Ima veze jer taj taiwan nije 72cc. Skini cilindar i premjeri precnik klipa i izracunaj preko formule sto sam napisao iznad i vidjeces i sam da je to pogresna informacija. Nije nama cilj da se ovde natezemo da li je 72cc ili nije...sve se moze izracunati i provjeriti.
Da, svi ti koji se klasiraju pod 70cc imaju precnik klipa 47. Tu naravno za gusane cilindre postoje specijale klipa (prva, druga, itd) 47.2, 47.4, itd. ali i na zadnjoj specijali to opet nije preko 70cc.

Mozes li pojasniti taj proracun za usis na airboxu? 4x16...?

#14 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 03:41

Znam ja sve to druže moj, ali nadam se da će potrajati. Bilo je dana kada sam skidao deklu i po 15-20puta i štelovao prenos. Ovo za obrtaje radim na uvo, sednem probam, vratim se, ponovo i tako u krug. Ja iz starta posle par metara ulazim u rezonancu. Snimiću ovih dana da vidiš kako kazaljka brzinomera udari u kraj za desetak sekundi. Skidao sam do sada cilindar dva puta. Prvi put da proverim razradu i drugi put kada sam počeo da sumnjam da nešto nije u redu ali hvala bogu sve je ok za sada. Razmišljao sam da uradim specijalu na cilindar od Keeway-a jer su solidnog kvaliteta ali ipak gledam do kraja sezone da kupim nešto jače. Za sada se zanimam sa ovim što imam. Više vremena sam u garaži nego u kući. Čim osetim da nešto nije u redu odmah alat u ruke i rasklapanje. Jedino imam problem sa nabavljanjem nekih sitnih gluposti, pilotka, glavna dizna, neki dihtung i tako te sitnice. Zimi vozim serijalu a za sezonu ugrađujem kit. Ne kažem ni da je serijala loša ali kit pojede brdo sa dvojicom. E sad kao što si rekao to ti je kao da sam igrao bingo pa šta mi je zapalo. Ma nisam valjda toliki baksuz da ne istera sezonu. Ej bre pa kinezi idu na mesec :D

#15 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 03:43

Lauda, prethodni post nije bio odgovor na tvoj da ne bude zabune.

#16 Keta

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 176 posts
  • MestoPožarevac
  • VozimKeeway Focus 70ccm

Posted 30 April 2016 - 03:46

Znam ja to druže moj ali čovek traži tačnu informaciju od mene a odgovara mi sa uglavnom. Meni su okvirne informacije ok. Znam ja da on nije 72

#17 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 30 April 2016 - 09:30

Ne moras i ne trebas pisati tako odgovore. Ako zelis nekoga citirati pa mu odgovoriti imas opciju "Quote", ovako samo unosis zabunu i tema postaje nepregledna i naporna za pratiti.

Sent from my C5503 using Tapatalk



#18 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 30 April 2016 - 09:49

pozdrav i od mene konačno, .... čitam tvoje redove i vidim da si prelistao forum i jednostavno stao... dobro je da si se učlanio jer sada tek dolazi ono najbolje a to je još brdo novih informacija i znanja koje možeš ako i želiš da usvojiš...

ajd odmah u puno da udarimo, ovo je predpostavljam matematika za grubo proračunavanje veličine dizne prema difuzoru karburatora

Quote

Slažem se i sa širinom usisa 4x16=64+10=74 to je na serijali radilo super ali sa kitom i ovim otvorom na air box-u svećica je crna.


čitao sam ove gluposti već negde, pa sam na sreću i prepoznao... evo odmah da ti kažem, ako je to neko i napisao možda je mislio na neki standard 4T agregat, možda je slučajno i pogodio ali , NEMA VEZE nikakve sa tvojom situacijom


veličina dizne u jednom karburatoru zavisi od malo više faktora.. npr...
- otvorenost filtera
- postavke atomizer, pilotka, igla
- radne zapremine motora
- koncept kanala izduvni-prelivni
- stepen kompresije
- primarna kompresija mašine prostor oko radilice
- ugao predpaljenja
- koncept difuzora i protivkonusa auspuha , zajedno sa granom i stingerom...

dakle ne može ta matematika "4x 10 je 90 plus 10 je 110"....

što se tiče seta dizni , ako imaš od 50 do 100, koliko ih je u pakovanju, i kako nema između 60 i 80 ništa... ok to razbušivanje sa medicinskom iglom može da urodi plodom i ti u principu ne bi bilo loše da imaš makar stepove od 5, inače je u tim pakovanjima step-korak po 2 broja i tada može najbolje da se pogodi potreba mašine i sprega igle na 1/4-3/4 otklona...

bulet kao bulet, "dobro je radi" - ima neku pregradu u to su ubacili da bi popravili malo performanse, kopija je technigas next-r auspuha ali mu nedostaje još dosta da bi bio verna kopija... kako god, za koje pare se prodaje dobar je, nikl varijanta je bolja od lak varijante, i poplavi zato što je nikl a ne hrom... tako da je to sve normalno... buku rešavaš sa staklenom vunom i brojem rupica u topu, nikad nije bio nešto preterano glasan, al ajde ako je neko pisao da jeste onda mu je vuna pogorela pa da ne polemišemo na osnovu "rekla kazala" teza...

remenice verovatno imaš sa morini agregata, 123mm linearne to je dobar potez i dosta njih je na forumu to implementiralo...

težina rolnica ima veze sa startom i kvačilom jer ona definiše u kom stepenu prenosa kvačilo hvata, ako znamo da se kvačilo lepi usled neke centrifugalne sile na recimo 800 obrtaja primarne osovine, onda je jasno da nije sve jedno da li će to biti u prvoj ili drugoj ili trećoj brzini, a pošto rolnice guraju remen gore u viši stepen prenosa, tačno je da imaju ulogu kada će biti start isto kao i šajbice sa kojima se podešava odstojanje ventivara od same bolnce... inače glavna uloga im je izmena prenosa u međuubrzanju i ona je u sprezi sa centralnom oprugom, i naravno jačinom motora i težinom vozača

sheng-e, je malo bolji kit , imamo i njegovu analizu, inače ima brdo loših kineza koji se lepe usled loše obrade i sastava materijala, dakle možeš ti namestiti dobru smešu on će da se zalepi jer nije pravilne kružnice, a i cilindri nisu odliveni pod istim pritiskom pa je materijal na nekim mestima gušći a na nekim mestima ređi, što će dovesti do nepravilnog širenja kod temperature, ... bez obzora što je honovan...

da svi su 47, izuzev aluminijumskih koji nose 47,6, i da velike su razlike između brendiranih i kineskih... pa ok vozi ko šta ima, ume da zapadne i koji dobar primerak ako ide ne diraj...

temperatura je ok, kada je smeša stohiometrijska, tj boje svetlije cigle ili bele kafe... moraš obratiti pažnju na stepen kompresije., koncept kanala je dosta agresivan i taj cilindar je mogao biti i malo mirniji.....

da ne budem previše dosadan evo nekih tema za čitanje...

http://forum.pyrothe...s-i-stelovanje/
http://forum.pyrothe...kticno-merenje/
http://forum.pyrothe...kompresije-v20/
http://forum.pyrothe...ja-i-proracuni/
http://forum.pyrothe...ble-70cc-china/

http://forum.pyrothe...ngjia-lj50qt-k/


potrebno je vreme da se sve slegne... pa polako, tu smo

#19 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 30 April 2016 - 10:49

View PostKeta, on 30 April 2016 - 03:02, said:

Kineski kitovi su "uglavnom" prečnika klipa 47mm? Kakve to veze ima sa TAIWAN kitom i da li ovo "uglavnom" znači da su tačno 47mm ili da ima i manjih ili većih? Nisam te razumeo.
Nema potrebe da se srdis.
Pisao sam, tehnicki smo forum i potrebno je biti precizan.

Kazem uglavnom zato sto kineskih kitova ima na tone za 5 dolara, a ne znam tacno koji je precnik klipa kod tebe, najzad ti ces tacno premeriti klip pa cemo znati. A to bi trebao uraditi, kao i litrirati glavu, da bi mogao da izracunas stepen kompresije, da bi znao sta si i kako sklopio. Takodje i to pomeranje ugla paljenja nosi dosta povisenu temperaturu izduvnih gasova..

Niko te ne tera da ti nesto kupis ili da ti neko ovde izbija pare, ja razumem i podrzavam svaki vid uspeha, pa i taj da si sa jednom diznom naselovao karburator povecacanjem precnika usisnog grla.. medjutim, siguran sam da to nije najidealnije resenje, iz iskustva znam da taj motor moze da ide i jos bolje a da manje trosi.

Dakle, ako radimo nesto, trebalo bi da radimo valjano, a to podrazumeva za stelovanje karburatora odredjeni set dizni..

Takodje, obrtomera raznih imas za ispod 2000 dinara (kineski elektronski) i ja ga koristim.. a preko ti je potreban da bi bilo sta radio.

Meni je sve jasno i puno toga sam vec odavno prosao i probao, sve mozes da procitas u temama projekata na forumu, zelim da i tvoji radovi budu kvalitetniji jer ce i neko drugi, sa istim ili slicnim skuterom mozda imati neki problem ili ce samo citanjem tvoje teme konstatovati da je tajwanski kit idealan ili da se konusna ivica klipica sa usisne strane podbrusi sa 3 na 5mm... to deluje kao "oni" prodavci koji su imali bas dobar marketing za stejdz 6 pa su bukvalno ispirali mozak mladjim kolegama da je to jedini brand koji valja.. Mi smo bas tehnicki, i bezimo od reklame i marketinga, sve sto radimo slikamo i snimamo rezultate i nista ne krijemo da bi i drugu clanovi koji imaju mogucnosti i volje, sami mogli da tuniraju.

Prepucavanje ne podrzavamo, imas dosta znanja i nasu podrsku da nastavis u tuniranju, bez srdzbe.

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 30 April 2016 - 11:51

setio sam se gde sam pročitao, za tu matematiku proračuna dizne, u onoj brošuri moto puls magazina, za karburatore...

ok to je jako grubo i samo orijentaciono.. dakle nema to veze i ne može da bude referenca, već samo vodilja.. npr da klinci ne bi uvrnuli 120 diznu u 16mm karburator...





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users