Moram ispraviti kolegu Acu, hod radilice je 39.2mm. Sigurno je greska u pisanju.
Tesko da ces provaliti koga su kopirali, jer kinezi kopiraju sve sto im padne pod ruku. Bilo je primjeraka po forumu i uglavnom su zavrsili neslavno. To definitifno nije 72ccm, to je vise marketinski trik (cilindar 80cc i sl.). Vidjano je da su cak kinezi kopirali (lose) i neke mid-race cilindre pod base klasom i to je bilo katastrofa...jbg tu si kako te zadesi cilindar njihov.
Ako te bas interesuje, mozes i izracunati tacnu kubikazu tvog cilindra na sledeci nacin:
za precnik klipa 47mm => 47/2 = 23.5; 23.5^2 = 552.25 -> 552.25 * 3.14 (PI) * 39.2 (hod) = 67.975 kubnih milimetara odnosno zaokruzenih 68 kubnih cm.
Da li si racunao stepen kompresije za cilindar? Jesi mjerio C parametar? Tu alu glavu o kojoj pises, jel to glava od fabrickog cilindra ili neka zamjenska?
Sto se tice tog klipica karburatora moze se tih 5mm grubo aproksimirati na 50 stepeni i da tu zavrsimo pricu. Veci ugao = siromasnija smjesa i obrnuto od 1/3 pa do neke 1/2 gasa. Posto kazes da imas A iglu i jaku pilotku to i ima neke logike raditi ako je potrebno oslabiti smjesu na tom spektru gasa. Sreca tvoja pa je original Mikuni, a ne neka kopija (Leader i sl).
Quote
Slažem se i sa širinom usisa 4x16=64+10=74 to je na serijali radilo super ali sa kitom i ovim otvorom na air box-u svećica je crna.
Ovo te nisam najboje razumio? Jel ovde mislis na precnik otvora na airboux?
Vidi, ovo je meni bio najlaksi nacin da izracunam koji tacno precnik odnosno povrsina rupe na airboxu odgovara karburatoru. Vecina na forumu se vodi nekom teorijom da, recimo, povrsina rupe na airboxu bude oko 10-20% veca od povrsine karburatora za optimalne performanse. To mozes izracunati na ovaj nacin i mozes doci do preciznog precnika...nekome je lakse preko povrsine, nekome preko precnika rupe, bitno je da se nadje optimum i ne pretjeruje.
Recimo za precnik lulice (cijevi) na airboxu od 18mm imamo sledece:
2r = 18mm => r = 9mm
P = r² * Pi => 9² * 3.14 =
254mm²
Za karburator 16mm:
2r = 16mm => r = 8mm
P = r² * Pi => 8² * 3.14 =
201mm²
Razlika izmedju ove 2 povrsine je oko 20%
Sad ako ganjas stedljiviju varijantu da otvor airboxa bude 10% veci od karba, onda mozes racunati kao 201+10% = ~220mm² (to mu dodje oko 17mm) i tako ganjati precnik rupe.
Da ne komplikujem dalje sa formulama, bitno je naci optimum koji u velikoj mjeri zavisi i od potreba cilindra. Po meni, sve od do 25% je ok. Inace kinezi to znaju zagusiti iz fabrike...ubace lulicu 12mm na karb 16mm, itd.
Za dobro podesavanje karburatora svakako je najbolje imati kompletan set (dizne, igle i pilotke) pa posle nije toliko tesko naci dobru postavku karburatora, posebno na base cilindru.
Ovo sto se tice kineskog cilindra - ti mozes imati idealno podesenu smjesu na karburatoru, odgovarajucu toplotnu vrijednost svjecice i on ce vrlo vjerovatno zaribati. Jednostavno im je takav materijal, skart. Forum je pun slika takvih primjera, mislim da je cak i AcaPostar imao takav slucaj. Los materijal i kvalitet izrade, to je to. Ti aftermarket kineski cilindru su u velikoj vecini slucajeva losijeg kvaliteta nego fabricki kineski cilindri, kao sto je bio na focusu.
E sad ako je smjesa previse siromasna odnosno bogata vazduhom to svakako negativno utice na termogrupu. Brendirani cilindri u 99% slucajeva zaribaju usled nepaznje vlasnika (losa ugradnja, lose podesen karburator, nepravilno razradjena termogrupa, itd).
Moze da se zalomi kod tebe pa da te taj sluzi sledecih 10000km i to bi bilo super ali moras da budes svjestan da vjerovatno postoji sansa da nece dugo potrajati odnosno da je osjetljiv cilindar. Svima nama je u cilju da masine sto duze trce i da se pise o njima po forumu..
Sto se tice auspuha rekao bih da je to normalno za taj kvalitet izrade (domaci brend).
Moram da te ispravim, tezina rolnica ne utice direktno na kvacilo (kako si ti napisao) niti obrnuto. Rolnice u sustini sluze kao sprega centralnoj opruzi. Mozes gledati na to kao klackalicu - sa jedne strane rolnice, sa druge centralna opruga. Da ne duzim, o tome pise sve detaljno u temi o variomatskom prenosu. Moja preporuka ti je nabavka kvalitetnijeg variomata pod hitno, tipa Malossi Multivar. Skuter doslovno prodise sa ugradnjom kvalitetnijeg variomata.
Moze se prenos srediti i bez obrtomjera ali tu se zahtjeva dobro poznavanje teorije i onda na osnovu osjecaja se ganjaju obrtaji gdje masina ima najbolje ubrzanje, tako da kazem. To svakako zahtjeva skidanje dekle i zamjenu komponenti par puta ako ne i vise. Prenos se steluje pod uslovom da je postavka karburatora vec pogodjena. Takodje ne vidim poentu da kvacilo grize na 6000 obrtaja za takvu postavku, to je previse. Mada me i interesuje sa kojim si oprugama natjerao da grize na tim obrtajima i kako si ustanovio te obrtaje kada rece da nemas obrtomjer? Ja sam recimo sa najtvrdjim oprugama iz seta dobio da serijsko tuc kvacilo grize na oko 5000 obrtaja. Inace, najbolje je stelovati da kvacilo hvata na obrtajima tik pred ulazak auspuha u rezonu (powerband) i to nije bas lako kao sto zvuci, posebno sa tuc teskim kvacilom gdje nemas bas prostora za gimnastiku.
Evo meni je drago da vidim jos jednog Focusa na forumu na kojem se radilo. Do sada sam u tome, ja mislim, bio jedini.
P.S kako je poprilicno kasno, sutra cu opet sve procitati. Nadam se da nisam pravio greske u svom tekstu