Jump to content


Polaganje za A2 kategoriju


10 replies to this topic

#1 Sikii

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 536 posts
  • MestoBeograd,Vozdovac
  • VozimGilera Nexus 500

Posted 19 May 2016 - 12:51


A2 Motocikli čija snaga motora nije veća od 35 kW i čiji odnos snage motora i mase vozila nije veći od 0,2 kw/kg Za obuku je potrebna lična karta, lekarsko uverenje i PSP,AM, ili B dozvola i navršenih 17 godina. Sa navršenih 18 godina kandidat stiče pravo da izađe na teoretski i praktični deo ispita.

Napisao bih koja je procedura ukoliko vozac ima AM(PSP) kategoriju

1.Prvo je potrebno da se odrade testovi(5000din)

2.Zatim se ide na lekarski u zavisnosti od ustanove koje idete cene se krecu od 2000pa ne gore (ja sam platio 2200)

3.Posle lekarskog uverenja sposobni smo da krenemo sa voznjom tj casovima,ukoliko imate AM ili psp imate 14 casova voznje po 1000din sto mu dodje 14000 din za obuku

Prvi casovi su uglavnom na poligonu.Poligon se sastoji od 4 radnje

Prva radnja je voznja izmedju 2 linije i zaustavljanje izmedju 2 poprecnje linije,druga radnja su osmice,treca radnja je kretanje izmedju 2 paralelne linije brzinom od 30km/h mozda i gresim i lagano kocenje posle odredjenog mesta,i cetvrta radnje jeste voznja izmedju cunjeva tj cik-cak

4.Posle zavrsene voznje stecemo pravo na polaganje voznje koja kosta 5000din,ako nemate prvu pomoc to je plus 5500din(u mom slucaju)

Kad se sve sabere ispada cifra od oko 32000 din


Ako sam nesto zaboravio neka neko doda


#2 Sikii

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 536 posts
  • MestoBeograd,Vozdovac
  • VozimGilera Nexus 500

Posted 19 May 2016 - 13:00

Dodao bih samo konrektno koje su bile moje greske prilikom polaganja

1.Promena saobracajne trake-po pravilu bi trebalo se prvo uveriti u retrvoizor da li ima nekoga,zatim pogled preko ramena,i na kraju pokazivac tj migavac,i onda se ide ka razdelnoj liniji i na kraju uz desnu ivicu

2.Prestrojavaje-vazi isto pravilo kao i za promenu sabracajne trake

3.Polukruzno okretanje-konkretno ja sam otisao presiroko bas u 2 slucaja tako da je to bila greska,naravno treba sto kraci luk,i naravno na vreme se prestrojiti

4.Skretanje vozila-nisam siguran sta sam tu konkretno pogresio

#3 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 19 May 2016 - 13:34

Postoji nekoliko smicalica kojim sse sluze panduri pri polaganju. Prva je ova koju je Sikii pomenuo. Retrovizor, pogled preko ramena, migavac, pa tek onda skretanje ili prestrojavanje. Vrlo je vazan taj redosled radnji koliko god se nama cinilo glupo jer je to po PS-u pa ako se neki korak izostavi pandur racuna kao gresku.
Pritom kad se vozi, prestrojava ili skrece, linije kretanja treba da je kao kod desnog tocka na autu, nikako sredinom ili levom stranom trake jer opet to pandur racuna kao gresku.
Propustanje SVIH pesaka je obavezno, bez obzira da li su na pesackom ili na sred puta jer ako ne propustite pandur racuna kao gresku.
Kod prelaska raskrsnice na kojoj je semafor obavezno dok prilazite semaforu vodite racuna da li ima dovoljno zelenog talasa da prodjete celu raskrsnicu. Ako sumnjate da bi zuto moglo da vas uhvati na pola raskrsnice onda otezite 100-200 m pred semafor pa neka vas uhvati crveno pred semafor. Bolje je i to nego da vas hvata zuto jer onda to pandur racuna kao gresku.
Kod polukruznog se nikako ne smete upecati na vozilo ispred vas. Ako neko ide ispred onda se zaustavite pred raskrsnicu, pustite ga da skroz izadje iz raskrsnice pa tek kada na raskrsnici nema nikog pogledate u retrovizor, lagano preko ramena, pa migavac i tek onda ulazite u raskrsnicu za polukruzno i to do sredine raskrsnice pa najmanjim lukom i najkracom mogucom putanjom polukruzno nazad. Ako neki od ovih koraka preskocite, pogadjate, PANDUR TO RACUNA KAO GRESKU.
I da napomenem, kada treba da pogledate preko ramena, obavezno okrenite glavu tako da pandur to vidi, jer iako ste pogledali, ako on i samo pomisli da niste dovoljno okrenuli glavu i dooobro pogledali preko ramena, racunace vam kao gresku.
Jos jedna glupost za kraj, kada se zaustavljate, trudite se da prvo spustite DESNU nogu, pa tek sekundu dve kasnije i levu, jer verovali ili ne i tu budalastinu gledaju.
Eto to je ono cega se ja secam, a da mi je instruktor skrenuo paznju jos kada sam ja polagao

Edited by francuz69, 19 May 2016 - 13:36.


#4 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 19 May 2016 - 22:48

Haha a ako drzim vrsnjaka na levoj strani kako to pandur racuna? :)

#5 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 20 May 2016 - 00:52

Samo me zanima kako pandur zna da sam pogledao u retrovizor? Da nema rendgen u očima pa prati položaj očiju kandidata sve kroz kacigu i lobanju?

#6 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 20 May 2016 - 07:42

Ne nego te gleda u glavu, koliko god nama normalnima to smesno delovalo. Gleda da li ces prvo malo okrenuti glavu na stranu a onda preko ramena. Zato sam i napomenuo da se okrece glava. Ja sam se isto smejao ali sam na polaganju vreteo glavu ko roto reklama... i polozio...

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 20 May 2016 - 08:50

mene su na taj fazon roto reklame isto srušili prvi put na vožnji pre 5-6g, imao sam taj problem, da nisam okretao glavu pre izbacivanja ruke, pre prestrojavanja i pre počinjanja izvršavanja radnje....

i imao sam drugi problem na poligonu da je majstor zatvorio gorivo na T14 pa mi se motor ugasio pre kružnice... bez obzira stao otvorio, uključio se kao u saobraćaj ponovo, odradio radnju...

ali eto... dakle ja nisam tri puta okrenuo glavu preko ramena već samo dva, mislim da sam drugu roto reklamu izostavio....


sećam se da sam na drugom polaganju imao zaprežna kola parkirana pored puta i da je ista procedura bila... praktično ti treba da kreneš to sve da radiš jedno 50-70m ranije da bi stigao sve na vreme da pozavršavaš...

stršno a imamo retrovizore uredno montirane

#8 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 20 May 2016 - 09:14

Jbg procedura je takva, hteli ne hteli. Ja nemam potrebe da okrećem glavu jer mi je dovoljno samo da skrenem pogled ka retrovizorima, tako sam ih podesio i sve vidim unazad, al jbg, oni računaju kako njima odgovara, bilo logično ili ne. Dobro je da smo razradili ovu temu, mnogi će sigurno ovo upamtiti pa primeniti ako budu polagali za A kategoriju, ja sam jedan od kandidata pošto nameravam da kupim Gileru Nexus... a kad je konj polagao za B mogao sam o istom trošku položiti i A, bilo mi ponuđeno tamo 83će, al budala tvrdoglava pa odbila, kad ja položim za auto motori su doviđenja... eto mi sad..

#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,727 posts

Posted 20 May 2016 - 09:26

slična zajebancija je i sa nepreglednim raskrsnicama, ti praktično moraš dva puta da se uveriš kada želiš da kreneš, moraš da se zaustaviš na liniji prestrojavanja i na liniji preglednosti, sve isto spustiš desnu nogu i ponovo kreneš pošto se uveriš da ti niko ne preseca liniju kretanja

#10 Sikii

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 536 posts
  • MestoBeograd,Vozdovac
  • VozimGilera Nexus 500

Posted 20 May 2016 - 10:35

View Postgoggyso, on 20 May 2016 - 00:52, said:

Samo me zanima kako pandur zna da sam pogledao u retrovizor? Da nema rendgen u očima pa prati položaj očiju kandidata sve kroz kacigu i lobanju?
Gogi on je tacno iza tebe u kolima,sve se to vidi

#11 Sikii

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 536 posts
  • MestoBeograd,Vozdovac
  • VozimGilera Nexus 500

Posted 20 May 2016 - 10:43

Evo napisao bih konkretno zasto sam pao voznju....
Juce sam zvao instruktora ne bi li ga pitao sta on misli o mojoj voznju posto mi posle polaganja nista nije rekao

Najvise zbog cega sam pao jesu skretanja konkretno ulevo,znaci trebalo je iz desne ivice polako se prestrojiti kad sredisnjoj tj razdelnoj liniji,a ja to nisam naglasio vec sam iz desne ivice odmah skrenuo ulevo
I polukruzno naravno,isao sam presiroko
No ide zivot,sledeci put polazem sigurno :)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users