Jump to content


Sprint exactly 70cc 2008


14 replies to this topic

#1 pusaNS

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts

Posted 18 June 2016 - 12:56

E ovako, vozim sprint exactly od 2009 godine. Vec dugo pratim ovaj forum i uz pomoc njega sam mnooogo naucio o radu skutera iako sam totalni laik. Samim tim, poznajem u dusu svoj skuter jer sam mu prvi vlasnik. ;)

Kada je bio nov, u serijskom setup-u(50cc), posle razrade i zamene blokiranog cdi-a, skut je bio luuud. Vozili smo se po troje na njemu (ma koliko to suludo zvucalo) a da on to nije ni osetio. Bilo je tu uvek nekih problemcica sa kojima sam se unapred pomirio kupovinom kineza i to tipa pucanje sajli, losi farovi, curenje ulja na auspuhu, crkavanje uljne pumpe (srecom, na vreme otkriveno) uzasno losa zadnja kocnica usled loseg kvaliteta felne koja se trosi umesto pakne itd... Ali sta da se radi, tada novca za nesto bolje nisam imao.

Prvi ozbiljan problem je nastao kad je poceo da lepi, pa na kraju je i zaribao. Sam Bog zna koliko sam puta proveravao karburator, cistio ga, a da sam tada vec uveliko uklonio uljnu pumpu dok nisam ustanovio problem. Naime, tada mi je receno da u njega sipam STIHL ulje jer je to full sintetika. Posto mi je to rekao drugar koji drzi STIHL servis ja sam ga poslusao, a u slucaju da to ulje nisam imao u sedistu kupovao sam onako usput neko drugo a da je takodje full sintetika. Ispostavilo se da me je drugar opasno zeznuo i da je STIHL zapravo mineralno ulje i da mi se prilikom mesanja sa drugim uljem stvarao talog u obliku nekakvog gela u karburatoru. Tako je i doslo do lepljenja a zatim i zaribavanja...

Dugo je stajao tako, nisam ga vozio pa sam na kraju ipak odlucio da ga sredim.

Promenio kit, opet stavio sprintov serijski i presao na IPONE polusinteticko ulje, razradjivao po PS-u nekih 600km. Skuter je bio super, jako lepo radio dok nije opet nesto zveknulo. Ovog puta mi je pukao osigurac bolcne i pocepao cilindar. Opet sve ispocetka promenim i sve super ali sam skoro primetio da se pregreva. Vrlo brzo je i taj cilindar zavrsio karijeru.

Odem ja u Massetehnic u Novo Sadu, gde sam i kupio skut, a serviser mi kaze da bi bilo bolje da mu stavim kit 70cc koji oni imaju (naravno kineski) u ponudi i da cu se resiti problema. Kada sam ga upitao koje to jos troskove iziskuje, odgovorio mi je da samo to stavim i da cu se oduseviti razlikom. Posto je covek strucnjak, ja ga kao laik poslusam. Kad ono... skuter MRTAV, 5 puta gore performanse.

Od tada sam svaki dan u Motoboxu. :( :lol:

Ugradio sam mikuni karb 16mm, na njemu dizna 85. I dalje nista. Kupim bullet lakirani auspuh kad ono vec druga prica. Medjutim javila mi se ogromna rupa u ubrzanju izmedju 20-40 km/h
Ostavio sam to tako narednih 500km dok se kit ne razradi. Citajuci Cveletov post resio sam problem belom malossi (30% jaca) centralnom oprugom. Sada sam imao problem sa tim da mi skuter startuje na jako niskim obrtajima pa nije mogao da mene od 65kg popne uz most, tacnije, nema snage. Kupim set malossi oprugica i posle svih promenjenih od slabije ka jacim, nadjem da su zelene dale najbolje rezultate. Skuter cupa asfalt ali se opet javi ona rupa samo u manje primetnom obliku. Kupim crvenu malossi centralnu i resim sve probleme. Motor nikad bolji, odlican u svakom otklonu gasa, svecica boje cigle samo malo tamnija ali nisam hteo to menjati jer je isao savrseno.

Vozam ja to tako i uvidim da mi skuter trosi 6.6l na 100 km a slozicete se da je to mnogo. Nakon pregleda svih delova uvidim da je usisna lula ispucala i tako dobija fals vazduh. Promenim to i opet iz pocetka...
Posto je jako trokirao kada bih dodao malo jaci gas i lose startovao odlucio sam da kupim set dizni. Nije bilo drugog nego motoforce 50-72 za moj karb pa sam krenuo od najvece. Stavim staru svecicu, na 72 dizni je bio onako ok ali je svecica bila tamnija, skoro crna. Posto je u setu bila neka greska i 70 je na oko izgledala manja od 62 ja ubacim 68. Motor poludeo, isao jako dobro u svim otklonima, boja svecice je bila boje cigle ali kad sam ga vozio na drugi kraj grada zalepio mi kada sam ga neko vreme drzao na full gasu. Vratio sam diznu 72, vozio ga tako i ustanovio da nije bas sjajno, kao da je malo losije startuje. Odradio stelovanje karba kako je to vec na forumu sazvakano, dobio idealnu boju svecke ali opet lose ubrzava do 50km/h a posle poleti. Vozeci ga tako na full gasu opet mi zalepi. Kada sam skinuo svecicu ona pola bela a pola boje cigle.

Ono sto me zanima je u cemu je sad problem i da li posle lepljenja kit moze jos da se vozi?

Trenutni setup:

Kit: kineski 70cc (neko ga je vec sa foruma ugradio i komentari su bili ok)
Auspuh: bullet lakirani
Airbox: serijala
Karburator: mikuni 16
Glavna dizna: 72
Remen: serijala
Rolnice: 4 grama
Centralna: malossi crvena
Oprugice: malossi zelene

Oprostite ako sam bio preopsiran ali smatram da bi nesto od svega sto sam napisao moglo nekom biti od koristi. :)

Ako je neko voljan da pomogne, unapred hvala! :)

Sent from my SM-G850F using Tapatalk



#2 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 18 June 2016 - 13:26

U ovoj sekciji su obavezne slike aktuelnog skutera. Postavi slike skutera u narednih par dana, inace ce tema biti obrisana.

Problem ti je upravo u tom kineskom cilindru sto si kupio. Imas poprilicno iskustava na forumu vezano za njih. Jednostavno los materijal i odlivak cilindra su presudni da zariba bez obzira koliko dobro smjesu pogodio na karbu...Ti kineski cilindri su nenormalno nelinearni i traze cuda od podesavanja, jer kinezi kopiraju sve i svasta.

Rekao bih da je glavni tvoj problem oko skutera losi savjeti koje si dobijao, od ulja pa do kupovine cilindra. Jednostavno nekim trgovcima je u cilju da prodaju robu.

Tvrdja centralna opruga ti moze dati providan osjecaj jaceg skutera odnosno eksplozivnosti na startu ali ukoliko masina nema snage da sabije oprugu do kraja, gubi se dosta na krajnjoj brzini i skracuje vijek trajanja remenu.

S obzirom da ti je vec klip lepio u tom kineskom cilindru, stanje se moze samo pogorsati.

Sad polako na forumu citaj druge projekte, pitaj sta te interesuje. Ovde mozes dobiti kvalitetne savjete ali imaj na umu da kvalitet i kosta, pa se ti trebas pronaci u tom budzetu.
Bolje kupiti kvalitetan cilindar i platiti 3 puta vise nego kineski nego kupiti 3 kineska cilindra za godinu dana.

Sent from my C5503 using Tapatalk



#3 pusaNS

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts

Posted 18 June 2016 - 15:09

Mnogo ti hvala na brzom odgovoru. U sustini, to je ono sto me je zanimalo.
Izvinjavam se sto nisam postavio fotke, nisam stigao jer mi se jutros dogodilo to lepljenje. Za oprugu si 100% u pravu jer sam video da mi je, remen za 15 dana potrosen skoro za 1mm.
Inace, ja ne znam koliko sam vremena proveo citajuci ovaj forum, neke teme i projekte po nekoliko puta, ali sam odlucio cisto da pitam za savet.
Postavicu par fotki sto pre. ☺
Jedino mi jos treba savet za to koji kit kupiti naspram tog buleta, i ako uzmemo u obzir da sam samo zeleo da skuter fino radi za potrebe gradske voznje a ne da vozim trke sa njim. ☺


Sent from my SM-G850F using Tapatalk



#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 18 June 2016 - 15:40

Problem je od prvog trenutka bio falš vazduh, a ne te gluposti želatinisanje ulja u lončetu, ne znam koliko glup treba da bude taj koji tako nešto konstatuje kada je ulje zamešano sa gorivom i to u srazmeri 1:50 ili 33 sve jedno... Sto ti tog panetnog majstora drugi i treci put kada jei zalepio nisi pitao,
" kako sad majstore, vozim samo Ipone" ... hah jbt rimuje se...

Dalje bullet kao i svaki drugi auspuh, ima svoju rezonancu i radi u jednom uskom režimu u odnosu na serijski, najčešće višlji obrtaji, pa je neophodno ispratiti podešavanje variomatskog prenosa, kao i kvačila.. ti praktično ne možeš da uloviš dobar start sa tim kineskim kvačilom.. uostalom imaš temu variomatski prenos i štelovanje pa isčitaj...

Kineski kit 68cc je najčešće loš u odlivku, nekome se zalomi i bolji ali uglavnom zalepi usled malo povišene temperature ili presuve smeše.. u svakom slučaju od ovog neće biti ništa, a nema smisla ni da ga bušiš i kupuješ klip, to su jednostavno pronašene investicije...

Mikuni 16 je isto toliko dobar kao i fabrički Teikin 16 , nema mnogo razlike, podesiva su oba, imaš i tu temu oko štelovanja pa prostudiraj...

Dakle ne sme biti falš vazduha, to je bitno... ako budeš kupovao kit onda moj glas ide ka Malossi sport-u, imaš verziju za CPI taj je sa 12mm bolcnom mislim da Eagle takvu radilicu nosi...

Edit: exactly sad čitam ponovo, moja greška je 10mm je bolcna, ide model za minareli, imaš ovde analize za malossi sport-a
http://forum.pyrothe...ossi-sport-70cc

#5 pusaNS

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts

Posted 20 June 2016 - 10:18

Hvala na savetima!☺

Evo kako to moje cudo izgleda

Posted Image

Posted Image

Inace, nista mnogo nije promenjeno. Malo sam restilizovao farove i prefarbao ga, kupljen je u onoj beloj varijanti.

A evo i fotke kako izgleda kineski kit 70cc posle 600km razrade i dva lepljenja nakon prvog punog otklona gasa u trajanju od 10 sekundi.

Posted Image

Posted Image

Sent from my SM-G850F using Tapatalk



#6 pusaNS

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts

Posted 20 June 2016 - 10:20

Da ne bude zabune, slikan je rasklopljen i zbog toga fali usmerivac vazduha za hladjenje...
Skuter i u takvom stanju vozim, malo je izgubio start ali ide i razvija do 70 km/h. Penje se uz most komotno uz ubrzavanje... pa dok se ne raspadne

Sad skupljanje para za neki bolji kit pa cemo onda videti sta dalje.

Kakvi su motoforce kitevi?

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 20 June 2016 - 10:46

motoforce je isto kineski brand, kao i rms i bgm pa i stage6 u nekim delovima ponude

#8 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 25 June 2016 - 11:08

Jesi li resio fals vazduh?

#9 pusaNS

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 9 posts

Posted 27 June 2016 - 14:33

Resio sam fals vazduh, zamenio sam usisnu lulu. Sad se ugasi kad mu zatvorim lulicu na airbox-u. Imam drugi problem, otisao navoj u bloku motora koji drzi brezon cilindra.
Da li je moguce da je taj brezon M7?

Sent from my SM-G850F using Tapatalk



#10 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 27 June 2016 - 15:03

Da da M7-je

#11 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 27 June 2016 - 18:39

Napravi kod strugara drugi. Telo i strana na koju se srafi navrtka neka bude ista kao na originalnom a druga strana koja ide u blok neka bude m8. Na bloku urezi navoj m8 i to je to. Materijal od kog ti strugar bude pravio taj brezon mora biti kvalitetan. Malo lepka za navoje kada ga budes usrafljivao u blok i resen problem.

#12 mrgood

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,192 posts
  • MestoBribir
  • VozimPeugeot Elyseo 2T

Posted 27 June 2016 - 21:16

Dobro su ti rekli,taj kineski cilindar je smece. I jos nesto,ti pitas koji cilindar bi isao na bullet. Ne kupuje se cilindar po auspuhu,nego auspuh prem cilindru. Znaci cilindar je taj koji diktira sve ostalo i prema njemu se nabavlja auspuh,veci karburator i dizne itd.

Edited by mrgood, 27 June 2016 - 21:16.


#13 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 12 July 2016 - 23:23

Kad bi pored para utučenih na kineske delove sračunao i utrošene živce došao bi do zaključka da se jeftino ne isplati...Batali kineske ilindre i priče majstora kako će motor poludeti i ubijati kako će ići sa novim 70cc kineskim cilindrom...Ako želiš da se navozaš bez puno briga trebao bi razmisliti o nekom brendiranom cilindru kao što je Malossi Sport, predložili su ti već, i adekvatno ga ispratiti sa štelovanjem karburatora, može i taj Mikuni 16mm...

Bullet je tu pa je tu, radiće ali ako budeš poželeo prave performanse jednog rezonantnog auspuha onda ćeš uzeti nešto od sledećih Leovince, Tecnigas, Yasuni...

#14 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 12 July 2016 - 23:52

Ja nisam znao sta je LePljEnjE dok nisu izisli ovi kineski cilindri, svaki 5 minuta nekome zalepi. Onda sam shvatio, za porciju jagnjetine se uzme kit 70ccm od Čenga, i eto veselja, a kad Čeng namjerno pogrijesi pa napise da je 80ccm onda je veselje jos vece, ali lepljenje je garantovano. Bolje jagnje na tanjiru nego kit u djubru nakon kratkog perioda.
Mnogo je bolje kad recimo lepi za sediste dok ubrzavas, ili kad gume lepe, e takav oblik lepljenja mi se dopada :D

#15 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 13 July 2016 - 00:12

Hehe, potpis!

Sent from my GT-I9192







5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users