Jump to content


Motofan i Motowell


9 replies to this topic

#1 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 20 February 2011 - 14:08

Kao što sam i pomenuo a i na davnašnju preporuku nekih članova foruma, pišem svoje iskustvo sa ovlašćenim servisom za Motowell skutere - Motofan iz Zemuna (radnja u YuBC).

12-tog avgusta teram skuter na prvi, redovni servis. Kilometraža na cajgeru 400 i neki kilometar.
Pošto sam ostavio skuter i otišao, jer je najavljen rad od nekoliko sati, odlazim svojim poslom. Dva sata kasnije, dobijam poziv da dođem po skuter. Servis urađen.

Dolazim, vidim skuter ispred radnje i odmah mi upada u oči blato (lokacija 1). Kako sam, dan ili dva, pre toga, detaljno oprao skuter, bi mi čudno. Priđem i čučnem pored njega i zagledam blatnjavu površinu. Tada sam uočio brazde pored nje. Zatražim mokru krpu i ujedno pitam "ko se skršio sa skutera?" Gazda servisa (Goran) kaže niko ali donosi krpu. Obrišem to blato i sevne belina plastike. Oguljena lepa površina. Onda počinjem detaljniji pregled i nalazim nova oštećenja. Plastika na kojoj se drže noge (na slici 2 i 2a), ručica kočnice (na slici obeleženo brojem 4) oguljena ali i uredno zamazana crnim flomasterom, Prednja maska (broj 3), oguljena sa strane i uredno zamazana plavim flomasterom, na žalost, pogrešne nijanse inače ne bih video. Retrovizor sa zadnje strane odeljan, onaj nastavak pored gasa zamenjen i to bi bilo to, u prvom momentu.

Posted Image

Da ne zalazim u detalje oko utvrđivanja tačne krivice (kriv je student koji prvo negirao a u drugom tel. razgovoru priznao) odbijam da preuzmem skuter dok se sva oštećenja ne poprave. I vreme počinje da teče. Nekoliko puta smo se čuli telefonom i počelo je zatezanje oko prednje maske.

On nije hteo da menja tu masku, ja nisam hteo farbanje. 17-tog avgusta odlazim da vidim šta je urađeno i tada pravim kompromis. Tražim da na oštećeno mesto nabaci neku nalepnicu.

Posted Image

U to vreme mi se poklapa i odmor, on čeka nalepnicu i konačno, tek 4-tog septembra odlazim po skuter. Dolazim u seris, Gorana nema u njemu. Pogledam skuter, tražim ključeve i probam da upalim. Skuter mrtav. Ni da mrdne kazaljka za gorivo. Palim na kurblu i dok ga grejem, tražim garantni list. U tom momentu, momak koji tu radi, vadi isti ali i kaže da je Goran rekao da moram da platim servis.
Šta bre da platim? Dečko, krajnje korektno zamoli da zovem Gorana da ne bude on između dve vatre, što i radim. Grdno sam ga uvredio kada sam pitao "kako te nije sramota da tražiš 1000 dinara posle svega ovoga?"

Elem, krećem kući, tada čujem lupanje iza. Kofer. Dolazim na parking kod zgrade, ovaram kofer i vidim da je pukao oko onog, jedinog, šrafa koji ga drži za postolje. Skidam kofer i odlazim po unimer da izmerim akumulator nakon čega vidim da je pao na 9V. Kako mi je poznato da ako akumulator padne ispod 11, više nema pomoći (tada nisam imao svemoćni CTEK) uzimam telefon i odmah javljam i za te dve stavke.

E, tu počinje maraton koji do dana današnjeg nije završen a verujem da posle ovog teksta, neće ni biti završen.

Elem, valjda u novembru (ne mogu sada da nađem gde sam upisao datum) uspevam da zamenim akumulator. Kofer još nisam uspeo.

Isprovociran tolikim čekanjem, nekoliko puta sam zvao Goxyco u Vršac od kojih sam kupio skuter. U prvom razgovoru su rekli da oni nemaju ništa sa tim, na šta sam pitao "nemate ništa sa svojim ovlašćenim servisom?" Sutradan su zvali i složili priču kako će sve biti sređeno. Aha, sređeno je al za malo.

Elem, pošto mi skuter nekako čudno ponašao u vožnji po pitanju upravljanja, dogovorim sa Black Adderom da mu doteram skuter da ga on pregleda. I odem kod njega. Čim je video kako se volan ponaša, rekao je da on ne bi smeo da vozi tako. Skinuo je plastiku oko volana i utvrdio da volan(guvernal ili kako god) nije učvršćen u viljušci. Otprilike, mogao sam da nastradam u nekom skretanju. Takođe, nalazi novo oštećenje koje se nije videlo od plastike. Pukao je deo na slici ispod.

Posted Image

Elem, da sva ova priča ne ostane bez pouke, dajem sledeće savete za one koju su osuđeni na ovlašćene servise radi garancije.

1. Prilikom predaje skutera u servis, obavezno zahtevati list o primopredaji. Piše se u dva primerka (jedan za vlasnika, jedan za servis) gde se upisuje stanje skutera, vidljiva obeležja-oštećenja. Pečat firme i potpis obe strane
2. Prilikom preuzimanja, dopuna istih listova. Naravno, opet pečat i potpisi.
3. Ako već dođe do nezadovoljavajuće usluge, odmah zovite inspekciju. Na sreću, stupio je na snagu i novi zakon o zaštiti potrošača u Srbiji pa će razni "servisi" morati da povedu računa o svom načinu rada.

Ujedno, sve ovo je i razlog što sam u drugoj temi (na skuteri.org) savetao onom momku da izbegne kupovinu Motowell-a.

Po potrebi, ovaj ću post dopuniti.

#2 zoksi

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 861 posts
  • MestoNis

Posted 20 February 2011 - 14:18

Ja svoj skuter i dok je bio u garanciji nisam terao u servis.
Sam svoj majstor najbolja opcija.

#3 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 20 February 2011 - 14:21

Matori, kupiš novo, garancija i ne očekuješ ovakva sra**. Računaš da izvesno vreme nećeš imati posla sa majstorima jer si kupio novo.
Da danas kupujem, samo polovan pa kod Blecka na servis. Malo sam mator pa me i ne vuče da učim previše o cvajama, kad ceo život vozim 4T.

#4 Damir

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 63 posts
  • MestoVojvodina
  • Vozimfree...

Posted 20 February 2011 - 14:25

Desava se, ali ne treba bezati od toga, kvari sam sebi ugled zbog 1000din i par ogrebotina. Dobar glas se daleko cuje, a losi jos dalje.

#5 Megasp

    Član

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts

Posted 20 February 2011 - 14:48

Ja sam uzeo polovan a masjtor tkz majstor covek slomio vizir i nalio silikonom jer nije znao kako da zameni akumulator,a skoro sam skinuo sve plastike nesto caprkao oko struje ,glava me za bolela kada sam video koliko srafova fali poloml;jeni drzaci za plastike i plastiku po duzini slomio na pola..Bar sam sada,namestio bolje nego sto je bilo.A kada sam citao situacije kao kod tebe nisu mi jasni ovlasceni servisi,sve u garanciji a sve placas?WTF?

#6 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 20 February 2011 - 14:51

View PostDamir, on 20 February 2011 - 14:25, said:

Desava se, ali ne treba bezati od toga, kvari sam sebi ugled zbog 1000din i par ogrebotina. Dobar glas se daleko cuje, a losi jos dalje.

Tih "par ogrebotina" kupcima nečeg novog ne deluje bezazleno. Doteraš novo na servis, očekuješ da takav i preuzmeš a ne da se natežeš mesecima, da slušaš razna opravdanja ili da okrećeš broj na koji se niko ne javlja kad vidi tvoju identifikaciju.

Zato kažem, bolje polovno pa teraj u koji god hoćeš servis. Postoji izbor. Ovako si osuđen na ovlašćeni, ma kakav on bio. Pročitaš malo forum, vidiš ko je na dobrom glasu i izaberi. Jednostavno i ne boli glava posle.

#7 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 20 February 2011 - 14:54

View PostMegasp, on 20 February 2011 - 14:48, said:

Ja sam uzeo polovan a masjtor tkz majstor covek slomio vizir i nalio silikonom jer nije znao kako da zameni akumulator,a skoro sam skinuo sve plastike nesto caprkao oko struje ,glava me za bolela kada sam video koliko srafova fali poloml;jeni drzaci za plastike i plastiku po duzini slomio na pola..Bar sam sada,namestio bolje nego sto je bilo.A kada sam citao situacije kao kod tebe nisu mi jasni ovlasceni servisi,sve u garanciji a sve placas?WTF?

Generalno je u Srbiji situacija sa ovlašćenim servisima - katastrofa. Em su skupi, em ne rade kako treba, em ucenjuju zbog garancije. Propast.

#8 Damir

    Mlađi član

  • Members
  • PipPip
  • 63 posts
  • MestoVojvodina
  • Vozimfree...

Posted 20 February 2011 - 15:02

Mozda nisam bio jasan, pod te ogrebotine i kvara ugleda samog servisa sam mislio da ti promeni masku,zameni novom ako je vec zasro i to bi proslo bezbolnije nego vratio ti skuter trazio pare i sad moze samo ocekivati od tebe da siris los glas za njega.

Pricam ti uobsteno posto se i ja bavim tim poslom. Znam kako je kad nesto zahebes, ali moras preci preko toga platis stetu i radis dalje. Npr. pre par meseci mi igrom slucaja pukne soferka na jednom autu sto sam radio, naravno da nisam bezao od placanja nego odma sutradan zamenili novom i ta musterija i dalje je moja musterija.
Ako me razumes sta ocu da kazem.

Sto se tice garancije, normalno je da vam nesto moraju naplatiti, uvek se nadje nesto sto se mora platiti, nisu ni serviseri ludi da rade dzabe. Uglavno garancija vazi samo na agregat, ako pricamo o kineskim skuterima/motociklima.

#9 Dovla

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 129 posts
  • MestoNovi Beograd
  • VozimMotowell Magnet City

Posted 20 February 2011 - 15:09

Razumem te potpuno. To je ono što se i očekuje od servisa. Ljudski je pogrešiti ali i grešku uklonititi. ;)

Što se plaćanja tiče u toku garancije, jasno je da se mora platiti nego sam se malo prebacio i na servise vozila. Ovlašćeni Fiat servis i njegove cene i delovi (mada, nisam siguran da je Delta i dalje jedina i neprikosnovena) su pljačka.

#10 Black Adder

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPip
  • 1,859 posts
  • MestoBelgrade
  • VozimKymco People S50 2T, Peugeot Elyseo 2T 70cc. Malaguti Madison S250

Posted 20 February 2011 - 18:25

Sve u svemu ipak nije opravdana reakcija servisera (i ja se bavim time). Ono sto nama generalno nedostaje je odgovornost prema poslu i prema klijentu, ali se ovde naviklo da se sve svali na ledja klijenta. Po meni, motor je dovežen na servis, to i treba obaviti a ne neka probna vožnja i ne daj Bože pad. Po meni, Dovla ima pravo na punu naknadu koju ce koliko vidim tesko ostvariti. Skoro je neki lik okacio na YT snimak kad je svoju Corsu od nekih 150-200ks doterao na servis kod ovlascenog servisera a radnik je vozao po gradu. Sreca te je imao kameru ugradjenu koju magarac nije spazio i ima sve dokumentovano kako mu se auto proveo na servisu. Msm da je radnik dobio otkaz a servis je vrv pristao na neku nagodbu jer koliko mislim ovo moze da se kvalifikuje pod neovlasceno upravljanje motornim vozilom i krivicno je kaznjivo.

Zamisli da imas neku azdaju od motora ili auta i tamo neki magarac proba po krugu i izgrebe farbu, pa msm ne da bi kupio novo vec bi bubreg prodao za odstetu. Imovina nam se poverava na rad, servis, opravku, nikako za licno uzivanje, sto je po meni, bez dozvole i obavestenja vlasnika nedopustivo. Jedno je znati nesto odrzavati, popraviti a to nikako ne podrazumeva i posedovanje vozačkih tehnika. Stoga treba biti maximalno odgovoran prema tudjoj imovini, ma koliko da je vredn i u kakvom stanju iz prostog razloga jer je tudja, a ne naša, i tu svaka priča prestaje.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users