AcaPostar, on 28 August 2016 - 19:09, said:
Pozdrav i u temi. Koliko sam uspeo da procitam, posle redovnog servisa dosao si u situaciju da skuter ide sporije? Ujedno, imas i raspon zvukova i broja obrtaja?
Geberalno, za bilo kakvu precizniju pricu i stelovanje, potrebno je da imas obrtomer, ali razumem te o cemu pricas. Centralna opruga ce najvise promeniti start ali i broj obrtaja motora na krajnjoj brzini.
Uloga variomatskog prenosa je da uvek drzi iste obrtaje tokom celog ubrzanja i na taj nacin obezbedi iskoriscenje maximalne snage i najbolje ubrzanje ili najmanju potrosnju, zavisno od trenutnih zahteva u voznji.
Dakle ako imas varijacije u obrtajima kroz ubrzanje nije pogodjena gramaza rolnica. Bez obzira sto su iz ovlascenog servisa poslali "originalne" moras ih izmeriti na preciznoj vagici i uporediti sa prethodnim.
Druga stavka je stelovanje ventila. SPIJUN listicima treba da nastelujes zazor izmedju klackalica i ventila na hladnom agregatu. Zavisno od stepena iskoriscenosti i radne temperature agregata, ventili se steluju 0,10mm usisni i 0,15mm izduvni, sa varijacijama od po 0,025mm na vise ali razlika izmedju usisnog i izduvnog ventila mora uvek da postoji!
Bando pravi razlicite duzine i sirine remena za razlicite tipove skutera. Ukoliko je stvarno originalan, Bando remen je odlicnog kvaliteta, samo je bitno koje je tacno dimenzije?
Remenice se ne trose, one se skoro nikada ne menjaju, kazem skoro nikada jer su metalne i traju vecno, sem u slucaju kada ih neko fizicki osteti prilikom demontaze kvacila ili slicno...
Da nakon zamene kaiša (stavljen je potpuno isti kao što je i bio na motoru istih dimenzija) rolnica i filtera vazduha dobio sam na ubrzanju i snazi od 0 do 55km/h nakon toga zvuk motora se smanjuje i skuter ubrzava do 65km/h ali sporije i tiho.
Što se tiče stelovanja ventila štelovani su na hladno i i štelovao sam ih na 0,05mm jer tako piše u servisnoj knjizi sa moj skuter a i na forumima sam nalazio te podatke za moj skuter, što se tiče toga mislim da su ventili u redu, skuter lepo vuče uzbrdo ventili se nečuju dok su se pre štelovanja čuli.
Gore u tekstu sam naveo da najveću snagu imam od 40 do 55km/h kada u tom reonu pustim gas zatim dodam gas motor bruji ali mi se čini da se neodazove odmah na ubrzanje, neznam da li sam bio dovoljno jasan? kao da obrtaji ne idu u ubrzanje
Pre zamene delova skuter je imao lošiji start i rupu u snazi-ubrzavanju od 20 do 40kmh ali je krajnja brzina bila 72kmh, tada je uzbrdo išao veoma loše.
Što se tiče starih rolnica mislim da su bile od 7g, ali izmeriću im tačnu težinu, kada su bile nove skuter je lepo ubrzavao i znao je da dostigne 80kmh.
Što se tiče kvačila tu nikad ništa nije otvarano niti menjano.
E sada imam pitanje u vezi postavljanja pogonskog kaiša kada sam ga postavljao postavio sam ga isto kao i fabrički mislim na poziciju oznaka koje ispisane po njemu, a to dodje kontra nego na ovoj slici dole, na kaišu nema strelica koje bi prikazivale smer, po meni to nebi trebalo da ima neke veze sa problemom, neznam možda i grešim?