Jump to content


Kymco agility 50 4t


28 replies to this topic

#1 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 14:44

Da predstavim i ja svog kymca. Kupljen je 2005 godine, prvi sam vlasnik, prešao je 25000 km, skuter je u fabričkom stanju nikad ništa nije radjeno oko agregata, pre 5 godina sam menjao CDI pošto je fabrički crkao, stavljen je CDI koji nema blokadu kaliko znam da je CDI od nekog kineza od 125 cc, do tada skuter nije hteo da predje 65km/h čak ni nizbrdo, posle zamene CDI-a znao je da ide i do 80 km/h na ravnom kada su dobre rolnice i kada nema vetra, u poslednje vreme nije prelazio 72km/h.

I tako reših da ga ove sezone malo osvežim novim delovima kupim nove rolnice 16x13(6,5g) pogonski kaiš BANDO (do sada nisam menjao kaiš) filter vazduha, sve sam to naručio iz ovlašćenog Kymco predstavnika iz NS tako da su mi stigli original kymco delovi. Kada sam zamenio sve te delove i naštelovao ventile na 0,05mm usis i izduvni pre štelovanja skoro da je mogao da prodje piun od 0,1mm.
Sada skuter ima solidan start i kontinualno ubrzava do 40km/h nakon toga zvuk motora se povećava i dobija veći snagu tj valjda veći br obrataja sve do 55 km/h kada se zvuk motora smanjuje i ubrzavanje se nastavi do 65km/h ali ne kao izmedju 40 i 55km/h. Tako da mu je sada maksimalna brzina 65km/h a 70 kada nema vetra :D
Pri menjaju pogonskog kaiša nisam primetio da su remenice potrošene

Moje pitanje glasi zbog čega mu snaga opada kada predje 55km/h ? Na forumima sam čitao da je verovatno do centralne opruge kvačila, ali kada sam menjao kaiš nisam baš lagano mogao da odvojim remenicu koja naleže na oprugu da bi ubacio kaiš.
Potrebna su mi vaša mišljenja. Unapred zahvalan

Attached Files



#2 ivangrdic

    Mlađi član

  • Banned
  • PipPip
  • 93 posts

Posted 28 August 2016 - 14:46

Jos ima original gume na sebi?

Sent from my LG G3 using Tapatalk



#3 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 14:51

Hah da fabričke su, ovo su čak i starije fotografije, i dalje su kao nove meni se čini, nikad nisam naglo kočio ili radio nešto što bi bez potrebe trošilo gume :)

#4 Nesa BG

    sensei

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,745 posts
  • MestoN.Bgd
  • VozimSprint exactly

Posted 28 August 2016 - 16:26

Usled velikog broja grejanja i hladjenja centralne opruge ista menja svoja svojstva i pojavljuje se zamor materijala. Ako centralna nije menjana nikad bilo bi pod obavezno da je zamenis.

#5 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 16:59

Nikada do sada nije menjana, da li da tražim original oprugu ili koju bi već vi preporučili ? Vidim da na sajtovima gde se prodaju rezervni delovi ima raznih opruga.

#6 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 28 August 2016 - 18:49

Original centralna opruga ce raditi posao, ako ima ovlasteni da nabavi/proda. Ukoliko ne moze da se nabavi, onda moze i neka Malossi meksa. Ne bi bilo lose usput i oprugice kvacila za zamenis.

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk



#7 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 August 2016 - 19:09

Pozdrav i u temi. Koliko sam uspeo da procitam, posle redovnog servisa dosao si u situaciju da skuter ide sporije? Ujedno, imas i raspon zvukova i broja obrtaja?

Geberalno, za bilo kakvu precizniju pricu i stelovanje, potrebno je da imas obrtomer, ali razumem te o cemu pricas. Centralna opruga ce najvise promeniti start ali i broj obrtaja motora na krajnjoj brzini.

Uloga variomatskog prenosa je da uvek drzi iste obrtaje tokom celog ubrzanja i na taj nacin obezbedi iskoriscenje maximalne snage i najbolje ubrzanje ili najmanju potrosnju, zavisno od trenutnih zahteva u voznji.

Dakle ako imas varijacije u obrtajima kroz ubrzanje nije pogodjena gramaza rolnica. Bez obzira sto su iz ovlascenog servisa poslali "originalne" moras ih izmeriti na preciznoj vagici i uporediti sa prethodnim.

Druga stavka je stelovanje ventila. SPIJUN listicima treba da nastelujes zazor izmedju klackalica i ventila na hladnom agregatu. Zavisno od stepena iskoriscenosti i radne temperature agregata, ventili se steluju 0,10mm usisni i 0,15mm izduvni, sa varijacijama od po 0,025mm na vise ali razlika izmedju usisnog i izduvnog ventila mora uvek da postoji!

Bando pravi razlicite duzine i sirine remena za razlicite tipove skutera. Ukoliko je stvarno originalan, Bando remen je odlicnog kvaliteta, samo je bitno koje je tacno dimenzije?
Remenice se ne trose, one se skoro nikada ne menjaju, kazem skoro nikada jer su metalne i traju vecno, sem u slucaju kada ih neko fizicki osteti prilikom demontaze kvacila ili slicno...

#8 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 20:31

View PostAcaPostar, on 28 August 2016 - 19:09, said:

Pozdrav i u temi. Koliko sam uspeo da procitam, posle redovnog servisa dosao si u situaciju da skuter ide sporije? Ujedno, imas i raspon zvukova i broja obrtaja?

Geberalno, za bilo kakvu precizniju pricu i stelovanje, potrebno je da imas obrtomer, ali razumem te o cemu pricas. Centralna opruga ce najvise promeniti start ali i broj obrtaja motora na krajnjoj brzini.

Uloga variomatskog prenosa je da uvek drzi iste obrtaje tokom celog ubrzanja i na taj nacin obezbedi iskoriscenje maximalne snage i najbolje ubrzanje ili najmanju potrosnju, zavisno od trenutnih zahteva u voznji.

Dakle ako imas varijacije u obrtajima kroz ubrzanje nije pogodjena gramaza rolnica. Bez obzira sto su iz ovlascenog servisa poslali "originalne" moras ih izmeriti na preciznoj vagici i uporediti sa prethodnim.

Druga stavka je stelovanje ventila. SPIJUN listicima treba da nastelujes zazor izmedju klackalica i ventila na hladnom agregatu. Zavisno od stepena iskoriscenosti i radne temperature agregata, ventili se steluju 0,10mm usisni i 0,15mm izduvni, sa varijacijama od po 0,025mm na vise ali razlika izmedju usisnog i izduvnog ventila mora uvek da postoji!

Bando pravi razlicite duzine i sirine remena za razlicite tipove skutera. Ukoliko je stvarno originalan, Bando remen je odlicnog kvaliteta, samo je bitno koje je tacno dimenzije?
Remenice se ne trose, one se skoro nikada ne menjaju, kazem skoro nikada jer su metalne i traju vecno, sem u slucaju kada ih neko fizicki osteti prilikom demontaze kvacila ili slicno...

Da nakon zamene kaiša (stavljen je potpuno isti kao što je i bio na motoru istih dimenzija) rolnica i filtera vazduha dobio sam na ubrzanju i snazi od 0 do 55km/h nakon toga zvuk motora se smanjuje i skuter ubrzava do 65km/h ali sporije i tiho.

Što se tiče stelovanja ventila štelovani su na hladno i i štelovao sam ih na 0,05mm jer tako piše u servisnoj knjizi sa moj skuter a i na forumima sam nalazio te podatke za moj skuter, što se tiče toga mislim da su ventili u redu, skuter lepo vuče uzbrdo ventili se nečuju dok su se pre štelovanja čuli.

Gore u tekstu sam naveo da najveću snagu imam od 40 do 55km/h kada u tom reonu pustim gas zatim dodam gas motor bruji ali mi se čini da se neodazove odmah na ubrzanje, neznam da li sam bio dovoljno jasan? kao da obrtaji ne idu u ubrzanje

Pre zamene delova skuter je imao lošiji start i rupu u snazi-ubrzavanju od 20 do 40kmh ali je krajnja brzina bila 72kmh, tada je uzbrdo išao veoma loše.
Što se tiče starih rolnica mislim da su bile od 7g, ali izmeriću im tačnu težinu, kada su bile nove skuter je lepo ubrzavao i znao je da dostigne 80kmh.

Što se tiče kvačila tu nikad ništa nije otvarano niti menjano.

E sada imam pitanje u vezi postavljanja pogonskog kaiša kada sam ga postavljao postavio sam ga isto kao i fabrički mislim na poziciju oznaka koje ispisane po njemu, a to dodje kontra nego na ovoj slici dole, na kaišu nema strelica koje bi prikazivale smer, po meni to nebi trebalo da ima neke veze sa problemom, neznam možda i grešim?

Attached Files



#9 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 20:35

View PostLauda, on 28 August 2016 - 18:49, said:

Original centralna opruga ce raditi posao, ako ima ovlasteni da nabavi/proda. Ukoliko ne moze da se nabavi, onda moze i neka Malossi meksa. Ne bi bilo lose usput i oprugice kvacila za zamenis.

Sent from my Xperia ZR using Tapatalk

Pozvaću sutra ovlašćeni servis da pitam dali imaju original, pošto vidim po ostalim temama da j najbolje uzeti set opruga pa da se isprobava, ali trenutno nema dovoljno sredstava za ceo set :D u svakom slučaju hvala na odgovoru

#10 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 August 2016 - 20:52

Sto se tice ventila to je neka greska, jos uvek nisu konstruktori projektovali cetvorotaktni agregat kome se na istu meru steluje zazor usisnih i izduvnih ventila. Ne daj Boze da se cuju ventili :) Cuju se klackalice koje lupkaju po ventilima, a to sto si ih nastelovao da se necuju, nije nikakva prednost, sta vise to je problem. Jel znas zbog cega postoji zazor na ventilima i cemu sluzi, na osnovu cega se odredjuje?

#11 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 21:17

Evo ovo piše u original service manual za kymco agility 50 na slici, što se tiče zazora izmedju klackalice i ventila je zbog izduženja ventila pri većim teperaturama da nema zazora nebi funkcionisalo, tj zazor ne treba biti ni premali ni prevelik nego kako je proizvodjač propisao, sve što ti kažeš je uredu tako sam čitao i na drugim forumima da je izduvni uvek ima veći zazor u odnosu na usisni, svakako kad sam štelovao usisni sam štelovao sa 0,05mm i kad prolazi špiun kao kroz 2 magneta a izduvni sam ostavio malo labaviji tako da je to ok
Više me brine ovo što posle 55kmh gubi obrtaje

Attached Files



#12 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 28 August 2016 - 21:48

Tako je, tolerancija se ostavlja zbog sirenja materijala usled termicke dilatacije.

Medjutim, kymco 50 4t je zapravo klon kao i gy6 139qmb odnsno kopija Hondinog agregata koji se vozi vec 20 godina... klasifikacija zazora za te motore je 0.10mm usis 0.15 izduv. Ovo u manualu je greska, u metricnom sistemu ne posotoje spijun listici od 0,01mm pa je nemoguce nastelovati i izmeriti 0,04mm, ali znam da je ovo prevod iz imperijalnog sistema gde 0.04 predstavlja inche a to je zapravo 0,102mm.

0,05mm je 5/100, odnosno 5 stotih delova milimetra i za toliko se izduvni ventil izduzi vec kada motor odradi nekoliko sekundi u leru. Vazdusni agregati kao sto je ovaj imaju radnu temperaturu od oko 70 stepeni celzijusa na ler gasu, medjutim, kada se voze pod opterecenjem, recimo pun gas 15ak sekundi, agregat ima temperaturu glave motora preko 110stepeni. Merio sam vise puta ana snimku ces cuti kako treba da se cuje zdrav rad klackalica.



Pri takvom opterecenju, ventili, a pogotovo izduvni koji je vise izlozen vrelim gasovima, izduzuju se po 0,1mm ili cak i vise, zavisno od kvaliteta materijala ventila. Tada ventil jednostavno ne sedi na sicu, te imamo takozvano curenje i naeavno pad pritisaka i snage! To je ono sto osetis po zvuku i izrazeno je kroz pad snage i obrtaja koje su povezani sa krajnjom brzinom.

Ako ne zelis da poverujes, najlaksa metoda je da premeris zazor ventila na vrucem motoru, a ako te ne mrzi da postelujes pravilno ventile, mozda se i vrati puna snaga na punom gasu, ako do sada vec nije nagoreo izduvni ventil :)

#13 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 21:55

View PostMario, on 28 August 2016 - 21:47, said:

Ovo su inči u manual-u

Ne piše (mm) u zagradi
evo našo na još jednom mestu u manualu

Attached Files



#14 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 28 August 2016 - 22:03

Da video sam i ja, ali mislim da je greška u štampi... proveriću sutra na drugim mestima..

#15 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 22:10

View PostAcaPostar, on 28 August 2016 - 21:48, said:

Tako je, tolerancija se ostavlja zbog sirenja materijala usled termicke dilatacije.

Medjutim, kymco 50 4t je zapravo klon kao i gy6 139qmb odnsno kopija Hondinog agregata koji se vozi vec 20 godina... klasifikacija zazora za te motore je 0.10mm usis 0.15 izduv. Ovo u manualu je greska, u metricnom sistemu ne posotoje spijun listici od 0,01mm pa je nemoguce nastelovati i izmeriti 0,04mm, ali znam da je ovo prevod iz imperijalnog sistema gde 0.04 predstavlja inche a to je zapravo 0,102mm.

0,05mm je 5/100, odnosno 5 stotih delova milimetra i za toliko se izduvni ventil izduzi vec kada motor odradi nekoliko sekundi u leru. Vazdusni agregati kao sto je ovaj imaju radnu temperaturu od oko 70 stepeni celzijusa na ler gasu, medjutim, kada se voze pod opterecenjem, recimo pun gas 15ak sekundi, agregat ima temperaturu glave motora preko 110stepeni. Merio sam vise puta ana snimku ces cuti kako treba da se cuje zdrav rad klackalica.



Pri takvom opterecenju, ventili, a pogotovo izduvni koji je vise izlozen vrelim gasovima, izduzuju se po 0,1mm ili cak i vise, zavisno od kvaliteta materijala ventila. Tada ventil jednostavno ne sedi na sicu, te imamo takozvano curenje i naeavno pad pritisaka i snage! To je ono sto osetis po zvuku i izrazeno je kroz pad snage i obrtaja koje su povezani sa krajnjom brzinom.

Ako ne zelis da poverujes, najlaksa metoda je da premeris zazor ventila na vrucem motoru, a ako te ne mrzi da postelujes pravilno ventile, mozda se i vrati puna snaga na punom gasu, ako do sada vec nije nagoreo izduvni ventil :)

Uredu preštelovaću ventile nije problem, znam da sam probao pre štelovanja ventila situacija je bila ista, pošto sam kaiš i rolnice promenio jedan dan pre štelovanja ventila, 0.04in= 1.016000mm

#16 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 28 August 2016 - 22:13

View PostMario, on 28 August 2016 - 22:03, said:

Da video sam i ja, ali mislim da je greška u štampi... proveriću sutra na drugim mestima..

Vazi javi šta si saznao, pošto čitam po googlu i pretežno nalazim za kymco 50cc da se šteluju na 0,04 ili 0,05 to mu dodje isto, a od 125cc da se ventili šteluju 0,1-0,15mm. Pozdrav

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 05 September 2016 - 08:45

jes u pravu si, mali GY6 se podešava na 0,04-0,05mm po svim manualima odnosno 0,02 incha

#18 nikola1989

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 17 posts
  • MestoNiš
  • VozimKymco agility 50

Posted 05 September 2016 - 21:41

View PostMario, on 05 September 2016 - 08:45, said:

jes u pravu si, mali GY6 se podešava na 0,04-0,05mm po svim manualima odnosno 0,02 incha
Pa da, dzabe sam još i podešavo na 0,1mm motor jednostavno ima nemiran rad na leru i dosta se čuje klackalica, što je interesantno posle štelovanja na 0,05mm na vruće sam proverio zazor i on je veći nego na hladno. A ovo što mi lošije ide motor je verovatno do prenosa nema šta drugo da bude, idem kod majstora da vidimo šta je problem

#19 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 06 September 2016 - 00:25

Uhh, prosto je nemoguce da se zazor venitla poveca na vruce, to bi znacilo da se materijal na toploti skuplja. Nisam proveravao ugao sica na kome sedi ventil, ali to je manje vise identicno, svi proizvodjaci su usvojili koncept ugla od 45stepeni za serijske agregate.
Ova prica o zilet stelovanju ventila verovatno prolazi samo dok skuter ima blokade i nema prevelikih naprezanja.

Nikola, trebalo bi da otvoris motor i pregledas u kakvom su stanju glava, ventili, vodjice, klackalica i bregovi na bregastoj osovini, evidetno je da postoji problem.

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 06 September 2016 - 06:05

Taj nemiran rad će biti od napuknute membrane u karbu





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users