Moja Gilera :D
Dace2000
03 Sep 2016
Pozdrav svima, vozim gileru stalker 50 u fabrickom stanju uvezena iz italije i prijavio sam se na forum jer sam resio da je sredjujem...
Dace2000
03 Sep 2016
Evo i fotografija...
Attached Files
-
FB_IMG_1467637378370.jpg (86.16K)
downloads: 27
Dace2000
03 Sep 2016
Ovako hteo sam da stavim neki sportski auspuh, sportski varijator i da nastelujem prenos (rolnice,centralna i oprugice kvacila). Pozz
Attached Files
-
DSC_0079.JPG (3.16MB)
downloads: 24 -
IMG_20160821_143329.JPG (1.48MB)
downloads: 25 -
received_623952471105773.jpeg (175.28K)
downloads: 24
Razredni
04 Sep 2016
Pozdrav i temi. Stalker je dobro upakovani prgavi malisan, a ovaj tvoj izgleda dobro ocuvan.
Svaki skuter ima svoje prednosti i mane, najvece prednosti gilere su pripadnost piaggio grupaciji... kao najvecu manu, rekao bih prednje vilice i velicina diska.
Sto se tice tuninga, nebo je granica i mogucnosti su ogromne, samo je budzet ogranicavajuci faktor, ali iz licnog a i forumskog iskustva, preporuka je da ides postepeno.
To znaci da provozas bar pola sezone na skuteru u serijskoj izvedbi, da ga upoznas, saberes utiske iz svakodnevne voznje i doneses konacni zakljucak sta tebi treba.
Neki osnovni, pocetni tuning se sastoji od blagog podizanja snage, rezonantni auspuh i setovanje karba, te doterivanje prenosa u smislu kvalitetnog remena i odgovarajucih rolnica, oprugica kvacila i centralne opruge.
Kasnije, mozes ici korak dalje, u smislu promene cilindra, kit 70ccm, sto donosi novo setovanje karburatora i prenosa, neke komponente ce mozda morati i da se menjanju, kao kvacilo, zvono, variomat, a mozda cak i auspuh, zavisno koji auspuh u startu uzmes a zavisno i od odabira cilindra kasnije. Vrlo brzo ce tuning prerasti mogucnosti malenog rama i neadekvatnih kocnica na stalkeru, pa postoji opcija ugradnje vecih, 13colskih tockova, drugih vilica i kocionog diska veceg precnika.
Tuning nije jeftin hobi pa je pozeljno da imas neki plan i da shodno tome u startu biras komponente koje ces moci i kasnije da koriostis ukoliko se odlucis za visi stepen tuninga.
Sto se tice variomata, malossi multivar 2000 je najbolji koji mozes kupiti, tu nema dileme uopste, napravljen je da radi od serijskih 50cc pa do midrejs grupacije. Polovni su sigurno pohabani, ko ima multivar, taj ga ne prodaje. Kupi novi i sluzice te dugo.
Sto se tice auspuha, za pocetak bi ti dobro dosli rezonantni base auspusi tipa
- yasuni z, r
- leo vince tt, zx/zxr
- tecnigas next r, trek,
Marke sam poredjao po kvalitetu izrade, sami tim i ceni, znaci yasuni je najskuplji i najkvalitetniji. Modele sam poredjao od slabijeg ka jacim, prvi modeli su za 50cc a drugi su malo prgaviji i obicno dolaze restrikovani gde ce uz 50ccm dati ok snagu i malu potrosnju a za 70ccm je vec potrebno skinuti tu blokadau da bi pokazali potencijal.
Za neki dalji tuning preporucujum da prelistas teme u projektima base70, midrace70 i hig end, da bi se upoznao sa tematikom mogucim problemima....
Svaki skuter ima svoje prednosti i mane, najvece prednosti gilere su pripadnost piaggio grupaciji... kao najvecu manu, rekao bih prednje vilice i velicina diska.
Sto se tice tuninga, nebo je granica i mogucnosti su ogromne, samo je budzet ogranicavajuci faktor, ali iz licnog a i forumskog iskustva, preporuka je da ides postepeno.
To znaci da provozas bar pola sezone na skuteru u serijskoj izvedbi, da ga upoznas, saberes utiske iz svakodnevne voznje i doneses konacni zakljucak sta tebi treba.
Neki osnovni, pocetni tuning se sastoji od blagog podizanja snage, rezonantni auspuh i setovanje karba, te doterivanje prenosa u smislu kvalitetnog remena i odgovarajucih rolnica, oprugica kvacila i centralne opruge.
Kasnije, mozes ici korak dalje, u smislu promene cilindra, kit 70ccm, sto donosi novo setovanje karburatora i prenosa, neke komponente ce mozda morati i da se menjanju, kao kvacilo, zvono, variomat, a mozda cak i auspuh, zavisno koji auspuh u startu uzmes a zavisno i od odabira cilindra kasnije. Vrlo brzo ce tuning prerasti mogucnosti malenog rama i neadekvatnih kocnica na stalkeru, pa postoji opcija ugradnje vecih, 13colskih tockova, drugih vilica i kocionog diska veceg precnika.
Tuning nije jeftin hobi pa je pozeljno da imas neki plan i da shodno tome u startu biras komponente koje ces moci i kasnije da koriostis ukoliko se odlucis za visi stepen tuninga.
Sto se tice variomata, malossi multivar 2000 je najbolji koji mozes kupiti, tu nema dileme uopste, napravljen je da radi od serijskih 50cc pa do midrejs grupacije. Polovni su sigurno pohabani, ko ima multivar, taj ga ne prodaje. Kupi novi i sluzice te dugo.
Sto se tice auspuha, za pocetak bi ti dobro dosli rezonantni base auspusi tipa
- yasuni z, r
- leo vince tt, zx/zxr
- tecnigas next r, trek,
Marke sam poredjao po kvalitetu izrade, sami tim i ceni, znaci yasuni je najskuplji i najkvalitetniji. Modele sam poredjao od slabijeg ka jacim, prvi modeli su za 50cc a drugi su malo prgaviji i obicno dolaze restrikovani gde ce uz 50ccm dati ok snagu i malu potrosnju a za 70ccm je vec potrebno skinuti tu blokadau da bi pokazali potencijal.
Za neki dalji tuning preporucujum da prelistas teme u projektima base70, midrace70 i hig end, da bi se upoznao sa tematikom mogucim problemima....
Dace2000
04 Sep 2016
Hvala puno na savetima sad krajem sezone polaku cu krenuti sa sredjivanjem. A neko misljenje za stage6 sport varijator?
Razredni
04 Sep 2016
Ja generalno ne volim stage, velika reklama a delovi u 90% slucajeva promaseni. Za piaggio nisam video stage variomat za novi tip (rolnice 19x15,5), znam da ima za stari tip (16x13) a to je za remen sirine 17,5mm i to je korak unazad u tuningu.
Malossi multivar 2000 je jedini proveren sa velikim precnikom 99,5mm i sigurno radi posao. Donosi na ubrzanju a i na krajnjoj brzini, i na kraju, da nije dobar ne bi ni kostao 80-90eura.
Malossi multivar 2000 je jedini proveren sa velikim precnikom 99,5mm i sigurno radi posao. Donosi na ubrzanju a i na krajnjoj brzini, i na kraju, da nije dobar ne bi ni kostao 80-90eura.
Dace2000
04 Sep 2016
Ok uzimam malossi multivar i yasuni auspuh
Razredni
04 Sep 2016
U svetu tuninga vazi pravilo, koliko para toliko muzike. Ovaj gianelli je pocetnicka kategorija auspuha i nema nekih performansi, a sama izrada je veoma prosta i kvalitet je isti takav.
Damjane, ima puno tema na forumu gde je probana stage replica ili recimo top nardo na stok cilindru. To su auspusi predvidjeni za performanse na nekom drag raceu ili kruznim trkama za neke odredjene cilindre, recimo jaci base 70 ili midrace 70ccm, znaci za 12 do 16ks i rezim rada od 10000 do 12000 obrtaja.
Svaki auspuh moze da se stavi na stok 50ccm ali treba biti majstor i nastelovati da radi kako treba. Ta ista replica ne radi ispod 7000 obrtaja, dakle, racunaj da je 7000 kao 0 i treba da nastelujes kvacilo (moras da kupis podesavajuce) uz njega zvono (naravno oprugice i vise centralnih opruga) da bi napravio da stok cilindar od 50ccm sa 6ks moze da krene iz mesta. Onda nastaje problem jer taj isti stok clindar vec gubi snagu preko 8500-9000 obrtaja i tu treba da budes maher majstor da ubodes rolnice u 0,1 gram da ne prevrtava a opet sa druge strane da budu obrtaji dovoljno visoko iznad kvacila, jer ako kvacilo radi od 7000 na 8000 ce i dalje da klizi, pa nema efekta ubrzanja a nema ni krajnje brzine.
Dakle, i da sve to namestis, nema govora o gradskoj ili svakodnevnoj voznji. To su dobri i jaki auspusi ali nisu projektovani za malu snagu cilindra.
Edit: evo Mario me preduhitrio
Damjane, ima puno tema na forumu gde je probana stage replica ili recimo top nardo na stok cilindru. To su auspusi predvidjeni za performanse na nekom drag raceu ili kruznim trkama za neke odredjene cilindre, recimo jaci base 70 ili midrace 70ccm, znaci za 12 do 16ks i rezim rada od 10000 do 12000 obrtaja.
Svaki auspuh moze da se stavi na stok 50ccm ali treba biti majstor i nastelovati da radi kako treba. Ta ista replica ne radi ispod 7000 obrtaja, dakle, racunaj da je 7000 kao 0 i treba da nastelujes kvacilo (moras da kupis podesavajuce) uz njega zvono (naravno oprugice i vise centralnih opruga) da bi napravio da stok cilindar od 50ccm sa 6ks moze da krene iz mesta. Onda nastaje problem jer taj isti stok clindar vec gubi snagu preko 8500-9000 obrtaja i tu treba da budes maher majstor da ubodes rolnice u 0,1 gram da ne prevrtava a opet sa druge strane da budu obrtaji dovoljno visoko iznad kvacila, jer ako kvacilo radi od 7000 na 8000 ce i dalje da klizi, pa nema efekta ubrzanja a nema ni krajnje brzine.
Dakle, i da sve to namestis, nema govora o gradskoj ili svakodnevnoj voznji. To su dobri i jaki auspusi ali nisu projektovani za malu snagu cilindra.
Edit: evo Mario me preduhitrio

Mario
04 Sep 2016
Mi u načelu i ganjamo krajnju i radimo touringe, ali uglavnom na više platformi, što bi ljudi rekli ima se i za pecanje i za trke...
Ono što je veoma bitno je da jako dobro vladamo materijom, da ne bude evo sad se neko kurči, pravimo greške i dan danas i to naravno priznajemo jer nas nije sramota...
Neke komponente se jednostavno ne slažu, ne zato što to ne može da radi, već zato što i kada su podešene od ruku veštih majstora ne nude zadovoljstvo u vožnji, mašina bude u rupama, prgava, pre vremena se odrazi istegljenost opruga i odmah gubi mogućnost eksploatacije u rezonantnom području (powerband)...
Ono što je bitno kod prvog tuning-a ovog stalkera je inspekcija postojećih komponenata i njihovo stanje... Stanje remena, rolnica, kvačila, postavka i vrsta karburatora, tip i protočnost filtera, stanje termogrupe i svećice...
Nakon ovoga može da se krene sa nekim base auspuhom (Nikako sa replikom, jer mozda ubode 100-ku) dakle sa auspuhom koji ima centralni powerband ne preko 9000, imamo temu i brdo grafikona koji to kazuju... Nakon ovoga se ide u doterivanje i korekciji smeše karburatora i podešavanje prenosa.. Sad ovaj neće biti informisan da turi 5g rolnice, jer one ustvari neće biti dobre, ali može da kupi tri seta pa da miksom ustanovi gde mu je najbolje...
Dakle tuning je nauka, nekad i sa mnogo novca ne vredi, jer sve skupocene komponente mogu lako da se unište... Naš apel i osnovni moto foruma je da se ljudi nauče na svojim mašinama uz pomoć drugih tema i primera, i da se članovi obrazuju do nivoa tuninga koji je njima neophodan..
Znaš kako ide, najpametniji su uvek oni koji blage veze nemaju, ako pogledaš gomilu lajavaca sa svojim postovima, niko od njih nema ni jedan bedni završen projekat, a uglavnom kroz njih možeš proceniti sa kime imaš posla...
Srećno u tuningu, tu smo da pomognemo
Ono što je veoma bitno je da jako dobro vladamo materijom, da ne bude evo sad se neko kurči, pravimo greške i dan danas i to naravno priznajemo jer nas nije sramota...
Neke komponente se jednostavno ne slažu, ne zato što to ne može da radi, već zato što i kada su podešene od ruku veštih majstora ne nude zadovoljstvo u vožnji, mašina bude u rupama, prgava, pre vremena se odrazi istegljenost opruga i odmah gubi mogućnost eksploatacije u rezonantnom području (powerband)...
Ono što je bitno kod prvog tuning-a ovog stalkera je inspekcija postojećih komponenata i njihovo stanje... Stanje remena, rolnica, kvačila, postavka i vrsta karburatora, tip i protočnost filtera, stanje termogrupe i svećice...
Nakon ovoga može da se krene sa nekim base auspuhom (Nikako sa replikom, jer mozda ubode 100-ku) dakle sa auspuhom koji ima centralni powerband ne preko 9000, imamo temu i brdo grafikona koji to kazuju... Nakon ovoga se ide u doterivanje i korekciji smeše karburatora i podešavanje prenosa.. Sad ovaj neće biti informisan da turi 5g rolnice, jer one ustvari neće biti dobre, ali može da kupi tri seta pa da miksom ustanovi gde mu je najbolje...
Dakle tuning je nauka, nekad i sa mnogo novca ne vredi, jer sve skupocene komponente mogu lako da se unište... Naš apel i osnovni moto foruma je da se ljudi nauče na svojim mašinama uz pomoć drugih tema i primera, i da se članovi obrazuju do nivoa tuninga koji je njima neophodan..
Znaš kako ide, najpametniji su uvek oni koji blage veze nemaju, ako pogledaš gomilu lajavaca sa svojim postovima, niko od njih nema ni jedan bedni završen projekat, a uglavnom kroz njih možeš proceniti sa kime imaš posla...
Srećno u tuningu, tu smo da pomognemo
Dace2000
07 Sep 2016
E ovako danas sam stavio auspuh i nastelovao prenos (nisam jos uzeo varijator), do malopre sam vozio skuter ostavio ga u garazi i posle nekih sat-dva nece da upali sta moze da bude jer majtor mi je reko da motor nema kompresiju (pretisnuo je kurblu i reko da nema kompresija) ali do pre nego da ostavim skuter dok je bio zagrejan lepo je palio.
Mario
09 Sep 2016
leovince zx je dobar izbor za početak.... jedan od boljih
reci mi jer ste proverili setovanje karburatora kada ste menjali auspuh, fabrička dizna može biti mala za otvoreniji auspuh
skini proveri svećicu, poslikaj boju elektrode, proveri da li uopšte ima varnice
reci mi jer ste proverili setovanje karburatora kada ste menjali auspuh, fabrička dizna može biti mala za otvoreniji auspuh
skini proveri svećicu, poslikaj boju elektrode, proveri da li uopšte ima varnice
Dace2000
09 Sep 2016
Resen problem, malopre sam bio kod elektricara da uzmem skuter otisla je bobina i nije bacala struju na svecicu...
Dajteh
09 Sep 2016
Da to ti je tako kod piaggia, voli da mu rikne bobina samo odjednom, ili zna na prekide. Isto tako stator, vrisne samo odjednom i gotovo.
Ja sam se vise bojao voziti piaggio karb uoravo zbog tih stvari jer im to cesto odlazi, a nikad ne znas kad ce.
Jedno je sigurno, prije ce riknuti bobina ili stator negoli svijecica
Jesi ubo duzu varijantu ili kracu ZX-a? Slikaj ako ne znas da ti odmah kazem neke smjernice.
Ja sam se vise bojao voziti piaggio karb uoravo zbog tih stvari jer im to cesto odlazi, a nikad ne znas kad ce.
Jedno je sigurno, prije ce riknuti bobina ili stator negoli svijecica

Jesi ubo duzu varijantu ili kracu ZX-a? Slikaj ako ne znas da ti odmah kazem neke smjernice.
Dace2000
09 Sep 2016
Jos jedno pitanje kako se pokazao auspuh laser x pro jer ga mogu uzeti za neku malu cifru?
Mario
09 Sep 2016
Laser x pro je dizajniran auspuh za 70cc cilindre i po powerbandu mislim da spada u jači base, tipa technigas rs2, dopler s3r, dosta se davno proizvodio pa nije niko od nas imao prilike da ga vozi... pogledaj imamo li neki graf za njega u testovima...
Dajteh
09 Sep 2016
Sta je ovo majketi, ZX na steroidima???
Cini mi se da je to ZX za 125, 150 i 180 agregate od piaggia 2T.
Cini mi se da je to ZX za 125, 150 i 180 agregate od piaggia 2T.