Jump to content


Apn 6 - Renaissance


286 replies to this topic

#21 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 19 June 2017 - 20:39

Hehe, Tomos prva ljubav ...ima nas koji se celog zivota borimo sa time , pa bi kao trebalo da znamo sve o tome , pa ipak nas ponekad iznenadi necim novim ...koliko samo unistenih klipova , zaribanih , prolupanih radilica i cega sve ne ...znaci , ipak tuning ? Sto znamo tu smo da pomognemo ...

#22 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 19 June 2017 - 21:02

View PostALIEN SM, on 19 June 2017 - 20:39, said:

Hehe, Tomos prva ljubav ...ima nas koji se celog zivota borimo sa time , pa bi kao trebalo da znamo sve o tome , pa ipak nas ponekad iznenadi necim novim ...koliko samo unistenih klipova , zaribanih , prolupanih radilica i cega sve ne ...znaci , ipak tuning ? Sto znamo tu smo da pomognemo ...

Jeste prva ljubav! Za taj motor sam teško radio i kupio nov. Puno me lepih uspomena veže za njega.
I jako me je dobro služio, a cepao sam ga svojevremeno baš dobro.. :biker_scooter:

#23 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 19 June 2017 - 23:03

Rešio sam da idem na neki setup tipa T-14, s tim da bih zadržao elastičnost motora. Da ne bude baš oštro rezonantan, nego da ima obrtni momenat i na uzbrdici, na manjim RPM.
Trenutni setup je:
  • Cilindar APN FI 38mm
  • Karb APN original Bing
  • Auspuh je original takođe
Verovatno mi treba jača klipnjača/radilica (bolcna 12mm) za tako nešto?
Koje ležajeve da stavim, a da su dobri? Svašta sam se načitao, pa ne znam kome da verujem.

Šta mi preporučujete za nabavku?

#24 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 June 2017 - 08:36

hajde pre svega ovu temu prostudiraj i pokupi sebi interesantne detalje. šifre, delove, poteze itd...

https://svet-skutera...m-restauracija/

#25 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 20 June 2017 - 11:03

OK zaboravih da si ti to radio kumu. Pregledaću obavezno.
Na prvim fotkama se vide oznake proizvođača tog klipa. Ako se dobro sećam, to je fabrička ugradnja Tomosa.
Neko od iskusnijih momaka će prepoznati marku / tip.

Primetio sam da ima malo očtećenje na prelivnom kanalau. A evo i slika tog oštećenja i očišćenog starog klipa koji je prešao oko 12000 km. Crnilo pokazuje gde je "produvao".
Sad se lepo vide i "kraterčići". I upravu si Mario, da se odlomilo parče karike, jer samo tako tvrd metal može da napravi takve rupice u aluminijumu.

Attached Files



#26 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 June 2017 - 11:07

Koparski klip, prva ugradnja.... kako vidim i kod tebe je kao i kod mene već bio 47mm od T14 fabrički

krika se okrenula i krajem zapela o prelivni kanal... okrenula se verovatno jer nema onog malog štifta koji treba da joj drži poziciju, on je siroma ispao pre toga jer se klimatalo sve kao ringišpil...

#27 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 20 June 2017 - 11:51

View PostMario, on 20 June 2017 - 11:07, said:

Koparski klip, prva ugradnja.... kako vidim i kod tebe je kao i kod mene već bio 47mm od T14 fabrički

krika se okrenula i krajem zapela o prelivni kanal... okrenula se verovatno jer nema onog malog štifta koji treba da joj drži poziciju, on je siroma ispao pre toga jer se klimatalo sve kao ringišpil...

Kriv sam što to nisam pregledao ranije, nego sam samo vozio. Jurio za obavezama i poslom, što i nose godine sa sobom.
Ali šta je tu je, sad ćemo napraviti nešto još bolje nego što je bilo! Samo pozitiva! :)
Je l' tako?

#28 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 20 June 2017 - 13:47

Ovde se vidi stanje glave motora.
Malo poliranja sa vodenom šmirglom gradacije 2000+ OTTO sprej za odmašćivanje...
@ Mario - Prema podacima iz tvog priručnika rekao bih da je to APN glava? Ili grešim?

Attached Files



#29 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 20 June 2017 - 13:51

View Postsigmaal, on 20 June 2017 - 13:47, said:

Ovde se vidi stanje glave motora.
Malo poliranja sa vodenom šmirglom gradacije 2000+ OTTO sprej za odmašćivanje...
@ Mario - Prema podacima iz tvog priručnika rekao bih da je to APN glava? Ili grešim?
Malo me brinu ovi krateri gadno ju je "raskokao". A ako budem "peglao" frezom možda ću napraviti još veče čudo..
Neki savet?

#30 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 20 June 2017 - 14:04

Ne ovo je T-14 glava, ina taj talas, takozvani squish band... Pa vidi možeš da menjaš ako nađeš zamenu, to je tvoj izbor, krateri se pošmirglaju prvo grubljom kasnije finijom, a rupe će čađ i depozit u radu svakako da popuni..

#31 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 20 June 2017 - 19:37

Drugi teško da ću naći, poslušaću tvoj savet.
Hvala.

#32 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 20 June 2017 - 19:58

Ja bi takvu glavu zamenio , bas je dobro dobila . a ako ne nadjes drugu das strugaru da je minimalno ispegla i jos da je spusti za 1 mm...tako dobijes kompresiju oko 11: 1 sto je sasvim ok...inace, razlika izmedju APN glave i T-14 je u dubini za T- 14 je plica zbog veceg kompresionog odnosa , kod APN je 1: 6,5 a kod T- 14 je 10:1...

#33 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 20 June 2017 - 21:00

A i ja vidim da je kalota u čabru...Imam osećaj da bi pritisak na klip prilikom ekspanzije bio nesimetričan i ko zna čemu to vodi..

Ideja ti je super, svaka čast, vidi se da tu radi iskustvo. Hvala ti. :0takoje: Ja se toga nisam setio... :icon_scratch:

#34 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 21 June 2017 - 09:13

Juče sam prostudirao sve što bi mi trebalo, celo popodne sam proveo čitajuči dokumentaciju, forume i literaturu.

Plan je sledeći:
-rasklapanje mašine
- nabavka L klipa 38,5
-bušenje cilindra na 38,5mm
- sklapanje i testiranje

Delovi:
- Ležajevi 6203 Koyo C3 kom. 2
- Radilica APN FI 12
- Klip L 38,5mm METEOR
- Radilica APN fi12

#35 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 21 June 2017 - 19:14

To je sve ok...+ neku rezonu koja odgovara ako vec nemas , a ne bi bilo lose i neki jaci karb iz serije PHBG, kosa usisna grana izbacis ga napolje sa strane i da te Bog pogleda ...ima da ide k`o zver ...

#36 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 22 June 2017 - 01:24

View PostALIEN SM, on 21 June 2017 - 19:14, said:

To je sve ok...+ neku rezonu koja odgovara ako vec nemas , a ne bi bilo lose i neki jaci karb iz serije PHBG, kosa usisna grana izbacis ga napolje sa strane i da te Bog pogleda ...ima da ide k`o zver ...

Vidim ja da ti znaš pos'o, hoćeš da napravim raketlu! :mmhappy3: Biće i to, samo bi mi celo leto otišlo na doštelavanje (znam ja sebe :rolleyes: ), sve bi otišlo u zapećak, samo bi se time bavio. :biker_scooter: Mnogo sam se zaželeo da tuniram a obaveze nisu dopuštale.


Karb i auspuh za sada neću dirati, osim skraćenja krajnje izduvne cevi, na 20mm prema Mariovom Priručniku. Pa ću videti kakvi su utisci...
Za sada mi je cilj dobra baza, tj. cilindar, ležajevi itd. Plus mi je u planu elektrika: "sat" + žmigavci, za to imam delova. Nakupov'o, a čame mesecima...
Posle kad razradim makinu, uložiću u bolji karb, neka "rezonka" i ostalo... Treba da spremim neki keš "sa strane", a da ne zna "finansijska kontrola" ;) .

E sad pitanje: da li su zamajci (majstori kažu "šunke") na radilicama APN i T-14/15 jednaki?
Prepakovao bih APN radilicu sa JASIL klipnjačom, ako osovine budu odgovarale. Videću to sutra kad otvorim mašinu. To bi bila turbo kombinacija!
Šta kažete za takvu ideju?

#37 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 22 June 2017 - 08:35

imaš dva tipa radilica za tomos-a koliko sam ja upoznat...

stari tip sa punim polutkama, ali materijalom izvađen sa unutrašnje strane i na taj način balansirana
novi tip sa polutkama istog prečnika ali bušenim rupama za balansiranje

što se tiče ležaja i klipnjače, ne znam da li je i koliko jači ležaj u donjoj pesnici za T15 u odnosu na APN

ono što je tebi aktuelno da oba tipa polutki zauzimaju isti volimen, pa se primarna kompresija neće menjati, za dalje prepakivanje, klipnjača i ležaj, tu pije vodu dobar brand koji nudi kvalitetan proizvod sa oba ležaja i bolcnom, dok je sa druge strane isto tako važan i majstor koji će to da sklopi, koji zna koliko je potrebno temperaturno razmaknuti različite komade zbog tolerancija i naravno koji ima presu i koji zna da centrira da posle svega radilica bude u minimalnom razroku polutki...

ako su ti dosedi, navoji i rupe za štiftove ok, stara može da posluži za to...

moj stav je da kupujem novo, cene novih MEC italijanskih radilica su smešne u odnosu na radilice za skutere, sa druge strane čitao sam na tomos forumima da kolju i one kineske jeftinije na trkama, pa eto oduči mudro

#38 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 22 June 2017 - 10:12

Moj stav je kao i Mariov...najbolja je nova radilica , onda si siguran , to je jednokratni trosak koji se uvek isplati , uzmes najbolje sto mozes za onoliko para koliko raspolazes ...ja bi npr uzeo sa bolcnom 12 mm od T- 15 i imas nadogradnju ako danas - sutra pozelis ozbiljniji tuning , nema da otvaras masinu ....i jos nesto , ja bi da sam na tvom mestu , ako se vec igras sa radilicom ubacio u menjac zupcanike pete brzine i time bi blok bio pripremljen za eventualni ozbiljniji tuning ...ali na sve ovo jedno upozorenje : kad se jednom ukrcas na taj brod , vise nema silaska , ostajes tu zauvek , svi smo mi manje - vise prosli kroz to ...

#39 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 22 June 2017 - 11:59

View PostMario, on 22 June 2017 - 08:35, said:

imaš dva tipa radilica za tomos-a koliko sam ja upoznat...

stari tip sa punim polutkama, ali materijalom izvađen sa unutrašnje strane i na taj način balansirana
novi tip sa polutkama istog prečnika ali bušenim rupama za balansiranje

što se tiče ležaja i klipnjače, ne znam da li je i koliko jači ležaj u donjoj pesnici za T15 u odnosu na APN

ono što je tebi aktuelno da oba tipa polutki zauzimaju isti volimen, pa se primarna kompresija neće menjati, za dalje prepakivanje, klipnjača i ležaj, tu pije vodu dobar brand koji nudi kvalitetan proizvod sa oba ležaja i bolcnom, dok je sa druge strane isto tako važan i majstor koji će to da sklopi, koji zna koliko je potrebno temperaturno razmaknuti različite komade zbog tolerancija i naravno koji ima presu i koji zna da centrira da posle svega radilica bude u minimalnom razroku polutki...

ako su ti dosedi, navoji i rupe za štiftove ok, stara može da posluži za to...

moj stav je da kupujem novo, cene novih MEC italijanskih radilica su smešne u odnosu na radilice za skutere, sa druge strane čitao sam na tomos forumima da kolju i one kineske jeftinije na trkama, pa eto oduči mudro

Raspitivao sam se šta se može nabaviti u kvalitetu. U Moto bike nude "Radilica APN fi12" http://www.motobikes...-fi12_0753.aspx i " Radilica APN fi12 sa CKR" http://www.motobikes...-ckr_8687.aspx. Ova CKR je po njihovim rečima najbolja što imaju. I u Suboticii sam zvao, tamo imaju neku za 2000 din Tajvanska klipnjača i mala privreda zamajci.
Gde se može nabaviiti ta Italijanska MEC?

#40 sigmaal

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 325 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimTOMOS APN 6,XL650V

Posted 22 June 2017 - 12:03

View PostALIEN SM, on 22 June 2017 - 10:12, said:

Moj stav je kao i Mariov...najbolja je nova radilica , onda si siguran , to je jednokratni trosak koji se uvek isplati , uzmes najbolje sto mozes za onoliko para koliko raspolazes ...ja bi npr uzeo sa bolcnom 12 mm od T- 15 i imas nadogradnju ako danas - sutra pozelis ozbiljniji tuning , nema da otvaras masinu ....i jos nesto , ja bi da sam na tvom mestu , ako se vec igras sa radilicom ubacio u menjac zupcanike pete brzine i time bi blok bio pripremljen za eventualni ozbiljniji tuning ...ali na sve ovo jedno upozorenje : kad se jednom ukrcas na taj brod , vise nema silaska , ostajes tu zauvek , svi smo mi manje - vise prosli kroz to ...
Jasno...
5-ta je ubačena još davno, pre 15 god B) ... Znam da tako ide.. ;)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users