Apn 6 - Renaissance
#241
Posted 19 June 2019 - 12:03
#242
Posted 19 June 2019 - 13:07
Mario, on 19 June 2019 - 12:03, said:
Bilo je tu odličnih saveta, u 99% slučajeva od strane tebe. I na tome sam ti vrlo zahvalan, kao i ostalima koji su se trudili.
Ali boje svećica niko nije kometarisao. Možete proveriti, ko je pažljivo čitao.
Dobro, da ne tupimo više na tu temu - idemo dalje...
"Čitanje" svećice je prava nauka (posebno za mene), šta sve može da se dijagnostifikuje.
Iskusnim tjunerima koji to znaju, skidam kapu.
Dopunio sam znanje na tom polju sa neta. Mada takve boje, kao što je bila kod mene, nisam našao.
Sad i ja imam neko iskustvo i to je ono što vredi.
Edited by sigmaal, 19 June 2019 - 13:10.
#243
Posted 19 June 2019 - 14:28
#244
Posted 20 June 2019 - 08:28
Proverio sam u MB za CABER karike, što sam pazario.
Ove moje nisu sa hromom, te tvrde se posebno poručuju i ne idu za gusane Tomos cilindre. Tako mi je rekao prodavac.
Caber u ponudi ima i jedne i druge.
Sinoć ćam se vozao po hladnijem vazduhu oko 23C. 70 km od zamene karika, do 3. brzine, lagano.
Obrtaji max 3000, na satu stanje 1698km.
Krećemo u pripremu za tehnički, kum i ja.
Edited by sigmaal, 20 June 2019 - 08:42.
#245
Posted 21 June 2019 - 16:28
Svećka spada u termo grupu i jedan je od osnovnih pokazatelja kako motor radi... prvo , mora biti odgovarajuće toplotne vrednodti kako je proizvođač motora projektovao ...to znači koliko je toplote sposobna da primi i odvede sa glave motora ...tajna je u dužini i masivnosti keramičkog izolatora na centralnoj elektrodi ...duži i masivniji - hladnija , , manji - toplija ...ako si već malo tunirao , ja bi stavio za broj hladniju ...temperatura gasova treba da je između 450 i 650 stepeni ,ispod koksira ( crna boja , preko toga zna da dođe do topljenja materijala klipa ) svećka mora da ima lepu braon boju , čokoladnu ...mora biti suva , ne zamašćena ...ona pokazuje i bogatstvo smeše , da li je pogođena glavna dizna i ostala podešavanja karba , ima o tome dosta pisano ...
Inače svećka je samo biopsija stanja termo grupe , pravo stanje stvari je kad se skine glava , svuče cilindar i izvrši inspekcija - pregled...glava , čelo klipa izduvni kanal ...sve mora biti u lepoj braon boji , bez značajnog depozita ( izbor ulja )i suvo , bez značajnije masnoće ...
Za karike da ...ima ih različitog kvaliteta , ne može ona za alu- nikasil u gus , kao i obratno jako tvrda karika brzo potroši gus , a mekana u tvrdom cilindru se sama brzo potroši ...mene jako čudi da se kod tebe to za tako kratko vreme potrošilo i da tako renomirani proizvođač nije vodio računa o tome ...
Kako objasniti da je kod mene na četrenaji klip koji je osamdeset i neke stigao iz Slovenije ( fi 42 ) 14 godina išao i prešao 46 000 km i bio kao prvog dana , karike nikad menjane ...tad se vozilo na Modričin mineralni dvotaktol 2.5- 3 % , drugog nije bilo ?
#246
Posted 26 June 2019 - 11:15
Primetio sam da ako se promaši toplotna vrednost svećice, hoće da daje lažnu sliku. Pri tom mislim na hladniju nego što treba.
Ne postiže dovoljnu teperaturu, pa crni, kako ti kažeš koksira.
Ali moj sličaj je bio, da je bila suva i čista bez sloja nanosa odozgo, kao nova skoro i posle 20 km vožnje u kratkim relacijama.
Znao sam da imam manjak goriva u smesi a promene dizni i gihlice nisu davale nikakve značajnije izmene u boji.
Tek kada sam podigao nivo goriva u lončetu i stvaio BOSNU F75 (dok je bilo 'ladnije) svećica je počela da "priča".
Sada teram F80 i obe su se pokazale kao dobar kvalitet.
Jedino BOSNE trpe drndanje smese, zatim DENSO, a NGK su mi se pokazale kao najosetljvije.
Jedna BP7 mi je riknula posle 500m..
I ako sam ih nabavljao direktno od uvoznka, MASS Company u NS. Znači originali su.
Edited by sigmaal, 11 April 2022 - 00:47.
#247
Posted 26 June 2019 - 12:36
Mislim da će čitaocima biti zanimljivo. Stay tuned..
#248
Posted 02 July 2019 - 08:33
Morao sam sve da skinem: mrežicu, LED sijalicu u prednjem faru, žmigavce, sat,...Još smo načuli od Autorada da imaju valjke. Pa smo i meh. blokade za obrtaje pravilii... Jedno po jedno, celu noć nisam spavao da pripremim motor. Polazak je bio zakazan za 4.15 ujutro, da izbegnemo Marsovce.
Oko 4.05 pakujem ranac sa alatom i opremom...A ranac težak min 10 kg: alata, vode, odeće i opreme..Čujem iz podruma poznato kašljucanje sa ulice - stigao kum!
Motor nisam ni stigao da upalim, posle sklapanja karburatora.
I krenemo mi oko 4.15 mašine slabo vuku - zablokirane. Al' izdržače se nekako.. Dođemo do Poršea (put za ZR), tu obično sede sa radarom - sve čisto, peglamo dalje...A u vazduhu vlaga, magle se retrovizori pri brzini 35-40 km/h, u sred leta. To još nisam doživeo. Nakon 25km, pokazujem kumu da stanemo, guzica već doobro bridi.
Stali - kuma napali komarci, kaže ajde da p*čimo dalje, pojedoše me!! A nismo bili ni blizu Tise.
Oko 6h stigli do nekog tržnog centra, predgrađe ZR. Marsovaca na putu nije bilo. Sad smo već na konju, koristićemo alternativne šorove.
Malo se prihvatili za žužu, kum pek'o pre puta. Tu smo se vozali još malo pa seli u park. Pronašli smo ulicu gde je taj Tehnički, pre nego odemo tamo. Pronašli smo i neku radnju moto delova - piše Tomos. Tu ja kupim i rez. bobonu i unutrašnju gumu Trajal. Nek' se nađe ...
Ostavili smo opremu i ranac kod kumove rodbine, da ne bude da smo došli iz NS na Tehnički ... U 10h pravac na Tehnički, bez kaciga, guramo motore.
Tamo je bilo prazno, kaže majstor hajde odmah u garažu, pa da krenemo. Slikali se njih dvojica, koleginica pripremila papire. Ništa provera kočnica, svetla i ostalo. Kuma su njakali da skine sajlu za zaključavanje. Još se tu neki s kolima našao da k*nja, kao "idu ti Tomosi, kako to na žute?". Mi na njega sevamo očima - ćuti budalo! Pitali su nas a što niste radili u NS, mi složili smo priču, da nam motori stoje u ZR za pecanje. Pa je bez veze da teramo do NS.
Stignemo do Moto Dane agencije, s papirima. Opet pitanje što nismo radili u NS - pevamo istu pesmu.. Žena je bila jako uslužna, ponudlla je da nam odradi sve uplatnice za SUP NS. Cena 7800 din, 300 im je provizija. Odmah smo se složili. Kuma je vratila, jer nisu upisali vrstu goriva, pa je ponovo morao do Tehničkog da to sredi. Odmah zatim smo se rešili mehaničkih blokada u karburatoru, da se vozamo kao ljudi..
Oko 13.15 krenemo za NS, 29C u hladu . Na pola puta pokazujem kumu daj da stanemo, guzica bridi.. Sad već ima minuli rad od jutros. Pauza 15 min. Kod Kaća kum namotava na benzinsku... Pitam šta je, kaže bulja mu otpala.. Sad smo već blizu, daj da se odmorimo...
P*čimo do SUP-a i...u Jovana Cvijića (Đokina ulica), osetim poznato ševrdanje zadnjeg dela - guma riknula! Kaže kum na 150 m ima vulkanizer. Odemo tamo, gazda nešto šizi, " šta se tu nap*čili te motore!" Stavim odma' novu Trajal, staru zakrpio. A nije izvukla ni godinu i po dana - nova. Nije ni probušena nego ima rupu sa strane - kvalitet... Platim majstoru 1000 din, kaže kum odr'o te (1 krpljenje, montaža i demont.). Ma znam ja to, al gde ću sad da idem na drugo mesto da nosim točak? A žurimo..
Dođosmo do SUP-a , čekanje 1.5h.... devojka pregledala papire - sve OK.
I napokon oko 18h smo imali žute table na rukama.
Hvala Bogu dobro smo sve prošli, 130 km u "ilegali" i put pun kamiona.
Bilo je: Tihi i Prle u akciji: "Žuta tabla"
Edited by sigmaal, 28 June 2024 - 13:36.
#249
Posted 02 July 2019 - 09:53
#250
Posted 05 July 2019 - 12:48
Mario, on 02 July 2019 - 09:53, said:
Uspeo sam mašini da vratim pređašnje parametre. Menjao sam i bobinu i nije bilo značajnijeg pomaka. Dođe do 5200 o/m pa počne da "četvorotaktira" i naglo padne snaga, kao da se spoji varnica na masu.
I setim se da promenim diznu sa 64 (i ako je na njoj lepo radio) na 70.
Kad ono raketla! Dobio sam pređašnji momenat i bolje vuče i na srednjim a gore (u 5-oj) ode do 6800 o/m. I sat pokazuje 68km/h, što je po proračunu prenosa OK.
V=10.7 km/h / za 1000 o/m (5. brzina) podaci od T14, pri prenosu 14/32. Kod mene je 13/32.
V max=0.93x 6.8 x10.7= 67.7 km/h / 6800 o/m. Ispravite me ako grešim...
Sad opet dobro p*čimo!
Edited by sigmaal, 05 July 2019 - 12:50.
#251
Posted 10 July 2019 - 00:02
Na ful gasu cepa preko 7800 u IV. a u V. 6800 o/m .
Imam manifestacije da motor teško pali, mora se saug gurnuti do 80%.
Od 3000-4000 čujem trokiranje, a posle toga ima "knedlu" od 1 -1,5 s za jače dodavanje gasa.
Preko 5000 ide k'o blesav...
Sutra planitram da podignem iglu za jedan zarez. Mislim da će to ispeglati knedlu.
Javiću rezultate..
Edited by sigmaal, 10 July 2019 - 00:12.
#252
Posted 10 July 2019 - 09:02
Probaj par veci dizni od po 2 br razlike,trebalo bi da uspes da to ispeglas...
Sent from my SM-J610FN using Tapatalk
#253
Posted 10 July 2019 - 13:49
Sad kad dignes iglu mozes i glavnu da spustis za 2 broja
#254
Posted 10 July 2019 - 14:24
Podigao sam iglu i bolje je. Knedla se skoro ne primećuje, al' je zato krajnja je pala na 60 km/h. U 5. ne ide preko 6000.
Što kaže Mario, verovatno je glavna dizna sad debela. Tu bi mi trebala 68, ali izbor je 64 -70...
Sad bi trebao da vežbam sa onom štelujućom. Najbolje je izdvojiti bar 2-3 h u komadu, za vozanje i štelovanje.
Onda se osete razlike. A malo danas pa onda sutra - nije pos'o...
A glavnog posla ima... Videću šta da radim.
Mada bih najviše voleo da to sredim da bude super.
Uglavnom biće to sve "zabano" (kako je govorila moja ćera dok je bila mala) ...
Edited by sigmaal, 10 July 2019 - 14:34.
#255
Posted 10 July 2019 - 18:18
#257
Posted 04 August 2019 - 11:31
Nerviralo mo što noću moram da tražim prekidač za 4 žmigavca, pa sam rešio da mu napravim osvetljenje.
Nisam našao neki mali, ali da je sa svetlom.
Attached Files
Edited by sigmaal, 11 April 2022 - 01:08.
#258
Posted 07 August 2019 - 11:58
Komentarisaću radove.
LED 5730 4 kom. su vezane na red. Struja na 10,7V je 20t-ak mA na 11,7V oko 50mA. Prva cifra mi je za ler a druga za preko 2000 RPM.
Nominalna struja 5730 je 150 mA (sa hladnjakom!), tako da će raditi stabilno na ovim radnim tačkama, bez značajnijeg hlađenja...
Ako planirate nešto slično, važno je da kućište bude od prozirnog materijala.
Edited by sigmaal, 07 August 2019 - 12:05.
#259
Posted 07 August 2019 - 14:02
Ja sam kod mene jedino led osvetljenje stavio u zadnju lampu.
Štop radi direktno iz akumulatora pa to nije bio problem a poziciju sam stavio dva reda dioda i obe rade na jednu polu periodu tako da nisam stavljao grec da ispravljam napon.
Samo malo na leru vidi se treperenje čim dam gas nemože se videti da se naizmenično pale jer je frekvencija velika.
#260
Posted 08 August 2019 - 11:06
Depe, on 07 August 2019 - 14:02, said:
Ja sam kod mene jedino led osvetljenje stavio u zadnju lampu.
Štop radi direktno iz akumulatora pa to nije bio problem a poziciju sam stavio dva reda dioda i obe rade na jednu polu periodu tako da nisam stavljao grec da ispravljam napon.
Samo malo na leru vidi se treperenje čim dam gas nemože se videti da se naizmenično pale jer je frekvencija velika.
Kod LED a i ostale elektronike je jako bitno na ne premašiš temepreturu i maksimalne parametre. Akoj to poštuješ ima da radi 100 god..
A čim to "vrišti" vrlo brzo će otkazati. I bitan je režim impulsni (slop, truba) ili konstantni (svetlo). U impulsnom može da se ide skoro do max.
Postoji nešto što se zove koeficijent rezreve: u kućnoj elektronici danas je 0,75; za industriju 2-3; avioniku 4-5 a za kosmos 7-8. Moje projektiće uvek radim sa koef 3-5 i zato to radi i traje..
On predstavlja odnos maksimalnih parametara i radne tačke.
Npr. u gornjem primeru struja dioda: 150mA max/ 50 mA = 3 -> odlično. Isto tako se i računa max snaga po diodi.
I ne misliš 'oće li to riknuti ili ne...
A za ideje, toga ima kod mene na pretek, pa sebi natovarim posla dok se to realizuje. Često ispadne da utrošim 3 puta više vremena, nego sam planirao.
Ali na kraju imaš unikatan proizvod, baš kakv si želeo, po tvojoj volji. I onda UŽIVANCIJA...
Edited by sigmaal, 28 June 2024 - 13:40.
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users