Jump to content


Aprilia SR-1 Pyrotherm team



976 replies to this topic

#381 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 30 January 2014 - 12:17

Sve si u pravu, tuning je droga, il jos gore. Srećan je onaj ko ima solidnu radionicu i porodicu koja ne pravi probleme oko toga, bar ne puno. Koja je sreća imati ženu koja te razume i podržava, pa još i rado vozi jedan "turpija" primerak iz sopstvene radionice. Da ne off-ujemo Mariju, al morali smo, i naravno da mu odamo sva priznanja. Dobro je to što u ovoj tuning kompoziciji imamo minimum jednu jaku "lokomotivu", a sreća pa ih ima još.

Edited by goggyso, 30 January 2014 - 12:18.


#382 Weseli-90

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 470 posts

Posted 30 January 2014 - 22:24

Ni malo jeftin hobi..sreca pa si spojio lepo sa korisnim


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

#383 Marko Ledeni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 239 posts
  • MestoNovi Bečej
  • VozimKymco Super 9 AC

Posted 07 February 2014 - 22:53

Ja se prvenstveno divim Mariovom znanju,trudu i iskustvu! Dzabe meni i 10000€ kad ne bih znao da sastavim skuter da valja..Sve pohvale od mene Mario! Ovaj proekat je pravi "domaci zadatak" za ostale tjunere! :D

#384 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 07 February 2014 - 23:00

al mislim da ipak Pita radi pravi posao, za upola para, samo da se sve usinhronizuje.,,,,

ja na žalost nisam imao nikog ispred sebe, da mogu da pitam i/ili procenim šta će trebati a šta ne, pa sam išao linijom manjeg otpora, mada kad bolje razmislim, najviše sam pukao kada sam kymco pokušavao da podignem na jači mid race...

zato je i prednost ovog foruma, da može da se vidi, šta, koliko i za koje pare može da se uklopi realno, i da se eventualno sve te početničke greške u startu zaobiđu jer su delovi za tuning izuzetn o skupi...

dakle ako je ovo sport koji volimo, ili hobi, nazovimo ga bilo kako, onda treba da bude što realnije i mudrije apliciran...

#385 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 08 February 2014 - 01:56

Eh sad, nadam se da ću ove sezone moj projekat postaviti na prave noge kako jedan High end i zaslužuje...i ti nemoj da si skroman jer ja verovatno ne bih ni sastavio takav setup da mi nije bilo tvoje pomoći...Ti si prvi prošao kroz svu tu ludnicu koju jedan cilindar od 77cc i 22-23 konja može da napravi, a nije daleko ni ovaj moj od 70cc i 20tak konja....
u vreme kad si ti u to uleteo niti se moglo nabaviti polovnih delova niti si imao gde da baciš pogled gde se može i uopšte sme uštedeti...

#386 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 09 February 2014 - 16:39

pratil sam tvoje projekte i na MS forumu i sad tu naravno..nisam komentiral ništ jer nemam niš pametno za reć a spamat mi je šteta nešt tolko tehnički potkovano i razrađeno,mjereno iproračunato do zadnje stvari i detalja..
smao budem rekel svaka čast na znanju,trudu i volji i da ništ slično nisam videl na našim širim prostorima..samo tak nastavi i dalje..

#387 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 17 February 2014 - 12:01

juče sam i ja sredio mašinu, vratio sam drag volan, jer je bio na tomosu za probu, pogledao tu brzu ručku, koju sam kupio, međutim na prvi pogled sam odlučio ne stavljati je još...

palo je i detaljno pranje, jer sam prilikom testa onog koso-a usr**o motor kao da sam na motocross išao.. upalio sa novim benzinom i provozio jedan krug..

utisci su slabi, kompresije je sve manje, kurbla propada pre prvih taktova, kako i ne bi kada vozim onaj prvi klip, a vratio sam ga sa 0,45 zazorom na kariki.. novi je spreman tako da me taj posao očekuje,..,

u vožnji se ponaša kao da mi je karburator prejak, previše goriva.. mada znam da je bio ok, ali nema kompresije pa je potreba motora za gorivom manja... snage nema da ovaj 33% prenos izgura preko 100.. ubija mi obrtaje ispada iz ciljne rezonancije.. itd..

kako dobijem radnu temperaturu od oko 50C situacija je još gora... od silnog goriva motor tek tada nema snage... tako da to je to.. posao me očekuje, kako završim sa tomos-om, radim nju, i ide sve po ps-u, za novi sezonu...

#388 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 17 February 2014 - 12:11

istero si ga dovoljno, ako si ga vratio sa 0,45 zazorom na početku prošle sezone i proterao kroz celu sezonu taj sad već sigurno ima 0,6 zazor...to je već za menjanje a tako i po Malossi MHR Team uputstvu kažu da zazor ne sme dostići 0,7 - 0,8mm zazora..

Tako se i moj ponašao pred kraj prošle sezone, baš ću izmeriti zazor u toj staroj karici da vidim koliko je potrošena...

ne treba ni da ga teraš dok ne turiš novi klip, svakako nije gušt ako ne ide kako treba!

#389 tuningfanatic

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 583 posts
  • MestoSenta/Novi Sad

Posted 17 February 2014 - 13:59

Neverovatno da je toliko osetljiv. Rekao bih da na 14000 obrtaja ni nema uticaja zazor na karikama, ali ocigledno je razlika ogromna. Jel mozete da mi kazete koliko sati rada ili km izdrzava klip i karika dok ne dodje do ovog stadijuma?

#390 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 17 February 2014 - 14:27

Ja bih rekao 1 sezona, oko 2000km-a ili ti 100tinjak radnih sati..

#391 EmirSpahic

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 2,040 posts
  • MestoTravnik (BiH)
  • VozimGilera Runner SP50 LC

Posted 06 April 2014 - 19:29

Kad ce aprilia biti spremna za sezonuu? :D

#392 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 06 April 2014 - 20:29

View PostMario, on 31 March 2014 - 10:39, said:

ja sam kod sebe za vikend jurio da podesim prenos, manje više uspešan, vozio sam 98 oktana lepo

Posted Image

evo deo iz vožnje, ja vozim Cheese-jevog kineza i snimam, odlično mu radi mašina, ovo je za Nešu reper, S6 Sport Pro LC + Trek, sa 16mm Teikin karbom, Naraku vario i serijski prenos...

Međutim prolazi Cheese pored mene sa SR-kom kao da vozim biciklo... :D




#393 Marko Ledeni

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 239 posts
  • MestoNovi Bečej
  • VozimKymco Super 9 AC

Posted 08 April 2014 - 22:50

Svidja mi se reakcija prijatelja "Nagyon mén" i protresla ga jeza :rolleyes:

#394 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 June 2014 - 01:38

I došla je i ona na red, planirao sam da izmenjam klip već dosta vremena, da se podsetimo imao sam peh sa drugim novim klipom gde mi je pukao sastav karike, te sam posle toga ubacio stari fabrički klip koji mi je stigao sa cilindrom i odradio prvu sezonu, pa nakon toga i drugu i treću... Mogu slobodno reći da sam sve performanse imao sa fabričkim klipom, koji je već kada sam ga vratio imao zazor od 0,45mm na sastavu karike... I tako kupio sam treći novi klip negde zimus i sada je trenutak da ga ubacim...

mašina je na stolu...

Posted Image


evo i otiska na klipu i cilindru, očigledno je da je opet lepio na istom mestu, i posle prvog demontiranja sam imao ovaj otisak, koji sam upešno počistio vodobrusnom šmirglom kao i naslage na cilindru i evo deja vu, opet ih viđam... interesantno je zaključiti da se klip na istom mestu lepio, a još više da ja to nisam osetio, ovo se desilo u radu, motor nikad nije ukočio, niti pogubio performanse, ja praktično ne znam kada se ovo desilo...

Posted Image Posted Image

evo i slika stuba, kao i kratera koji mi je naneo drugi klip kada je karika pukla

Posted Image Posted Image

ogroman zazor imam na staroj kariki, sada je već 0,65mm.. .krajnje je vreme bilo da ovo menjam

Posted Image Posted Image

cilindar mi je utrošen 1/100mm u donjem predelu gde trči suknjica klipa kao i 5/1000 (pola stote) u gornjem predelu gde trči karika

Posted Image Posted ImagePosted ImagePosted Image


evo slike starog i novog klipa

Posted Image


stari klip ima udubljenje na čelu, jednostavno se legura ulubila, nema tragova topljenja, svaka pruga i natpis se jasno čita, međutim vidi se koliko tečnosti stoji na čelu zarobljeno... nova karika je na 0,15mm zazoru u cilindru

Posted Image Posted Image


stari klip je u suknjici 15/100 ispod nazivne mere fi 50mm, dok je novi 8/100 ispod nazivne mere

Posted Image Posted Image

karike sam obradio pod uglom od 45 stepeni na sastavu kako pišu u uputstvu... ova operacija je neophodna kod Team2 cilindra gde sastav trči preko centralnog boost kanala, kod team1 cilindara koji ima dva boost-a ovde imamo stubić, pa je potrebno samo obratiti pažnju da zazor u startu bude 0,15mm, koji ja inače imam...

Posted Image Posted Image

počistio sam cilindar kod izduva i na stubu i spakovao klip, namestio sam squish na 0,52mm.. knjiga kaže da je potrebno namestiti 0,50mm.. (mikrometar mi kreće od 0,20mm da ne bude zabune, ovaj moj je neko već kalibrirao ...)

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Posted Image


međutim, pošto sam upregao pumpicu da proverim stanje primarne kompresije, na moje iznenađenje gubim pritisak... prvo u što sam posumjao je semering na strani magneta, na slici se vidi da je sve masno, međutim nije..

Posted Image

sve sam detaljno oprao i ponovo proverio i ne gubi pritisak na semerizima, kako god rešio sam i njih da izmenjam, na slici se vidi koliko su se utrošili za dve sezone

Posted Image

Posted Image Posted Image

#395 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 June 2014 - 01:52

i tako dva dana tražim gde gubim pritisak u bloku, sve sam ponovo predihtovao, sve isprao, svaki zaptivač na prirubnici karburatora, i ispod cilindra već zalepio sa diht masom (crveni silikon 300C) međutim, pritisak i dalje gubim... I rešim da motor zagnjurim u vodu da vidim gde pušta.. prvo je usledila kanta od jupola 25L međutim ovde samo vidim da se mehurići podkradaju iz predela cilindra što me je najviše i plašilo...

Posted Image



kasnije rešim bure od 50L i ceo motor potopim u vodu do same svećice.... na snimku vidimo da mehurići dolaze i gornjeg desnog brezona, tačnije iz samog navoja



naredni dan sam ipak proverio da li sam prevideo ovaj izvor vazduha ili uopšte nisam prskao penu na brezone, i istina je nisam prskao... nije morala mašina ići u bure, samo da sam bio pažljiviji.. .jbg,,



ovde postoje dve varijante.. ili je puknut blok u predelu navoja brezona pa se vazduh podkrada kroz tunel cilindra gde brezon prolazi skroz gore do matice.. ili je puknut cilindar negde u predelu kanala, a pošto je gornji brezon u pitanju moguće je da prodire ili iz sekundarnog prelivnog kanala ili iz aux boost-a..

na slikama vidimo da na odlivku imam grešku, i da vazduh prodire iz pravca navoja brezona

Posted Image Posted Image

rešio sam da na navoj u bloku i na sam brezon nalijem diht mase, sačekao 10-ak min i uvrnuo brezon

Posted Image Posted Image

pritisak je sada ok...



naredni dan usledilo je i prvo paljenje, i sklapanje plastika



Posted Image


juče i danas, vozim etape od 34km u jednom potezu, razrada je u toku,



planiram bar 150km da odvozim, u njoj su teže rolnice, trenutno od 5,25g, ovde bi po pravilu međuubrzanje bilo na nekih 10-11k, na ovim obrtajima Roost već kreće da rezonira, međutim štedim je još neko vreme... Vozim sa 3% ulja, i primetio sam da mi mašina traži malo bogatiju smešu, inače mi je karb bio setovan za zimsko vreme, a evo učinio mi se tanak na početku igle pa je dobio više goriva na pilotki.. sada je situacija da se ugasi na leru kada je topao... ostale otklone koliko sa snimka možete da vidite, prima neverovatno..

ima da se vozi još do prvog redovnog podešavanja

#396 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 08 June 2014 - 02:54

Posto si taj fakultet, pa i master vec zavrsio, diplome uramio i okacio, sad je pravi momenat za sledeci korak, PUREJET.

Edited by goggyso, 08 June 2014 - 02:55.


#397 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,767 posts

Posted 08 June 2014 - 12:08



--- Sinclair research LTD 1981 © ---

#398 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 08 June 2014 - 12:18

Fino ide razrada, ovako stalno odvrtanje rucice sa blagim pojacavanjima je prava stvar razrade!!!
Cini mi se da je dobar na svim otklonima

#399 cvele

    Osnivač foruma

  • Founder
  • PipPipPipPip
  • 4,962 posts
  • Mestonis
  • Vozimkeewe hurrican

Posted 08 June 2014 - 13:37

Ajde Mare udri to po gasu :) ...dosta mu je ...

#400 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 08 June 2014 - 14:08

Koliko proizvođač nalaže razradu novog klipa?

Odlično se čini raspoloživ na snimci, svaka čast za dotjeravanje takvog setupa blizu savršenstva.





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users


  • Google