Jump to content


Vespa GranTurismo 200

Piaggio Vespa GT 200

250 replies to this topic

#1 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 11 October 2016 - 11:50

Pozdrav svim dobrim ljudima koji citaju ovo!

Posle 4-5 lepih godina druzenja sa Tajfunkom i bolovanja od 2t virusa koji nam je svima toliko poznat doslo je do zamora materijala (u mojoj glavi). Neki od vas se secaju da sam jos pre godinu dve razmisljao o vracanju nazad u 4t vode. Jednostavno me je prosla zelja za punim gasom od semafora do semafora kao i konstantnim ulaganjima u poboljsanja skutera, moze li brze bolje i.t.d.
Verovatno ce mi jednog dana ponovo proraditi 2t crvic, ali do tada je red da se covek malo odmori, odmakne, sagleda sve iz nekog drugog ugla i porazmisli.. Doduse, kako vidim sve je vise ljudi sa ovog foruma koji se svicuju na 4t pa eto, kud svi Srbi tu i mali Francuz :) .
Hteo sam da predjem na nesto lepo i pouzdano sto se lepo vozi a skromno trosi. Sa druge strane nisam zeleo nesto preveliko jer je ipak moja voznja skutera iskljucivo gradska pa mi veliki, pravi maxi vise pravi problema nego sto mi zavrsava posao. Probao sam sve i svasta. Motori sa manuelnim (noznim) menjacem nisu dolazili u obzir jer mi to nije prakticno za po gradu. Em su mnogo veci, tezi, em manuelni menjac koji u guzvi vise smeta nego prija, pa 3 puta skuplje gume, lanac lancanici ... Neprakticno bre. Da idem ponekad na put sa njim pa ajde da istrpim zbog tog gusta, ali ovako, ne.
Sa druge strane, mali skuteri do 125cc meni nisu opcija zbog mojih 105 kg. Od vecih sam probao razne varijante, Beverly 200-250-500, Aprillia Atlantic 250-500, Yamaha Majesty 180-250, Krmko X-citing 250, cak sam malo provozao i Downtown 300. Svi oni imaju svoje jake i slabije strane ali su uglavnom sve to dobri skuteri.
Medjutim...
Primetio sam da mi srce zaigra svaki put kada vidim neku lepu Vespu. Stariju, noviju, manuelnu, matik. Sve je dolazilo u obzir, samo da je neka od malo jacih varijanti. 50 i 125 nisu dolazile u obzir. Jednostavno sam puno puta hvatao sebe kako blenem u Vespu i smaram gospoju kako bi lepo bilo da se zajedno vozamo na njojzi. Ima nesto u celom tom Vespinom tripu...

I sta se onda desilo? Kod mene u firmi imamo mali parking za motore i svi koji dolazimo motorima i skuterima se znamo. Jedan kolega je dolazio sa crnom Vespom GT 200. Naravno, zagledao sam je skoro svako jutro. Dobra Vespa, lepa, lepo radi... Jedina zamerka je bila sto vizuleno nije bila bas ok. Vazda prljava i strokava sa ogrebotinama po bokovima. Imala je i neke izguljene Puma nalepnice. Ne znam da li ju je covek ikada oprao. Inace je covek zaljubljenik koji vozi Vespe vise od 30 godina ali ocigledno ne haje za vizuelni efekat.
I onda jedno jutro dolazim na posao Tajfunkom i imam sta da vidim. Parkiram se pored Vespe a ona okantana. Puknuta sa prednje desne strane, ulubljenje prednjeg boka poprilicno. Vizir slomljen. Prednji branik raspadnut u 3 dela. Viljuska kriva. Nosaci kasete popucali pa ona visi nakrivo. Desni bok ulubljen, Ja je gledam a dusa me boli. Doduse, mehanika i dalje dobro izgleda, hladnjaci i creva rashladnog sistema na svom mestu sa minimalnim ostecenjima. Prolaze dani... Ja ju zagledam svako jutro. Ne pomera se. Ne budem lenj i nadjem broj telefona vlasnika pa ga okrenem. Rekoh: druze sta ces ti sa ovom Vespom? Kaze kako mu je ispred firme izleteo neki matorac sa Kec-om i ovaj mu se sa nekih 30 na sat zabio u vrata. Dusa ga boli, ne moze da ju gleda. Razmislja se da li da ju popravlja ili da proda pa da kupi neku drugu. Ja se tu zapljunem i kazem: evo mene, pa ako ces da ju das za neke normalne novce ti mi javi. Eto njega posle nedelju dana sa dobrom cenom i cak je bio raspolozen da me ceka za lovu dok ne prodam moj skuter. Moje srece nikad kraja.
U dodatnom razgovoru sam saznao da je odrzavana kod Fice Tocka i da je poslednji servis radjen 10 dana pred udes. Skoro su menjane plocice i zadnja guma. Prenos u dobrom stanju. Sjajno!
Posto smo se sve dogovorili, preuzeo sam saobracajnu i polisu, poskidao branik, kasetu i vizir, odneo ih kuci i sledeci dan odvezao Vespu kuci. Evo slika pre te prve voznje.
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image
Posted Image

Prva voznja vrlo dobra ali naravno teska jer je volan jako vukao ulevo zbog krive viljuske. Lepo prima gas, masina prede, vitalni delovi deluju obecavajuce. Neka, neka. Polako do kuce...
Kuci sam poskidao jos malo delova sa nje da vidim koji me posao ceka.
Posted ImagePosted Image
Ulubljena muski.
Pocnem da se raspitujem kod raznih servisa, limara, lakirera, ovih onih. Kad su poceli da se frljaju sa cenama... Sky is the limit.
Kao svaki polukrsteni entuzijasta pomislim kako imam dve ruke koje dobro slusaju, ponesto imam i u glavi. Vec znam gomilu stvari a za ono sto ne znam postoje tone tutorijala na netu. I upustim se u projekat.
Prvi korak je bio peglanje limarije. Aca Postar aka Razredni mi je pomogao sa savetom da dobro obratim paznju na centralni stub kroz koji ide viljuska jer ako je on kriv, onda cu to tesko sam ispraviti. Stub nije kriv, uraaaa!
Ispustim rashladnu tecnost i poskidam desni hladnjak creva, plastike, migavce, patosnicu, aku i.t.d
Naoruzam se limarskim cekicima, nasao neku babicu (podlosku za cukanje), neke stege i jos poneka pomagala i krenem.
Ceo dan sam ispravljao, savijao, lupao, lupao, lupao, ruke mi otpale. Levo rame i podlaktica samo bride. Ali sam na kraju uspeo. Posebnu sam paznju obratio na neke tutoriale sa YT koji su mi mnogo pomogli oko nekih pravila kada se pegla limarija kako bi se izvukao oblik kako treba. Elem evo i nekih slika po fazama:
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image
Posted Image

Operacija uspela. Osmiglam lepo sve i zastitim temeljnom:
Posted ImagePosted Image

Onda krecemo dalje sa rasklapanjem zadnjeg dela i gitovanjem:
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Posle toga sam matirao postojecu farbu pa se bacio na krpljenje raspadnutog branika. Koristio sam dvokomponentni epoxy lepak koji je dobro uradio posao. Posle toga malo gitovao i ispao je ok. Zao mi je samo sto nemam sliku branika u delovima da vidite na sta je to licilo. Imam samo jednu sliku gde se vide savovi sa unutrasnje strane:
Posted Image

U medjuvremenu dolazi kupac za Tajfunka. Strava, sad imam love i za viljusku. Vec sam se cuo sa jedinim likovima u Srbiji iz NS koji su imali polovnu dobru viljusku. Zovem ja, kaze decko nema frke, zovem te za 15 min. Zove i kaze: izvini druze, kolega je prodao viljusku, danas dolazi covek po nju. Ja pizdim! Para mi kulja na uho, grlo, nos!!!
Mukotrpno peglam po netu trezaci viljusku ali neeeemaaa. Nigde, niko. Nasao jednu u HR za koju covek trazi ko za novu. Jedina opcija ostaje PGS. Zovem, kazu: moze ali mora da se narucuje, ceka se mesec dana. Uzas.
Potpuno slucajno me komsija mehanicar koji je video kako se patim povezao sa Cika Draganom sa Liona. Cika Dragan je inace jedan sjajan dekica koji ispravlja ramove i viljuske za daleko ozbiljnije motore pa radi i za Vespe. Vespine viljuske je malo teze namestiti i ne moze uvek dobro da se uradi jer je mono vila pa to sa sobom nosi dodatne komplikacije. Cujem se sa Draganom i on mi kaze da dodjem da pogleda i proba. Ako moze i ako uradi kako treba placam, ako ne moze nikom nista. U svetlu ranije price o potraznji viljuske, rekoh sebi aj da probam nemam sta da izgubim. Tako i bi. Cika Dragan ispravi viljusku a ja srecan ko malo dete.

Idemo dalje, projekat se nastavlja...
Presao sam celu sasiju spric gitom pa onda vodeno smirglanje. U medjuvremenu sam neke delove kao sto je nosac kofera, plasticni poklopcic dekle, stitnik auspuha i prednju oprugu amorta bacio u metalik. Auspuh osmirglao i bacio u termo crnu 800c.
Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image
Posted Image

Kada sam matirao spric git detaljnim pregledom sam utvrdio da mi se nesto bas ne svidja bocna krivina na prednjem delu gde sam ispravljao limariju. Idemo ponovo gitovanje, spric, matiranje...
Posted Image

U medjuvremenu, odem i kupim jedina dva dela koja nisam mogao da okrpim. Prednji desni migavac i desnu bocnu alu lajsnu.
Vratim se kuci i pocnem maskiranje trakom i novinama. Svi lakireri kazu Take Your Time kada je priprema u pitanju. Zato sam i radio maskiranje 2 i nesto sata. Polako, pedantno. Na kraju jos jednom odmastim sve i krenem sa farbanjem.
Sad cete se smejati... Nisam radio kompresorom. Plan je bio da pozajmim kompresor od druga i nadjem neku garazu gde cu da radim ali se sve bilo mnogo zakomplikovalo pa sam resio da radim sprejevima u dvoristu. haha!
Doduse uzeo sam Nemacke ColorMatic sprejeve koje sam toliko puta vec koristio na raznoraznim projektima i pokazali su se savrseno. Lepa boja, visok sjaj, izuzetna postojanost. Tim sprejevima sam ranije radio i felne tako da imam velikog poverenja u njih. Na kraju krajeva skupi su u pm.
Prvi sloj crne. Drugi sloj crne. Treci i cetvrti clear coat high gloss. Lepota, Jbg ipak su to sprejevi pa je efekat pomorandzine kore evidentan, ali nije to nista sto jedno lepo poliranje nece da sredi. Ima i par sitnih propusta ali nista primetno i strasno. Jbg, vezbom do perfekcije...

Posle susenje farbe ide farbanje stapa viljuske, montaza branika, stavljanje viljuske na skuter, kacenje kormana, povezivanje table i ostalog. Kad sam vec tu, ajde da promenim i kociono ulje. Sklapanje rashladnog sistema, ponovno ispiranje destilovanom vodom sa malo sode bikarbone (Razredni hvala za tip!). Ponovno ispustanje vode iz sistema i nalivanje antifriza 50/50 sa destilovanom.
Sklapanje podnice, kasete, migavaca, lajsni...
Ostalo je jos par stvarcica kao sto su zamena ulja i filtera, popravka plovka za gorivo, posto merac ne pokazuje nivo corbe, poliranje i farbanje par izguljenih lajsni, kao i presvlacenje sedista koje mora da ide u crnu ali to sve ce da saceka prolece.
Et voila:
Posted ImagePosted Image Posted Image
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Ja sam vrlo zadovoljan. Obavljena je probna voznjica i mnogo je lepo. Cak sam i klince provozao po krug i bilo je cike i vriske. Svi srecni. Najsrecnija je bila moja gospoja jer ce me konacno malo gledati u kuci :)
Ovo je jedan od onih projekata koji uradite sami od pocetka do kraja (izuzev ispravljanja viljuske) i mnogo ste srecni kada ga zavrsite. Divan osecaj.
Pored navedenih stvari u planu je mozda neki Multivar i Akrap ili Remus kao i chop off ovog repa posto mi je kofer na Vespi ruzan ali o tom po tom.

Edited by francuz69, 11 October 2016 - 11:56.


#2 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 11 October 2016 - 12:08

Edit: Ispravka slike dodatnog gitovanja krivine na boku:Posted Image

Ako moze neko od Moderatora da postavi posto ja iz meni nepoznatog razloga ne mogu da editujem svoju temu.

#3 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 11 October 2016 - 14:22

vespa je uvijek pojava na cesti bilo stare il novije,mada ove stare mi nikak ne leze i nebi ju nikad vozil dok neku et gts ili gtv bi vrlo rado,o 946 da ne pricam,samo ipak je preskupa..

nazalost ko ovakvog veceg udesa za mene je vespa gotova,lim se neda ispravit kak je bil prije,jedino preostaje puno kitanja da se izvuce opet oblik..
steta da ju nisi dal polakirat kak sespada jer sprejevi nisu neka sreca..
sa sprejevima sam ja lakiral kineza starome,sve je ispalo dobro bez curaka i narancina kora efekta ali to nike otporno ko kad se lakira s pravom bojom na spricu..

#4 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 11 October 2016 - 14:44

Naravno, svestan sam ja toga. Sad ju znam napamet pa ako mi se nesto ne svidi, lako cu je ja ponovo ofarbati kompresorom. Mada, mislim da to nece biti potrebno. Sto se otpornosti tice, ovi ColorMatic su strasno otporni. Kazem ti, njima sam pre puno godina radio nekoliko setova felni i sve i dalje izgledaju dobro. E sad, finis sa sprejom ne moze da bude ko sa kompresorom. Budjava dizna na kantici ima svoje ogranicenje koliko god bila kvalitetna. Videcemo na prolece kad uradim poliranje da li ce da bude glatko kako treba.
Sto se tice gita. Nije uopste mnogo otislo, iznenadio bi se. Malo vise od pola pakovanja od kilo je zavrsilo sve sto je bilo da se pokrije. Fora je u tome sto sam se trudio da sve od lima izvucem sto vise onako kako je bilo, cisto sumnjam da bi se neki limar toliko potrudio. Ne kazem da sam bolji od limara, ali definitivno mi vreme i trud nije bio ogranicavajuc faktor. Najvaznije mi je bilo da geometrija sasije nije pomerena, lim je lim.

#5 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 11 October 2016 - 23:04

Tebi svaka cast na odradjenom poslu jer Vespa ponovo blista...ok mozda nije perfekcija farbarski posao ali s obzirom da si sprejevima radio izgleda neverovatno...

Inace Vespica kao motor je pravi pogodak, jos gts 200 pravi model sa perfektnom kubikazom za grad!

Koliko si je platio majke ti...moze i na pm

#6 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 October 2016 - 08:53

Imas PM

#7 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 10:34

da je gts onda bi bil pun pogodak..razlika izmedju 200 i 250 i.e. je osjetna i po performansama i po potrosnji..

#8 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 October 2016 - 10:49

Jeste. Bese 250 ima duzi hod radilice ali je precnik klipa isti? Na papiru je razlika 1ks dakle skoro nikakva ali po onome sto pricaju ljudi (nisam licno vozio GTS) razlika je evidentna u medjuubrzanjima. GTS je agilniji. Sto se potrosnje tice ova moja ide oko 3-3.5. Ne znam koliko je osetna razlika u potrosnji na 250?
Sto se performansi tice, osim medjuubrzanja, GTS je oko sekunde brzi do 100 a i krajnja mu je nesto veca.
Nista sto jedan krsteni vario ne moze da dostigne i prestigne.
Nego Steef, koji bi tvoj izbor bio kod varia za GT200? U opticaju su naravno Multivar, Polini i JCosta. Sa Mulitvarom vec imam iskustva ali nemam sa ovom dvojicom. Imas li neki tip?

Edited by francuz69, 12 October 2016 - 10:58.


#9 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 11:26

gt ima 19 ks dok gts ima 22.5,gt ima 17 nm okretnog momenta a gts ima 21nm.
neznam kak svi racunaju tu potrosnju i kak vozite i prema cemu racunate potrosnju..
npr runner vxr koi ima isti agregat ko gt,teranja po gradu potrosi 4.5 l bez problema,nekad i preko do 5 kad je gas stalno do kraja,dok na i.e. nikad nisam prebacil 4l cak ni na nexusu 250 cija suha masa je 180 kg i medju najtezima je u klasi..
mjerenja di se neko tegli sa 1/3 gasa i prema tome racuna potrosnju nisu realna.

i da,razlika izmedju 200 i 250 i.em agregata na istom tipu skutera je i vise nego osjetna,start,medjuubrzanje,kranja,potrosnja itd.

za vario,sa polinijem sam imal najbolja iskustva,mada j.costa se pokazal bolji od njega,a uzel sam ga i sebi,tj za vxr.

#10 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 October 2016 - 11:46

Ok mozda je rano da iznosim potrosnju. Treba to peglati neko vreme po gradu pa cu dati tacne podatke. Bar ja nikad nisam imao potrebu da lazem o potrosnji i smanjujem podatke. Meni uglavnom kazu: "ma trebalo bi da trosi manje", posto em ne lazem em imam tesku nogu/ruku na gasu. Dakle, ostajem duzan za tacan podatak.
Sto se tice snage, nebitan je detalj, evidentno je 250 jaca, ali svugde nalazim podatak o 20ks u GT-u, cak se negde frljaju sa 21. Obrtni jeste 17.5 na 6500.
Sto se varia tice, pokusavam da nadjem negde konkretne podatke o razlikama ali bezuspesno ili povrsno. Ono sto sam kao shvatio sa ino foruma, mada ne znam koliko je verovati, je da je Malossi najsportskiji, JCosta najugladjenjiji a Polini nesto izmedju.

#11 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 12 October 2016 - 11:52

Cestitke na kupnji, Vespa je pojava a sad koji je agregat to vise ide pod sekundarno jer bitno da je Vespa.

Sto se tice potrosnje, i meni se nikako ne uklapa 3-3.5l jer to nisu realni uslovi, agregati su vec mnogo na trzistu i poznaju se okviri i granice. Kako bata steeef kaze 4.5l bez problema to je neki prosjek, a kod mene je vxr200 sukao redovito 5.5l doduse i cepao sam ga, ali je isao za sve pare (alu cilindar, walbro karb, i dizna je bila vidljivo veca od novije generacije sa cvk karbosima). Kad sam stavio cvk karbos od novog vxr-a, isao je i osjetno slabije usudio bih se reci za trecinu.
Dalje, kad smo tripovali na more, ja sa roxom, komsija sa novim vxrom koji ima cvk karbos, opustene kruzing ujednacene voznje oko 70-80kmh, vxr 200 je suknuo 3.5l, ispod toga nikako jer su stajanja i ubrzavanja prakticki iskljucena.


Mnogo je lepo kod i.e. kad ga cepas, a on ne trosi mnogo, u to sam se takodje licno uverio, ziveo i.e.

#12 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 October 2016 - 13:54

Hmm. JCosta za GT-a ima da se kupi u BG-u i verovali ili ne cena mu je 15k dinara sto mu dodje negde oko 125 evra. Prosto mi je neverovatno jer sam svugde citao da je cena daleko veca. Za Polini SC nisam uspeo naci cenu. Predpostavljam da preko mreze moze da se poruci sa RP za cenu koja pise na sajtu dakle 135.
Ono sto sam nasao kao poredjenje ta dva varia je da je za gradsku voznju JCosta nesto sitno bolji u smislu ubrzanja od nule te od semafora do semafora ostavlja Polini za nesto vrlo sitno. Medjutim Polini navodno ima veliku prednost kod krajnje brzine jer izgura oko 5kmh vise a pritom se vrti par stotina obrtaja nize.
S trece strane, po pitanju kvaliteta na Polini nisam nasao nikakve prituzbe a na bjb forumu sam procitao da se zbog neadekvatnog zatezanja pistoljem (umesto moment kljucem) desavalo u vise slucajeva pucanje JCoste.
O Multivaru trenutno ne razmisljam jer sam ga imao pa bih probao i alternative, medjutim ako neko ima nesto pametno da kaze u njegovu korist, rad sam da saslusam.

PS: apropo potrosnje. Posle Tajfunkovih 6-7, neka GT cepa 4-5, sve je u redu.

Edited by francuz69, 12 October 2016 - 14:04.


#13 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 14:31

j.costa ima 3 generacije i ako gledas,trebas trazit evo 3.
probal sam na nexusu,vozil prvo polini i on radi poso super,stavil costu i to je druga prica..moment od pocetka pa do krajnje brzine,cupa i ne posustaje..
u to vrijeme imal sam doma novi zapakiran polini vario spreman da stavim na svoj vxr,nakon te probe sam ga prodal i uzel j.costu.

#14 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 12 October 2016 - 14:44

Ajde molim te proveri za J.Costu od 125€vrica, dakle jel evo1, evo2 ili evo3.

Uf ako je evo3, dolazim licno po 4 komada.

#15 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 12 October 2016 - 14:53

E Steef ako ti tako kazes onda ce verovatno biti Kosta. Tako mi se i klinja zove :) Reci mi samo, jel si imao Polini sa 6 ili 9 rolni?
Ljudi, Evo3 JC623FS 15000 dinara u moto Andriji - Rakovica. Cuo sam se sa covekom, sve je ok, ta je cena, original je u pitanju, on je distributer. Moguce da nema nekog modela trenutno na stanju jer je lager dosta potrosen ali za 10-15 dana mu stize nova tura.
Evo link: http://motoandrija.r...&product_id=273

Edited by francuz69, 12 October 2016 - 14:55.


#16 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 15:09

uvijek sa 6 rolica

#17 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 18:10

Opa konacno smo izasli na svetlost dana :)
Moram da priznam da mi je malo krivo sto nismo postigli dogovor da je mi (yooaca i ja) radimo, ali mozda je i bolje ovako, ima svoju draz i velicinu kada nesto uradis svojim rukama, a pogotovu kada posle svaki dan uzivas u tome!

Vespa je extravagantna i pojava je sama po sebi. Sad, sto je u pitanju gt a ne recimo gts, minorne su razlike iz ugla udobnosti, prakticnosti i ciklistike, medjutim ako gledamo agregate, velika je razlika, kazem namerno razlika, nema bolji losiji..

Quasar (244 i 278ccm) imaju svoje prednosti kako u konstruktivnim resenjima tako i performansama ali nije zahvalno da ih poredimo sa starijom bracom od kojih su prvobitno nastali i razvijani, leaderima, jer ukupan utisak obara cena nabavke i cena registracije, pa ako bi ih poredili, pobedu odnosi gt 200 koja moze da se nadje na tezistu za 1500e i cena registracije je 1000din a trosi pola litre vise od gts 300 koju nemamo ispod 3500e a registracija je 18000din, spada u grupu isto kao da vozimo 500ccm.

Sa druge (prve) strane, leader 200 (198ccm) precnik 72 i hod 48.6 je stari dobro poznati i pouzdani agregat razvijan od doba vespe et4 AC, te je doziveo vremenom sve apgrejde. Kao najvecu urodjenu manu ima alanser i bendix na strani variomata preko ventilvara, ali naravno, nista nije vecno pa uz pravilno koriscenje i odrzavanje trajace kao i svaki drugi... sto se tice snage, pisu ljudi sve i svasta, fabrika kaze da ima 18,8ks i to je dosta manje od 22 koliko fabrika priznaje za 250 karb (walbro 30mm) a za i.e. daju identicne podatke iako znamo da je jaci jer ima usisno telo 32mm...
Da stavimo tacku na potrosnju. Osnovna razlika izmedju leadera i quasara u voznji i merenju potrosnje je hod radilice 48.6 naspram 60, odnsno 63mm za 278ccm. Hod radilice je taj koji ce diktirati raspolozivost agregata u odredjenom spektru obrtaja, pa manji hod u odnosu na precnik klipa daje agregat koji vise voli da se "vrti" i samim tim podpada u grupu visoko iskoriscenih stok, polu trkaca pa je i normalno da potrosnja bude veca. Jos jedan fabricki podatak ide tome u prilog. Glave i precnici ventila su identicne na 125, 200, 250 i 300 modlima, postoje neke sitne razlike u profilima uglova bregaste osovine.. jasno je da je 200ka maximalno iskoriscena vec fabricki i otuda fina snaga od 19ks.

Evo jedinog relevantnog podatka, snaga i moment izmeren na tocku:

200ccm leader
Attached File  uploadfromtaptalk1476291093788.png   258.93K   25 downloads

250ccm quasar
Attached File  uploadfromtaptalk1476291130786.png   246.95K   25 downloads

Crne linije na grafikonu su stok agregati mereni na tocku, sve ostalo su dodaci iz malossi palete proizvoda...

Dakle, vespa gt 200 raspolaze sa 14,4nm obrtnog momenta pri 7000rpm i snagom od 16,5ks pri 9250rpm.

Sa druge strane, quasar 250karb ima 17,6nm pri 6500rpm i 18.3ks pri 7850rpm.

To u praksi znaci, a osetio sam to i sam i imao potvrdu od par iskusnih kolega (steeef, bg fantom) da voznja od 100km/h po satu skutera na leaderu 200 je na oko 8000rpm, na 250karbu i ie je na oko 7300rpm a na 300 ie je na oko 6600rpm. To je najznacajnija razlika u voznji i pkkazatelj zasto agregat manje kubikaze sa istim precnikom klipa i istim precnicima ventila ima vecu potrosnju. Jednostavno, snaga je obrtni moment puta broj obrtaja, a tu snagu su mogli u fabrici da dobiju samo podizanjem broja obrtaja motora (posto krcim hodom opada moment), a to direktno donosi i vecu potrosnju u svakodnevnoj exploataciji.

Francuz, sto se tice tvoje vespe, ja cekam trenutak da se upoznamo i drago mi je sto sam mogao da pomognem makar i savetima. Moram da pohvalim prelazak na elegantnu 4t makinu i podrzim clanstvo velike familije vespasa :)
Nisu cesta pojava u gradu i izuzetno mi je drago sto si sacuvao jednu od sigurnog uginuca, sve pohvale za volju i trud, znam da se petstostruko isplatilo!

Cestitke za kupovinu, pohvale za radove i prezentovanje na nasem skromnom forumu, da se u dugo i bezbrizno vesparis :)

#18 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 12 October 2016 - 18:12

Mnogo hvala na informaciji :) Ja sam zadovoljan multivarom, ali evo interesujemo se vec neko vreme za Costu evo 3 koji je vrh vrhova na tim agregatima.

#19 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 12 October 2016 - 18:22

aco leader 200 koi je na vespi proizasel je iz 180lc agregata sa alu cilindrom (promjer lipa 69mm),pa je cca 2 godine radjen sa alu 200 cilindrom (taj je bil najjaci agregat sa najduzom geribom) i nakon njega je izasel leader 200 sa gus cilindrom,sa keihin karburatorom umiesto walbra,takav agregat je na ovoj gt 200..

razlika nije samo u hodu radilica na leader/quasar agregatima nego i u promjeru polutki radilice pa s tim i tezini..

#20 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 12 October 2016 - 18:32

Steeef sve je to ok, akcenat je na potrosnji, a najveca razlika je hod radilice. Sad, tezina zamajca (polutki radilice) ima svoje prednosti u gradskoj voznji, a opet, laksa ima prednosti na trkackoj stazi jer dozvoljava vece obrtaje.. svakako je leader u odnosu na quasara fabricka trkalica kojoj su izvukli maksimum iz 200ccm naspram ugladjenog malog potrosaca od 250ccm koji je momentniji i jaci ali na nizim obrtajima :)





4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users