Jump to content


Vespa GranTurismo 200

Piaggio Vespa GT 200

  • This topic is locked This topic is locked
250 replies to this topic

#121 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 24 July 2017 - 05:50

Steef, rolnice ne idu nove posto ne ide nazad oem vario. Sto se plovka tice, pali rezervu ali ne pokazuje nivo goriva.
A za filter vazduha sam se zgrozio...

Edited by francuz69, 24 July 2017 - 05:51.


#122 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 July 2017 - 06:29

Nemoj da te Miša Alien čuje, oem je u poslednje vreme najbolji brand sa alija :)

pratim poslove, ja bi skidao agregat, izlomili ste ruke, al ako piaggio kaže da tako ide, onda eto probali ste opciju za mali servis..

#123 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 24 July 2017 - 10:19

Lep posao radite, predantno kao i uvek...
Vespa ima da prodiše posle onakvog filtera vazduha, maaajkoo milaaa...

Ajde, samo napred momci i čeka se premijerna ugradnja JCoste !! :)

#124 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 24 July 2017 - 10:23

naravno da se cupa agregat dolje :D
zaboravil sam da ide j.costa gore..samo i kod nje vrijedi pravilo da treba imat jos koi set utega za isprobavanje i dostelavanje..
sta je sa centralnim federeom?
na toj km ima dosta potrosnih dijelova za zamjenu..
tu i tam treba otvorit filter zraka i proluftat spuzvu ili oprat po potrebi :D


#125 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 July 2017 - 11:25

Pravo da kazem, dobili smo jedan set metkica uz variomat... na Racing Planetu se prodaju modeli coste za 125, 200 i 250/300ccm. Sva 3 su različite cene, a da li je razlika u prečnicima ili samo u težini utega nemamo informaciju. Uz vario ne dolazi centralana opruga kao kod malossija i polinija pa verujem da je proizvodjač podesavao utege prema stok centralnoj. Moj plan je i da probam 4 variomata (stok, polini, malossi, j costu) sa jednom istom - stok centralnom i sa rolnicama koje proizvodjači isporučuju kao i sa originalnim remenom za leader 200. Imacemo obrtomer i stopericu na testu pa cemo zajedno doneti zaključke, sve preko toga je van moje moći :)

#126 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 24 July 2017 - 14:29

Too se čeka, test komparacija

#127 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 24 July 2017 - 18:13

To je i bio plan od pocetka. Da se konacno stane na kraj naklapnjima ovaj je bolji, onaj startniji, moj je veci :)
Ovako, jedan skut, jedan setup, tri najzvucnija varia, kompletan test. Pa da vidimo cina majka crnu vunu prede.

#128 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 24 July 2017 - 19:26

htel sam rec da he centralna opruga u 44 hiljade trebala bit vec 2 puta zamjenjena ;)

#129 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 24 July 2017 - 19:41

Da trebalo bi, ispod 106,5 po manualu se menja, izmericu dužinu kada rasklopim kvacilo.

#130 Lauda

    Izgubio karburator

  • Administrators
  • 5,756 posts
  • MestoBrčko / Novi Sad
  • VozimKeeway Focus
  • Cilindar:Malossi Sport 70
  • Auspuh:TG Trek
  • Karburator:Dell 19

Posted 24 July 2017 - 21:13

Svaka cast majstori! Pratim detaljno radove i cekam uporedne testove :0takoje:

#131 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 24 July 2017 - 21:23

sigurno da nakon tolko km na grbaci nema vise elasticnost kak treba :D

#132 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 25 July 2017 - 17:25

ovo je situacija kaj se tice federa za pia leader i quasar masine


Posted Image

#133 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 July 2017 - 17:31

Hvala master Steeef.
Znaci stari tip metalnih remenica ima 106mm duzinu opruge, novi alu tip je 123mm. U oba slučaja je dozvoljena tolerancija umora do 5mm.

Edit: 125/150 nose kracu oprugu a 200/250/300 duzu. Hvala na ispravci :)

#134 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 July 2017 - 21:37

Danas, kao sto sam i obecao, nastavili smo radove na sklopu remenica i kvačila.

Ovo je veoma bitna stavka a često se desava vlasnicima da se pokida dotrajali remen, pa sam odlučio da zasebno poglavlje posvetim objašnjenju u remontu. Najgora stavka prilikom pucanja remena (kod maxija su aramid-kevlar) su froncle od uzduznih štepova su extremno žilave i zadaju glavobolje.

Ovo je skinuta remenica zajedno sa kvačilom, izmedju polutki se primećuju tragovi molybden-graphyt masti i tek se nazire po koja peruška od remena.
Attached File  uploadfromtaptalk1501014275059.jpg   199.99K   23 downloads

Malo boljim pregledom vidi se da remenice ne leze linearno jedna na drugu, parčici remena ne dozvoljavaju potpuno zatvaranje
Attached File  uploadfromtaptalk1501014338196.jpg   193.63K   20 downloads

Piljevine od remena ima svuda, čak i na paknama kvačila
Attached File  uploadfromtaptalk1501014375723.jpg   270.39K   18 downloads



Ok, sklop je na stolu, svezi semerinzi i gumice, brake cleaner i molibdengrafit mast su spremni
Attached File  uploadfromtaptalk1501014413685.jpg   281.94K   18 downloads

Krecemo u rasklapanje, tragovi opiljaka i masti su svuda prisutni
Attached File  uploadfromtaptalk1501014522479.jpg   255.04K   18 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501014571514.jpg   247.13K   17 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501014592768.jpg   260.48K   17 downloads

Ok, očekivao sam da je semering upokojen jer smo to vec vidjali u ovakvim slučajevima, ali ovde zatičem semering u fronclama koji se odvojio od polutke i zaglavio zajedno sa pertlom od remena u dnu pomične fixne polutke
Attached File  uploadfromtaptalk1501014738041.jpg   241.9K   17 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501014756059.jpg   198.45K   16 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501014790237.jpg   266.89K   17 downloads

Masti ima svuda okolo ali je nazalost nema u kanalima torqa
Attached File  uploadfromtaptalk1501014851100.jpg   271.98K   17 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501014875131.jpg   219.99K   16 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501014899278.jpg   251.58K   17 downloads

#135 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 July 2017 - 21:43

Odvajanjem pomične polutke vidi se utor sa donje strane gde treba da sedi semering, kanal je suv kao barut
Attached File  uploadfromtaptalk1501014953858.jpg   242.58K   18 downloads
A semering ostao zapertlovan na fixnoj polutki
Attached File  uploadfromtaptalk1501015008599.jpg   236.43K   18 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501015167710.jpg   310.06K   16 downloads

Ovako izgleda semering
Attached File  uploadfromtaptalk1501015197420.jpg   259.46K   16 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501015210253.jpg   260.42K   16 downloads

Unutar torqa ima jos malo masti, gornji prem za semering je dosta zaprljan
Attached File  uploadfromtaptalk1501015249381.jpg   259.84K   15 downloads

Ostatak delova sklopa je zaprljan prašinom i masti. Poklopac torqa:
Attached File  uploadfromtaptalk1501015356545.jpg   223.99K   16 downloads
I umetak opruge
Attached File  uploadfromtaptalk1501015393226.jpg   254.29K   17 downloads

#136 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 July 2017 - 21:59

Krenuli smo u čišćenje i odmašćivanje, i pregledom uočavamo prvu žrtvu manjka podmazivanja...
Jedan od četiri trkača je ostao suv i krenuo je da kopa po kanalu torqa. I na sebi ima vidljive tragove:
Attached File  uploadfromtaptalk1501015535814.jpg   276.12K   18 downloads
Attached File  uploadfromtaptalk1501015561100.jpg   99.08K   17 downloads

Naravno, njega smo zamenili sa polovnim u dobrom stanju, zid kanala tek toliko pošmirglan bruznim 1000 da nema pucnu...

Posle detaljnog čišćenja i pregleda
Posted Image
Attached File  uploadfromtaptalk1501015666898.jpg   99.67K   18 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501015697763.jpg   99.22K   18 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501015741547.jpg   99.66K   18 downloads

Upucani novi semerinzi. I ako su iste dimenzije, gornji semering se ravna sa ivicom a donji seda nesto malo dublje.
Attached File  uploadfromtaptalk1501015788053.jpg   98.77K   18 downloads Attached File  uploadfromtaptalk1501015832509.jpg   99.29K   18 downloads

Strasno je bitno da se postave i nove gumice. Mast moze vrlo lako da zamaze kvačilo i remen ukoliko se ne zamene i gumice koje dihtuju torq sa poklopcem. Prilikom skalpanja pomične polutke na fixnu treba voditi računa i laganim kruznim pokretima spustati gornju polutku na donju, time se smanjuje rizik od ostećenja usne novog semeringa. Moze se i staviti vrlo tanak sloj masti na ivicu stuba ili ukoliko dodje do izbijanja gornjeg semeringa prilikom navlačenja, prstim ga lagano pritisnuti na svoje predvidjeno mesto.

Attached Files



#137 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 25 July 2017 - 22:14

lepo se radi,nema sta...najgori posel mi je to ciscenje kad se zasere sve zbog dotrajalih dijelova..
remen kad pukne oce napravit pravi haos..ko i mast kad krene frcat okolo,kad jebskuter u pogonu..

na kolko je centralni zagazen? :D

#138 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 25 July 2017 - 22:29

Dalje, vazna stavka je količina masti koja je potrebna za optimalan rad torq kanala. Često se preteruje pa višak masti ume da pronadje put preko gumica i opet namasti spoljni deo, kvačilo polutke itd... dovoljno je blago zapuniti knale pored trkača

Edit: ne vredi dizem ruke, 55minuta pokusavam da uploadujem slike... nastavicemo sutra.

@ steeef ne znam tacno jer nisam stigao da izmerim ali hocu, vidi se na oko da je za bacanje, ovde svakako mora nova :)



#139 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 26 July 2017 - 06:06

Attached File  uploadfromtaptalk1501045146034.png   706.85K   23 downloads
Ja stavljam tek toliko da ima okolo trkača torka
Attached File  uploadfromtaptalk1501045170832.jpg   98.84K   19 downloads

Po postavljaljanju trkača obavezno pažljivo provozati polutke od potpuno sklopljenih do otvorenih. Višak masti će se pojaviti na obodima kanala torqa. Prstom skinuti višak.

Obavezno je i proveriti i podmazati ogličasti ležaj sa unutrašnje strane. Višak masti moze se ubaciti u prostor iza lezaja.

Attached File  uploadfromtaptalk1501045355664.png   609.9K   21 downloads

Pri sklapanju poklopca torka mora se voditi računa, pogotovu kasa su nove gumice, sve seda pasent pa je čest slučaj da poklopac uštine ili izbaci gumicu iz lezišta. Doboljno je pre spustanja poklopca tanko nmazati gornju ivicu

Attached File  uploadfromtaptalk1501045477188.png   576.26K   19 downloads

Kada se sve sklopi obavezno obrisati višak masti i prekontrolisati funkcionalnost

Attached File  uploadfromtaptalk1501045552089.png   640.27K   20 downloads

#140 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 26 July 2017 - 06:06

Iscekujem sa nestrpljenjem!
Inace obozavam ovakve teme, jos sad kad je moje sokocalo u pitanju sreci nikad kraja.
Zemunci, mnogo je lepo kada se ovakav nivo paznje za detalje poklanja poslu. Svaka cast!





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users