Jump to content


Vespa GranTurismo 200

Piaggio Vespa GT 200

250 replies to this topic

#181 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 20 August 2017 - 21:46

Danas bese naporan dan. Krenuli smo u testiranje variomata. Za tu egzibiciju dobili smo hj400 hd kamericu, postavili smo obrtomer na korman i pripremili popularne variomate - stok, multivar i jcostu.

Temperatura inače idelana za test, 26c.

Kako to obicno biva, nista nije islo prema planu i programu... jedan dan je zaista malo za podrobna testiranja ali izborili smo se nekakko. Stage6 obrtomer koji svakodnevno koristim sa svom skutu je prestao da funkcionise u nekom trenutku, polozaj kamerice na kacigi smo promasili, u jednom trenutku smo imali i curkanje antifriza na crevu zbog falične šelne, u nekim momentima i kiša... vise puta smo radili ostav pa ispočetka, uporni smo mi.

Attached File  uploadfromtaptalk1503260706552.jpg   466.47K   22 downloads

Vespa sada ide ozbiljno. Mozda je najkvalifikovaniji da kaze Yooaca, danas je presao 50ak kilometara kroz gradske uličice i nesto otvorenog puta.

Benčmark nam je bio stok variomat sa nesto laksim rolnicama od seriskih 10,5gr.

Attached File  uploadfromtaptalk1503260983086.jpg   364.36K   21 downloads

Ja iskreno nemam osećaj i nisam merodavan, meni to ide dobro, ako se dobro sećam kako je isao beverly 200 i 250ie koje smo skoro radili ova vespa ide bolje od beva 250. Kazem, mozda ja nisam merodavan.

Attached File  uploadfromtaptalk1503261213065.jpg   535.34K   17 downloads

Sledeci na redu je bio malossijev prvenac sa rolnicama 12,8gr. Veliki napredak i poboljsanje... Acika je vidno bio nasmejan, kaze da se oseti na ubrzanju i na krajnjoj.

Attached File  uploadfromtaptalk1503261301009.jpg   384.38K   17 downloads

Attached File  uploadfromtaptalk1503261335029.jpg   98.52K   17 downloads

U medjuvremenu je spala pukla kopca šelne sa creva za tečnost pa smo imali i malo servisa... i na kraju testirali smo i Jcostu.

Attached File  uploadfromtaptalk1503261421950.jpg   255.07K   20 downloads

Acika je izjavio ovako: " ovo je zver, ne moze da se poredi sa ovim prethodnim. Zabodes gas sa semafora i bacis pogled na km sat ono već 80... "

Jedan od polazaka na snimanje


U celoj frci ja nisam stigao da provozam skut posteno sa jcostom, ali Yooaca je vec iskusan šteladžija i ima uvo i oko za ovakve stvari. Snimci su spremni pa cemo u odgovarajucoj temi prezentovati gore opisano.

Na kraju dana, nasmejani i zadovoljni prekontroslisali smo jos jednom sve srafove i obelezili markerom...
Attached File  uploadfromtaptalk1503261750701.jpg   95.31K   19 downloads

Prebrisali Vespu i ususkali je da prespava dnasnju dosadnu kišu, dok Francuz ne dodje po nju.


Ubrzanje sa jcostom


#182 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 20 August 2017 - 23:29

multivar za 125 i 200cc nije isti,to vec znate :P
jel to ful gas?po zvuku kolko morem cut cini mi se da fali okretaja,mada na ovoj cuki sastrane u jednom momentu videl sam 9000rpm..mada imam i ja takvu cuku na kinezu i siguran sam da laze :D
sranje je kaj imate sam jedne utege za j.costu..
sad poslje coste skinite dekl da vidite di je remen poceso blok kod malog kartera..

btw,povijana vam je rucica od straznje kocnice :D

#183 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 August 2017 - 06:42

Ovo je samo tizer ima jos snimaka, to cemo u drugoj temi.
Multivar je za 200cc (122mm je precnik) al to prodavci nisu znali kad su pisali olovkom... čuka je kina al ako laze, laze za sva tri variomata, a gledali smo da se držimo 8500 rpm. Sa stok variomatom to smo dobili na 10,5gr, sa multivarom sa 12,75 a jcosta vrti kroz ubrzanje 8520 do 110 kasnije obrtaji krenu da rastu al nam je test deonica kratka a i nismo radili test maximalne brzine zbog vetrobrana. Zvuk je malo čudan, fijuče vetar od ručno pravljenog vetrobrana.

Da,za pravu stelu treba vise setova metkića-utega ali ispostavilo se da je fabrika isporučila set koji je nastimovan bas za leader 200 (za taj model se i prodaje) a najbolje je što je nova centralna opruga odradila svoj posao, odnosno, variomati sada rade pravilno i ubrzanje iz mesta i vrte obrtaje u piku powerbanda.

Ručka je povijena ali estetika ne podpada u nas domen, to će vlasnik već videti da li mu smeta. Sto se tiče ispravljanja aluminijumskih ručki, ja nisam za to na maxijima, na 50kama ok, al za težak skut koji ide 120km/h ne igram se sa tim, samo zamena nobom ručkom.

I malossi je potpisao blok ispod variomata i malu deklicu ulja. Malossi je inače najvećeg prečnika. To smo obrusili koliko toliko, videćemo kako ce dalje ići...

Attached File  uploadfromtaptalk1503293948486.jpg   266.04K   23 downloads

Hvala na sugestijama :)

#184 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 21 August 2017 - 07:54

Hvala momci na fenomenalno uradjenom poslu. Vise komentara sa moje strane nakon sto preuzmem gospodju i bacim ju na muke. Sto se tice rucice, nije bila povijena, ne znam sta joj se desilo al nije ni bitno, zamena je najmanji problem.
Samo jedno pitanje, na gornjoj slici Coste, sta je ovo ispod? Jel to pukotina ili spoj od izlivanja u fabrici?

#185 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 August 2017 - 08:27

Nema na čemu, zadovoljstvo je raditi posebene maxije kao što je vespa.
Jeste, rucka je povijena blago, takva je i bila, verovatno od posle udesa ali ne vidi se tolko sa strane koliko odozgo kada se uporedo gledaju leva i desna pa je primetna razlika. Videces vec u voznji da je na istom mestu gde je bila, prsti pamte :)

Nisam razumeo na sta mislis konkretno na J costi? Nema falinki, ali je kvalitet zavrsne obrade malo losiiji na nekim mestima, radio je biax ali to nije na ovim slikama, o tome vise u temi o samom variomatu koji ide uskoro...
Ako si jos u nedoumici, veruj mi da si uzeo pravu stvar. Jedino što nismo mogli da istestiramo je potrosnja goriva sa svakim variomatom i koliko je cesto potrebno odrzavanje ovakvog tipa variomata ali sto se tice performansi a i cene, pogresio nisi!

#186 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 21 August 2017 - 08:30

lako za to kaj fabrika spakuje,rijetko kad je to idealno..skoro nikad
na 8500 otprilike vrte 250i.e. masine kroz ubrzanje,tu se osjeti najvise snage makar to nisu okretaji na koima ima najveci okretni moment po tvornickoj dokumentaciji..
leaderi 200lc vrtili su oko 8800..a 200tke slagane na 125 blok o radilicu na 9000 okretaja..

btw,kolko se sjecam multivar za 125 ima isti promjer ko i za 200 a razlika je u duzini bolcne ( ista stvar ko i kod stock variomata za 125 i 200,razlika je u duzini bolcne


i btw btw :D
kaj se tice rucice kocnice,da se ispravit...ravnal sam takve koje su bile pomotane u polukrug haha..nikad mi ni jedna nije pukla,osim na jednoj sr3 i to odma cim sam ju stisnul,smece zivo :D

#187 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,770 posts

Posted 21 August 2017 - 08:59

Nekolicinu sam i ja ispravljao, bitno je ići sa vrlo malim pomerajima ako se radi na hladno.. Ni jedna mi nije pukla

#188 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 August 2017 - 09:29

Ni meni do sad ni jedna nije pukla, ni na zipu, huricanu itd... ali to na maaxijim ne radim! Kad vozis 120 i razmisljas da li ce da pukne kad pritisnes... boljr kupiti novu za 700-1000 dinara.

Btw, kako se odzracuje masina na malo okomito crevo ako ono nije najvislja tačka zatvorenog sistema? Poviše stoji crevo za vodu od termostata ka hladnjaku, to je ujedno i najviša tačka na strani agragata, znači tu ce ostati čep ako se ne ispusti na jos višoj tački, a to je jedino boca :)

#189 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 21 August 2017 - 09:32

Mislio sam na liniju na bloku ispod Jcoste na onoj poslednjoj slici.

#190 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 21 August 2017 - 09:42

pa eto tako da tu isustim zrak jer ga se u tom predjelu najvise zadrzi ;)
s tim da je to crijevo povezano gore na posudu preko T razdjelnika za odzracivanje..
uz to cekam uvijek da upali ventilator tak da i ostane kaj u poklopcu termostata,to istera u posudu kad termostat otvori,tu ima protoka konstantno i nemre se napraviti zracni cep ko u glavi..
i.e. masine koje imaju odzracnik,ne odzraciju to crijevo na kojem je poklopac termostata makar je na njemu odzracnik,nego prolazi kroz poklopac termostata do vrha glava di je rupa koju onda odzracuje preko tog odzracnika..

a rucica koje ne pukne kod ispravljanja,ne puca ni kasnije..provereno,testirano..

#191 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 21 August 2017 - 09:50

Super, hvala za info o odzračivanju. A o ručici dalje nećemo polemisati, nema ispravljanja samo nova ili je svaki vlasnik svog skutera na svoju odgovornost moze sam ispravljati, ja volim mirno da spavam :)

@ francuz
Verovatno mislis na deklu (karter) za ulje ispod variomata koja se šrafi u blok. Vertikalna linija je pucna od fabričkog odlivka, na svim karterićima je tako.
Attached File  uploadfromtaptalk1503305392277.jpg   266.04K   19 downloads
Da je ne daj Bože pukotina, ostao bi bez ulja u toku od 30sekundi rada na leru, ne brini. Jednom prilikom je kolega sa foruma (necu ga imenovati) zaboravio da vrati čep od ulja na svom Malagutiju 250 i startovao motor. Uljoskok je u visini glave, eto toliki je radni pritisak.

#192 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 21 August 2017 - 09:52

kaj se tice remena i sa serijskim se potpisuje po bloku,kod ovog desnog izbocenog sarafa..
kod j.coste oce lizat blok i kopat,na ovom dijelu ispod variomata samog (tu inace 250/300 masine imaju ufrezano malo za remen,ali cak i onda je znal polizat blok..i sa polini variom ali u manjoj mjeri).

#193 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 21 August 2017 - 09:57

Mislio sam da je spoj od livenja al reko da pitam. Hvala

#194 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 22 August 2017 - 08:09

Prvo, da se jos jednom zahvalim Razrednom i Yoaci na ogromnom poslu koji su uradili. Ono sto njih dvojca rade sa tolikom kolicinom entuzijazma kao i posvecenosti detaljima je za svaki respekt i mogu slobodno da trvrdim da se tako nesto retko srece na ovim prostorima a i sire. A nije da nemam iskustva sa majstorima i servisima pocevsi od auto-moto pa preko svih drugih profila. Ova dvojica su bukvalno onaj tip majstora do kojih dodjete jednom u zivotu i vise ih ne menjate.
Vecina vas sa foruma vec sve ovo zna, ali moram da napisem sa neke nove clanove koji ce ovo naknadno da citaju.
Sto se utisaka o Vespi tice, juce popodne sam pokupio gospodju iz Zemunske kuhinje i bila je prva voznja do Vozdovca. Malopre druga od Vozdovca do NBG.
Prvi utisak je i najjaci, sve radi tiho, mirno, ugladjeno. Na GT sam vec navikao da je tiha ali sada je jos tisa i meksa. Cak sam u nekim trenutcima imao problem da cujem rad masine od budjavog vizira od kojeg sve fijuce oko glave. Sveukupan utisak sto se svega uradjenog tice je da sada imam nov motor. Jedino vizuelno odaje godine ali mehanicki nema razlike od one iz salona.
Ranije sam imao problem sa volanom koji je ponekad znao blago da vuce u levo. Nakon remontovanog nosaca masine i zamenjene pastete sada je makina prava kao strela, ne ljulja, vrlo je direktna na upravljacu i kao sto Razerni rece: jao matori sto se lako obara.
Sto se prenosa tice, voleo bih da kazem da je Jcosta zver ali ne mogu. Da me odmah razumete, ne kazem zato sto je to los variomat, nego zato sto se i on uklapa u tu sliku ugladjenosti. Moja ocekivanja su bila drugacija. Ranije sam imao drugi utisak u voznji. Stock vario mi se cinio nervoznijim. Od samog starta sam imao utisak da stock vario cupa i vuce svo vreme kako se brzina penje. Kod Coste, kad sam ga prvi put potegao po malim ulicama Yoacinog komsiluka utisak je bio: njaaa, sta znam... Medjutim ono sto me prevarilo je bas cinjenica da je Costa ugladjeniji te ravnomerno cupa ubrzanje od 0 do 100, tek posle sa malo smiri. Stock mi je samo davao privid da u startu bolje povuce, zato sto me u startu cimne, a posle ne moze ni da pridje Costinom ubrzanju ali ostanes pod prvim utiskom onog cimanja sa pocetka. To sam tek shvatio kad sam izasao na autoput i lepo ga razvukao. Kako krene, ne staje do stotke. Posle stotke hitro se popne do 120 a poslednjih 10 do 130 se navlaci lagano. Slicno se ponasao i stock vario ali su vremena ubrzanja daleko duza.
Mislio sam da ce krajnja biti veca sa Costom ali nije. Nije da mi treba veca krajnja, nego samo komentarisem kakva su bila moja ocekivanja.
Jos jedno zapazanje. Medjuubrzanja su sa Costom daleko bolja. Daleeeko bolja. Nesto sam citao o toj Costi Pro koja je kod mene i pisalo je da je to zbog rupica na kliznoj povrsini koje prave Venturi efekat pa je isporuka snage mnogo direktnija kod medjuubrzanja. Medjutim, bas zbog tog Venturi efekta, kocenje motorom je osetno slabije, sto nije lose, samo se treba navici. Kazem da nije lose jer imam utisak da na taj nacin stedim gorivo. Razvucem ga na pravcu i samo malo po malo doziram gas na svakih par sekundi, ne moram da ga drzim u konstantnim obrtajima. Da li stvarno stedim gorivo, nemam pojma, rano je reci, to je samo moj utisak.
Ostaje da analiziramo uporedne snimke kada budu u odgovarajucoj temi pa cemo tacno znati koliko je Costa brza.
Jedan jedini problem koji imam, na koji mi je Razredni odmah skrenuo paznju je karburacija. Momci su sve vrednosti postavili na stock ali izgleda da su godine i kilometraza ostavili trag na gospodji pa ona vise ne moze da se uklopi u stock parametre. Sraf za smesu je podesen na defaultnih 2 kruga i 3/4. Definitivno ce morati da se menja. Evo simptoma. Pri samom kretanju od nule, masina malo prducne. Nije to ono kasljanje na auspuhu koje sam imao kad sam je uzeo vec bukvalno kao da ima knedlicu i onda krene. Mozda je i to razlog zasto mi se Costa cinila kao da nije silovita na startu.
Druga stvar je kada usporavam do full stop-a. Kako lagano usporavam i dolazim do brzine od 30-40 kmh obrtaju stanu sa padanjem i zadrze se na recimo 3000 te tako stoje dok se skuter skroz ne zaustavi. I onda ponovo kad nabodem gas on proguta knedlicu pa krene. Razredni vec rece kako cemo to najverovatnije resiti al aj da cujem vas iskusne, sta mislite da treba raditi?

Eto to su prvi utisci, ako primetim jos nesto pisacu ovde u temi.

Moram jos jednu stvar da se pohvalim, vozio sam Yoacinu Gulf Vespicu. Mnogo mi se svidja, ko bombona je, Jos kad sednu svi detalji i padne finalni stel ima da bude jedna od najboljih koje sam video.

#195 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 23 August 2017 - 07:29

Mau mu jeem, izgleda da na ovu Costu treba privikavanja. Toliko neprimetno pumpa da je potrebno malo vise da vozis da bi uopste shvatio na kojim si brzinama u kom trenutku. I dalje tvrdim da nije zver u smislu da nema onaj sut u dupe kakav ima Multivar, ali daje tako lepa i ugladjena ubrzanja a pogotovu medjuubrzanja da sam sve vise odusevljen. Jedna od onih stvari koja ti na pocetku ne deluje nist posebno al sto vise vremena prolazi sve vise volis.

#196 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 23 August 2017 - 13:03

Treba uporediti i vremena ubrzanja, jer osećaj zna da prevari...

#197 steeef

    2t bb & 4t i.e.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 2,198 posts
  • Mestokc

Posted 23 August 2017 - 13:32

ja i dalje tvrdim da treba stela i probavanje vise gramaza utega ko i cebtralnih federa..
ko i sve kaj nije tvornicki trazi dodatan angazman i podesavanje..govorim to iz vlastitog iskustva,gotovo nikad skuter nisam iskoristil komponente koje sam dobil u pakiranju sa bilo koim variomatom u pakiranju,ni sa multivarom ni sam polinijem..

npr na nexusu 250 treba terat oko 8500 okretaja,tu polini speedcontrol najbolje radi,u pakiranju dobijes 11.8 gr rolice a trbaju ti 12.5 gr..
multivar za 200cc daje 12 i 14 gr a trebaju oko 13 ili 13.5 i nekih 8800 rpm..dok na 200 cilindru na 125 bloku i radilici treba 9000 rpm da bi radil kak se spada..

#198 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 16:07

Da tako je, na zagrajanom agregatu imamo simptome balgog trokiranja tu negde 1/8 do 1/4 gasa odnsno tačno kada poluga leptira aktivira akcelatrosku pumpicu koja preko ajnspric dizne na difuzoru karba štrce neku odredjenu kolicinu goriva

Attached File  uploadfromtaptalk1503500096962.jpg   35.67K   20 downloads

Karb je kompeltan rastavljen i očišćen, kada je došao, zaštitna guma-harmionika je bila poderana sa svih strana i nije vrsila funkciju zastite. Prilikom sklapanja nisam pronasao odgovarajucu zamensku a i sam klipic i igla pumpice su delovali malo labavo u svom predvidjenom dosedu. Moguce da je prasina malo rasklopala kanal ili se klipic polizao, šta se tačno dešava i zašto, iskreno nisam siguran ali cemo pokušati zamenom da otklonimo to troksanje na malom gasu.

Što se tiče testa Steef je potpuno u pravu, evidentna je razlika coste u odnosnu na stok variomat ali da li je bolja od nekog drugog i za koliko to nije relano da pričamo jer na testu nismo imali novi multivar ili speed kontrol ili hi-speed etc sa svom avojom pratecom opremom.
Meni je iskreno GT isla odlicno i stok variom ali ja nisam objektivan, nemam puno iskustva u voznji maxija po gradu. To sto se sedne i zavrne gas na otvorenom ne daje neki osećaj, treba se saziveti sa svakim variomatom bar jedan ceo dan u razlicitim uslovima saobraćaja. Na testu, bitno je da se vidi razlika, štelovali smo sve koliko smo mogli i sa onin što smo imali na raspolaganju a sa istim fabričkim remenom i novom stok centralnom oprugom. Nastavicemo polemiku u odgovarajucoj temi o Jcosti i tamo mozemo kasnije dodavati razna iskustva i druge testove.

Hvala svima koji su pomogli i koji su se interesovali kako napreduje projekat!

#199 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 23 August 2017 - 19:47

https://svet-skutera...piaggio-leader/

#200 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 13 February 2018 - 16:11

Zamrla tema pa da malo podignemo, da ne bude da se nista ne radi. Dok je u zimskom snu, probudim gospodju otprilike jednom mesecno, stavim bateriju i pustim ju da radi 20ak minuta do pola sata.
Inace sto se radova tice, narucen je nov blatobran, posto je onaj krpljeni odradio svoj zadatak. Takodje je i kaseta odradila svoje posto je popucala na sve strane pa se drzala za Vespu na razne fore.
Nabavio sam drugu, polovnu ali kao novu, jedini problem je boja pa sam morao da farbam.

Posle farbanja malo i poliranja pa eto finalnog rezultata

Attached Files







1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users