Tomos je 78.g i polako je bio ozivljavan i tuniran u mojim tinejderskim danima.Krenulo se sa orginal a-3 cilindrima i encarwi frgazerima da bi se polako prelazilo na dellorta 14/12,sirenjem dizni,preradom kanala,rezonantnim auspusima itd.
Na kraju sam odlucio na jedan divlji poduhvat,imao sam ideju pripasati bt-ov klip,cilindar,glavu,frgazer i auspuh...
Svi koji znaju kako to izgleda i koji su probali ubaciti cilindar na brezone,znaju da je to ne izvedivo jednostavno.Najgore je sta sastav preljevnih kanala cilindra i bloka ne pasu i kanali cilindra vire preko vanjskog ruba bloka.Drugi problem je sto je usisni kanal jako blizu rezervara i nemoguce je izvesti prirubnicu za frgazer bez kemije.
postoje neki koji su pripasali cilindar sl-a,koliko sam gledao i citao nigdje nisam vidio bt-ov cilindar na automatiku.
Sastavi kanala sa blokom su napravljeni na nacin da je s tekucim metalom zapunjen dio bloka da bi pasao cilindar,te naknadno obrađen blok da se poklapa sa preljevima cilindra...
cilindar je preraden na nacin da je bijaksom odrezan usisni kanal i dio rebara,te ga je otac odnio u firmu da decki povare gus,ispalo je odlicno...
Kanali su radeni na uzoru na juniora,uglovi uprskavanja su dirani i preljevi su sireni u stranu,samo visina nije dirana,ostalo je sve isto kao kod juniora.Klip je bio 39l i cilindar nanovo busen i honovan.
prirubnicu sam sam radio.
auspuh sam kupio na placu,on je isto prirasivan i naknadno kracen 5 cm na grani da bude vislje raspoloziv.
frgazer je orginal bt-ov cak ni diznu vecu nije trazio.
radilica je bila prije slagana,naknadno je stavljena broncana piksa za bolcnu fi 12mm,rupe na polutkama su zatvorene plutenim cepovima i premazane lakom za nokte.
u prijenosu je jedino diran kuplung,tj njegovi federi prve i druge brzine su bili skraceni za oko 1cm.
krajnja brzina tomosa je bila oko 90 gps-a i postizao je oko 12500okretaja.Isao je brutalno,na 50km/h je odvajao prvi kotac od asvalta samo na gas.Prao sam sve skutere i tomose u kraju,također i bt-a od frenda koji je imao ctx masinu.
najveca mana mu je bio kuplung jer je cesto trgao lamele i gubio L karike u voznji

dosta toga sam zaboravio jer je ipak proslo oko 8-9 godina od kad tomosa vise nema.U njegovu zamjenu kljuc za kluc sam dobio gileru storm iz 95-e godine koja je bila u jako losem stanju.
ostale su mi samo dvije slike toga motora,tako da samo njih mozete vidjeti...

