Farbanje felni (Tutorial)
#1
Posted 02 February 2017 - 12:15
Buduci da se povela prica o ovome na off topicu, a primecujem da s vremena na vreme neko postavi pitanje o sredjivanju felni, evo tutorijala od mene. Ovo s vremena na vreme radim kao hobi varijantu, onako… za svoj gros. Dosta drugara me pegla da radim ovo i njima ali zbog redovnog posla i porodice nemam vremena za to tako da necu da pravim biznis od toga. U svakom slucaju, neko vreme sam skupljao informacije, vezbao i mogu da vam kazem da sredjivanje felni nije neka nauka. Potrebno je nesto malo novca, puno volje i vremena.
Dosada sam uradio nekoliko setova felni. Sto se skuter felni tice radio sam 10-ke za Tajfunka, pa onda i 13-tice za istog a sad je u planu da se srede i GT-ove 12-tice. Od auto felni je bilo dosta vise radova ali su dva projekta mozda najbolja pokazna vezba pa sam ih zato i postavio u ovaj tutorial.
Prvo je opis sredjivanja 18-tica sa Crome. Dobro je pogledati ovaj deo jer su felne bile unistene od voznje po ivicnjacima.
Drugi deo su retke Zender felne koje sam sredjivao za Twingaru. Taj deo je dobro pogledati jer za razliku od 18-tica ovde ima i poliranja.
Posto sam ovaj tutorial vec pisao na nekim forumima, ovaj tekst je u velikoj meri copy/paste odatle, nadam se da nije problem.
Projekat: 18-tice
Kako da svoje unakazene felne pretvorite u nesto sto izgleda sasvim pristojno.
U principu, proces nije komplikovan i ceo posao moze uraditi bilo ko, ko ima nesto slobodnog vremena i volje. Postoji nekoliko pravila kojih se morate pridrzavati da bi finalni rezultat bio kako treba.
U mom slucaju, felne koje su vapele za sredjivanjem su bile fabricke Fiat Croma 18 felne sa Must opreme. Ove felne imaju po 9 paoka (kraka) i svaki od paoka je bio zesce izubijan od strane prethodnog vlasnika tako da sam u startu znao da me ceka mnooogo posla.
Ovo je tutorial koji opisuje ceo proces koji moze da se odradi u supi ili dvoristu sa minimalnim troskovima i uz koriscenje alata koji svi imamo a to su ruke. Ovo sve moze da se uradi i u komori, uz pomoc kompresora i adekvatnih farbi i naravno finalni rezultat je bolji, ali je onda cena celog posla daleko veca a i naravno, potreban vam je prostor i alat.
Ono sto je neophodno od materijala da bi ceo posao bio uradjen na ovaj nacin je:
- Schotch Britte (ono hrapavo sa kuhinjskog sundjera)
- Suva smirgla, ja sam koristio gradaciju 100 i 250
- Vodena smirgla, ja sam koristio 600 i 1000
- Alu git, ja sam uzeo nemacki Presto koji ne menjam jer se pokazao odlicno.
- Plasticna spahtlica za nanosenje gita
- Filler (git u spreju), koristio Color Matic - 1 konzerva
- Boja za alu felne u spreju, koristio Dupli Color - 2 konzerve, takodje se pokazao odlicno ali postoji u metalik sivoj i zlatnoj varijanti.
- Krep traka - papirna samolepljiva traka za farbanje, (ne za krecenje jer ova bolje prijanja)
Cena svega koriscenog je nesto oko 2500 dinara.
Evo i slike potrebnog materijala:
Prvo je potrebno felne lepo oprati da bi jasno videli sve neostatke koje treba da sanirate. Mogu se koristiti razna sredstva kao sto su, alu cleaner sprej, sona kiselina ili cak i axel sgrasso. U mom slucaju su axel i kuhinjski sundjer zavrsili posao. Potom sam isprao felne vodom. Kada su felne oprane i osusene treba prionuti na posao.
Prvo uzeti Schotch Britte i matirati boju felne. Nije potrebno riljati kao manijak vec je dovoljno da se dobije ravnomerna mat povrsina. Laganim pritiskom trljajte felne dok se sjaj laka ne izgubi. Neko smirgla felne do aliminijuma ili ih nosi na peskiranje. Ja to nisam radio iz sledeceg razloga. Ako se boja skine skroz do aluminijuma onda je potrebno pre boje ili fillera da se cela felna predje alu prajmerom koji je osnova da bi se kasnije boja vezala za felnu kako treba i da se ne bi posle ljuskala sa felne. Sa druge strane, farbricka boja na felni je vec vezana prajmerom, te ako se ona ne ljusti onda ni nema potrebe da je skroz skinemo. Dovoljno je samo da je matiramo kako bi se ostali slojevi kasnije vezali kako treba.
Evo slike felne koja je oprana i spremna za rad:
Kao sto se vidi paoci su UBIJENI.
Evo i malo detaljnije, cisto da vidite o kom stepenu ostecenja je rec:
Posle rada sa Schotch-om, matirana felna izgleda ovako:
Onda je potrebno osmirglati mesta gde su ostecenja. Ovo mozete raditi i najgrubljom suvom smirglom, u mom slucaju gradacije 100, ali moze i grublje tipa 60 ili 80. Poenta je da se krnjava povrsina koliko toliko izravna, ali da sa druge strane bude hrapava kako bi se za nju dobro vezao alu git. Zato i nema potrebe da se ova mesta smirglaju finijom smirglom. Evo slike felne koja je matirana i na kojoj su ostecenja osmirglana gradacijom 100:
Ovaj postupak ponoviti na sve 4 felne pa ih opet oprati. Ovaj put je dovoljno samo isprati vodom jer je bitno da se skloni fina prasina nastala smirglanjem.
Na red dolazi nanosenje gita. Alu git, kao i svaki drugi ima dve komponente. Sam git u konzervi i ucvrscivac u maloj tubi. Nadjite neku povrsinu gde cete zamesati komponente. U mom slucaju je koriscen otpadak zidne plocice. Stavite malo gita na podlogu (recimo kolicinu kafene kasicice) i preko nje iscedite bukvalno kap ucvrscivaca. Ona sve to zamesajte spahtlicom minut dva dok ne dobijete jednacitu masu.
Tako zamesanu masu nanosite spahtlicom (kao da mazete puter na hleb) preko ostecenja na felni. Gledajte da popunite rupe tako da vam ne manjka gita, odnosno da ne ostaju udubljenja na povrsini, ali u isto vreme nemojte nanositi previse gita jer cete kasnije imati mnogo vise da smirglate. Takodje, dok nanosite git vodite racuna da spahtlom istisnete sav vazduh da vam ne bi ostajali vezdusni mehurovi u gitu.
Imate 10ak minuta da nanesete git dok ne pocne da se stvrdnjava. Vec posle pola sata je git cvrst a posle sat vremena je kao kamen i spreman je za smirglanje. Git mesajte i nanosite malo po malo, nemojte odjednom zamesati mnogo gita jer ce se stvrdnuti dok uspete sve da nanesete pa cete bacati git bez potrebe.
Evo slike nanesenog gita na ostecenja:
Kada se git stvrdnuo, uzmite ponovo grubu smirglu (100tka) i obradjujte povrsinu. Grubom smirglom skinite samo one velike viskove gita na mestima gde ste vidno preterali sa debljinom sloja:
Kada dobijete povrsinu kao na gornjoj slici, predjite na nesto finiju smirglu (250) i ujednacite celu povrsinu. Ukoliko u medjuvremenu provalite da vam negde manjka gita odnosno da se pojavljuju rupe, ponovite nanosenje gita, ovaj put u dosta manjim kolicinama, pa ponovo smirglanje.
Evo kako izgleda nanesen i osmirglan git kome je potrebno jos malo naknadnog popunjavanja:
A evo kako izgleda dobro popunjen i osmirglan paok gradacijom 100:
A zatim to isto smirglano gradacijom 250:
Kada zavrsite sve paoke na felni i istu prebrisete vlaznom krpom dobijate nesto sto izgleda ovako:
Ja sam se jos malo zezao sa vodenom smirglom 600, pa sam uz redovno kvasenje ovlas presao jos jednom felne. Ovde ne valja preterati da ne biste skinuli previse gita, jer bi ste u tom slucaju morali ponovo da nanosite jos jedan sloj gita, pa smirglanje...
Kada vec pricamo o alu git-u, treba napomenuti da profesionalni servisi alu felni na falcu (spoljnom prstenu felne) ne rade gitovanje vec na rupe navaruju aluminijum pa ga masinski obradjuju. Zato to rade? Zato sto neke musterije vole poliran falce a ne farban. Naravno, kada se na falcu koristi git tu nema poliranja. Moze da se izvede ali bi se videle fleke od gita tako da sve gubi smisao.
Kada zavrsite sve 4 felne, potrebno ih je jos jednom oprati i odmastiti. Neko koristi desilikon, antisil, desil.... Ja ga nisam koristio jer je ovo ipak kucna radinost, meni je posluzio kuhinjski Fairy i ispiranje vodom. Kada ih operete, obrisete i pustite da se prosuse, obrisite ih jos jednom mikrofiber ili medenom krpom. Evo ih na okupu:
A evo i jedne solo da vidite kako izgleda kada je sve obradjeno:
Sada su felne spremne za filler. Filler se nanosi u jednom tankom sloju prskajuci malo po malo sa svih strana sa razdaljine od 20-30 cm. Vodite racuna da se cela povrsina predje fillerom i da ne preskocite nista. Nije problem ni ako na nekim mestima preterate jer cete kasnije taj filler ionako smirglati. Poenta je samo da sve pokrijete a da se tom prilikom ne razbacujete. Jedna konzerva fillera je dovoljna za 4 18-tice, cak je malo i ostalo. Uloga fillera je da popuni sitne risove od smirgle i da se dobije ujednacena povrsina. U ovom trenutku je pravi momenat da zastitite ventile krep trakom.
Kada sve prekrijete, dobicete nesto sto divno izgleda. Prosto mi bude zao sto mora da se smirgla:
Pojedinacno:
Divno zar ne? Ali nazalost mora da se smirgla da bi krajnji efekat bio zadovoljavajuc. A evo i zasto:
Kada se filler nanese on je hrapav. Evo malo detaljnijih slika, ne znam da li se vidi:
Ako bi ste naneli boju na ovakvu povrsinu, krajnji efekat bi bio uzasan. Mozda bi bilo kul ako se ide sa nekom mat bojom gde nema sjaja ali sa metalik bojom sa sjajnim lakom ne bi ste nikada dobili gloss efekat. Tako da se odavde prelazi na sledecu fazu, smirglanje vodenom gradacije 1000. Uzmite neku ciniju sa vodom i malo umocite vodenu u vodu pa trljajte. Redovno kvasite smirglu. Ne morate da pritiskate niti da se dugo zadrzavate na jednom mestu. Vodeno smirglanje bi trebalo da ide vrlo brzo i pritom se ne skida mnogo fillera. Cisto je potrebno da se dobije glatka ali mat povrsina na koju posle ide boja.
Evo slike:
Ne brinite ako vam se vidi donji sloj na nekim mestima. Bitno je samo da sve bude glatko na dodir, tako da je prelazak prstima preko povrsine najbolja dijagnostika. Ako ste sve uradili kako treba, dodirom cete biti sigurni, kada predjete prstima preko povrsine bice vam savrseno jasno da li je sve u redu ili ne. Evo felne sa savrsenom vodenom 1000:
I malo detaljnije:
Poklopce felni (ukoliko ih imate) je dovoljno samo matirati Schotch-om, ne morate ih gitovati ni filovati ukoliko su u dobrom stanju i nemaju ostecenja. Ukoliko pak imaju, primenite postupak odozgo i na njih. Samo jedna napomena. Ako dublje smirglate poklopce (do plastike) onda ce vam biti neophodan i plastic prajmer koji u tankom sloju prskate na plastiku pa tek preko njega ide filler i boja. U mom slucaju su poklopci bili ok tako da sam ih samo matirao:
Nakon ovoga jos jednom operate felne, uzmite cistu vlaznu mikrofiber krpu, prebrisite felne jos jednom i poredjate ih na povrsinu gde cete ih farbati. Evo slike gde su felne poredjane s time sto je na jednoj vec zapoceto farbanje:
E sad, sto se tice farbanja. Ono se radi na slican nacin kao i nanosenje gita s time sto, buduci da sam ja radio sa sprejevima, postoji par sitnih fora kojih bi bilo dobro da se pridrzavate. Prvo, sipajte u neki lavor vrelu vodu iz bojlera. Dovoljna je temperatura vode iz bojlera, nemojte da stavite vodu na sporet da kljuca. U lavor sa vrucom vodom potopite sprej i poklopite ga necim teskim tako da bude skroz u vodi. Tako ga drzite 5-10 minuta, ne mora vise. Zasto ovo radite? Iz 3 razloga. Prvo zagrejana farba se lepse, finije i ravnomernije rasprskava kros mlasnicu spreja, a samim tim dobijate glatkiju i finiju farbanu povrsinu te i bolji gloss efekat na kraju. Drugo zagrejana farba se brze susi na povrsini. Trece kada zagrejete konzervu, osiguravate da i poslednja kap iz spreja bude isprskana napolje, dok kod hladne konzerve uvek ostane neki procenat farbe unutra.
Jos jedna napomena, ja sam koristio malo kvalitetniju boju cija je namena bas farbanje aluminijuma, odnosno alu felni. Takva boja ima u sebi aditiv za povezivanje sa aluminijumom tako da i ako ste smirglanjem fillera otkrili neko golo mesto na felni, nece biti problema odnosno ljuskanja sa ovom bojom. Ukoliko koristite obican metalik sprej, to bi mogao biti problem (kazem mogao biti, nije obavezno) tako da bi u tom slucaju pre boje trebalo staviti alu prajmer. Takodje, ova boja je dovoljno sjajna i posle pri eksploataciji otpornija na spoljne uticaje tako da preko nje nema potrebe prelaziti providnim (clear coat) lakom, sto bi u slucaju koriscenja obicne metalik boje moralo da se uradi. U svakom slucaju ako zelite high gloss krajnji efekat, moze se prskati i solidnim bezbojnim. Najbolje je koristiti bezbojni istog proizvodjaca, u ovom slucaju DupliColor.
U ovom trenutku bi bilo dobro da se krep trakom zastite znakovi na poklopcima felne.
Kada se konzerva zagrejala pocinjete farbanje prskanjem malo po malo sa razdaljine od 20-40 cm (zavisno od toga kako mlasnica rasprskava). Prvi sloj farbate vrlo tanko, tek da pokrijete povrsinu bojom. Vodite racuna da je sve pokriveno a da je sloj sto tanji. Ako neki delovi nisu potpuno pokriveni, nema veze. Pri prskanju prvog sloja ne bi trebalo da vidite presijavanje laka posto ovaj sloj ide vrlo tanko:
Evo i pojedinacno:
Prvi sloj ne ostavljate da se osusi do kraja. Obicno je 15-ak minuta dovoljno. Pod prstom bi trebalo da imate onaj lepljivi efekat. Za tih 15 minuta ponovo potopite sprej u vrucu vodu. Zatim krecete sa drugim slojem. Ovaj put idete dosta deblje nego prvi put. Idete tako debelo da pri nanosenju vidite lak kako se presijava ali vodite racuna da ne preterate jer ce vam se desiti da se na nekim delovima sliva boja sto ce vam pokvariti dosadasnji trud. Evo felne posle drugog sloja:
Posle drugog sloja cekajte duze 45 minuta do sat vremena. Opet ne zaboravite da potopite sprej u vrucu vodu.
Na kraju ide i masni treci sloj. Kazem masni, jer ga nanosite sto deblje mozete, kao i drugi sloj pa ako je moguce i jos deblje ali da nemate curenje. Sto bolje izvedete treci sloj to ce vam high gloss efekat biti bolji. Evo kako to izgleda:
I sve zajedno:
Posle ovoga felne moraju da se ostave neko vreme na susenje buduci da smo prskali 3 sloja. Ni prvi sloj nije bio suv a mi smo morali vec da spricamo drugi pa treci. Najbolje bi bilo par dana ne barem 15-20 stepeni.
Na kraju moram da priznam da sam na nekim delovima imao sitne propuste te da sam trebao da idem jos jednu rundu sa gitom na sitnim mestima ali sam ceo ovaj posao radio nedelju dana, popodne, sa dva mala djavola koja su me jahala sve vreme dok sam radio, tako da nisam imao luksuz da radim jos jednu rundu. U svakom slucaju, s obzirom na veliki stepen ostecenja ovih felni kao i na smesnu kintu ulozenu u ceo posao, mislim da sam uradio super stvar i zadovoljan sam dobijenim.
Finalni rezultat:
Na autu:
#2
Posted 02 February 2017 - 12:29
U pitanju su legendarne Zender Turbo felne 15x6. Vrlo trazene, popularne i naravno skupe. Konkretno, sto se primerka koji je meni zapao tice, stigle su kao i obicno u prilicno losem stanju. Crna boja na ledjima i bokovima je bila poprilicno losa, a lice je bilo prepuno ispucalog laka i ogrebotina koje su na par mesta bile i solidno duboke. Naravno stigle su bez poklopaca koje je uzasno tesko naci kao da su od suvog zlata. Evo slike stanja kad sam ih nabavio:
Cak su bile i krive, ne strasno ali krive. Srca su bila super ali falcevi su na nekim mestima bili blago valoviti tako da su morale na ispravljanje. Ispravljene su i onda je moglo da se radi...
E sad, tutorial!
Prvi korak je bio skidanje stare farbe i laka. Naravno opet sam rodio mecku dok sam sve skinuo. Prvo sam u nekoliko navrata nanosio ono njesra od skid boje. Da me ne razumete pogresno, dobra je skid boja ali za ovako matore felne sa ovoliko zapecenom bojom skid boja je skoro pa neupotrebljiva. Nanosio sam je ne znam ni sam koliko puta. Nakon svakog nanosa sam trljao celicnom vunom i ribacom cetkom.
Evo slika:
Nakon dve iteracije nanosenja skid-a i ljustenja boje, oprao sam felne da bih jasnije video sta me ceka:
Dakle, drama! Farba je toliko zapekla da dalje od ovog skid nije mogao mnogo da uradi. U svakom slucaju ja sam jos puno puta bio uporan i to je mnogo trajalo.
Na kraju kada sa skid-om vise nije bilo smisla dalje raditi, na staru busilicu je opet isao nastavak sa celicnom cetkom i u kombinaciji sa rucnim metodom smirglanja gradacijom 80 i 120, posle puno muke i potrosenog vremena doslo se do golog aluminijuma. Ako se ovo radi, nemojte biti mazohista kao ja, vec idite na peskiranje sodom ili kvarcnim peskom. Ako idete na varijantu celicne cetke na busilici budite veoma pazljivi jer ako pritiskate ko sivonja, napravicete duboke riseve na aluminijumu koje posle morate da gitujete.
Bukvalno sam se raspao od posla, ali sam na kraju isterao svoje. Dakle, napominjem, ako cete stare felne skidati do aluminijuma trebace vam zivci kao kanapi i ruke kao u kamijondzije.
Evo rezultata:
Konacno, aluminijum! Sada imam nesto sa cime moze normalno da se radi. Napomenuo sam da su felne bile izgrebane na vise mesta. Sitnije ogrebotine su nestale u procesu riljanja celicnom cetkom ali su one dublje bile i dalje prisutne.
Najvise ih je bilo na samim ivicama rubova kao i na spoljnim "percima". Tu je u pomoc stigla od drugara odlicna spravica koja mi je ustedela mnogo posla sa rucim smirglanjem. U pitanju je biax, doduse ne Dremelov, ali i ovaj Einhelov je odradio posao fenomenalno.
Ivice sam radio brusilicom sa smigla-lepezom gradacije 80 a perca biax-om, odnosno nastavkom sa smiglom fi10 isto gradacije 80. Evo i slika:
Evo slike na kojoj se vide neka od perca pre biaxa:
Kao i posle (spravica zlata vredna za ovakve stvari):
Buduci da je nagrublji deo lica u ovom trenutku bio obrusen (osmirglan), vreme je bilo da se pozabavim sa ledjima i bokovima felne.
Ledja i bokovi ce ici u crnu boju kakvi su bili i kad su felne kupljene jer mi se takav kontrast najvise svidja.
Da bi sve bilo uradjeno po PS-u prvo sam prskao prajmer. I ovaj put je taj posao poveren ColorMatic-ovom 1k prajmeru za aluminijum jer mi se vise puta pokazao kao ubedljivo najbolje resenje.
Evo slika:
E sad vezano za pripremu za poliranje...
Verovatno ste primetili na slici krupnog kadra perca kako ostatak povrsine izgleda kao pomorandzina kora. To je posledica celicne cetke koja se vrti na visokim obrtajima. Takvu povrsinu nisam mogao da dozvolim obzirom da lice treba da bude polirano, jer polirana povrsina ne bi bila idealna a ako podloga nije kako treba posle poliranja se sve vidi.
Da bih to sredio morao sam ponovo da smirglam ali ovog puta masinski jer su u pitanju samo ravne povrsine pa moze da se pridje masinom. Nabavio sam stopu za busilicu sa cickom i smirgle gradacije 120 i 360.
Prvo sam na cicak stavio 120-icu pa smirglao tako da risevi budu u jednom smeru. Kada sam lica sve 4 felne osmirglao sa 120, onda sam isao sa 360 ali tako da risevi od smirgle budu popreko u odnosu na riseve prosle smirgle.
Zasto tako kad nije obavezno? Nije, ali ovakvom metodom tacno vidite da li ste dovoljno smirglali. Kada se smirgla, ide se od grublje smirgle ka finijim. Kada predjete na finiju smirglu, ako smirglate popreko u odnosu na riseve grublje smirgle, tacno cete videti kada risevi grublje smirgle nestanu i to ce vam biti pokazatelj da treba da stanete jer dalje smirglanje nema poentu, samo se bezveze ljusti metal.
Jedna napomena: ako ste u mogucnosti kod pripreme za poliranje (finije smirglanje) kupite stopu za brusilicu a ne za busilicu kao ja. Razlog je jer sa brusilicom mozete mnogo stabilnije da pravite pokrete po povrsini koju smirglate. Busilica se uzasno mnogo otima i pravi problem.
Eto, lica su sada lepo osmirglana i pripremljena za sledecu fazu:
Za sledeci korak naoruzao sam se opremom za masinsko predpoliranje i poliranje.
Ono sto sam nabavio je grub cojani kotur za busilicu sa braon pastom za grubo predpoliranje aluminijuma i fini filcani kotur sa belom pastom za fino poliranje aluminijuma.
Nastavak:
Ofarbao sam bokove i ledja felni metodom navedenom u prvom projektu. Ovaj put je koriscen crni ColorMatic sprej koji je mozda i jos otporniji o DupliColor-a ali je zato i duplo skuplji.
Posto sam hteo brzo sve da zavrsim nisam maskirao lice trakom vec sam bio u fazonu da cu svejedno da obrusim ivice pa cu da skinem i visak farbe sa lica. Tu sam pogresio, trebalo je da stavim traku:
Onda sam ponovo obrusio lice i situacija je bila ovakva:
Zatim sam morao da presmirglam lice sa vodenom smirglom i to prvo sa 800, pa 1500 i na kraju 2500.
Prvo sam masinski obrusio felne sa suvom 500. Evo kako lice izgleda posle takvog tretmana:
Na izgled povrsina i dalje deluje grubo ali na dodir su risevi daleko plici i podlozniji daljoj obradi.
Potom sam presao na vodenu 800. Tu vec krece smaranje ali i finiji rezultati. Evo kako izgleda lice posle tretmana 800-tkom:
Na krupnom kadru se jos uvek vide risevi ali su oni sada daleeeko daleeko manji. To je dobra vest s obzirom da treba da prelazim jos i sa vodenom 1500 i 2500 pre samog predpoliranja.
Kad vec same felne deluju bolje, bio je pravi trenutak da se pozabavim i sa poklopcima koje sam napravio u firmi koja radi WaterJet secenje na alu limu debljine 4mm. Ivice su obrusene grubom 120-icom a potom je cela povrsina ujednacena vodenom 800. Evo slike kako to izgleda na samim felnama:
Evo i slike kako felna daje odsjaj kada je obradjena vodenom 800. Izgleda super a tek cemo da vidimo kako ce da izgleda posle par dodatnih faza sa finijim smirglama:
Jedna uporedna slika felne masinski obradjene suvom 500 i rucno obradjene vodenom 800. Mislim da je razlika ocigledna:
Prvo sam presao jednu ruku sa vodenom 1500 rucnom metodom, a zatim jos jedno smirglanje sa 2500 vodenom. Posle vodobrusa su izgledale ovako:
#3
Posted 02 February 2017 - 12:34
Evo i slike brusene vs predpolirane felne:
Kad su sve 4 felne zavrsene, na kraju je dosao slag na tortu, odnosno fino poliranje. Ono je radjeno takodje busilicom sa finijim platnenim koturom i belom pastom za fino poliranje aluminijuma. Bela pasta je dosta tvrdja a platneni kotur meksi tako da je dosta teze uopste naneti pastu na kotur. Mora duze i jace da se drzi da bi ostalo nesto paste na koturu. Postoji jos jedan medjukorak koji je bitan pre samog poliranja. Buduci da paste za predpoliranje i poliranje kao i koturovi ne smeju nikako da se mesaju, potrebno je skinuti tragove prethodne paste cije tragove mozete videti na slikama u obliku crnih mrlja. To se radi belim prahom za skidanje paste tako sto se fina pamucna krpa umoci u prah a onda se felne detaljno istrljaju tim prahom. Kada je to uradjeno i felne jos jednom prebrisane cistom krpom, preslo se na poliranje. Opet, smer poliranja je poprecan u odnosu na smer predpoliranja.
Evo slika kako to izgleda na kraju:
Ima nekih fleka od ostataka paste ali kapirate koji je finalni rezultat.
Na autu:
#4
Posted 02 February 2017 - 12:37
Sada se trenutno rade Twingo 2 GT 16-tice za Twingaru. Evo teaser-a.
Ovakve bile:
Trenutno grubo osmirglana ostecenja i matirane Schotch Britte-om:
Bilo i ovoga... Speedline Maracana 15-tice.
Bile uzas:
Pa izriljane i oprane:
I na kraju:
Aj dosta od mene. Ako imate pitanja ili komentara...
Edited by Mario, 03 February 2017 - 11:15.
#5
Posted 02 February 2017 - 14:35
Послато са SM-N910H уз помоћ Тапатока
#6
Posted 02 February 2017 - 15:19
Ako jeste, nemoj to da radis ni u ludilu. Farbanje preko toga je osudjeno na propast. To se mozda radilo pre 20 godina sa starim farbama. Danas se pre farbanja prebrise antisilom ili ako nemas isti uradi kao ja, operi Fairyem i sundjerom pa dobro isperi i pusti da se osusi pre farbanja.
Ako sam dobro shvatio prvo si polirao falc pa tek sad radis srce. Moze i tako, meni je prakticnije obrnuto ali nema veze.
Ovako:
poliran falc zastiti krep trakom, vodi racuna o ivici do koje hoces da farbas. Onda idi na farbanje gorepomenutom metodom i kad zavrsis poslednji sloj boje ili laka skini krep traku. Nemoj da cekas da se farba osusi pa da skidas traku jer ce da se krza ivica.
To je to.
Polirani falc se ne prska lakom. Lak ce se ljustiti sa poliranog aluminijuma, koji god da stavis a i unistice sjaj koji si postigao poliranjem. Ostaje go. Ako posle par meseci pocne da gubi sjaj zbog oksidacije, smo prepoliras ponovo, ali tad ne radis sve ispocetka nego samo ovlas prodjes finom pastom i odmah se vraca sjaj.
Edit: Motip je ok skroz, tu je u rangu sa DupliColor ali malo losiji od ColorMatic. U svakom slucaju dobar izbor
Edited by francuz69, 02 February 2017 - 15:21.
#7
Posted 02 February 2017 - 15:23
Послато са SM-N910H уз помоћ Тапатока
#8
Posted 02 February 2017 - 16:31
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
#9
Posted 02 February 2017 - 16:46
Reloaded, on 02 February 2017 - 16:31, said:
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
#10
Posted 02 February 2017 - 17:24
Naravno da moze da se farba i punjenim sprejevima ili gotovim koji nisu namenjeni za felne, ali u tom slucaju priprema mora da se ispostuje po ps-u, odnosno mora da pre farbe ide alu prajmer i to da celu povrsinu pokrije.
Sto se bele boje tice, imas motipov beli sprej glossy i mat varijantu. Isto tako providne - Clear coat lakove za finisiranje imas u glossy tj sjajnoj i mat varijanti pa ko kako voli
#12
Posted 02 February 2017 - 21:34
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Edited by vlayco85, 02 February 2017 - 21:34.
#13
Posted 02 February 2017 - 23:04
S' nestrpljenjem ocekujemo nove slike
#15
Posted 02 February 2017 - 23:45
Eto dokaza da se i od sprejeva može dobiti fin rezultat uz naravno dobru pripremu i podlogu...
Pitanje je koliko su sprejevi dugotrajni tj koliko je farba otporna na oštećenja?
#16
Posted 02 February 2017 - 23:51
Kazes da su ti felne u super stanju samo bi da promenis boju? Predpostavljam da su skuter felne?
Samo nabavi jedan Schotch u farbari srednje gruboce i predji njime felne. Budi uporan dok povrsinski sjaj ne matira svugde ravnomerno.
Posle toga operes, osusis i ides bojom. Prvi sloj lagano, drugi i treci masnije. Ako hoces posle idi na bezbojni i to je to.
Ne smaraj se smirglama prajmerima i ostalo. Osnova je zdrava samo treba facelift.
@Pita
Prilicno postojani, pogotovu ako se ide preko sa bezbojnim i ostavi se duze vreme da se boja skroz osusi. Cromu sam prodao, a felne radio pre skoro 3 godine. Novom vlasniku su i dalje ko nove.
Tajfunove 10-ke koje sam radio pre 4 godine metodom koju sam malopre napisao Reloaded-u, su blago matirale od stajanja napolju i eksploatacije ali se boja na njima i dalje drzi.
Tamo je doduse koriscen ColorMatic koji je dosta kvalitetan=skup.
Felne su kod Yo i Profe.
Mogu oni da slikaju pa da vidite kako izgledaju.
Edited by francuz69, 02 February 2017 - 23:57.
#17
Posted 03 February 2017 - 09:37
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
#18
Posted 03 February 2017 - 11:25
moram ti priznati da si nas dobro izdriblao, sad ovako pa sad onako.. u načelu sve je sasvim logično ali ko se time ne bavi ne može da pohvata redosled debljina, vremena i ostale cake oko pripreme....
popravio sam ti post oko ovih poliranih felni jer je bilo previše slika... fantazija kako su uspele, ali osećam u tekstu da si se dobro naradio, a još više ispizdio na mestima gde si napao bušilicom i čeličnom dublje..
hvala ti na ovom tuturialu, ovo je poenta foruma... ako ćemo svi držati ono što znamo u velikoj tajnosti, jer možda neki biznis izgubimo onda ceo forum nema nikakvog smisla, a biznis je konačan..
ja sam prvi svedok da je najbolji marketing, odlična prezentacija i dobar tuturial, jer jednostavno nema svako uslova za takav rad..
#19
Posted 05 February 2017 - 16:05
francuz69, on 02 February 2017 - 23:51, said:
@Pita
Prilicno postojani, pogotovu ako se ide preko sa bezbojnim i ostavi se duze vreme da se boja skroz osusi. Cromu sam prodao, a felne radio pre skoro 3 godine. Novom vlasniku su i dalje ko nove.
Tajfunove 10-ke koje sam radio pre 4 godine metodom koju sam malopre napisao Reloaded-u, su blago matirale od stajanja napolju i eksploatacije ali se boja na njima i dalje drzi.
Tamo je doduse koriscen ColorMatic koji je dosta kvalitetan=skup.
Felne su kod Yo i Profe.
Mogu oni da slikaju pa da vidite kako izgledaju.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users