Na test nam je stigao još jedan inteligentni punjač malih snaga. Hvala PitiNS na ovom primerku...
Noco Genius G3500
Kada pričamo o snagama, misao nam se bazira na struje punjenja do 4A, ovi maleni inteligentni punjači imaju moć da pune i skuter-moto akumulatore 2-14Ah kao i automobilske, kako pišu do 120A. Nama je pre svega bitno šta možemo da dobijemo u segmentu za skutere i motore a to su struje punjenja do 1A.
Na prvim slikama vidimo da se radi o ozbiljnoj završnoj izradi, kao i konforu sa kablovima, u setu dolaze papučice za montažu na male moto akumulatore i "krokodil" štipaljke za punjenje većih, oba kabla su sa vodonepropusnim konektorima kao i punjač koji je IP65 certifikatom overen. Interesantno je da je i pored sve intelignecije koju nudi mikroprocesorska kontrola, postavljen i redni osigurač od 10A na izlaznom kablu ka akumulatoru što aludira na profesionalni pristup proizvođača, da i pored svega ostavlja mala vrata za prekid strujnog kola u slučaju bilo kakvog kvara punjača..
Ono što zapažamo na slikama je da ovi modeli nemaju display sa prikazom struje ili napona kao Cars-pro punjači, već je segment punjivosti iskazan led skalom u procentima u 4 dela, 25-100%.. Na njemu isto tako vidimo između ostalih nama već poznatih funkcija punjenje normalnih akumulatora ili zimsko sa strujom do 3,5A, postoji i posebna sekcija za punjenje moto akumulatora ili zimsko sa strujom do 0,9A. Sledi punjenje 6V akumulatora za vage-kase ili dečije automobile, kao i za Litijum Jonske, što je novina kod ovih tipova, znamo da je punjenje Li-Ion akumulatora poseban tretman impulsnih signala. Isto tako uviđamo da je na poslednjoj tački dioda za repair funkciju i ona se odnosi na olovne i gel akumulatore gde se desulfatizacija radi sa strujom od 1,5A..
Na poleđini punjača imamo sve bitne karakteristike, kao i da je kompanija iz USA, međutim na kutiji piše da je sklopljeno u kini, što je nama već sasvim jasno...
U knjižici, tehničkog uputstva piše još dosta toga, pa sam uskenirao sve strane vezane za njega, i gledaću da pojasnim samo bitne stvari, pa koga interesuje neka se baci na detaljniji prevod. Na drugoj strani piše i pre tablice, zaboravio sam napomenuti da i ovaj kao i svi ostali ima funkciju zaštite od pogrešnog polariteta, akumulatora u kratkom spoju ili akumulatora u totalnom prekidu, i to obeležava jedna crvena led dioda sa znakom uzvika.. Isto tako "no sparks" kada smo već kod zaštite natpis na kutiji znači da pri priključenju nema varnice, odnosno da punjač počinje punjenje tek nakon što se uveri da je nekoliko trenutaka spojen akumulator...
u tablici su ukratko opisani modovi rada koje smo gore i nabrojali...
dalje opisuju kako se ulazi u mod za 6V punjenje, taster se drži 3s, kao i da je 6V punjenje namenjeno olovnim i gel akumulatorima, a sledeći mod 12V isključivo za litijumske pa se tu ograđuju od greške koju korisnik može da učini ako manuelno krene punjenje na pogrešnom modu i sledi opis funkcije repair koji možda nas najviše i interesuje.
12V tehnologija oživljavanja je napredna funkcija punjača koja služi za oživljavanje i održavanje starih akumulatora, onih koji su dugo stajali, oštećenih, slojevitih i sulfatiziranih akumulatora. Ne mogu sve akumulatorske baterije biti oživljene-popravljene. Baterije koje nikad ne mogu da se napune ni sa malom strujom znači da ne mogu da prime pun kapacitet punjenja i da se na ćelijama oštetila mogućnost razmene hemijskih materija prema kiselini odnosno gel-u. Najviše problema se javlja kod slojevitosti ili sulfatizacije. Ove pojave će učiniti da nam akumulatorska baterija ima umanjeni kapacitet. Za rešavanje ovih problema poslužićemo se Repair funkcijom punjača. Za optimalne rezultate ostavite bateriju pre popravke na normalnom punom ciklusu punjenja. Kada je baterija završena sa klasičnim punjenjem možemo otpočeti repair funkciju koja ume da potraje do 4h, nakon koje punjač prelazi u isključeni mod.
i posle ovoga ide opet tekst gde se oni ograđuju od štete ako korisnik pokuša ovo na akumulatorima koji nisu olovni..
na sledećoj strani ide uputstvo kako otpočeti punjenje, proizvođač savetuje da se prvo povežu klemne na akumulator te da se nakon toga on uključi na mrežni 220V napon.. isto tako kod završetka ide proces obrnutim redosledom.. Nakon ovoga ide opis kako počinje punjenje, i šta znače ledice na skali 25-100% i da 100% ledica svetli zelenim svetlom kada je proces završen..
sledi pojašnjenje error ledice, u tablici je opisana njena informacija
- jedan treptaj, baterija ne prima punjenje
- dva treptaja baterija je u kratkom spoju
- tri treptaja napon baterije je previsok za zadati mod punjenja proverite mod
- kontinualno crveno svetlo, obrnuti polaritet +/- na klemnama
- napon baterije je prenizak za otpočinjanje procesa punjenja
slede simboli koji označavaju mogućnosti koje ovaj punjač ima u svom inteligentnom sistemu, osvrnuću se samo na aktuelno
- memorija, punjač nastavlja proces punjenja iste baterije na mestu gde je stao
- oživljavanje sulfatiziranih akumulatora
- punjenje je 2x brže od konvencionalnih punjača
- kontinuitet punjenja nezavisno od varijacija na mrežnom ulaznom naponu
- zaštite od abnormalnih situacija punjenja
- interni senzor temperature koji odeđuje mod punjenja, zimski mod kreće ispod temperature ambijenta koju za proizvođač smatra da je potreban
dalje sledi opis automatskog punjenja i programa koji ovaj punjač u sebi poseduje
1. analiza i dijagnoza
provera stanja akumulatora, napona kapaciteta i kondicije pre početka punjenja
2. oživljavanje
ukoliko je neophodno punjač sam prelazi u mod za oživljavanje kako smo gore već i opisali
3. inicijalno punjenje
početak punjenja manjom strujom i analiza kondicije akumulatora postepenim pojačavanjem
4. globalno punjenje
punjenje nazivnom strujom moda do 80% napunjenosti baterije
5. absorpcijsko
završetak punjenja umanjenom strujom do 90% kapaciteta napunjenosti
6. optimizacija
završetak punjenja do 100% napunjenosti, unakrsnim testiranjem i pulsiranjem različitim strujama
7. održavanje
punjač održava bateriju u kondiciji ukoliko dođe do samopražnjenja, ovaj mod je predviđen za duži vremenski period
dalje imamo tablicu sa procenom vremena punjenja za različite vrste i kapacitete akumulatorskih baterija i tehničke karakteristike..
na prvom videu imamo proces iz knjige, full automatika kreće ukoliko se klemne priključe i punjač uključi na mrežni napon.. u mom slučaju je gel akumulator za UPS kapacitetea 4,5Ah, desno je ampermetar (žuti) levo je voltmetar (mali crni), vidimo da je proces počeo normalnim modom za male akumulatore i da je struja punjenja nešto ispod 0,9A
na drugom videu sam prošetao kroz sve modove, izuzev za Li-Ion, i 6V baterije jer nije taj tip, vidimo da ukoliko manuelno krenemo punjenje za velike akumulatore, punjač testira stanje baterije i ukoliko je ona sposobna da prihvati veću struju punjenja, (radimo sa ispravnim 4,5Ah akumulatorom) proces se nastavlja na struji punjenja od 3,5A.. brzo punjenje postoji kako je i na nekim akumulatorskim baterijama obeležno ... "fast charging 5A/1h" ili slično... ostale modove ispratite sa snimka
na trećem videu imamo detaljnije posniman proces oživljavanja, na ampermetru sam povremeno uključio i isključio memoriju najjače struje, vidimo da je struja impulsna do 1,5A..
Zaključićemo da je ovo savremeni punjač, gde korisnik može da se posluži automatikom, a može i da upravlja manuelno sa modovima, kao i da je budućnost punjenja Li-Ion baterija već predviđena. Znamo da su litijumske baterije sposobne za veću startnu struju i da će najverovatnije zameniti olovne akumulatore kada im cena bude pristupačnija..
ovi i veći tipovi punjača dostupni su na našem partnerskom Shop-u, i cena je oko 65e
link ka RP-u
http://www.racing-pl...p-299376-1.html
1
Noco Genius G3500 smart punjač
Started by Mario, Feb 16 2017 10:25 AM
4 replies to this topic
#1
Posted 16 February 2017 - 10:25
#2
Posted 16 February 2017 - 12:14
Nastavljam sa konkretnim testovima
Mene pre svega interesuje repair funkcija oživljavanja, te sam za tu zgodu morao pripremiti adekvatan potrošač i nekolicinu loših akumulatorskih baterija. Za testove ću se poslužiti balonkom sijalicom 12V/40W-45W ova bi trebala da povuče kontinualnu struju od oko 3,5A na naponu od 12V jer je 40/12= 3,33 odnosno 45/12= 3.75 , ne znam tačno koje je vlakno u igri...
akumulatori sa testova
A. 7Ah - gel iz UPS-a - oštećen veoma
B. 7Ah - gel iz UPS-a - oštećen delimično
C. 4,5Ah - gel iz UPS-a - skoro savršen, stoji 1g na polici
Unibat 4Ah gel - iz skutera oštećen značajno, drži jedno do dva alansovanja
evo slike sijalice - potrošača
test sa baterijom A ukazuje da je momentalni pad napona nakon priključenja potrošača na oko 9V i to aludira da mu je jedna ili dve ćelije u kratkom spoju.. nakon 15-ak minuta napon je pao na oko 7V i svako dalje merenje je izlišno..
uradio sam test punjenja u normal modu i dobio da je baterija napunjena za svega 2-3min što je nerealno, prebacio sam na mod za oživljavanje koji je radio oko 4h..
sada vidimo da baterija u praznom hodu bez opterećenja ima preko 13V, međutim nakon spajanja potrošača napon pada na oko 9 i za 15-ak minuta ponovo na 7V ... dakle ovde nemam rezultata nikakvih
Mene pre svega interesuje repair funkcija oživljavanja, te sam za tu zgodu morao pripremiti adekvatan potrošač i nekolicinu loših akumulatorskih baterija. Za testove ću se poslužiti balonkom sijalicom 12V/40W-45W ova bi trebala da povuče kontinualnu struju od oko 3,5A na naponu od 12V jer je 40/12= 3,33 odnosno 45/12= 3.75 , ne znam tačno koje je vlakno u igri...
akumulatori sa testova
A. 7Ah - gel iz UPS-a - oštećen veoma
B. 7Ah - gel iz UPS-a - oštećen delimično
C. 4,5Ah - gel iz UPS-a - skoro savršen, stoji 1g na polici
Unibat 4Ah gel - iz skutera oštećen značajno, drži jedno do dva alansovanja
evo slike sijalice - potrošača
test sa baterijom A ukazuje da je momentalni pad napona nakon priključenja potrošača na oko 9V i to aludira da mu je jedna ili dve ćelije u kratkom spoju.. nakon 15-ak minuta napon je pao na oko 7V i svako dalje merenje je izlišno..
uradio sam test punjenja u normal modu i dobio da je baterija napunjena za svega 2-3min što je nerealno, prebacio sam na mod za oživljavanje koji je radio oko 4h..
sada vidimo da baterija u praznom hodu bez opterećenja ima preko 13V, međutim nakon spajanja potrošača napon pada na oko 9 i za 15-ak minuta ponovo na 7V ... dakle ovde nemam rezultata nikakvih
#3
Posted 16 February 2017 - 12:31
sledeći na redu je akumulator B
startni napon bez opterećenja je 13,5V, nakon priključene sijalice 12,2V i nakon 32min pada na 10V ispod čega je izlišno trošiti ga... posle skidanja potrošača napon u slobodnom hodu se vraća na 12,5V
posle klasičnog punjenja koje je potrajalo oko 20-ak min, prebacio sam na oživljavanje koje je isto tako trajalo 4h kao i kod prethodnika imam sledeće
startni napon pod opterećenje 12,4V, pad ispod 10 nakon 36min, i napon praznog hoda posle trošenja 12,2V
dakle ovde sam produžio kapacitet sa jednim repair ciklusom za 4min, što meni deluje bez posebnog značaja, ali ipak ima nekog efekta.. više ciklusa bi možda produžilo vek za još malo, međutim ne postoji vreme za višeciklusno testiranje..
startni napon bez opterećenja je 13,5V, nakon priključene sijalice 12,2V i nakon 32min pada na 10V ispod čega je izlišno trošiti ga... posle skidanja potrošača napon u slobodnom hodu se vraća na 12,5V
posle klasičnog punjenja koje je potrajalo oko 20-ak min, prebacio sam na oživljavanje koje je isto tako trajalo 4h kao i kod prethodnika imam sledeće
startni napon pod opterećenje 12,4V, pad ispod 10 nakon 36min, i napon praznog hoda posle trošenja 12,2V
dakle ovde sam produžio kapacitet sa jednim repair ciklusom za 4min, što meni deluje bez posebnog značaja, ali ipak ima nekog efekta.. više ciklusa bi možda produžilo vek za još malo, međutim ne postoji vreme za višeciklusno testiranje..
#4
Posted 16 February 2017 - 12:39
sledi akumulator C kapaciteta 4,5Ah
napon praznog hoda je 13,25V pod opterećenjem 12,35V, nakon 30 min je još uvek na 11,84V što nam govori da će ovaj biti ispravan... nakon 60min napon pada ispod 10V, a u slobodnom hodu posle trošenja je 10,8V, što nam opet govori o ispravnosti na ćelijama koje su se potrošile na 1,8V kako u velikoj knjizi piše da je minimum za jednu ćeliju olovnog akumulatora
uradio sam normalno punjenje malom strujom 0,9A kao i kod ostalih za moto akumulatore i ono je trajalo nešto preko 1h možda 90min... nakon toga sam pustio repair funkciju koja je radila 4h i imam identične rezultate.. što znači da je ispravan akumulator kapaciteta 4,5Ah spreman da napaja potrošač od oko 3,7A u vremenskom periodu od 65min , a ne kako smo po teoriji računali 4,5/3.75=1.2x60 = 72 min.. ili pak i ovde imam nešto umanjen kapacitet koji nisam u jednom ciklusu popravio...
napon praznog hoda je 13,25V pod opterećenjem 12,35V, nakon 30 min je još uvek na 11,84V što nam govori da će ovaj biti ispravan... nakon 60min napon pada ispod 10V, a u slobodnom hodu posle trošenja je 10,8V, što nam opet govori o ispravnosti na ćelijama koje su se potrošile na 1,8V kako u velikoj knjizi piše da je minimum za jednu ćeliju olovnog akumulatora
uradio sam normalno punjenje malom strujom 0,9A kao i kod ostalih za moto akumulatore i ono je trajalo nešto preko 1h možda 90min... nakon toga sam pustio repair funkciju koja je radila 4h i imam identične rezultate.. što znači da je ispravan akumulator kapaciteta 4,5Ah spreman da napaja potrošač od oko 3,7A u vremenskom periodu od 65min , a ne kako smo po teoriji računali 4,5/3.75=1.2x60 = 72 min.. ili pak i ovde imam nešto umanjen kapacitet koji nisam u jednom ciklusu popravio...
#5
Posted 16 February 2017 - 12:46
sledi Unibat 4Ah akumulator gel iz skutera
koji u praznom hodu ima 12,7V pod opterećenjem 11,7V da bi nakon 17min pao ispod 10V , gde će bez opterećenja ponov da se javi na 11,9V
nakon potpunog punjenja koje nije trajalo duže od 15-ak min, pustio sam repair koji je opet radio 4h i dobio sledeće
prazan hod 13,4V, pod opterećenjem 12,25V, nakon 18min pad na 10V i bez opterećenja utrošen ponovo na 11,97V
dakle nešto malo se probudio i ovaj, ništa spektakularno....
iskren da budem očekivao sam više od ove repair funkcije, ili možda ja nisam ima takav akumulator, sa tim tipom oštećenja gde će ova funcija više da povrati odnosno donese.. tačno se vidi i po naponima slobodnog hoda pre i posle opterećenja a i po vremenima koji akumualtor je u kakvoj kondici pre i posle repair funkcije, pa izvolite.... svakako Pita ima mogućnost duže da ga eksploatiše pa možda on kroz neko vreme donese bolje zaključke...
koji u praznom hodu ima 12,7V pod opterećenjem 11,7V da bi nakon 17min pao ispod 10V , gde će bez opterećenja ponov da se javi na 11,9V
nakon potpunog punjenja koje nije trajalo duže od 15-ak min, pustio sam repair koji je opet radio 4h i dobio sledeće
prazan hod 13,4V, pod opterećenjem 12,25V, nakon 18min pad na 10V i bez opterećenja utrošen ponovo na 11,97V
dakle nešto malo se probudio i ovaj, ništa spektakularno....
iskren da budem očekivao sam više od ove repair funkcije, ili možda ja nisam ima takav akumulator, sa tim tipom oštećenja gde će ova funcija više da povrati odnosno donese.. tačno se vidi i po naponima slobodnog hoda pre i posle opterećenja a i po vremenima koji akumualtor je u kakvoj kondici pre i posle repair funkcije, pa izvolite.... svakako Pita ima mogućnost duže da ga eksploatiše pa možda on kroz neko vreme donese bolje zaključke...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users