Noco Genius G3500

Kada pričamo o snagama, misao nam se bazira na struje punjenja do 4A, ovi maleni inteligentni punjači imaju moć da pune i skuter-moto akumulatore 2-14Ah kao i automobilske, kako pišu do 120A. Nama je pre svega bitno šta možemo da dobijemo u segmentu za skutere i motore a to su struje punjenja do 1A.


Na prvim slikama vidimo da se radi o ozbiljnoj završnoj izradi, kao i konforu sa kablovima, u setu dolaze papučice za montažu na male moto akumulatore i "krokodil" štipaljke za punjenje većih, oba kabla su sa vodonepropusnim konektorima kao i punjač koji je IP65 certifikatom overen. Interesantno je da je i pored sve intelignecije koju nudi mikroprocesorska kontrola, postavljen i redni osigurač od 10A na izlaznom kablu ka akumulatoru što aludira na profesionalni pristup proizvođača, da i pored svega ostavlja mala vrata za prekid strujnog kola u slučaju bilo kakvog kvara punjača..


Ono što zapažamo na slikama je da ovi modeli nemaju display sa prikazom struje ili napona kao Cars-pro punjači, već je segment punjivosti iskazan led skalom u procentima u 4 dela, 25-100%.. Na njemu isto tako vidimo između ostalih nama već poznatih funkcija punjenje normalnih akumulatora ili zimsko sa strujom do 3,5A, postoji i posebna sekcija za punjenje moto akumulatora ili zimsko sa strujom do 0,9A. Sledi punjenje 6V akumulatora za vage-kase ili dečije automobile, kao i za Litijum Jonske, što je novina kod ovih tipova, znamo da je punjenje Li-Ion akumulatora poseban tretman impulsnih signala. Isto tako uviđamo da je na poslednjoj tački dioda za repair funkciju i ona se odnosi na olovne i gel akumulatore gde se desulfatizacija radi sa strujom od 1,5A..
Na poleđini punjača imamo sve bitne karakteristike, kao i da je kompanija iz USA, međutim na kutiji piše da je sklopljeno u kini, što je nama već sasvim jasno...


U knjižici, tehničkog uputstva piše još dosta toga, pa sam uskenirao sve strane vezane za njega, i gledaću da pojasnim samo bitne stvari, pa koga interesuje neka se baci na detaljniji prevod. Na drugoj strani piše i pre tablice, zaboravio sam napomenuti da i ovaj kao i svi ostali ima funkciju zaštite od pogrešnog polariteta, akumulatora u kratkom spoju ili akumulatora u totalnom prekidu, i to obeležava jedna crvena led dioda sa znakom uzvika.. Isto tako "no sparks" kada smo već kod zaštite natpis na kutiji znači da pri priključenju nema varnice, odnosno da punjač počinje punjenje tek nakon što se uveri da je nekoliko trenutaka spojen akumulator...
u tablici su ukratko opisani modovi rada koje smo gore i nabrojali...


dalje opisuju kako se ulazi u mod za 6V punjenje, taster se drži 3s, kao i da je 6V punjenje namenjeno olovnim i gel akumulatorima, a sledeći mod 12V isključivo za litijumske pa se tu ograđuju od greške koju korisnik može da učini ako manuelno krene punjenje na pogrešnom modu i sledi opis funkcije repair koji možda nas najviše i interesuje.
12V tehnologija oživljavanja je napredna funkcija punjača koja služi za oživljavanje i održavanje starih akumulatora, onih koji su dugo stajali, oštećenih, slojevitih i sulfatiziranih akumulatora. Ne mogu sve akumulatorske baterije biti oživljene-popravljene. Baterije koje nikad ne mogu da se napune ni sa malom strujom znači da ne mogu da prime pun kapacitet punjenja i da se na ćelijama oštetila mogućnost razmene hemijskih materija prema kiselini odnosno gel-u. Najviše problema se javlja kod slojevitosti ili sulfatizacije. Ove pojave će učiniti da nam akumulatorska baterija ima umanjeni kapacitet. Za rešavanje ovih problema poslužićemo se Repair funkcijom punjača. Za optimalne rezultate ostavite bateriju pre popravke na normalnom punom ciklusu punjenja. Kada je baterija završena sa klasičnim punjenjem možemo otpočeti repair funkciju koja ume da potraje do 4h, nakon koje punjač prelazi u isključeni mod.
i posle ovoga ide opet tekst gde se oni ograđuju od štete ako korisnik pokuša ovo na akumulatorima koji nisu olovni..
na sledećoj strani ide uputstvo kako otpočeti punjenje, proizvođač savetuje da se prvo povežu klemne na akumulator te da se nakon toga on uključi na mrežni 220V napon.. isto tako kod završetka ide proces obrnutim redosledom.. Nakon ovoga ide opis kako počinje punjenje, i šta znače ledice na skali 25-100% i da 100% ledica svetli zelenim svetlom kada je proces završen..


sledi pojašnjenje error ledice, u tablici je opisana njena informacija
- jedan treptaj, baterija ne prima punjenje
- dva treptaja baterija je u kratkom spoju
- tri treptaja napon baterije je previsok za zadati mod punjenja proverite mod
- kontinualno crveno svetlo, obrnuti polaritet +/- na klemnama
- napon baterije je prenizak za otpočinjanje procesa punjenja
slede simboli koji označavaju mogućnosti koje ovaj punjač ima u svom inteligentnom sistemu, osvrnuću se samo na aktuelno
- memorija, punjač nastavlja proces punjenja iste baterije na mestu gde je stao
- oživljavanje sulfatiziranih akumulatora
- punjenje je 2x brže od konvencionalnih punjača
- kontinuitet punjenja nezavisno od varijacija na mrežnom ulaznom naponu
- zaštite od abnormalnih situacija punjenja
- interni senzor temperature koji odeđuje mod punjenja, zimski mod kreće ispod temperature ambijenta koju za proizvođač smatra da je potreban
dalje sledi opis automatskog punjenja i programa koji ovaj punjač u sebi poseduje
1. analiza i dijagnoza
provera stanja akumulatora, napona kapaciteta i kondicije pre početka punjenja
2. oživljavanje
ukoliko je neophodno punjač sam prelazi u mod za oživljavanje kako smo gore već i opisali
3. inicijalno punjenje
početak punjenja manjom strujom i analiza kondicije akumulatora postepenim pojačavanjem
4. globalno punjenje
punjenje nazivnom strujom moda do 80% napunjenosti baterije
5. absorpcijsko
završetak punjenja umanjenom strujom do 90% kapaciteta napunjenosti
6. optimizacija
završetak punjenja do 100% napunjenosti, unakrsnim testiranjem i pulsiranjem različitim strujama
7. održavanje
punjač održava bateriju u kondiciji ukoliko dođe do samopražnjenja, ovaj mod je predviđen za duži vremenski period

dalje imamo tablicu sa procenom vremena punjenja za različite vrste i kapacitete akumulatorskih baterija i tehničke karakteristike..
na prvom videu imamo proces iz knjige, full automatika kreće ukoliko se klemne priključe i punjač uključi na mrežni napon.. u mom slučaju je gel akumulator za UPS kapacitetea 4,5Ah, desno je ampermetar (žuti) levo je voltmetar (mali crni), vidimo da je proces počeo normalnim modom za male akumulatore i da je struja punjenja nešto ispod 0,9A
na drugom videu sam prošetao kroz sve modove, izuzev za Li-Ion, i 6V baterije jer nije taj tip, vidimo da ukoliko manuelno krenemo punjenje za velike akumulatore, punjač testira stanje baterije i ukoliko je ona sposobna da prihvati veću struju punjenja, (radimo sa ispravnim 4,5Ah akumulatorom) proces se nastavlja na struji punjenja od 3,5A.. brzo punjenje postoji kako je i na nekim akumulatorskim baterijama obeležno ... "fast charging 5A/1h" ili slično... ostale modove ispratite sa snimka
na trećem videu imamo detaljnije posniman proces oživljavanja, na ampermetru sam povremeno uključio i isključio memoriju najjače struje, vidimo da je struja impulsna do 1,5A..
Zaključićemo da je ovo savremeni punjač, gde korisnik može da se posluži automatikom, a može i da upravlja manuelno sa modovima, kao i da je budućnost punjenja Li-Ion baterija već predviđena. Znamo da su litijumske baterije sposobne za veću startnu struju i da će najverovatnije zameniti olovne akumulatore kada im cena bude pristupačnija..
ovi i veći tipovi punjača dostupni su na našem partnerskom Shop-u, i cena je oko 65e
link ka RP-u
http://www.racing-pl...p-299376-1.html