Jump to content


Atx/bt


23 replies to this topic

#1 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 12 April 2017 - 16:00

Sve je pocelo od kada je bio navodno kod "majstora"

Kupljen je pre 3 godine , bt cilindar je na njemu kao i karburator , tada nije imao ler , ali je isao poprilicno solidno sa dvoje u 5 je pun gas mogao izvuci , Laser auspuh prenos 12 -34 felna 18, klip 39 obican,top brzina 78-80 i tu je poceo teze da pali pa je odnesen kod "majstora" koji ga je busio na 40.5 stavi je L klip madjarski i nenormalno se grejao , dizne na karburatoru su bile 75 centralna i 40 bocna , pa sam povecao glavnu na 80 sto je bilo jos gore , sa 90-kom je bila katastrofa kretanje pod turazom i samo sa punim gasom je mogao da se vozi , ler diznu sam smanjio tad na 35 ,manje trenutno nije bilo na stanju , iglica probana na svim stepenima kod svih dizna , original filter je na njemu...Paljenje platinsko 12v spoljasnja bobina i sa njim se igralo ali nista bolje nije bilo ... juce je sve presudilo probao sam opet 90 centralnu diznu i od jednom je lepo primao gas imao je cak i ler ,sve kako treba , zagrejao sam ga nekih 5min krenuo polako, razvukao ga u trecoj gore 4 i tu je poceo da koci i samo zablokirao , ostavio sam ga da se ohladi , posle nekih 10 min sam probao kurblati kompresija vise ne postoji

Posto treba uskoro da uzmem bing 21 zanima me da li se vredi patiti oko cilindra busiti na 41 jer su svi kanali dirani na njemu postavicu slike , ili da uzmem neki sto nije toliko naturpijan , prosle sezone je menjana klipnjaca lezaji i radilica ,ma da lezaji kao da imaju malo lufta , kineska roba , i da ,glava je skroz spustena , mozda cak i u minus na strugu skracena
Sirina izduva grubo merena , nisu dovoljno dugacki kraci sublera

Bilo kakav savet bi mi trenutno puno znacio , da se ne bi zeznuo posle ,Hvala !

Attached Files



#2 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 12 April 2017 - 20:20

Pozdrav u temi

Prvo i osnovno pitanje je kako i koliko si razrađivao novobušeni cilindar..

Ostalo su sve predpostavke, ko i kako je bušio, na kojoj toleranciji, koji stepen kompresije i koja toplotna vrednost svećice. Koji ugao paljenja, na koliko mm pre gmt...

Ne bih želeo da te poplašim sa brdom pitanja i podpitanja, široka je ovo materija pa je veoma važan pristup. Kanali koliko vidim sa slike, izduv i usis su jako raskopani, za njih postoji teorija koja nam kazuje koliko, preko toga može biti samo loše.. ako ti je dobro radio onda u to ne zalazimo...

Fokusirajmo se samo na havariju.. pa krenimo od početka.. Motor je zalepio od prevelike temperature, a nju je moglo više faktora prouzrokovati. Klip može biti i najkvalitetniji ako se na previsokoj temp raširi neminovno je da će da zalepi..

#3 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 12 April 2017 - 22:35

Posto sam video da nema vajde jer nije se ponasao kako treba ,gledao sam po forumima sve zivo kako i sta sa njim, procitao sam i vas prirucnik za friziranje 2t motora po kome sam ga i stelovao , jedan pun rezervoar potrosen na razradu , treca brzina maximum i to polako na leru ,malo jaca mesavina 2.5%

Busen je bio na 8 stotih , karburator probane centalne dizne 75-80-90 , bocne dizne imam samo 35 i 40,iglica probana kod svih dizni na svim stepenima ,paljenje 1-1.4mm pre gmt , njega sam proveravao po 3 puta da tacno budem siguran da tad krece otvarati platinska ,stepen kompresije nazalost nisam znao jer nemam merac , platinska sam gledao sto manje da budu otvorena , par njih mi je reklo da se greje jer je glava jako spustena pa sam i tu stavljao 2 dihtunga , svecice katastrofa , riknjavale su posle 3-4km sve , f65 je jedino trajala malo duze , f100 sam jednom stavio trajala je nekih 10min voznje , kada sam je izvadio nije vise bilo onoga malog dela gde baci varnicu , nasao sam ga u auspuhu posle , nije zaderado cilindar malo je ostavio otisak u glavi samo , kupljen i drugi klip "original motins" ,kod starog klipa je bilo iza donje karike svetlo braonsko i to samo sa strana gde ulazi/izlazi bolcna ,sa njim sam ga isto razradio i opet ista prica sa grejanjem , vozim ga u 5 sa jako malo gasa , cim dodam gas krene kociti i karike zvone , 1-2-3 izvrti sve do kraja uvek cak i kad je tako pregrejan ali u 4 i 5 lepi ...
Tu mi je vec zivcima bio kraj ,probao sam ga opet razvuci ista prica samo sada u 5 kada je krenuo kociti nisam pustao gas tada je i zalepio , kompresija 0 bodova sad stoji rasklopnjen

Problem mi je sto ne znam trenutno sta da radim , i ja se plasim da je cilindar dosta raskopan , ne bi bas bio srecan da ga posaljem na busenje i uzimam novi klip za njega a da ne valja...

Niste me poplasili svestan sam da tu moze biti puno faktora ovo su neki koje sam ja probao ,drago mi je da ste se zainteresovali za temu :)

#4 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 13 April 2017 - 09:00

dobro, taj priručnik je jako davno napisan i neke stvari su u njemu površne

što se tiče razrade, molim te obrati pažnju na pređene km, kod gus-a je to temperaturno veoma osetljivo, pa pročitaj prvo ovu temu

http://forum.pyrothe...u-nov-cilindar/


dalje u Somboru nam je provereno bušenje kod "spankus"-a, ljudi rade sa dobrim mašinama, buše i honuju na traženu toleranciju, bez ekscentra
ovde je klip umanjen od svoje nazivne mere za onoliko koliko je fabrika predvidela da mu je neophodno da se širi na radnoj temperaturi, uglavnom je kod AC i gus-a to 6/100, pa je tako klip nazivne mere 39,00 u stvarnoj meri mereno na suknjicama 38,94mm... ti možeš tražiti da ovi kod bušenja zadaju 8/100 to će uraditi ako dodaju + 2/100 odnosno buše na 39,02mm

ovde imaš malo detaljnije o tim stvarima meri se 48mm za e-90 nemoj da te to buni, naravno cilindar mora biti honovan, da bi te pruge zadržale ulje i rodirale materijale karika o zidove cilindra u periodu razrade

http://forum.pyrothe...4392#entry54392


što se tiče stepena kompresije, on se ne meri već računa, jedno je atmosferski pritisak meren na svećici, koji služi za proveru utrošenosti kod automobila manometrom, a drugo stepen kompresije.. ti bi morao prvo podesiti stepen kompresije da ne prelazi maksimalne tomos t-15 parametre, ja mislim da je to 12,5:1, upamti da prečnik klipa i zakrivljenje čela veoma figurira u celoj priči pa te molim da to pre svega premeriš da bi se upoznao sa situacijom u kojoj se nalaziš.. može to i na ovom ugrobarenom cilindru, jer je baš poželjno da skapiraš zašto ti se ovo desilo

ovde je tema koju bi trabalo da pročitaš, imaš u njoj kalkulator pa kad sve izmeriš možeš da ga download-uješ i njime se poslužiš za kalkulacije

http://forum.pyrothe...kticno-merenje/
http://forum.pyrothe...kompresije-v20/

sledeće što bi trebao da znaš je toplotna vrednost svećice, dakle za 12:5 stepen kompresije ne može bosna F65, njena toplotna vrednost je veoma mala i elektroda će se istopiti na visokoj temperaturi zapaljenja smeše, isto tako kada se usija ona ume da upali smešu trenutak ranije nego što je potrebno i automatski imaš ranije predpaljenje i varnicu u nepravilnom trenutku, pa kada pričamo o temperaturi i to utiče, takorečeno džaba si krečio

ovde pročitaj o svećicama, dakle F100 ili NGK BR9 ili Denso 27 će biti za tvoju aplikaciju, mada u to ćeš se sam uveriti

http://forum.pyrothe...bele-i-primeri/


dalje što se tiče portovanja cilindra, mnogi ljudi kopiraju razne portmape i to možemo da kažemo da je bolje nekog kopati napamet, najbolje je uzeti otisak i na papiru premeriti stvarne mere, te ako je ikako moguće proterati kroz kalkulator, koji će nam dati time-area zavisnosti... ja predlažem da se ovom temom za sada ne baviš previše, ima mnogo važnijih stvari koje si promašio od kopanja kanala, ali eto ako te zanima ovo su srodne teme

http://forum.pyrothe...tmapu-cilindra/
http://forum.pyrothe...uning-cilindra/
http://forum.pyrothe...jenje-software/


dalje što se tiče predpaljenja, dobro bi bilo da ti bude sve ispravno, misli se na platisnku dugmad, kondenzator i bobinu, i da paljenje podesiš onako kako je fabrika planirala za početak, ovde imaš konverzije, koliko mm je ustvari u uglu pre gmt, obavezno najuri tomos T-15 knjižicu u kojoj piše na koliko se postavlja taj tip agregata, imaš u toj zbirci kalkulatora na jednom mestu konverter uglova, nemamo još temu za to, evo ti knjižica za T15

http://forum.pyrothe...-tomos-t14-t15/
http://forum.pyrothe...ovati-paljenje/


najvažnije od svega pre sklapanja je da se uveriš u ispravnost agregata, falš vaduh ume veoma do poremeti celu postavku smeše, te bi bilo dobro kada bi se uverio da ne pušta negde blok pre samog sklapanja, ovde pogledaj

http://forum.pyrothe...ce-fals-vazduh/


i na kraju poznavanje rada karburatora, za čega služi glavna dizna, za čega pilotka, a šta radi podešavanje igle

http://forum.pyrothe...e-o-stelovanju/


o auspuhu sada još ne govorimo, uzmimo za primer da je taj rezonantni laser dobro napravljen i da funkcioniše tj, da nije začepljen...

ima dosta da se uči, ti piši ovde ako negde zapneš, ja sam procenio da je ovo materija koju ti možeš da savladaš, molim te samo ozbiljne stvari polemiši, nemoj da se devalviraš sa glupim pitanjima... tu smo da ti pomognemo

#5 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 17 April 2017 - 12:23

Upravo to, tu smo da pomognemo a Mario ti je stvarno sve do detalja napisao pa ne bih da se ponavljam...


Sent from my iPhone using Tapatalk

#6 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 17 April 2017 - 16:35

Nije me bilo kuci sad par dana pa nisam stigao ranije pisati

Dobijen broj na merenju r^2x3,14xh=55366,63
Posto cu uzeti novu glavu za motor sam ostavio fabricke mere , stepen kompresije mi je ispao 6.92

CIlindar sam hteo menjati pa uraditi portmapu novog , ali na kraju je prodao covek sa kojim sam trebao menjati , uradio sam portmapu starog koga cu i busiti na 41
Saljem u cubi u NS ,spankus je pretrpan tek bi za 2 nedelje bio gotov

Posto se ne znam bas sluziti programom za analiziranje voleo bih cuti vase misljenje o kanalima u cilindru postavicu slike portmape kao i ostalih delova
Kineski junior sa meteor klipom imam u ponudi busen na 40 jel to vredi uzimati ?
Bing 21 je stigao , jer se moj bing 18 cudno ponasao i kod druga na motoru , ima pukotinu vidi se na slici
Jedan link ne radi ne znam da li je to do mene ili do vas

Attached Files



#7 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 April 2017 - 17:40

Ne rade linkovi kalkulatora i slika, moj server jedan nesto nije u funkciji, bice za koji dan..

Iskreno mislim da gresis za stepen kompresije... pa uvedi nas u svoja merenja i proracune..

Ok radnu zapreminu si izracunao 55ccm

Kako si dosao do stepena kompresije ?

#8 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 17 April 2017 - 20:07

Da ,da nisam bio dobro izracunao evo postupka opet , da li je sad dobro ?

Kako se cini port mapa ?

Attached Files



#9 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 April 2017 - 20:27

A reci mi kako znas da je zapremina kompresionog prostora 8ccm-a ?

Racun je ok

#10 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 17 April 2017 - 20:43

Nisam merio moju glavu jer svakako necu nju stavljati narucio sam novu,standard , a po textu u drugoj temi je ona 8ccm

Attached Files



#11 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 April 2017 - 20:55

Uhh u kojoj drugoj temi, ja sam takve glave merio na 5ccm-a, moram proveriti...

Pa za e-90 ti je 10ccm glava...

#12 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 17 April 2017 - 21:02

Postavio sam sliku , sve jedno ne mogu izmeriti dok mi ne stigne , stara je i produvala koliko sam gledao , izmedju caure i cilindra ima jako puno ulja

Attached Files



#13 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 April 2017 - 21:14

Podseti me molim te to je iz moje teme o proračunu stepena kompresije ?

Vrednosti su primera samo

#14 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 17 April 2017 - 21:18

Jeste , nista onda, cekam da dodje glava i da proradi server da znam sta mi je raditi sa cilindrom , sutra trebam ici po lezaje za klipnjacu , rekli su mi da imaju 6203 i 6203 C , Jel moze objasnjenje sta to C znaci ?

#15 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 April 2017 - 21:29

6203 - C3 to je stepen tolerancije i označava da su sa većom tolerancijom od običnih. Na mestu za radilicu je podmazivanje lošije i ležajevi se obrću u relarivno prljavoj sredini, neophodna je C3 ili C4 tolerancija..

Vidi u vezi stepena kompresije, ako je T15 za 38 klip i 49ccm -a uklopio tu glavu na 12,5:1 onda će kod tebe za 55ccm to biti samo više, izračunaj unatrag ako te zanima..

Pre će biti da si ti vizio sa tom pobrušenom glavom oko 16:1 pa je havarija otuda i na termogrupi i na radilici...

Stari majstori koji se nisu služili kalkulatorom su merili ns način što su namazali karike tavatnom masti, sklopili i doterali klip u gmt, te kroz rupu svećice špricem ili epruvetom nalili ulje do sredine navoja svećice

#16 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 17 April 2017 - 22:18

Glava je unakazena , morao sam 2 platne na svecicu da ne bi udarao klip , i to sa 2 dihtunga ispod glave

Jedino madjarski klip 41 na motobike stranici , koliko se on siri posto na temi ima samo elko meteor i ds , da busim cilindar na 8 stotih ?

#17 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 17 April 2017 - 22:34

Ne moraš na 8/100 ako imaš strpljenja za razradu onda ti je 7/100 optimum

#18 boris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoSombor
  • VozimAtx

Posted 17 April 2017 - 23:04

Strpljenje mi je najmanji problem ako ce to sve biti dobro posle razrade , jos jedno pitanje semerinzi jel velika razlika izmedju ove male privrede i athena ,tj da li se isplati uzeti athena ?

#19 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 April 2017 - 06:50

Athena je firma iz italije koja ne proizvodi već pakuje semeringe dobrog kvaliteta..

Uglavnom su corteco u pakovanju, mada sam viđao kok i jos neke..

Kakva mala privreda, ostavi te proizvode ljudima za poljo mašine..

#20 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 18 April 2017 - 09:51

sredio sam server, možeš sada skinuti kalkulator, i slike bi trebalo da rade





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users