Jump to content


Akumulatori



121 replies to this topic

#21 bojan681

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 4,906 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimSprint Eagle

Posted 07 April 2014 - 00:17

Pa ne znam sa da vam kazem, kod ovih akumulatora je kako ko ima srece, ako je skuter zimi na toplom sanse su vece. :) Meni vec 4 ili 5 god radi bez zastoja, i dan danas ne pada napon na njemu prilikom stajanja, testirao sam LED farove nedelju dana bez punjenja i napon na njemu sada 11,6v. Moj je inace onaj DRY CELL, nema nista unutra, otvorio ga jednom da ga servisiram kad prazan, nemam pojma na koju foru radi, mozda ga cak vozim bez elektrolita... :D

#22 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 07 April 2014 - 00:58

ja koristim unibat-ov na atlanticu već 3 sezone, a na sr-ki evo druga sezona...Rade kao i prvog dana, oba su gel varijanta...Naravno, zimi ih skidam i tutnem u podrum..

#23 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 07 April 2014 - 10:44

Ajd na ovom mestu da ne otvaramo novi topic o teoriji i praksi akumulatora , mozda ce nekom pomoci ...

U motoristici ( i ne samo tu ) najcesce koristimo ( i dalje ) OLOVNE akumulatore zbog dobre STARTNE struje i svoje sposobnosti da u trenutku startovanja izdrze skoro kratak spoj ...Alnaser kao najveci potrosac u trenutku startovanja povuce najvecu mogucu struju koju moze dobiti od akumulatora i skoro ga kratko spoji ....kako obtrtaji alnasera porastu , tako se smanjuje potrebna struja za rad alnasera i bude mu lakse ( manje se i greje ) Drugi bitan podatak je KAPACITET , to je ono u Ah/ h , to znaci da i sa najmanjim akumulatorom mozemo ( ako je ispravan ) pokrenuti veliki motor, samo imamo struje za mali broj startovanja ...

Za ove nove litijum - jonske ne znam , to je nova generacija akumulatora , oni mogu biti samo bolji od olovnih , to je nova tehnologija ...

Kod kupovine akumulatora prvo pravilo je da nema nikakvih pravila , ko na kakav naidje , ni zvucna imena nisu garancija da ce trajati , kao ni NO NAME , da nece sluziti koju sezonu ...cista lutrija ...

Evo neka moja iskustva , a dokazao sam sebi da sam u razmisljanjima zasto je to tako bio u pravu ...

Proslu sezonu dok je palio na dugme i hladan i vruc sve je bilo u redu ...s jeseni hladan je prestao da pali - vrti dobro , pod saugom , ali ne pali ...na kurblu upali odmah ...objasnjenje : u trenutku startovanja alnaser povuce veliku struju i delimicno obori napon akumulatora , pa nema dovoljno struje za rad CDI-ja i bobne koja indukuje nesto slabiji napon koji uz ostale nepovoljne uslove nije dovoljan da motor upali ...kasnije , kad je motor u toku dana zagrejan , pali na dugme normalno ...ujutro ista prica ...tako sam se provlacio vise meseci...sa slabljenjem akumulatora vise nije hteo da okrece , paljen je na kurblu vise meseci , struje je bilo samo za potrosace ...

S pocetka zime struje nije bilo ni za potrosace , akumulator je skroz mrtav ...napon ispod 10 V , pali na kurblu ,na leru ne rade zmigavci , nema dovoljno napona za automat zmigavca , kad se doda gas alternator doda struje , pa zmigavci ubrzano rade ....to nije resenje

Zbog loseg napona po gasenju motora , alarm nepravilno radi , ne zavrsi sekvancu gasenja , a u toku voznje zna da se sam od sebe aktivira ili da ugasi motor , posto sve preko njega ide ...

Sa kupovinom novog , svi problemi su reseni ...posle vise meseci pali na dugme i kad je hladan , automat zmigavaca radi normalno , a sa alarmom vise nema problema, njegov rad se stabilizovao ...ispada da i akumulator mora biti ispravan da bi sve bilo u redu , bar kod mene je tako ...

#24 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 April 2014 - 11:08

dobro ti imaš taj alarm koji uvek troši, pa ako se motor ne vozi jedno vreme on potroši i dokusuri akumulator, na napon ispod 1,9V po ćeliji, a to znamo da je smrt...

#25 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 07 April 2014 - 15:06

Tako je Mario ...napon ispod 11.9 V za olovne akumulatore je smrt ako duze stoje , a posebno jos na nizem naponu , posle nece da se napune i slabo drze struju ...mana olovnih akumulatora je njihova tezina i neotpornost na duboko praznjenje sto utice na njihov vek ...zbog dobre startne struje su za sada nezamenjivi , ne znam kako je sad sa Li - jonskim ..., ali NI-CD nisu nasli primenu zbog slabe startne struje , a imaju sve druge prednosti , lagani , otporni na duboko praznjenje , mogu u bilo kom polozaju da se montiraju , al` sta imto vredi ...

#26 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 07 April 2014 - 15:36

Pisao sam 1,9v po celiji to je 11,4 u zbiru

_____________________________
Sinclair research LTD 1981©

#27 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 07 April 2014 - 22:46

Jos zanimljivije je kada se skuter vozi bez akumulatora, ili sa totalno neispravnim. Ne razmislja se sta se desava sa reglerom i generatorom, ako je akumulator u tzv proboju, vuce previse struje pa time preopterecuje elemente napajanja, (namotaje i regler), ali isto tako ako ga uopste nema ili je u prekidu, odn. prevelik unutrasnji otpor, regler ne uspeva da drzi precizan napon jer akumulator igra i ulogu filtera, kao elektrolitski kondenzator, pa tako pegla spiceve napona koji dolaze iz sistema napajanja. Ako jos skuter poseduje displej i neke komponente koje traze jednosmerni filtrirani napon u granici izmedju 12V i 14V, npr alarm, vrlo je verovatno da ce doci do ostecenja tih sklopova zbog nestabilnog i neisfiltriranog napona. Onda sledi cudjenje zasto je to crklo, kao evo u slucaju Gilere DNA koju pokusavam da popravim, vozena je bez akumulatora dok tabla nije totalno otkazala pa neradi ni displej ni obrtaljka.
Moja poruka je ne voziti skuter bez barem solidnog akumulatora.

Edited by goggyso, 07 April 2014 - 22:48.


#28 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 28 December 2014 - 18:08

Evo jos koji dan do Nove godine , ispada da je sezona definitivno gotova , ako cemo za pravo , dosta smo se i vozili , ja sa skuterom do pre neki dan , a sa Maticom necu ni prekidati sezonu , za njega je stalno sezona , ne vozi se samo zbog ekstremnih uslova kakvi su sada ...sneg , sneg i klizavica ...cim to nestane , eto njega na putu , nema veze hladnoca ...

Nisam palio skuta nekoliko dana , nisam vozio , , a kako stvari stoje- sve je gotovo do daljnjeg ...ajde jos jedno paljenje pre zimskog sna ...u garazi temperatura tri, cetiri stepena preko nule, kontakt , zaverglam tri - cetiri puta dok nije omirisao benzin , lepo vrti i upalio ...ostavim ga na leru da radi jedno 5 minuta da dostigne radnu temperaturu , malo postelujem ler gas da bude jaci, oko 2000-2500 rpm...acu je kupljen negde u martu, aprilu s pocetka sezone , jeftini Kinez , oko 1400,00 din. , ne znam ni da procitam kako se zove , do sada nije bio ni najmanji problem sa njim , jedino sam pre mesec- dva dolio vode u njega , bio za oko trecinu suv , to mu je prijalo , madfa se nije bunio ni onako ...ispada da nikad za manje pare nisam imao bolji acu...nema pravila , na sta naletis ...sad sam ga izvadio da ne stoji ispod nule bez potrebe i tako se nece voziti i na policu sa njim ...pa ako tu prezivi , ima sanse da udje u sledecu sezonu ispravan sto mi se nikad nije desilo ...do sada je bilo svake sezone novi ...

Ostalo je jos da se za par dana uzme stanje kilometraze za 2014 i kraj ...

#29 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 28 December 2014 - 19:03

Vidjet ćemo kakav će biti poslije zime.
Iskreno, sad ima 8 mjeseci u guzici, zime još nije osjetio kako se spada i manje više je bio u pogonu stalno pa se stalno punio.
Mislim da dulje od godine neće trajat, ali eto, dao bog da se varam, za tvoje dobro u novčaniku ;)

Ja sam svoj kupio negdje prošlog proljeća, znači 2013 u 3. ili 4. mjesecu, neznam točno, uglavnom početkom sezone vožnje (bio sam se krpao na posuđenom par sto km do pravog početka sezone).
Cijena nekih 20 €, možda koji euro gore ili dolje, holandski landport tako nešto, gelirani, 5ah.
Zadnji put palio skuter prije mjesec dana, upalio bez problema, od onda stoji na pametnom punjaču i mislim da će na proljeće ili kad već krenem vozit skuter, radit kao i prvog dana.
Tako da ne treba uvijek prezat za najjeftinijim, iako ni najskuplji neće izdržat jednu zimu ako se ne nadopunjuje.
Ali ako se na onaj skupi pazi, izdržat će sigurno 2, možda i više sezona, ali je manja vjerojatnost da te ostavi negdje.

Naravno, vama koji imate kurblu to nije neki problem, ali meni je on od presudnog značaja ;)

#30 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 28 December 2014 - 19:34

Pa , znas kako sam do sada prolazio - kupim novi s proleca , dobro pali celo leto , a na jesen ili s pocetka zime sa prvim hladnim danima oko 5-6 stepeni vec nece ...ovo je uspeh da oko nule hoce da pali i to lepo vrti za divno cudo ...onaj sa zeleom se jos i najlosije pokazao , pre dve sezone je sa prvim hladnim danima otkazao , sastavio od proleca do jeseni jedva ...ja sam i tako spreman za novi s proleca , a ako ovaj prezivi na polici do proleca - to je uspeh ...

#31 Baki

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 391 posts
  • MestoBeograd
  • VozimSprint Falcon

Posted 28 December 2014 - 20:38

Evo moj akumulator koji je dosao fabricki sa skuterom drzi vec 5 sezona za ne poverovati, marke je kineske "HAZE" 7.5 ah samo ga redovno punim i dosipam vodu i stavim u sobu preko zime napunjenog do proleca i eto drzi jos..

#32 Boza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 1,532 posts
  • MestoSopot
  • VozimKeeway Fact

Posted 28 December 2014 - 21:37

Како се заломи. Мени кинески Yuasa, ваљда се тако зове, трајао 5 сезона.

#33 Mario

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 20,769 posts

Posted 28 December 2014 - 23:07

Yuasa je ozbiljna marka, proizvode akumulatore preko 20 god.. sad da li su kineski, nekada su bili japanski brand...

#34 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 December 2014 - 01:17

A moja Varta, ovogodisnje proizvodnje, eno ispustila dusu, jedva da pomeri anlaser posle mesec dana mirovanja. Jbo sebe firmiranog, sad moram da pravim gimnastiku s njim da pokusam da ga vratim u zivot, ako ne, na prolece nadjem jedan STARTER, tako se zvao onaj sto sam kupio novog za NRG-a, nasuo kiselinu i kresno je iz cuga bez punjenja, a Varta me je ;) jos na samom startu, kupio nov, nasuo njegovu kiselinu i corak, mrtav, morao je na punjac 24h da se digne iz kome u kojoj je bio lezeci u nekom magacinu. Sa njima se stvarno nikad nezna, kako koga zalomi sreca, pravila nema.

#35 Grale

    Član

  • Senior Members
  • PipPipPip
  • 1,500 posts
  • MestoKC
  • VozimDitech

Posted 29 December 2014 - 01:29

Ako se pravilno ne formira i napuni prije prvog paljenja, neće dugo.

#36 Pita

    Osnivač foruma

  • Administrators
  • 8,124 posts
  • MestoNovi Sad
  • VozimAprilia Sr 70cc

Posted 29 December 2014 - 01:51

View PostGrale, on 29 December 2014 - 01:29, said:

Ako se pravilno ne formira i napuni prije prvog paljenja, neće dugo.

upravo to, i održavanje je jako bitno...Eno meni Excide gel 12aH u Atlanticu gura već 3 pune sezone, i izgleda će i četvrtu...Zimi stoji u špajzu naravno...

#37 goggyso

    PureJet je moja misija.

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 7,699 posts
  • MestoSombor
  • Vozimaprilia SR70 PureJet
  • Cilindar:Malossi
  • Auspuh:LeoVince ZXR

Posted 29 December 2014 - 04:39

View PostGrale, on 29 December 2014 - 01:29, said:

Ako se pravilno ne formira i napuni prije prvog paljenja, neće dugo.
Naravno da je pravilno napunjen i formiran. Onaj Starter nije, a radio je iz cuga.

#38 Alexandar :D

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 738 posts
  • MestoPancevo
  • VozimV-Max 1200ccm

Posted 29 December 2014 - 04:53

Akumulator treba da stoji na tavanu ili u podrumu na oko 10 stepeni . To mu je idealno . Ne treba nikako na toplom ...

#39 ALIEN SM

    Stari član

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 4,308 posts
  • MestoSR. MITROVICA
  • VozimLongjia ( MOTOMANIA) Alien

Posted 29 December 2014 - 11:48

Pa, normalno je da ce svako od nas kad kupi nov acu postupiti po uputstvu za formiranje ...nema tu neke velike filozofije ...ja tako onaj zelatinski pre par godina , bio i malo skuplji za oko trecinu od kiselinskih , dobro palio od proleca do jeseni i sa prvim hladnim danima nece da vrti ...tu nista nema da ispari niti da iscuri , niti se sta moze doliti , napunjen - danas pali , sutra nece ...i ne mozes nista da ucinis , moze samo u djubre...to je bio UNIBAT ... jbg, nije valjao ni BANNER ...ovaj no name kinez , za sada valja , znaj ga sad ...

Kome izgura vise od dve - tri sezone neka smatra da je prosao super ...

#40 Dajteh

    Stari član

  • Senior Members
  • PipPipPipPip
  • 3,934 posts

Posted 29 December 2014 - 12:18

Mene iznenadjuje sto klasicni olovni akumulatori slabo drze na purejetu, 12V 9Ah. To sam vidio i prije na mc3, jedva da izdrzi 1 god kako treba. Istina da PJ uvijek vergla dok pali, ali di je 9Ah????

Ja sam samo ove sezone sebi promjenio 3 akumulatora od 9Ah na PJ. Zasto? Iz razloga sto prvih 10 dana vrti veselo dok pali motor, a kasnije vec oslabi malo i uopce nema kapacitet od 9Ah. Mjerio sam mu napon dok je ugasen i bude oko 12.6V, a imam jedan ludi od 4Ah taj drzi oko 13V i vise konstantno.

Jedini koji mi je najduze drzao i iznenadio me je poneki sa 4Ah, to je valjda sreca nece nikad da crkne a mozes anlasovati koliko hoces tako reci. I onaj akumulator sa spiralama unutra, bez kiseline, on drzi vec 6 godina.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users