←  Uradi sam /elektronika/

svet-skutera

»

Priključak punjača i isklj. alarma

Locked

Mario's Photo Mario 15 May 2017

Ovde sam se bavio ponovo ovim problemom gde imamo alarm na skuteru koji ima stalnu potrošnju u isključenom stadijumu. Poznato je da olovni akumulatori ne smeju da se isprazne ispod 9,6V odnosno 1,6V po ćeliji kojih ima 6, jer tada počinje da gubi kapacitet i trajno se oštećuje.

U prvim naletima ugradio sam na ovom mestu u kadici prekidač sa kojim može potpuno da se isključi akumulator od strujnog kola, pa kada je skuter u zimskom snu ili periodu duže ne eksploatacije, akumulator ostaje jedino na samopražnjenju. Međutim ovo nije tako dobro rešenje jer da bi došli do ovog prekidača potrebno je imati krstasti a ponekad i ravni odvijač kako bi skinuli poklopac.

Posted Image


Pošto je kod ovih skutera potrebno češće puniti akumulator, upravo iz razloga tog utroška alarma i neredovne vožnje, dobro bi bilo i rešiti neki eksterni priključak punjača. Moja ideja je bila da se poslužim konektorom za napajanja uređaja sa prekidačem, to je standardni priključak i u njega ulazi 90% ispravljača raznih kučnih uređaja.. Prekidač na njemu bi odlično došao da se iskoristi prekid strujnog kola prema alarmu koji troši, tako da u periodu punjenja alarm nema napona, sa druge strane moglo bi se strujno kolo prekinuti samo sa uključenim utikačem bez ikakvog provodnika i time alarm eliminisati..

evo shema kako sam ja uradio

Posted Image


konektor sam montirao na obodu gde sa unutrašnje strane ne smeta ulaz provodnika, i planirao dolaz do napajanja alarma koji želim da prekinem.

Posted Image Posted Image


ovde je pristup najzogdniji jer su provodnici relativno kratki, masa priključka alarma na ram postoji, a provodnik sam prekinuo pre osigurača alarma, i na to mesto vezao prekidač konektora

Posted Image Posted Image


jedini problem na koji treba obratiti pažnju je da ovi konektori nude prekid spoljnjeg kontakta, koji je kod većine malih ispravljača - pol, a nama bi trebalo da taj prekidač prekida +pol, pa je stoga potrebno obratiti pažnju da na punjaču pre uključenja prelemimo žice i obrnemo polove. Sada ovako naknadno u mislima počinjem da verujem da sam mogao i - pol prekinuti od alarma i manje komplikacija uneti, ali u teoriji prekida strujnog kola, uvek mislim prvo o plus kontaktu napona...

evo kako sam izašao sa provodnicima

Posted Image Posted Image


a evo i malog utikača koji nema provodnike i koji služi za eliminaciju alarma kao potrošača, čak i kada punjač nije pri ruci, dakle dovoljno je da se ubode i prekidač na konektoru i strujno kolo je prekinuo

Posted Image


usledila je jedna serija merenja... ovoliko troši stage6 db02 sat i alarm zajedno

Posted Image


što je ako uzmemo u obzir da je na većini skutera 4 do 5Ah akumulator računski
4000mAh / 3,4 = 1176,4 h

odnosno 49 dana dovoljno taman da je akumulator u top formi i dobro napunjen



dok je npr , utrošak samog db02 sata, gde ide časovnik i kada je on isključen

Posted Image Posted Image

tako je 4Ah akumulator dovoljan za
4000 mAh / 0,63 = 6349 h

odnosno 264 dana ili 9 meseci

dakle jednostavno je rešenje i za eliminaciju utroška i za pristup punjenju, a da pri tome časovnik i intrument tabla ostane setovana.
Quote

Razredni's Photo Razredni 15 May 2017

Bravo. Originalana i genijalna ideja koja je preko potrebna svakom vlasniku malih skutera (sa malim kapacitetom akumulatora) sa alarmom. Svaka čast!
Quote

ALIEN SM's Photo ALIEN SM 17 May 2017

Bravo Mario !O ovome sam i ja razmisljao vec neko vreme, ali nikad nisam realizovao , gurao u stranu , a moglo se ...Odlicna ideja i jos bolja realizacija ! :)
Quote
Locked