

Gilera Runner SP50 2006
Started by Kole035, May 31 2017 09:47 PM
35 replies to this topic
#21
Posted 02 June 2017 - 22:12
Ok znaci negde spoj nije bio dobar a jesi li stavio akumulator ili je i bez njega sve bilo dobro
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#22
Posted 03 June 2017 - 06:59
Bez akumulatora sam upalio jer je riknuo stari, danas cu da kupim nov akumulator.
Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
#23
Posted 03 June 2017 - 07:13
Kad stavis akumulator obavezno proveri punjenje.
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
Послато са SM-J500F уз помоћ Тапатока
#24
Posted 04 June 2017 - 19:21
Akumulator ubacen, punjenje ok, sve radi od uredjaja na struju.. pokazivac temperature vode i dalje brljavi, i kad je hladan ko spricer on pokazuje 5 crtica a cim ga vozim par minuta zakove na maximum.. Nastavicu da ovako vozim, a porucio sam i analogni merac temperature..
Max brzina po satu ne prelazi 60km/h, a i kod sklapanja auspuha danas mi je oblajznuo navoj na jednom srafu to moram da resim sutra..
Trazim dellortho 17.5 karb i neki auspuh..
Ziveli

Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
Max brzina po satu ne prelazi 60km/h, a i kod sklapanja auspuha danas mi je oblajznuo navoj na jednom srafu to moram da resim sutra..
Trazim dellortho 17.5 karb i neki auspuh..
Ziveli


Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
#25
Posted 05 June 2017 - 18:45
Danas sam kupio polovan Dellorto PHVA 17.5mm, ocistio ga komplet i ugradio na skuteru, ma kako god ga stelovao, skuter nije hteo da radi na leru, sve dok god nisam potpuno skinuo poklopac kucista vazduha i sundj.filter.. Seger na igli je na pola, smesa 1.5kruga, prima lepo gas ide do 60kmh.. Sutra nastavljamo sa stelovanjem, svaka pomoc dobrodosla
Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk

Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
#26
Posted 05 June 2017 - 21:13
Velika je to igrarija sa polovnim stvarima nastimati da radi kako treba.
60km/h po satu je mala cidfra za piaggio LC agregat.
Prvenstveno, krenimo od agrgata, bitna stavka i velika je razlika da li je originalni cilindar ili neki iz prodavnice, kinez ili brendiran....
Pravilno sklapanje agregata povlači za sobom neke osnovne stavke kao sto su proračuni C parametra i stepena kompresije. I jaedan i drugi faktor utiču na rad cilindra, raspoloživost kroz spektar obrtaja i skladnost sa odredjenim karburatorom i auspuhom.
Dell 17,5 phva se proizvodi u mnogo varijanti, bitne su slovne oznake iza cifara, recimo najčešći su modeli ED, ID, RD...
Te slovne oznake označavaju fabričku postavku za odredjene modele skutera, a postavka se odnosi na glavnu diznu, iglu, atomizer i pilot diznu.
Ulogu svih tih komponenti mozes prostudirati u sekciji foruma karburator, tema se zove "karburator i sve o stelovanju", ali najbitnija stavka je da razumes da svaki motor sa unutrasnjim sagorevanjem koristi smesu vazduha i benzina u tačno odredjeoj proprociji, to zovemo stehiometrijski odnos i idelano je 14,7:1. Stehio odnos je lako narusiti, dotrajalom gumom usisnog kolektora, propisalim semerinzima, ispucalom crevu vakuuma, slinjenju auspuha na izduvnoj grani i slično... najbitnije je da dovedes karb u idelnu smešu, a to štelujes diznama i iglom za svaku promenjenu stavku od navedenih.
Dakle redom: predebeo dihtung pod cilindrom smanjuje kompresioni odnas, manja je snaga, motoru treba manje goriva. Tanji dihtung povecava stepen kompresije, motor je žedniji. Stok cilindar je dosta prgav i recimo izduvni kanal se nalazi na 22mm od gornje ivice cilindra, raspoloziv je za 11ks uz adekvatan rezonantni auspuh... a recimo zamenski rms cilindar ima nesto nizi ugao izduvnog kanala pa je i daleko slabiji a i potreba za gorivom je manja.
Svecica igra ogromnu ulogu u setovanju karburatora i samog agregata, pretpostavicu da raspolazes znanjem da čitaš sa svećice rezultat rada i prema njoj odredjujes dalji tok setovanja karba.
Podsetnik kako se cita svecica:
uploadfromtaptalk1496692662847.gif 14.5K
24 downloads
Osnovna stvar je izbor toplotne vrednosti, fabrički ide champion rn2c ili po ngk vrednosti br9es, denso 27. Svacica moze pokazati i u kakvom su stanju cilindar klip i karike kao i da li je dovoljna toplotna vrednost, odnasno da li je ispostovan fabricki stepen kompresije. Hladnija svecica nece raditi sa viskom goriva dok ce toplija gutati visak.
Setovanje karba je dosta pipav i zahtevan posao, posto tezis ka nekim fabrickim normama, prvenstveno treba da ispostujes fabricku kutiju filtera sa svim pregaradama, fabricki filter- zbog svoje propusne moći- tanji, redji ce propustati vise vazduha pa ce motoru trebati vise goriva i obratno. Lulica ili restriktor na ulasku u kutiju filtera je obavezna takodje, premeri sublerom koji je unutrasnji prečnik suženja.
Pročitaj tačno koji je karb, koja je igla, kolika je pilot dizna i kolika je glavna dizna pa cemo dalje pronaci neke smernice...
60km/h po satu je mala cidfra za piaggio LC agregat.
Prvenstveno, krenimo od agrgata, bitna stavka i velika je razlika da li je originalni cilindar ili neki iz prodavnice, kinez ili brendiran....
Pravilno sklapanje agregata povlači za sobom neke osnovne stavke kao sto su proračuni C parametra i stepena kompresije. I jaedan i drugi faktor utiču na rad cilindra, raspoloživost kroz spektar obrtaja i skladnost sa odredjenim karburatorom i auspuhom.
Dell 17,5 phva se proizvodi u mnogo varijanti, bitne su slovne oznake iza cifara, recimo najčešći su modeli ED, ID, RD...
Te slovne oznake označavaju fabričku postavku za odredjene modele skutera, a postavka se odnosi na glavnu diznu, iglu, atomizer i pilot diznu.
Ulogu svih tih komponenti mozes prostudirati u sekciji foruma karburator, tema se zove "karburator i sve o stelovanju", ali najbitnija stavka je da razumes da svaki motor sa unutrasnjim sagorevanjem koristi smesu vazduha i benzina u tačno odredjeoj proprociji, to zovemo stehiometrijski odnos i idelano je 14,7:1. Stehio odnos je lako narusiti, dotrajalom gumom usisnog kolektora, propisalim semerinzima, ispucalom crevu vakuuma, slinjenju auspuha na izduvnoj grani i slično... najbitnije je da dovedes karb u idelnu smešu, a to štelujes diznama i iglom za svaku promenjenu stavku od navedenih.
Dakle redom: predebeo dihtung pod cilindrom smanjuje kompresioni odnas, manja je snaga, motoru treba manje goriva. Tanji dihtung povecava stepen kompresije, motor je žedniji. Stok cilindar je dosta prgav i recimo izduvni kanal se nalazi na 22mm od gornje ivice cilindra, raspoloziv je za 11ks uz adekvatan rezonantni auspuh... a recimo zamenski rms cilindar ima nesto nizi ugao izduvnog kanala pa je i daleko slabiji a i potreba za gorivom je manja.
Svecica igra ogromnu ulogu u setovanju karburatora i samog agregata, pretpostavicu da raspolazes znanjem da čitaš sa svećice rezultat rada i prema njoj odredjujes dalji tok setovanja karba.
Podsetnik kako se cita svecica:

Osnovna stvar je izbor toplotne vrednosti, fabrički ide champion rn2c ili po ngk vrednosti br9es, denso 27. Svacica moze pokazati i u kakvom su stanju cilindar klip i karike kao i da li je dovoljna toplotna vrednost, odnasno da li je ispostovan fabricki stepen kompresije. Hladnija svecica nece raditi sa viskom goriva dok ce toplija gutati visak.
Setovanje karba je dosta pipav i zahtevan posao, posto tezis ka nekim fabrickim normama, prvenstveno treba da ispostujes fabricku kutiju filtera sa svim pregaradama, fabricki filter- zbog svoje propusne moći- tanji, redji ce propustati vise vazduha pa ce motoru trebati vise goriva i obratno. Lulica ili restriktor na ulasku u kutiju filtera je obavezna takodje, premeri sublerom koji je unutrasnji prečnik suženja.
Pročitaj tačno koji je karb, koja je igla, kolika je pilot dizna i kolika je glavna dizna pa cemo dalje pronaci neke smernice...
#27
Posted 10 June 2017 - 19:03
Kole035, on 04 June 2017 - 19:21, said:
Akumulator ubacen, punjenje ok, sve radi od uredjaja na struju.. pokazivac temperature vode i dalje brljavi, i kad je hladan ko spricer on pokazuje 5 crtica a cim ga vozim par minuta zakove na maximum.. Nastavicu da ovako vozim, a porucio sam i analogni merac temperature..
Max brzina po satu ne prelazi 60km/h, a i kod sklapanja auspuha danas mi je oblajznuo navoj na jednom srafu to moram da resim sutra..
Trazim dellortho 17.5 karb i neki auspuh..
Ziveli

Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
Max brzina po satu ne prelazi 60km/h, a i kod sklapanja auspuha danas mi je oblajznuo navoj na jednom srafu to moram da resim sutra..
Trazim dellortho 17.5 karb i neki auspuh..
Ziveli


Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk

#28
Posted 14 June 2017 - 16:51
Bio zauzet pa nisam stigao da puno radim do danas, zamenjen karb i kupljen polovan original auspuh..
Svecica BR9ES, karburator Dellorto PHVA 17.5 BG, dizne 85 glavna, ler 34, i treca 50. Sa ovim karbom ide bolje, bolje ubrzava i krajnja je po satu 75km/h, danas pogledao prenos, kais na remenici varijatora ne ide do kraja ako je verovati tragovima na polutki, oko 1cm fali da bi bilo max. Od juce imam problem, startujem, vozim, i posle par km voznje skuter ne prima gas i nece preko 30km/h.. kad skinem gumu od airboxa, prodise momentalno i ide kao i pre ovog gusenja..

Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
Svecica BR9ES, karburator Dellorto PHVA 17.5 BG, dizne 85 glavna, ler 34, i treca 50. Sa ovim karbom ide bolje, bolje ubrzava i krajnja je po satu 75km/h, danas pogledao prenos, kais na remenici varijatora ne ide do kraja ako je verovati tragovima na polutki, oko 1cm fali da bi bilo max. Od juce imam problem, startujem, vozim, i posle par km voznje skuter ne prima gas i nece preko 30km/h.. kad skinem gumu od airboxa, prodise momentalno i ide kao i pre ovog gusenja..


Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
#29
Posted 14 June 2017 - 16:55
Preeevelika ti je glavna dizna. Omasena za ~20 brojeva
Zbog toga ti i trazi vise vazduha.
U kakvom je stanju kais ?

U kakvom je stanju kais ?
#30
Posted 14 June 2017 - 17:31
PHVA BG ne postoji, bar ne original Dell'orto.
Visina zadnje remenice i izlaznost kaisa ima veze samo sa startom a visina variomata (prednja strana) i koliko se remen penje ka vrhu ima veze sa krajnjom brzinom. Presudan faktor je dužina i sirina remena ondosno izbor proizvodjača, jer vecina proizvodi neke svoje specificne dimenzije. Fabričke dimenzije su 811 duzina, 18,5mm sirina pa vidi uporedi aa remenom koji imas trenutno.
Pisao sam vec, karb ima ulogu da zameša tačnu properciju vazduha i benzina za odredjenu potraznju motora. A potražnja može da varira od svega po malo a u nekim slučajevima i mnogo. Ako si vozio 75 na sat, to je ok brzina za 50ccm, ali ako posle odredjenog vremena u voznji motor počne da se davi to je znak de nesto nije u redu pa uzrok treba traziti u tom momentu kada se to dogodi. Recimo povisena temperatura motora, neispravan elektricni sauh itd...
Skidanje gume airboxa je priručna proba u detektovanju problema i ok je da si ustanovio da u tom trenutku ima visak goriva i da mu fali vazduha ali nije resenje da se tako vozi, veliki ce problem biti po cilindar i karike zbog sitne prašine koja se unutra ponaša kao šmirgla.
Za normalne fabričke postavke agregata i fabričke postavke karburatora, normalno je da se karburator pronadje u nekom rasponu glavne dizne od 55 do 65, ali to opet zavisi od mnogo faktora.
Visina zadnje remenice i izlaznost kaisa ima veze samo sa startom a visina variomata (prednja strana) i koliko se remen penje ka vrhu ima veze sa krajnjom brzinom. Presudan faktor je dužina i sirina remena ondosno izbor proizvodjača, jer vecina proizvodi neke svoje specificne dimenzije. Fabričke dimenzije su 811 duzina, 18,5mm sirina pa vidi uporedi aa remenom koji imas trenutno.
Pisao sam vec, karb ima ulogu da zameša tačnu properciju vazduha i benzina za odredjenu potraznju motora. A potražnja može da varira od svega po malo a u nekim slučajevima i mnogo. Ako si vozio 75 na sat, to je ok brzina za 50ccm, ali ako posle odredjenog vremena u voznji motor počne da se davi to je znak de nesto nije u redu pa uzrok treba traziti u tom momentu kada se to dogodi. Recimo povisena temperatura motora, neispravan elektricni sauh itd...
Skidanje gume airboxa je priručna proba u detektovanju problema i ok je da si ustanovio da u tom trenutku ima visak goriva i da mu fali vazduha ali nije resenje da se tako vozi, veliki ce problem biti po cilindar i karike zbog sitne prašine koja se unutra ponaša kao šmirgla.
Za normalne fabričke postavke agregata i fabričke postavke karburatora, normalno je da se karburator pronadje u nekom rasponu glavne dizne od 55 do 65, ali to opet zavisi od mnogo faktora.
#31
Posted 14 June 2017 - 21:11
Da kolege, u manualu pise glavna 53.. Trazim diznu da kupim u toj dimenziji i jednu malo vecu za eventualno menjanje airboxa za pecurku.. trazim po netu ali bez uspeha za sad..
Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
#32
Posted 14 June 2017 - 21:28
Jednu novu diznu nećeš naći nigde, to je sigurno, možeš kupiti samo set dizni (10kom) za štelovanje, recimo od 50 do 70 u koracima po 2 br razlike.
Odmah da te razuverim, ni sa 53 nece raditi dobro jer je po manualu predvidjena za blokade, koje ti nemaš...
A drugu veću, za recimo pečurku moze da ti posluži 70 ili 80 ili 90 to niko ne zna napamet, moraćeš da probaš.
Morm da ti predočim jer vidim da ne želiš da pročitaš teme vezane za setovanje karburatora na 2t motorima a i neslušaš savete, od viška goriva u smeši, motor samo neće pravilno raditi, dimiće i trośiće puno, ali od manje dizne nego što mu treba, odnosno od manjka goriva razvijaju se velike temperature izduvnih gasova i neminovno je zaribavanje odnsno lepljenje klipa i karika za cilindar.
Druga stvar koju želim u startu da te razuverim, setovanje karba nije ni malo jednostavan posao i da znaš da sa 2 dizne nećeš uraditi ama baš ništa, pogotovo ako želiš da postaviš pečurku.
Odmah da te razuverim, ni sa 53 nece raditi dobro jer je po manualu predvidjena za blokade, koje ti nemaš...
A drugu veću, za recimo pečurku moze da ti posluži 70 ili 80 ili 90 to niko ne zna napamet, moraćeš da probaš.
Morm da ti predočim jer vidim da ne želiš da pročitaš teme vezane za setovanje karburatora na 2t motorima a i neslušaš savete, od viška goriva u smeši, motor samo neće pravilno raditi, dimiće i trośiće puno, ali od manje dizne nego što mu treba, odnosno od manjka goriva razvijaju se velike temperature izduvnih gasova i neminovno je zaribavanje odnsno lepljenje klipa i karika za cilindar.
Druga stvar koju želim u startu da te razuverim, setovanje karba nije ni malo jednostavan posao i da znaš da sa 2 dizne nećeš uraditi ama baš ništa, pogotovo ako želiš da postaviš pečurku.
#33
Posted 15 June 2017 - 09:12
@Razredni ima na RP na komad.
Ali naravno,najbolje je set uzeti.
Ali naravno,najbolje je set uzeti.
#34
Posted 15 June 2017 - 09:16
Hvala kolega,
Pecurka ostaje kao opcija ako ga ne mogu ustelovati na fabricki airbox.. Da se razumemo, ne jurim 100km/h, zadovoljan sam i ovim sad mislim na ubrzanje, krajnju ali zelim da to bude pouzdano i da se vozi.. Ova dizna je bas prevelika a i potrosnja je oh, i to bi da promenim. Nadam se da ce mu leci neka dizna od 60-70.. Bio sam kod "majstora" on zavio krug za vazduh, tamo-vamo i kaze to je to, odlicno.. Tako da dalje idem sam, pa dokle stignemo
Skuter se vozi i to je velika promena, a ostalo cemo mic po mic
evo slike sa koferom i sa starim tecnigas top silent auspuhom, ostalo mi da ofarbam plastiku ispod nogu i da nadjem neki blatobran napred..
Ziveli
Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
Pecurka ostaje kao opcija ako ga ne mogu ustelovati na fabricki airbox.. Da se razumemo, ne jurim 100km/h, zadovoljan sam i ovim sad mislim na ubrzanje, krajnju ali zelim da to bude pouzdano i da se vozi.. Ova dizna je bas prevelika a i potrosnja je oh, i to bi da promenim. Nadam se da ce mu leci neka dizna od 60-70.. Bio sam kod "majstora" on zavio krug za vazduh, tamo-vamo i kaze to je to, odlicno.. Tako da dalje idem sam, pa dokle stignemo


evo slike sa koferom i sa starim tecnigas top silent auspuhom, ostalo mi da ofarbam plastiku ispod nogu i da nadjem neki blatobran napred..
Ziveli

Sent from my Coolpad E501_EU using Tapatalk
#36
Posted 15 June 2017 - 16:26
Za početak bi najbolje bilo da ustanoviš koji to točno karburator imaš (svaki bi na sebi trebao imati ugraviran serijski broj). Zatim otiđi na ovu stranicu https://www.dellorto...urettors-parts/ i ustanovi koje bi postavke trebao imati (igla, dizna, itd.) te ih usporedi s onima koje ti imaš.
Nakon što se uvjeriš kako si dobio karburator s njegovim oem postavkama bitno je da provjeriš je li sve ispravno u njemu te isto tako provjeri i airbox. Zatim kupiš set dizni (traži dellorto m6) i šteluješ, nema tu velike filozofije.
A što se tiče gljive ostavi se toga na serijali, jedino što možeš napraviti je "prilagoditi" airbox za 17,5 karburator.
Nakon što se uvjeriš kako si dobio karburator s njegovim oem postavkama bitno je da provjeriš je li sve ispravno u njemu te isto tako provjeri i airbox. Zatim kupiš set dizni (traži dellorto m6) i šteluješ, nema tu velike filozofije.
A što se tiče gljive ostavi se toga na serijali, jedino što možeš napraviti je "prilagoditi" airbox za 17,5 karburator.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users