Jump to content


Aprilia.Yamaha,Gilera,Piaggio


10 replies to this topic

#1 polaris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoBeograd-Lekino brdo

Posted 18 August 2017 - 00:32

Razmisljam o nekoj kupovini do 50cc i recimo do nekih 600e,mozda kad dodje do kupivine bude i nesto malo vise.. Gledao sam i citao dosta na ovom forumu i dosta vas preporucuje Aprilia.Yamaha,Gilera,Piaggio. Konkretno od skutera ocekujem da lepo ide i da se uz brdo ne vuce ko kornjaca, a posto od polaganja za A nema nista interesuje me i na koji skuter se moze naknadno ugraditi 125cc, a da nema neke abnormalne prepravke?

#2 francuz69

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 443 posts
  • MestoBeograd
  • VozimKymco Downtown 300

Posted 18 August 2017 - 07:23

U skuter od 50 cc se ne moze ugraditi 125 ili kao sto kazes, ne bez nekih abnormalnih prepravki jer jednostavno blokovi nisu isti na 50 i 125. Moze 70. U svakom slucaju, lepo slozen base ili mid setup od 70 cc sa svim pratecim delovima jede bilo koji stock 125 za dorucak.
Skutere iz Piaggio grupacije svi preporucuju jer su jednostavno najbolji i sa njima nemas problema ako kupis iole pristojan primerak a daju puno. Neces pogresiti ako uzmes i nekog japanca tipa Yamaha Aerox ili slicno. U zadnje vreme se puno ljudi odlucuje i za Kymco super 8 ili 9 posto su se pokazali veoma izdrzljivi i kvalitetni a po performansama ne zaostaju ni malo.
Za koji god da se odlucis, gledaj da bude 2t masina jer vidim da u startu planiras da pojacavas skuter a to ti se na 4t ne isplati.

Edited by francuz69, 18 August 2017 - 07:28.


#3 polaris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoBeograd-Lekino brdo

Posted 18 August 2017 - 17:02

Koliko iznosi sto kazes lepo slozen base i sta sve podrazumeva,a koliko npr da se ubaci i napravi na 70cc? Koliko sam ovde citao svi kitovani modeli imaju po neki problem da li oko dizni da li oko karburatora ili rezonantnog auspuha jer sve to treba lepo uklopiti i napraviti,pa sam zbog toga mislio da se napravi jaci,ali da bude fabrika. Da ,u startu idem na to da ga malo provozam,pa da padne pojacavanje. Od shvih mi se najvise svidja Runner ,a kad bih uspeo pre njega bi uzeo Liberty od 50cc,mada su kod nas bas bas retki.

#4 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 August 2017 - 12:07

Da se pozdravimo i u ovoj temi :)

Francuz te je uputio u vecinu stvari, ali vidim iz tvog interesovanja da nisi najbolje ispratio vecinu desavanja u ovom nasem svetu pa cu u par redova da ti priblizim problematiku...

Prvo, hteli ne hteli, kod kupovine prvog skutera delimo se na 2 grupacije. Am kategorija sto podrazumeva 50ccm bilo 2t ili 4t i A kategorija (ili samo A1 - do 125ccm) za kupovinu nekog malo veceg skuta.

Iz iskustva u voznji a i servisiranju ja preporucujem brendiran skuter, italijana (piaggio-gilera-aprilija-vespa) ili japanca (yamaha, honda) i tajwanca (kymco). U obzir dolazi i francuski peugeot, sad sve zavisi od modela do modela, neki imaju vise mana neki su jednostavno ružni a neki nisu pristupačni cenom, ali kineze ne preporucijem koliko god bili jeftini, lepi itd... dakle sve sto budem pisao dalje odnosiće se na brendirane skutere i brendirane delove, kina skuteri od 200e i delovi za hiljadu-dve dinara (kineski) traju do prvog ćoška i nisu deo ove priče.

Dakle, AM 50ccm. 2t i 4t. 4t 50ccm su izrazito štedljivi izdržljivi i pouzdani, extremno mali potrosači i ne obiluju snagom, jedva 4ks. Za grad su ok, tačka A - tačka B, nema puno tuning delova za njih i recimo neko ulaganje se svodi na kupovinu cilindra od 80-90ccm (100-150e) gde dobijamo snagu od 7ks i neku krajnju brzinu od 65-70km/h. Odrzavnje je slicno kao i na svim skuterima, podrzaumeva redovan godisnji pregled i servis na odredjenu kilometrazu, zamenu ulja filtera, remena, rolnica, slajdera, svecice...
2t agregati su narodski rečeno mazge i trkači za male pare ali su i potrosači, pogotovo u tuningu. Recimo za zamenu ulja u agragatu na 4t izdvojices 800-1000din za 1l ulja koliko ide u agregat na svakih 5000km, dok kod 2t u mesavini, za sezonu od 5000km potrosis 5-6l ulja odnosno oko 4 do 5000din za 2t ulje. Stok skuter od 50ccm sa sve blokadama do 45km/h moze da trosi 3l/100km. Skidanjem blokada i pravilnim stelovanjem snaga raste sa 4-5ks na 7-8ks, dobija se fino ubrzanje i kranja brzina od 70-80km/h, uz potrosnju od oko 4l/100km. Dalje, osnovni tuning podrazumeva postavljanje rezonantnog auspuha (100-150e), variomata (50-80e) gde dobijamo jos koji 1-2ks, znacajnije ubrzanje i vecu krajnju brzinu za 5-10km/h zavisno od modela i marke skutera... potrosnja ide 4-5/100. Neki base tuning podrazumeva i promenu termo grupe ili kit-a gde za cifru od 100-200eura kupujemo cilindar-klip-glavu i pratece sitnice potrebne za modifikaciju. 70ccm base ili sport cilindri se kotiraju na 10-11ks i donose zavidno ubrzanje skutera, krajnja brzina ide od 80-100kmh zavisno do tipa skutera i tipa cilindra kao i sprege sa rezonantnim auspuhom. Neki daruju bolje ubrzanje a neki malo vecu krajnju brzinu, treba biti mudar u izboru cilindra-auspuha i naravno, sve prema potrebama. Potrosnja moze biti od 4/100 za umerenije setupe do 5/100 za malo ostrije.

Midrace setupi su veoma zahtevni po pitanju ulaganja i tu vec govorimo o gradskim trkalicama koji nisu bas pogodni za svakodnevnu voznju. Snaga ide i 15ks, brzine koje se mogu razviti su i preko 100km/h uz potrosnju od 5-6l/100km, ali uz velike modifikacije na agregatu. Karburator 60-100e, drugaciji tip rezo auspuha 100-250e, produznje finalnog prenosa u reduktoru 60-80e, kit 70 midrace 150-250e, sportska radilica 180-350e, podesavajuce kvačilo i zvono 70-120e, kevlarski remen 40-50e, sportski sistem paljenja od 70-370e itd itd... ovo su vec ozbiljne sprave i da ne zalazim dalje u detalje, moraš isčitati malo teme projekata po kategorijama, midrace i higend su zveri koje mogu odneti i vise hiljada eura... performanse su zapanjujuce, maxi skuteri od 500ccm im ne mogu prići u paralnoj trci..

Polaganje za A1 kategoriju moze doneti mnogo. Cena polaganja je visestruko manja od polaganja za punu A kategoriju. Na trzistu postoje prilicno jeftini polu maxi i maxi 4t skuteri kubikaze od 125ccm, od 11 do 15ks sa potrosnjom od 3,5-5l/100 zavisno od modela agragata i tezine skutera. Recimo piaggio grupacija ima agregat pod oznakom Leader koji se ugradjivao u vecinu piaggio-aprilija-gilera-vespa-derbi-malaguti skutera. Pravljen je kao AC vazdusno hladjeni od 125, 150 i 200ccm i LC -vodeno hladjeni od 125-180 i 200ccm. Čarobna stvar je za "do it your self" majstore, što su svi ti agragati na istim osnovama, isti su blokovi i radilica pa je moguce od 125ccm ac ili lc sa novim ili polovnim fabrickim delovima sa drugih skutera prepraviti svoj na 200ccm i nekih 20ak ks! Cene ovakvih prepravki se svode u politiku raznih majstora ali cene delova (cilindar-klip-glava150-200e, dihtunzi 30ak eura, vodena-pumpa 20-30e) daju sansu da sam nesto mozes uraditi.
Tunerske kuća Malossi prizvodi kit za poboljsanje performansi 4t agragta gde recimo 125ccm prerasta u 220ccm i umesto 15ks dobija čak 30ks ali je cena za kit koji sadrzi cilindar,klip,glavu sa ventilima i bragastom, uz dihtunnge i sve propratne sitnice - oko 900eura, dakle skoro kao ceo polovan maxi skuter iz 2002 godine.

Postoje i 2t skuteri vecih kubikaza, recimo gilerin runner se proizvodio sa piaggio 2t agragatom od 125-180ccm. Performanse su zavidne ali je najveca negativna strana potrosnja od preko 6/100 i cene delova kao i cena održavanja. Ti 2t bb (big bore) agragati su se pokazali dosta nežni a problem je i sve manje dobrih delova na tržistu jer su davno prestali da se proizvode.

E sad, ovo je Srbija i tu imam par stvari da dodam. Prvo tržisne cene skutera nisu realne, uglavnom su na oglasima preprodavci, prodaju se ugrobljeni primerci sa neophodnim ulaganjima bez obzira na cenu. Tu treba dobro pogledati i sracunati sta se kupuje, desi se da skuter od 50ccm kosta 700-800e a da se ispostavi da treba ulaziti jos 300da se dovede u fabričko stanje, a bez toga nema smisla ni ulagati u neki tuning lreko toga... što se tice tuninga i tu se mozemo razvrstati u 2 kategorije. Laki ili sportski tuning koji i tebi kao isvima toplo preporucujem, gde se na skuter postavlja cilindar vece radne zapremine, auspuh ( ako je 2t) uz eventualno variomat i obavezno setovanje karba i pretecih elemenata i onaj drugi tuning, majstorski ili trkački. Ta druga vrsta tuninga je individualna, teznja ka ostvarivanju boljih rezultata iz sto manje novca ili inovacije majstorlukom. Ako si pocetnik ovu drugu stranu sačekaj, stici ce te za par godina :)

Dakle osnovni tuning se svodi na odabir kvalitetnih i novih delova. Razumem nedoumicu jer si verovatno čitao da uvek postoje neki problemi, zato sam podvukao ono "novih delova". Nov cilindar, klip. Novi lezajevi na radilici. Nov rezonantni auspuh. Po mogućnosti svi proizvodi iste marke i problema nikakvih neće biti. U zemlji Srbiji svi se snalazimo na ovaj ili onaj način i krparimo ili štedimo, krajnji rezultat nekada bude dobar, recimo za tuning za trku na 200m ali za upotrebu skutera za svakodnevnu vožnju toplo preporucujem čitanje foruma zbog informisanja i pravilnog odabira delova za kasniji tuning. Tu je ipak bitno da termogrupa radi normalno, da nemas problema sa jutarnim paljenjem, problema u voznji, preveliku potrosnju i na kraju, da ta termogrupa predje predvidjenu kilometrazu kao sto bi i fabrički skuter presao bez problema. Jasno je da jeftinije kupiti neki polovan auspuh za recimo 50-60e umesto nov za 120e, ali ako nisi dovoljno iskusan da uvidis stanje auspuha mozes kasnije imati problem. Recimo mala zakrvljenost nalegajuće povrsine flansne, ili grane, koja se šrafi za izduvni kanal na cilindru prouzrokovaće da nema dobar spoj i zaptivanje, gde će izduvni gasovi izlaziti uz pojačan zvuk a ne retko i curkanje nesagorele mesavine. To dalje utiče na rad motora, prilikom setovanja karburatora doprineće težnjom ka većoj gorivnoj dizni što direktno utiče na potrošnju a narvano negativno i na performanse. Dalje, kroz neku upotrebu moze doći i do povećanog curenja čime se ubacuje u cilindar višak svežeg vazduha a time se gubi gorivo u onom idelanom odnosu stehiomtrrijske smeše vazduha i benzina od 14,7:1 pa je gubitak snage jos osetnji. Uz to, povecava se temperatura izduvnih gasova što utiče na širenje materijala, u ovom slučaju širenje aluminujumskog klipa unutar gusanog ili aluminijumskog cilindra, pa ne retko dolazi i do zaribavanja ili lepoljenja klipa za cilindar. Tada sracunamo da je jeftinije bilo uzeti nov, dobar auspuh nego 2 cilindra od 150e... takvih situacija ima mnogo, dakle bitno je svakoj sitnici prici pravilnim pristupom a primarna stvar je da su sve mhaničke komponente ispravne i potrosni zamenski delovi (dihtunzi-gunice) novi. Za delove kod nas u zemlji nismo načisto da li su novi u kvalitetu a kamo li polovni kod preprodavaca. Zato ponavljam, nova termogrupa sa svim propratnim komponentama i problema nece biti, naravno kada se pravilno usteluje i podesi, a o tome tek mozemo napisati roman, al o tome vec postoje teme na forumu.

Za kraj, odabir skutera je samo na tebi, svi mi koji vozimo imamo neke svoje favorite. Ja cu ti pisati sta da izbegnes cisto zvog odrzavanja.

Kymco. Odlican Tajwanac za ok novce. 4 klase iznad svih sa istoka, jedini brend koji kao da je evropski.
-Super 9 je robustan i dobar skuter, lepog dizajna. Imas verziju 2t ac i lc, sta god da uzmes neces se pokajati.
-Super 8 ima verziju 2t (kopiju pezoa i honde agregata) sa paljenjem DC tipa. Nije los ali kada crkne spremi se da je cdi 100e.
-4t 50ccm Kopija hondinog gy6 4t 50ccm agragata, ali 16klasa bolji od bilo kog kineskog gy6 50ccm. Topla preporuka!

Peugeot. Udoban, lep, mehanika odlicna. Los kvalitet mehanicke zavrsne obrade, detalji kao creva goriva loseg kvaliteta. Puno raznoraznih modela sa ac i lc agragatima. Izbegavaj modele sa elektronski ubrizgavanjem, nema adekvatnih majstora a ni delova na nasem trzistu. Dosta modela ima DC tip paljenja i elektronsku uljnu pumpu, signal ide preko cdi-a i ako crkne (retkost) kosta mnogo.

Honda, uglavnom ruzni modeli sa malim točkovima i losijim kočnicama.. Agragati originalni neunistivi a obzirom da kymco i peugeot prave kopije kvalitetnih delova ima u izobilju... u skorije vreme su izbacili model x8r ali je mehanika na starom nivou, nema puno tuning delova a skut je dosta skup.

Yamaha aerox. Ili iz Francuske fabrike MBK Nitro- Agragat minarelli, poprilicno zastareo koncept ali sa pregrst jeftinih delova i milion kombinacija za raznorazne prepravke i tuning. Aerox jedinu manu ima u smislu visoke podnice, vozačima od preko 180cm kolena udaraju u korman. Jedan od najomiljenijih skutera za tuning kod omladine, zbog atraktivnog dizajna.

Malaguti f12, po dizjnu i udobnosti nesto izmedju peugeota speedfighta i yamahe aerox. Minarelli agregat. Ok.

Aprilja. Mnogo raznoraznih modela i varijacija. Najrasprostranjeniji model je SR 50. Modeli 2 i 3 su od lepsih skutera ikada napravljenih. Do 2000godine aprilija je ugradjivala minarelli agragate, u periodu od 2000 do 2004 ugradjivani su morini agragti. Posle 2004 ugradjivani su piaggio agregati. Morini su za izbegavanje, pogotovo verzija di-tech sa elektronskim ubrizgavanjem. Mk2 je odlican skuter za ok pare, mk3 je vrhunski ali malo izvan budzeta.

Piaggio sa najvise modela... šta god da uzmes neces se pokajati. Agregati su bolji posle 1998godine, noviji tip. Od 2011 godine proizvodnja fabrike prebačena u kinu, samo se vespa proizvodi u Pontaderi u italiji, losija zavrsna obrada. Onako uopsteno moze se podeliti u 2 grupacije po velicini tockova i AC i lC agragati.


Zip, sfera, quartz sa malim 10colskim fockovima, kod nas polovni uglavnom svi su AC. Ima primeraka zip 50 4t, topla preporuka ukoliko veličina skutera ne igra znacajniju ulogu.

Free 14cola, libertu 16/14cola, ozbiljni magarci i neunistivi prevozi.

Lepotani: nrg3 nrg4 gilera runner2 runner3, LC modeli, gradski trkači. Najbrzi skuteri u klasi 50. Fabricki paiggio 50 2t lc ima oko 10ks sa skinutim blokadama. Ujedno i najskuplji primerci. Runner ima najveci rezervoar ali zato nema pretinac za sitnice ispod volana. Imaju fabricki obrtomer.
Ni u jedan od navedenih ispod sica ne staje integralna kaciga!

Od skorijih modela preporucijem piaggio fly, prvi model, koji se proizvedio u Italiji. Postoji 50ccm 2t ac i 50ccm 4t. Identican primerak proizvodi Španski Derbi pod nazivom Boulevard.

Napisah roman, ne mogu ni svega da se setim, ispravice me vec kolege... ako si u nedoumici nesto pitaj!

#5 polaris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoBeograd-Lekino brdo

Posted 19 August 2017 - 19:10

Od sveg srca ti hvala na ovako opsirnom i potpunom izlaganju. Od svih bi najvise voleo da uzmem Liberty 50cc,ali na zalost mnogo su retki kod nas,eventualno da se nadje kod nekog proverenog i poruci. Reci mi ima li od ovih sto si naveo neki model koji se najbolje pokazao za najmanji tuning tj ako sam dobro razumeo menjanje samo cilindra ili samo skidanja blokada? Meni je krajnja brzina 70-80 sasvim prihvatljiva.
Kakvi su 4T za kitovanje jer iskreno vise mi odgovara laganija voznja,stim da ima dobru snagu? Vozio sam ranije PX200 i Indijsku px150,stariji Kawasaki 650 (nemam A ,imam AM),ali nikad nisam ulazio u svet tuninga. Sad sam gledao cene polaganja i nisam znao da je tolika razlika izmedju polaganja za A i A1. A1 je sasvom pristojna cena i razmisljam da uplatim,stim da moram naci nekog da se to ubrza :)

#6 Razredni

    (PoštarAca)

  • VIP
  • PipPipPipPip
  • 8,417 posts
  • MestoBeograd
  • VozimPIAGGIO

Posted 19 August 2017 - 22:19

U principu svi skuteri su isto ili slicno koncipirani, ali mislim da ces biti zadovoljan recimo sa gilerom runner ili piaggio nrg-ijem. To su skuteri sa vodenim hladjenjem i koji izuzetno dobro idu u fabrickoj postavci samo sa skinutim blokadama. Bez problema 80-90po satu, nose dvoje. Jedini problem je cena i naci korektno stanje.

Liberty 50 2t je vazdusno hladjeni, ide malo slabije, ako je termogrupa u korektnom stanju moze da se napravi da ide 70km/h sa veoma malo ulaganja uz normalnu potrosnju. Identican agregat je i na piaggio freeju.
Mislim da ima i librety 50 4t, oni su malo mladji generacijski i skuplji.

Tuning 4t agrgata, pa i ovih od 50ccm, u prvoj stepenici se svodi na kupovinu cilindra sa vecim precnikom klipa, time se dobija na kubikazi i samim tim i na snazi. Recimo 80ccm izadje na nekih 7ks sto je sasvim pristojno za gradsku voznju, a duplo u odnosu na fabricki 50ccm od 4ks. Kitovi za piaggio 50 4t se krecu od 150-200eura. Kao i u svakom tuningu ima jos propratnih stavki, recimo sportska bregasta oko 70ak eura i naravno nezaobilazno setovanje karburatora koje moze da odnese 10-50eura zavisno sta od propratnih delova treba da se kupi za podesavanje karburatora za novi cilindar.
Poalganje za kategoriju je uvek dobra stvar, takoreci ulaganje u buducnost i slobodu :)

#7 polaris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoBeograd-Lekino brdo

Posted 20 August 2017 - 21:20

A na koju runner mislis 1-cu ili 2-ku? Jeste,problem cena ,sad sam gledao nrg 2002-go izmedju 650 i 900e.Sto ti kazes problem ce biti naci dobar i dobro odrazavan,jedino kad budu pare na gomili,pa da se ovde vidi prodaje li neko pouzdan.
Sto se polaganja tice,mislim da je najbolja solucija,ali ce biti problem naci nekoga za brzinsko.

#8 polaris

    Mlađi član

  • Start Members
  • PipPip
  • 13 posts
  • MestoBeograd-Lekino brdo

Posted 05 October 2017 - 09:53

Jel neko radio ubacivanje drugog tj jaceg agregata od istog modela skutera na ram od 50cc i koliko je to iznelo?

#9 vlayco

    Stari član

  • Moderators
  • 2,649 posts

Posted 05 October 2017 - 11:08

https://svet-skutera...ice#entry139327

Plameni je napakovao agregat od honde lead 100ccm 4t,na sym-a 50.
Nije bilo previse prepravki,veci deo je bio plug and play,ali je bilo igre oko nosaca agregata.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk



#10 boriss1972

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 346 posts
  • Mestosarajevo
  • Vozimsprint phantom 2t

Posted 08 March 2019 - 01:21

Molio bi poznavaoce da mi kazu ciji agregat nosi tauris fiera 2t,skuter mi se bas svidja izgledom a naletio sam na jednog skoro neupotrebljenog tj.malo vozanog,pazenog i mazenog.Po fotografijama mi najvise po deklu slici na mina klon.hvala.

#11 Pakundza

    Član

  • Normal Members
  • PipPipPip
  • 289 posts
  • MestoBorca
  • VozimBaotian Hero 125

Posted 08 March 2019 - 09:03

Kopija minarellija

Sent from my MI MAX using Tapatalk







1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users